EPILOOGVoor ik van wal steek allereerst mijn welgemeende felicitaties aan michael90 voor de winst met Nigeria!!

Ik vond dit geweldig om te doen! Ik realiseer me dat het niet helemaal vanzelf ging en dat ik dit misschien een beetje heb onderschat... maar het positieve hiervan is dat ik er heel veel van heb geleerd

Bij de volgende edities moet het gewoon wel een stuk beter gaan toch?
Ik had vooraf het idee om een "all or nothing"-editie er van te maken.... nouuuu dat is gelukt!

Ofwel: een superland loten of een land waar je weinig tot niks mee kunt... het kon allemaal. Toen ik echter het filmpje ging maken met de landen van het rad zag ik al dat een aantal mensen er niet blij gingen zijn... maar dat was de charme van dit idee vond ik, dus ben ik er mee doorgegaan.
Ik loottee uiteindelijk zelf Honduras... en daar was ik ook niet heel blij mee eigenlijk. Er was wel wat rock en metal uit Honduras te vinden, maar ik besloot het over een andere boeg te gooien. En dat is redelijk gelukt! Of je vindt het bagger, of je vindt het geweldig... ik kon in ieder geval niet meer stilzitten.
Hieronder de volledige scores! Je moet ze wel wat uitvergroten denk ik

Het samenstellen van de lijst met punten verdelen vond ik nog een dingetje. Want hoe houd je het zo lang mogelijk spannend?
Tot mij de punten van Mozambique opvielen. Die besloot ik dan ook als laatste te doen, de volgorde ervoor heb ik niet heel erg naar gekeken. Gewoon op de gok wat ingevuld... sorry Ierland en Oezbekistan dat jullie zo kort voor het einde nog bovenaan stonden!
Nog een paar feitjes over dit songfestival:- Na 8 inzenders van stemmen had het land van ondergetekende als enige nog geen punten;
- De eerste vijf landen die punten gaven aan Nigeria gaven allemaal 12 punten;
- Ik heb uiteindelijk wel de punten gehad van Colombia, maar dat had geen invloed op de Top 3;
- De deelnemer met volgnummer 13 kreeg automatisch Italië: had ik deze regel niet gehanteerd dan had de deelnemer Spanje (!) geloot;
- Met Belize, Kiribati, de Salomonseilanden, Paraguay en Tuvalu hadden we deze keer 5 debutanten!
- Haïti kreeg punten van liefst 18 landen, maar won dus niet. Nigeria kreeg punten van "slechts" 15 landen. Ierland en Italië kregen beiden punten van 17 landen.
- Als we een 29e en 30e deelnemer hadden gehad, dan hadden ze respectievelijk Denemarken en Nieuw-Zeeland geloot
- Ricardo was de eerste aanmelder... en had het geluk dat hij Ierland kreeg

Enfin, er zijn nog veel meer opvallende dingen te noemen. Maar feit is dat deze editie helaas alweer voorbij is!
Ik kijk al uit naar de volgende.... heb al twee ideeën. Eentje door een ander aangeleverd en eentje zelf verzonnen...

Medio oktober meld ik mij weer!
Dank jullie wel voor deze geweldige editie... tot gauw!!

Liefs, Lennart