Auteur Topic: [Theorie] De mol houdt zich stil tot...  (gelezen 5770 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
[Theorie] De mol houdt zich stil tot...
« Gepost op: 23-03-2006, 09:01:44 »
[Theorie] De mol houdt zich stil tot de tangodansers bij de groep worden gevoegd

Ik weet niet of deze theorie al ergens in een ander topic geopperd is, maar ik bedacht dat het volgende toch wel een goede moltactiek zou zijn:

• De mol zorgt ervoor dat hij/zij in de grote groep zit en dus niet bij het tangodansen.
  • Vervolgens haalt de mol geen mollenstreken uit, of hoogstens een paar die zo subtiel zijn dat echt niemand door heeft dat er een streek geleverd is.
  • In de afleveringen waarin Liz en Roderick van de groep gescheiden zijn, slagen de meeste opdrachten, zodat het lijkt alsof de mol niet in die groep zit.
  • Wanneer die twee bij de groep gevoegd worden, gaat de mol helemaal los en mislukken (bijna) alle opdrachten.
  • Liz en Roderick worden dan enorm verdacht, terwijl de mol lekker kan saboteren.
Ik ben benieuwd of dit de tactiek is die de mol hanteert, want het zou wel een goede tactiek zijn.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2006, 12:24:38 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] De mol houdt zich stil tot...
« Reactie #1 Gepost op: 23-03-2006, 09:15:17 »
kan een goede tactiek zijn, maar een rasmol gaat toch niet twee afleveringen op zn kont zitten, verwachtend dat de kandi's er wel een zootje van zullen maken...Daarbij een goede mol haalt zowiezo subtiele streken uit! En als pas na aflevering 3 de mol helemaal loos gaat, dan is er heus wel iemand die verzint dat het niet per sé Liz of Roderick hoeft te zijn...
Tell me what your telescope says

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2006, 09:44:13 »
Het is best een goede tactiek. Mss voorál als je niet bij de tangodansers zit. Na 2/3 afleveringen kun je als grote groep helemaal opnieuw gaan verdenken... in principe. Alles verandert weer...
Aan de andere kant zul je in de tangogroep toch minder snel verdacht worden, in eerste instantie. Ik vind het allemaal wel leuk bedacht van widm.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2006, 11:44:31 »
het ligt ook aan de opdrachten die nog komen
die moeten zich daar dan wel goed voor lenen zodat liz en roderick de schuld krijgen

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2006, 11:55:44 »
Deze theorie lijkt me nog zo gek niet. De eerste twee afleveringen heel rustig en subtiel spelen om vervolgens alle remmen los te gooien. Ik vermoed dan ook dat er vanaf nu ofwel heel veel opdrachten gaan mislukken ofwel dat er meer en meer opdrachten komen waarbij er geld kan verloren worden.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2006, 17:13:12 »
Zit op zich wel wat in, in deze theorie. Goed bedacht  ::ok::

Daarbij denk ik dat de mol in het begin ook nog niet veel durft. Beetje angstig en aftasten, wil niet gelijk ontdekt worden natuurlijk. Was bij de andere mollen ook zo.

Behalve George natuurlijk met zijn hoogtevrees  ;) Maar ja George, zucht, wat een mol was dat zeg.
Heb nog nooit met zoveel verbazing/verwondering/lachbuien naar de laatste aflevering zitten kijken.

Maar goed, wie weet wat de mol dit jaar in petto heeft  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2006, 18:37:45 »
een rasmol gaat toch niet twee afleveringen op zn kont zitten, verwachtend dat de kandi's er wel een zootje van zullen maken...Daarbij een goede mol haalt zowiezo subtiele streken uit!
Als Roderick of Liz de mol zou zijn, dan zitten ze in ieder geval twee (of drie) afleveringen op hun kont (op de dansvloer  ;D). En inmiddels kunnen we toch al wel concluderen dat de mol nog niet echt opdrachten in het honderd heeft laten lopen.

Natuurlijk haalt een goede mol subtiele streken uit, maar in dit geval bedoel ik met subtiel dat het lijkt alsof de opdracht gewoon gelukt is. Een mollenstreek zou dan geweest kunnen zijn dat er bij de Amsterdam-opdracht iets minder geld is verdiend dan eigenlijk mogelijk was. Dat soort 'streekjes' kan de mol nu al wel leveren.
Maar als Roderick en Liz weer bij de groep komen, zal de mol (volgens deze theorie  ;)) opdrachten zichtbaar laten mislukken: zodat iedereen ziet dat de opdracht mislukt is. Maar natuurlijk moet de mol ook dan nog wel subtiel te werk gaan, want hij/zij gaat zichzelf natuurlijk (juist) niet bekend maken.
Dat is dus het verschil tussen 'subtiel saboteren' en 'helemaal los gaan' waar ik op doelde. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ziet

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2006, 21:56:05 »
zou je het misschien ook om kunnen draaien....?

als er vanaf de derde uitzending weinig zichtbare mollenstreken te zien zijn, zou het dan dus wellicht 1 van de tangodansers kunnen zijn?
zij willen zich niet verdacht maken...

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2006, 22:02:49 »
Prachtige theorie, die ook meteen weer tegen zichzelf gebruikt kan worden: Liz (de Mol uiteraard) kon natuurlijk het beste kiezen voor de relaxte tangotrip, om later de verdenking snel van zich af te schuiven met het argument volgens deze theorie :)
C'est le Fruit!

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2006, 22:55:13 »
Bovendien, zo goed gaan de opdrachten niet. Het memory-spel stonden ze quitte (of hoe je het ook spelt   ;D), met Amsterdam haalden ze niet alles eruit wat erin zat.

Maar goed, ik hoop eigenlijk dat deze theorie niet klopt, omdat die in strijd is met mijn theorie dat Liz de mol is.  :D

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2006, 22:13:49 »
Er is wel wat geld verspild in aflevering 3, maar ik kan niet zeggen dat er een echt duidelijke mollenstreek bij was...  :-\\
Bij de eerste opdracht gingen er natuurlijk meerdere mensen de fout in. De mol zou hier vrij subtiel ook een fout gemaakt kunnen hebben. In de tweede opdracht was het Richard, die de mol in ieder geval niet is, die uiteindelijk ervoor zorgde dat het mislukte en daar ook onmiddelijk voor afgestraft werd. Ik kan niet zeggen dat door deze aflevering de theorie bevestigd wordt, maar ik zie ook nog helemaal geen aanleiding om hem te verwerpen...  :-\\
Vanaf volgende aflevering kunnen we pas écht zien of er een verandering komt in de mollenstreken... En of deze theorie dus klopt...  8)

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2006, 11:01:18 »
Ik ben erg benieuwd naar volgende week. Lijkt erop dat het weer wat grimmiger wordt.
Beetje de shekels van Milouska lopen jatten enzo.
Ben erg benieuwd! Zie wel wat in deze theorie.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2006, 11:14:01 »
Die shackels jatten vind ik echt geweldig! ::tandpastasmiley::
Laten we jabberen joekelen.

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2006, 11:23:16 »
Dit lijkt mij inderdaad heel goed mogelijk, je brengt er in ieder geval een hoop mensen mee op een dwaalspoor

Offline krissie

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 26-03-2006, 03:43:46 »
shakels jatten???

ik kan niet wachten tot de herhaling komt ik ben het vrijdag helemaal vergeten!!!
Niet dat de Mol kwam, maar om de video te programeren!

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2006, 10:26:39 »
shakels jatten???

ik kan niet wachten tot de herhaling komt ik ben het vrijdag helemaal vergeten!!!
Niet dat de Mol kwam, maar om de video te programeren!
Was in afl. 3 mislukt. Zat in promo voor volgende week. Je kan afleveringen ook online bekijken.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 2-04-2006, 13:50:55 »
In aflevering 4 zei Frédérique dat ze het gevoel had dat de mol nu pas bij de groep is... Zou dat echt zo zijn, of gaat hier nu mijn theorie gelden?  ::jaja::  8)

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 2-04-2006, 14:09:07 »
In aflevering 4 zei Frédérique dat ze het gevoel had dat de mol nu pas bij de groep is... Zou dat echt zo zijn, of gaat hier nu mijn theorie gelden?  ::jaja::  8)

Frederique zat vanaf het begin op LIZ, dan klopt haar gevoel met wat ze daarvoor zei.
Ze kan best gelijk hebben.