Poll

Wat is de ideale duurtijd van een aflevering

Een uur
12 (18.8%)
Minder dan een uur
2 (3.1%)
Meer dan een uur
38 (59.4%)
Geen mening
0 (0%)
Stop met stomme vragen te stellen
12 (18.8%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: Een uurtje per aflevering is te weinig  (gelezen 8420 keer)

Offline The Hedgehog

• Forumlid
Re: Een uurtje per aflevering is te weinig
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2006, 15:12:47 »
Klinkt uitdagend, maar als deze opdracht er echt goed uit moet komen, heb je wel een uur, oftwel 1 programma nodig. En de meesten hier zijn voor meer actie en pleiten voor 3 opdrachten. Dat is vast ook het dilemma van de programmamakers.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2006, 16:40:59 »
De bekende Nederlanders krijgen zeker ook betaald en kunnen misschien te verwend zijn,het nieuwe team is wel goedkoper denk ik en de 2 duurste zijn er al uit (naast Richard) en ik denk dat Toine,Milouska,Peggy en Roderick nu de duurste zijn. De andere hebben eigelijk niks meer teverliezen,ze hebben geen echte tv carriere meer en Liz zou helemaal een koopje zijn geweest als Bridge Entertainment & Dutch Film Works er aan mee betaald zou hebben. Door dat ze nu in de mol zit,worden er toch weer over die 2 tv serie´s die op dvd zijn verschenen gepraat.

Als dit waar is zou het voor de AVRO/idtV misschien wel zo zijn dat de mol 1 van de goedkoopste is. De mol zit er immers het langst van allemaal in!!

Citaat
83 minuten zou ik veel te lang vinden,vooral als je ook nog andere dingen moet volgen en je al kan ieriteren aan Peking Expres dat wel 2 keer word onderbroken voor reklame,83 minuten wie is de mol is veel te lang en zelfs 68 is te lang. 5-7 minuten langer dan nu zou wel kunnen. 20.30-21.23/21.25 is best te doen op Nederland 2,dan begint het flits journaal maar om 21.28/21.30.

Is idd te lang.
Trouwens, de NOS stopt met het flitsjournaal.

gr.
Sprien
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2006, 16:45:20 »
Het moet zeker langer 8)

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2006, 20:28:30 »
Het moet zeker wat langer en overzichterlijker. Mijn oom bijvoorbeeld die kijkt het niet en keek het laatst dus...

hij snapte er helemaal niks van, wat ik me wel kan voorstellen. Je haakt bijvoorbeeld in op een opdracht en denkt: o, dat is wel geinig... maar als de opdracht afgelopen is gebeuren er allemaal andere dingen. Als je het programma niet kent is dat erg ingewikkeld denk ik  ::ohno::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2006, 00:04:26 »
Zelf denk ik niet dat een langere programmaduur in combinatie met overzichtelijkere opdrachten, per definitie meer kijkers zou aantrekken. Als je net inhaakt -al zappend of omdat anderen je op het programma hebben gewezen- is je concentreren op een nieuwe hap van 1,5 uur, waarin van alles en nog wat gebeurt, best wel heel lang; je hebt tenslotte nog geen feeling met het -voor jou- nieuwe programma.

Wel denk ik ook dat het allemaal wel wat overzichtelijker kan (ook in 1 uur) en ook de spanningsboog wel wat hoger kan. Zelf vind ik al die stukjes van kleppende, jolige kandi's wel grappig, maar het lijkt wel eens alsof de wereldberoemde vraag, waar het hele spel om draait (raad je rot), hier wel eens door ondersneeuwt, niet meer zo centraal staat.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2006, 11:35:39 »
Minder stukjes ertussen met commentaren van kandidaten (biechts). Meer van de opdracht in beeld. En vooral: ook eens een keer geld kunnen verliezen ipv alleen maar kunnen winnen. Waarom moeten ze de pot niet zelf bijhouden? (dan kan er ook nog eens iets 'kwijtraken') Qua montage kan het wat mij betreft ook beter, of zijn de kijkers nu gewoon kieskeuriger geworden dan vroeger?

En dan zo'n tango-opdracht, waarvan men er 3 afleveringen over doet qua aanloop ernaartoe. Elke aflevering krijg je R&L te zien die aan het oefenen zijn, dus denk je dat die opdracht heel ingewikkeld zal worden. Vervolgens blijkt dan dat ze gewoon even achter zo'n schermpje moeten gaan staan. Beetje een anticlimax.

Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2006, 10:20:30 »
En dan zo'n tango-opdracht, waarvan men er 3 afleveringen over doet qua aanloop ernaartoe. Elke aflevering krijg je R&L te zien die aan het oefenen zijn, dus denk je dat die opdracht heel ingewikkeld zal worden. Vervolgens blijkt dan dat ze gewoon even achter zo'n schermpje moeten gaan staan. Beetje een anticlimax.
Dat vond ik ook wel ja. Ik dacht: zijn ze daar nou twee hele afleveringen mee bezig geweest? We hebben het resultaat amper gezien. Jammer.

De Amsterdam-opdracht vond ik trouwens wel erg leuk. Alleen had er wat meer uitleg bij gemogen zoals wie nou waar heen moest enz. Nu kwam het nogal chaotisch over omdat niet precies duidelijk was wat de bedoeling was. De info die Angela gaf via voice-over, die info mis ik een beetje.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2006, 12:25:19 »
Dat vond ik ook wel ja. Ik dacht: zijn ze daar nou twee hele afleveringen mee bezig geweest? We hebben het resultaat amper gezien. Jammer.

De Amsterdam-opdracht vond ik trouwens wel erg leuk. Alleen had er wat meer uitleg bij gemogen zoals wie nou waar heen moest enz. Nu kwam het nogal chaotisch over omdat niet precies duidelijk was wat de bedoeling was. De info die Angela gaf via voice-over, die info mis ik een beetje.
Idd, die voice-over mis ik ook.
Ik krijg zo stilaan de indruk dat de invloed van Angela groter was dan we vermoeden.
Momenteel zit het na 3 afleveringen niet goed. Veel te veel chaos, zwakke opdrachten en Karel, tja laten we zeggen dat hij zijn best doet en hij langzaam de goede richting uitgaat. Zijn cynisme kan ik wel smaken.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline The Hedgehog

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2006, 12:54:58 »
Erm moet idd iets gebeuren, al heb ik wel het idee dat de komende aflevering meer actie zal brengen. De opdrachten in de metro en met het lasergamen zouden voor een ommekeer kunnen zorgen, al heb ik niet het idee dat het aantal kijkers komende aflevering boven de 1,1 miljoen uit gaat komen. Maar weer on-topic: Ik stel dat het het beste is om 1 introductieaflevering van 1 uur te houden en vervolgens 8 afleveringen van 1,5 uur om af te sluiten met een uitgebreide terugblikaflevering, eventueel over 2 delen van de avond of 2 dagen verspreid. Vooral een introductieaflevering kan veel mensen die niet heel bekend zijn met het spel warm krijgen voor andere afleveringen, terwijl de vaste kijkers de groep en de afzonderlijke kandi's in dat eerste uur kan inschatten.

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • In het land van paranoia is de mol koning
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2006, 14:55:25 »
Erm moet idd iets gebeuren, al heb ik wel het idee dat de komende aflevering meer actie zal brengen. De opdrachten in de metro en met het lasergamen zouden voor een ommekeer kunnen zorgen, al heb ik niet het idee dat het aantal kijkers komende aflevering boven de 1,1 miljoen uit gaat komen. Maar weer on-topic: Ik stel dat het het beste is om 1 introductieaflevering van 1 uur te houden en vervolgens 8 afleveringen van 1,5 uur om af te sluiten met een uitgebreide terugblikaflevering, eventueel over 2 delen van de avond of 2 dagen verspreid. Vooral een introductieaflevering kan veel mensen die niet heel bekend zijn met het spel warm krijgen voor andere afleveringen, terwijl de vaste kijkers de groep en de afzonderlijke kandi's in dat eerste uur kan inschatten.

Goed idee
Hoe meer wie is de mol hoe beter. Op die manier zou het zowel voor de die hards als voor de die hards in spe interessant zijn.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2006, 07:35:50 »
Afl.4.
Fantastisch.
"Four  seasons in one day" zouden de broerthes Finn zingen.
Dit mag meer dan een uur duren.
Maar het bewijs is nogmaals geleverd: de Mol is het beste wat er ooit in TV-land is bedacht (en gemaakt).

Alles is terug heel duidelijk in beeld gebracht, geen chaos maar duidelijke intrigerende opdrachten.

Eerst dat spel in de metro: pure psychologie voor de echte Mol-fans, eenvoudig maar duidelijk spel voor newbies.
En men kon eindelijk terug geld verliezen. En een fantastische oprdacht om te mollen.

En dan die fabriek: tegen de klok, keuze om Richard te bevrijden, verleiding om meer dan 1 joker te nemen, de geïntgreerde test... ongelooflijk spannend.

En tenslotte al die intriges: Milouska met Liz en Roderick, Peggy die een joker steelt.
Het is duidelijk: de star van deze reeks is Peggy, de superkandidaat is Toine en de pineut is Milouska.

Mol-makers: een enorme proficiat.
Dit was geweldig, ik gloei nog steeds vanbinnen.
Ik ben fier een Mol-fan te zijn.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2006, 10:48:53 »
Aflevering 4 was eindelijk weer eens een aflevering als vanouds :)
Maar ik vind 1 uur prima voor Wie Is De Mol. Ok, ze doen relatief gezien minder opdrachten dan voorheen, maar ze compenseren dat wel op een dusdanige manier dat het mij als kijker geen biet uitmaakt dat de aflevering slechts 2 opdrachten bevat en dat in 1 uur. Door maar 2 opdrachten kan je meer laten zien van wat er in de groep speelt (intriges tussen Milouska VS Peggy, Tangodansers aka buitenbeentjes tegenover de rest)

Dat is wel iets wat ze nu wel laten zien, hoe het in de groep er aan toe gaat. En zie hier het resultaat dat je met 2 opdrachten toch een magnifieke aflevering kunt neerzetten Gotcha! Aflevering 4 was er 1 om van te smullen  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2006, 14:58:26 »
Aflevering 4 was precies weer zo'n aflevering zoals een Mol-aflevering hoort te zijn.
Boeiend van begin tot eind, van de ene verbazing in de andere vallen, hier en daar beetje spannend, stukje humor en tot slot balend op de bank, omdat je eigenlijk geen steek verder bent gekomen en weet dat je HELE week moet wachten voor je weer te zien gaat krijgen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2006, 15:19:16 »
Als elke aflevering zou zijn als 4, dan is een uur meer dan genoeg!! :)

Mijn complimenten aan de makers, ik heb onwijs genoten en stond zowat te springen in m'n huis!! ::oink:: (ok ok, ik had al aardig wat biertjes op!! ;D)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2006, 00:42:28 »
stond zowat te springen in m'n huis!! ::oink:: (ok ok, ik had al aardig wat biertjes op!! ;D)

dát is ook neit zo vreemd, wanneer zit jij niet te springen?  :-\\
(ik wil jou nooit meemaken met bier op...)