Auteur Topic: Theorie: De mol is de held  (gelezen 4741 keer)

Offline Ron Dabe

• Forumlid
Theorie: De mol is de held
« Gepost op: 25-03-2006, 11:51:44 »
Deze theorie was in eerdere series behoorlijk populair, maar ik zie hem niet terug. Volgens mij kan je hem op volgende manieren uitleggen, maar ik leg hem uit zoals ik het zie.

De belangrijkste aspecten:
-De mol toont 'goede wil' en 'inzet' bij opdrachten waar geen geld verdient kan worden.
-De mol zal NOOIT de aandacht op een negatieve manier op zich vestigen tijdens een opdracht waar geen geld verdient kan worden.
-De mol weet hoe het spel in elkaar zit en weet wanneer er gescoord kan worden.

Voorlopige conclusies:
1. Mary-Lou vestigt in aflevering 1 alle aandacht op zich door over de brug te gaan kruipen. Of ze het nu wel of niet doet, het maakt voor de pot niks uit. De mol is waarschijnlijk, lachend zonder al te veel problemen over de brug gegaan.
2. De mol had er belang bij dat hij/zij zoveel mogelijk bagage kon meenemen. Ten eerste wil de mol zelf ook luxe en ten tweede wordt het vlot daardoor zwaarder en is de kans op instorten groter. Milouska en Peggy pleitten voor een licht iemand te kiezen. Niet erg mols.
3. Frederique wint het 'Amsterdam-quizje'. Het enige wat hiermee gewonnen kan worden is een aparte positie in het spel.
4. Een mogelijkheid voor de mol zat in de 'jeugdfoto-opdracht'. Door met iemand anders op pad te gaan, kan de ander in de war worden gebracht. De mol kiest zelf de goede kandidaat en gaat er met 'de eer' vandoor. (Ik moet nog uitzoeken wie dit deed)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: De mol is de held
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2006, 22:03:38 »
-De mol speelt een spel heel fanatiek en rijdt bijvoorbeeld in een roadtrain een parcours heel snel en zonder veel omver te rijden. 'Helaas' dat een tweede kandi díe score moet zien te verbeteren... (is wel niet zo gebeurd, maar had goed gekund). De mol lijkt een held omdat hij de opdracht zo goed deed. Hij kon toch ook niet weten dat zijn score daarna verbeterd diende te worden?
The British are not impressed.

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2006, 11:31:21 »
dat had een mol in een vorige serie toch wel gedaan (die heb ik niet gezien)
ik dacht dat ze elise en nico zeiden dat is twee van de 5 goed opletten bij deze dus:P

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2006, 11:37:04 »

4. Een mogelijkheid voor de mol zat in de 'jeugdfoto-opdracht'. Door met iemand anders op pad te gaan, kan de ander in de war worden gebracht. De mol kiest zelf de goede kandidaat en gaat er met 'de eer' vandoor. (Ik moet nog uitzoeken wie dit deed)

Waren de groepjes niet ingedeelt dan? Als ze zelf mogen kiezen dan zien we dat vaak  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ron Dabe

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2006, 12:41:49 »
Waren de groepjes niet ingedeelt dan? Als ze zelf mogen kiezen dan zien we dat vaak  :-\\

maakt niet uit, elke kandidaat kon hierbij beinvloedt worden.

Offline Jeweetwel

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2006, 16:09:47 »
De mol is de held?
Vandaar natuurlijk die muzikale aanwijzing van Wir sind helden!

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2006, 22:08:33 »
2. De mol had er belang bij dat hij/zij zoveel mogelijk bagage kon meenemen. Ten eerste wil de mol zelf ook luxe en ten tweede wordt het vlot daardoor zwaarder en is de kans op instorten groter. Milouska en Peggy pleitten voor een licht iemand te kiezen. Niet erg mols.

En Roderick belde door dat dat moest. Verdacht.

Offline Lizzz

• Forumlid
  • wie of wie is de mol??
« Reactie #7 Gepost op: 8-04-2006, 18:53:25 »
Deze theorie is toe te passen op de uitzending van vrijdag 7 april. De opdracht in het dorpje Campanopolis, waarin ze in 2 teams tegen elkaar moesten strijden voor de winst. Bij deze opdracht zou er maximaal en minimaal (uiteindelijk spelen om vrijstelling niet meegerekent) 10.000 euro gewonnen worden. Voor de mol was het dus alleen zaak om de winst te behalen in het spel, zodat er 5.000 euro nog van de pot afgetroggeld kon worden (de mol heeft deze voorkennis al)

Wanneer je de theorie van de mol is de held toepast kan je dus gaan kijken naar het winnende team. Waarin Roderick, Richard & Milouska zich bevonden. Milouska deed hier erg goed haar best om de straatnaam de verbergen met haar handen en wilde het spel graag winnen. Ook wilde ze erg graag de vrijstelling hebben (dit kan natuurlijk ook als je geen mol bent, maar daar ga ik nu even niet van uit). Wanneer Roderick of Richard de mol was geweest was die meegegaan zodat er 5.000 euro uit de pot zou gaan, maar dit gebeurde niet. Dus van deze theorie uitgaande zou je kunnen zeggen Milouska is de mol (want zij was in dit spel een soort van held,  ze won maar kon daarmee eventueel nog geld uit de pot krijgen)

Natuurlijk is dit maar een theorie!

xxx Lisan...

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #8 Gepost op: 9-04-2006, 14:41:33 »
Deze theorie is toe te passen op de uitzending van vrijdag 7 april. De opdracht in het dorpje Campanopolis, waarin ze in 2 teams tegen elkaar moesten strijden voor de winst. Bij deze opdracht zou er maximaal en minimaal (uiteindelijk spelen om vrijstelling niet meegerekent) 10.000 euro gewonnen worden. Voor de mol was het dus alleen zaak om de winst te behalen in het spel, zodat er 5.000 euro nog van de pot afgetroggeld kon worden (de mol heeft deze voorkennis al)

Wanneer je de theorie van de mol is de held toepast kan je dus gaan kijken naar het winnende team. Waarin Roderick, Richard & Milouska zich bevonden. Milouska deed hier erg goed haar best om de straatnaam de verbergen met haar handen en wilde het spel graag winnen. Ook wilde ze erg graag de vrijstelling hebben (dit kan natuurlijk ook als je geen mol bent, maar daar ga ik nu even niet van uit). Wanneer Roderick of Richard de mol was geweest was die meegegaan zodat er 5.000 euro uit de pot zou gaan, maar dit gebeurde niet. Dus van deze theorie uitgaande zou je kunnen zeggen Milouska is de mol (want zij was in dit spel een soort van held,  ze won maar kon daarmee eventueel nog geld uit de pot krijgen)

Natuurlijk is dit maar een theorie!

xxx Lisan...

Ik vind dit een goede redenatie. Als mol zijnde zou je uiteraard voor de supervrijstelling gaan want dan geld voor de rest van de kandidaten dat die er gewoon elke x nog uitkunnen, dus eigenlijk gebeurt er dan verder niks. Maar de mol zou dus ook níet voor de vrijstelling kunnen gaan, want dan veranderd er voor hem ook niks. Want als hij wel zou meedoen bestaat de kans dat er een kandidaat 2 afleveringen zomaar gratis meegaan. Echter speelt het geld hier ook een rol, want voor de supervrijstelling gaan betekent ook - €5.000 wat de mol wel aanstaat denk ik. Dus Milouska zou hier best weleens de mol kunnen zijn.

Toch hou ik het nog even op Roderick voor de volgende aflevering. Ervan uitgaande dat hij het is, zou hij zich verdacht maken door ook voor de vrijstelling te willen gaan, terwijl hij juist ook aangeeft Milouska liver kwijt dan rijk is (als je zo eens de interviews doorneemt). Dit zal ook binnen de groep bekent zijn.

Maar het blijft gissen.
Ik hou het op Roderick 1 als mol, Milouska komt op de 2e plaats.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in