Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Uittesten  (gelezen 5874 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Uittesten
« Reactie #60 Gepost op: 10-12-2025, 20:35:45 »
Tsja.... wat is het doel van de kandidaten heimelijk filmen op zo'n overdreven ingewikkelde manier, en ons teasen met een mysterieuze persoon achter de camara. Dat kun je je ook afvragen...

Ik probeer daarom echt even buiten de bekende kaders te denken.

Door Lavezzi een beetje te laten mollen, kunnen de makers een leuk grapje uithalen met Nathan. Dat zou op zichzelf kunnen staan, los van een eventueel molschap. Anderzijds zou ik het dan een minder sterke twist vinden.
Op voorhand zou ik niet uitsluiten dat een dertienjarige geen geheim kan bewaren. Zo zwaar is het nu ook weer niet, als het grote publiek er niet vanuit gaat dat je iets weet. Zeker als je Nathan zelf nog even in de rechtbank laat vertellen dat Lavezzi van niets wist.
Heel goed mogelijk dat Lavezzi op de hoogte is, hij kent zijn vader zo door en door, risico zou groot zijn dat ie door krijgt dat papa toneelstukje opvoert dus maar beter om met hem het geheim te delen.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 11-12-2025, 11:44:12 »
Degene achter de camera uit afl1 lijkt wel een vrouw…
Maar het gekke is: Rik zegt duidelijk dat dit de mollicitaties zijn; “de sollicitaties voor het molschap” zegt hij nog specifiek.
Dat betekent dat de mol nog niet gekozen is. Dus die kan ook niet achter het glas staan filmen… zou gek zijn als dit nu wel het geval blijkt.
Het kan natuurlijk zijn dat Rik dit zegt om te legitimeren waarom de kandidaat daar zit, terwijl de mol toch al gekozen is.
Niets is wat het lijkt.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #62 Gepost op: 11-12-2025, 16:32:40 »
Het is trouwens ook zo dat Mollenstreken vanwege de bezuinigingen op de publieke omroepen moet verdwijnen, het zou een cadeautje voor de familie Rutjes kunnen zijn. Toch denk ik dat Lavezzi uit zijn plaat gaan tijdens de ontknoping. Misschien zal hij er zelfs live bij zijn.

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 11-12-2025, 16:58:05 »
Tuurlijk is hij er live bij. Vaak zijn de wat oudere kinderen van kandidaten gewoon aanwezig of een deel.

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 12-12-2025, 14:41:58 »
Kim haalt nog snel een briefje uit haar molboekje, wanneer dit moet achterblijven.
Als mol, weet je waarschijnlijk, dat het molboekje moet blijven liggen en haal je dit van tevoren er al uit, denk ik.
Kim dus niet de mol?

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 13-12-2025, 15:55:58 »
Het kan natuurlijk zijn dat Rik dit zegt om te legitimeren waarom de kandidaat daar zit, terwijl de mol toch al gekozen is.
Niets is wat het lijkt.
Waar ik mee worstel: dan zijn de biechten ook fake. Ze zijn getoond als zijnde: nu kan je zien wie echt goed liegt! Maar als de mol al bekend was, dan weet die dit ook. En kan hij het bijvoorbeeld gewoon direct verklappen/ slecht liegen. Dus ik mag toch hopen dat de mol inderdaad niet bekend was of dat hij als eerst aan de beurt was, het toen verklapt is en toen een rol speelde bij de anderen.