Auteur Topic: Lenzen?  (gelezen 5392 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lenzen?
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2008, 19:21:16 »

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 13-02-2008, 09:57:37 »
:o
Mijn moeder had echt jampotglazen ;)
I'm a real big goblin..

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #22 Gepost op: 13-02-2008, 19:24:58 »
Ik heb 4 jaar lang harde zuurstofdoorlatende lenzen gehad. door een ongelukje werd 1 lens onbruikbaar, en het vervangen ervan kostte destijds veel meer dan een complete nieuwe bril. Ik hoefde toen niet apart een leesbril.

Vanaf 1992 heb ik opnieuw jarenlang een bril gehad, totdat ik eens de verleiding niet kon weerstaan om daily lenzen te proberen. Dat was, ook na oefenen en tips van de opticien, geen succes. Maar eenmaal in, was het geen probleem. Gelukkig was het een set die me voor 1 maand 19 euro kostte, dus dat was geen ramp.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2008, 16:39:18 »
Vandaag de opticien bezocht. Mijn ogen zijn -0,5 en -0,75 (dat is vrijwel gelijk gebleven met de vorige keer) maar beiden hebben een cilinder van -1,0 (dat is veel sterker geworden). Ik heb dus vooral voor de cilinder een bril/lenzen nodig, en dan zijn lenzen minder handig omdat ze kunnen draaien in het ogen (met knipperen bijv.), en dan zie je steeds eventjes wat wazig. Daarbij werk ik altijd in een ruimte met airco, en zit ik nogal veel achter de computer ( :P), wat allebei last van droge ogen kan geven. Kortom, in mijn geval, als ik toch al twijfel over het indoen en zo, is het verstandiger om weer een bril uit te gaan zoeken.

Allemaal nog wel heel erg bedankt voor de antwoorden  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2008, 16:55:33 »
Dat is misschien toch wel verstandig. Zeker als je idd in een Airco ruimte werkt, dat geeft mij ook altijd wat last van mijn ogen. En overstappen kan altijd nog ;)

Offline JorisJ

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2008, 00:16:20 »
Mirtjee, toevallig heb ik een soortgelijke hoge brilsterkte (rond de -20) als je moeder had. Ik draag nog steeds een bril. Hoewel de glazen een stuk dunner geslepen kunnen worden dan vroeger, zijn het nog best dikke glazen en voor anderen heb ik erg kleine ogen. Ik overweeg implantlenzen - voo mij de enige optie - , maar zie er erg tegenop. Ik hoor voornamelijk positieve verhalen, maar hoe is het over een aantal jaren. Zou ik van je moeder wat ervaringen kunnen ontvangen?

Joris

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2008, 20:43:50 »
pfft...ik heb niet zulke positieve ervaringen met die dingen...ik heb drie jaar zachte jaarlenzen gedragen: het eerste jaar brak er één, het tweede jaar raakte er één kwijt op de schaatsbaan en raakten allebei geinfecteerd (ondanks schoonhouden) en het derde jaar waren ze weer geinfecteerd na een verkoudheid... Als je maandlenzen kan nemen is dit allemaal niet zo'n probleem natuurlijk maar dat hangt af van je ogen. Ik koop iig voorlopig geen lenzen meer!
Tell me what your telescope says

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2008, 18:40:00 »
pfft...ik heb niet zulke positieve ervaringen met die dingen...ik heb drie jaar zachte jaarlenzen gedragen: het eerste jaar brak er één, het tweede jaar raakte er één kwijt op de schaatsbaan en raakten allebei geinfecteerd (ondanks schoonhouden) en het derde jaar waren ze weer geinfecteerd na een verkoudheid... Als je maandlenzen kan nemen is dit allemaal niet zo'n probleem natuurlijk maar dat hangt af van je ogen. Ik koop iig voorlopig geen lenzen meer!
Ik heb ook maandlezen, harde lenzen zouden echt niks voor mij zijn, ik zou ze allemaal kwijtraken en ik zou er niet mee kunnen sporten en daar heb ik ze juist vooral voor nodig  :P
I'm a real big goblin..

Offline MiSs Stefanie

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2008, 19:38:56 »
Ik heb ook maandlezen, harde lenzen zouden echt niks voor mij zijn, ik zou ze allemaal kwijtraken en ik zou er niet mee kunnen sporten en daar heb ik ze juist vooral voor nodig  :P

Ik heb wel harde lenzen en ik heb er nooit problemen mee. Dat harde lenzen niet fijn dragen is dus ook niet altijd waar want ik heb er nog nooit problemen mee gehad :) en ik doe er gewoon alles mee, ik zwem, dans en douche ::) er gewoon ook mee :D