Het gaat natuurlijk niet alleen om vakantie... Er zijn genoeg andere redenen om te vliegen.
Of iemand ziek is of niet is vaak niet te bepalen denk ik. Hoe vaak zie ik niet mensen die dik zijn en er echt alles aan gedaan hebben om af te slanken, dure programma's voor meer lichaamsbeweging, het ene na het andere dieet, allerlei drankjes, rare afslankvoeding, dietisten tot aan maagbanden en maagverkleiningen aan toe (na strikte regels etc...)
Natuurlijk zijn er dikke mensen door teveel eten/weinig bewegen, maar vaak denk ik dat het gewoon grotendeels een genetische predispositie is...net zoals ik alles kan eten en geen kilo aankom. En het blijft zuur dat je dan extra moet betalen voor iets waar je eigenlijk strikt genomen weinig aan kan doen.
En als blijkt dat de gemiddelde mens dikker en groter wordt (zoals dat blijkbaar is), dan denk ik dat het tijd wordt om (een deel van) de stoelen breder te maken... En ja daar zullen we voor moeten betalen, maar als "maatschappij"betaal je vaker voor dingen waar je zelf niet veel aan kunt doen. De gezondheidszorg is ook een stuk duurder door (bv / oa) rokers en wanbetalers.... daar betaald ook iedereen voor mee. Ik denk dat het zoiets moet zijn, hoe vervelend voor de 'slanke' medemens dat ook is.
Overigens vind ik dat artikel over die mensen die verplaatst werden in het vliegtuig in het kader van gewichtsverdeling een andere kwestie. Dat gaat gewoon om veiligheid en uberhaupt de mogelijkheid om op te stijgen (laatst nog een aflevering air crash investigation, waarin het vliegtuig neerstorte door oa een verkeerde gewichtsverdeling en overgewicht) Vervelend: ja... maar onvermijdelijk, veiligheid gaat voor. (en de mogelijkheid tot opstijgen al zeker

)