Auteur Topic: Het Blok  (gelezen 4004 keer)

Offline mapel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Het Blok
« Gepost op: 5-09-2004, 00:31:49 »
Vanaf morgen 5 september wordt iedere zondagna Expeditie Robinson op Net5 om 21.30 uur 'Het Blok'uitgezonden.

Vier stellen betreden ergens in onze hoofdstad een pand met vier vervallen appartementen. In 11 weken moeten ze met een bescheiden budget het complete appartement verbouwen en inrichten. Na een periode van bloed, zweet, tranen en héél veel stress worden de appartementen geveild. De hoofdprijs: de meerwaarde van het appartement én 50.000 euro! Presentatie: Erik van der Hoff

Bij voldoende belangstelling denken we er over om een forum op de RN site hiervoor op te starten. Even afhankelijk hoe de eerste uitzending valt en of er voldoende belangstelling voor is.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
Re: Het Blok
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2004, 22:39:48 »
Wat 'n prachtig stukje reality-tv weer!  :D

Ik heb me echt kostelijk geamuseerd bij 't zien van de stellen, die proberen door de puinhopen 't mooie apartement te zien. Ik heb vooral erg hard gelachen om Tobias en Brett. Ik kwam echt niet meer bij toen Brett (met dat heerlijke accent!) de foto van Beatrix ging ophangen en zei 'zo, nu zijn we thuis!'  ::rofl::  Heerlijk stel die 2! Daar gaan we nog veel plezier aan beleven!  ;D  Als ze tenminste die kamer op tijd af gaan krijgen, want daar ziet 't nu niet echt naar uit.  :-\\

Volgende week kijk ik zeker weer!  :)

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2004, 22:44:40 »
ok ik zal proberen morgen de styling van het blok op de RN site te plaatsen. Wie wil dit forum voeden, bijhouden en moderaten?
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
« Reactie #3 Gepost op: 6-09-2004, 11:07:18 »
ik ga zaterdag maar de herhaling volgen, omdat ik het gisteren  gemist heb
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Natsje

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 6-09-2004, 11:15:25 »
Wat heb ik gelachen gisteren  ::rofl::

Idd Brett en Tobias waren echt lachen. Ik vraag me af hoe die twee dat hele appartement op orde gaan krijgen. Wat gebeurd er eigenlijk als ze die kamer niet op tijd af hebben? Mogen ze dan nog meedoen? Worden ze vervangen? Ik ben benieuwd. Ik denk in elk geval niet dat zij gaan winnen. Qua klussen denk ik dat het koppel waarvan zij decorateur en hij timmerman is, de beste papieren hebben om te winnen. Maar dat zegt niks natuurlijk.

Volgende week weer een lekker avondje Expeditie Robinson en Het Blok.
(~~:....:~~)don't worry, be happy(~~:....:~~)

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-09-2004, 17:45:16 »
Brett en Tobias ..... hoezo 4 linker handen??  ::rofl:: Geweldig!!

Volgende week ga ik zeker weer kijken!!
That's all

Offline kaneel

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 6-09-2004, 19:17:17 »
Wat heb ik gelachen gisteren  ::rofl::

Qua klussen denk ik dat het koppel waarvan zij decorateur en hij timmerman is, de beste papieren hebben om te winnen.

Qua klussen denk ik ook, maar of ze het sámen volhouden??
De spanning liep al aardig op tussen die twee.
Fantastisch ook hoe Brett daar dan weer op reageerde.
Echt geweldig!
Ik heb me rot gelachen.

Ik mag toch hopen dat iedereen er gewoon in blijft.
Dat het niet zo is dat er een stel uit moet als een kamer niet helemaal op tijd klaar is.
Want zonder Brett en Tobias wordt het programma wel meteen een héél stuk saaier. :(
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 6-09-2004, 19:31:32 »
Ik mag toch hopen dat iedereen er gewoon in blijft.
Dat het niet zo is dat er een stel uit moet als een kamer niet helemaal op tijd klaar is.
Want zonder Brett en Tobias wordt het programma wel meteen een héél stuk saaier. :(

Ik geloof niet dat dit programma met een "afval-systeem" werkt.....gelukkig niet!

Wat ik nog las op de Net5 site, Brett en Tobias willen van het budget dat ze gekregen hebben een aannemer inhuren voor het grote werk. Zelf zullen ze dan nog wel wat plintjes en wanden schilderen!  ::rofl::  ::rofl::

En die t-shirtjes van ze!  Another reality-shit, ofzoiets dergelijks!! ::rofl::

That's all

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2004, 11:24:12 »
Realitynet heeft vanaf nu 'n heel forum aan Het Blok besteed!  :D

>>> Het Blok forum <<<

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2005, 18:36:19 »
De goed bekeken Nederlandse versie van Het Blok, die in het najaar van 2004 met een fiasco voor de deelnemers afliep, komt dit jaar weer terug op NET 5. Voor dat dat zal gebeuren brengt NET 5 vanaf zondag 6 maart om 21:30 de oorspronkelijke Australische versie van het programma. Vier stellen nemen hierin voor 14 weken met wat kleding hun intrek in een appartement vlakbij Manly Beach. Met beperkt budget moeten zij het appartement naar eigen design renoveren.

Deze Australische versie wordt ingeleid en beëindigd door Erik van der Hoff en levert volgens de zender minstens zulke hilarische tv op als de Nederlandse variant.

Een uur eerder is op de zondag van NET 5 in maart het tweede seizoen van Peking Express te zien. In het tweede deel van deze adventure reality-serie reizen de deelnemers van Peking naar de Indiase stad Bombay. De Himalaya Route staat dit seizoen centraal. De deelnemers moeten rondkomen van 1 euro per dag en komen erachter dat liften in China nog veel moeilijker is dan zij dachten.

Verder komt NET 5 op de dinsdag om 20:30 met de Amerikaanse komedieserie Desperate Housewives en op diezelfde dag om 21:25 het derde seizoen van Everwood. Op de donderdag om 21:30 is vervolgens de succesvolle Amerikaanse serie Lost te zien en ook Meiden van de Wit begint in maart aan een nieuw seizoen op NET 5.

http://mediakrant.web-log.nl/log/1726971
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2005, 20:22:29 »
vanaf woensdag is de Australische serie van het Blok te zien bij Net 5 ::vergroot::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2005, 09:44:04 »
Ik heb het gezien, maar ik mis toch echt de Liekes, de Michons en zelfs de Bretts en Tobiassen. It ain't the same.

Die ene barbie (van de 3) die met die kerel woont die gelijk de hele bar vol gooide met bier is wel lekker btw.  ::jaja::

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2005, 10:20:08 »
Ik vond 't erg tegenvallen.  ::niet-ok::  Onze kandidaten waren idd 'n stuk leuker dan deze mensen. Misschien komt 't nog dat we iets meer van ze gaan zien, maar ik heb 't idee dat dit allemaal niet zo'n uitgesproken types zijn. En daardoor wordt 't gelijk 'n stuk minder leuk.  :-\\

Ik ga 't nog wel 'n kans geven volgende week, maar als 't dan weer tegenvalt dan wacht ik op de volgende Nederlandse serie.  :)

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2005, 15:01:09 »
Ik vond 't erg tegenvallen. 
Ik ga 't nog wel 'n kans geven volgende week, maar als 't dan weer tegenvalt dan wacht ik op de volgende Nederlandse serie.  :)

ben ik het volledig mee eens!

Offline Sander2602

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2005, 23:45:50 »
 ::tandpastasmiley:: De kijkcijfers zijn ook erg laag van de australische versie.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2005, 14:50:57 »
Voor het tweede seizoen van het NET 5-programma Het Blok is inmiddels een pand en stad gevonden. In Het Blok verbouwen vier stellen elf weken lang vervallen appartementen en strijden om de hoogste meerwaarde. In september zijn nieuwe afleveringen van het programma te zien.

Rene Nobel, programmadirecteur van Net 5, meldde deze maand dat Amsterdam, Den Haag en Rotterdam de drie kandidaten zijn voor de nieuwe locatie van het programma. De locatie van het tweede seizoen Het Blok wordt waarschijnlijk Amsterdam of Den Haag. Rotterdam zal volgens de productiemaatschappij van 'Het Blok' dit jaar namelijk niet het decor zijn van het programma.

De gemeente Rotterdam is in gesprek met de productiemaatschappij van Het Blok om de derde editie van deze NET5 realitysoap naar Rotterdam te halen. Dat meldt het Rotterdams Dagblad. Bij de dienst Stedebouw en Volkshuisvesting (dS+V) is men zeer geïnteresseerd in het programma, want behalve de verbouwing worden ook veel sfeerbeelden van de stad getoond. Een mooie kans dus voor Rotterdam om zich als woonstad te profileren en hogere inkomens binnen de gemeentegrenzen te lokken.

Hoewel Rotterdam dit jaar niet gekozen is als locatie voor Het Blok, is Rotterdam voor de editie van 2006 zeker in beeld. ''Het Blok past goed bij bouwstad Rotterdam. Zo'n programma hoort hier gewoon thuis,'' zegt directeur stedelijke vernieuwing Marien de Langen.

In zijn gesprek met het productiebedrijf van Het Blok werd het De Langen wel duidelijk dat niet alle plekken in Rotterdam geschikt zijn. Een vervallen pand in Spangen of Hillesluis levert misschien interessante televisie op, maar het voldoet niet aan de hoofdzakelijk door commercie gedicteerde voorschriften van Het Blok. Het pand wordt bijvoorbeeld na de verbouwing geveild en moet, om de kijker enig spektakel te bieden, door de verbouwing bijna explosief in waarde stijgen; in slechts elf weken tijd. En het is niet erg waarschijnlijk dat zoiets lukt in een oude Rotterdamse stadswijk.

Dat wil echter niet zeggen dat Rotterdam geen plekken heeft die voldoen aan de vereisten van de programmamakers. ''Denk daarbij maar aan een mooie plek aan de rivier, op Katendrecht, het Noordereiland of het Scheepvaartkwartier. Daar zullen we het volgend jaar over hebben met de programmamakers. Voorwaarde is wel dat Het Blok dan nog bestaat, want over het algemeen hebben realitysoaps geen lang leven,'' zegt De Langen.

Het Blok speelt zich af in en rondom een pand met vier appartementen. In deze appartementen gaan vier stellen tussen de 20 – 40 jaar wonen die gedurende elf weken naar eigen inzicht hun appartement met een beperkt budget opknappen en inrichten. Na elf weken worden deze appartementen geveild. Voordat het opknappen gaat beginnen, wordt de waarde van de appartementen vastgesteld. De stellen mogen de winst die de appartementen bij de veiling opleveren mee naar huis nemen. De winnaar van Het Blok gaat naar huis met een prijs ter waarde van minimaal 50.000 euro.

http://mediakrant.web-log.nl/