Auteur Topic: The Virtual Mole: de afleveringen  (gelezen 15542 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #80 Gepost op: 18-04-2010, 14:16:36 »
Daisy: “Niuno moest vervolgens het spel verlaten en de groep ging op schattenjacht in de Taj Mahal.”
Vieffan: “Met die opdracht wilde ik weer wat vertrouwen winnen. Ik zorgde voor sleutels en stelde voor alle sleutels en kisten op een centraal punt te verzamelen omdat dat een stuk praktischer was. De opdracht ging vlot. De hele groep liet zich in de schatkamer afleiden door jouw buikdans Daisy tot Ootje vroeg waar de prijs te vinden was. Het was enorm balen dat Lukie4 net op tijd de gouden mol gevonden had. De opdracht langs de Trans-Siberische spoorlijn was enorm gaaf! Logisch dat die verknoeid werd, iedereen was heel moe. Wel heb ik extra op die nummers bij de stations gelet wat me 1 topito opleverde. Ik wilde maar wat graag die topo vol krijgen en de vrijstelling uit het spel halen. Toen we het Kremlin moesten verdedigen, spoorde ik de rest aan om 2 beveiligingsagenten in te huren. Er werd ingegaan op mijn voorstel wat ons 2000€ kostte. Toen de opdracht begon, heb ik in de chaos Dimitri afgeschoten waarna Vladimir mij afschoot. ‘Plotseling’ kon ik wel een lasergun bedienen. Na de eerste aanvalsgolf was onze groep zo uitgedund dat het halen van de opdracht zo goed als onmogelijk was. Weer geen geld in de pot.”

MC: “Molow werd naar huis gevlogen en de groep bestond nog maar uit 5 kandidaten.”
Vieffan: “In Johannesburg moesten we op zoek naar Kimberley. Ik kreeg een prachtidee om via een lokale radiozender een oproep te doen! Het zorgde ervoor dat er enkele Kimberley’s op het toneel verschenen maar helaas hielp ons dat niet met de opdracht. Lukie4 wees ons erop dat Kimberley ook een plaats kon zijn. Uiteindelijk bereikten we alle 5 Kimberley en verzamelden op tijd aan het Queen Victoria Memorial. Spijtig dat we niet iets langer in de cel vastzaten, dan was de opdracht mislukt. Vervolgens was het tijd voor de molveiling! Natuurlijk wilde ik mijn schoenen terug. De opdracht kostte de groep maar liefst 4000€! Toen mochten we even praten met een dierbare persoon. Ik wist dat ik Elise te horen zou krijgen en twijfelde niet: die 500€ kon me gestolen worden. In Namibië moesten we met de auto het juiste eindpunt bereiken. Op basis van onze antwoorden op de vragen moesten we een bepaalde richting uitrijden. Uiteindelijk bereikten we onze bestemming binnen de tijd maar verdienden we niks door het grote aantal overtredingen. En mijn gordel? Tsjah, die kreeg ik ‘toevallig’ niet vast wat ook een boete opleverde.”

Daisy: “De Westelijke Sahara was de volgende halte.”
Vieffan: “Een verschroeiende opdracht! De eerste vraag antwoordde ik gelijk verkeerd waardoor er iemand op de slee moest gaan zitten. Ik vermoedde dat de kandidaten mij op de slee zouden zetten omdat ik de lichtste was. Mooi gedaan toch, niet? Opdracht verknoeien en nog gedragen worden ook! Jammer dat we net de finish haalden.
Daisy: “Toen vertrok Nicky.”
Vieffan: “Jep, het was een hele schok voor ons en hemzelf maar hij moest het veld ruimen. Veel tijd om te bekomen, hadden we niet want we moesten foto’s van dieren nemen tijdens een safaritocht. Natuurlijk sloeg die fotocamera niet op hol. Ik wilde gewoon zo snel mogelijk de laatste foto’s erdoor jagen. Dan gingen we naar de machtige piramide van Cheops! Ik kwam met Ootje vast te zitten. Omdat ik lichter ben, moest Ootje in de sarcofaag gaan liggen waardoor ik verder de piramide kon onderzoeken. Even later kwam ik MGM tegen. Het raadsel van de sfinx loste ik op, maar wel pas op een moment dat we geen tijd meer zouden hebben om de schat te pakken. De speedboatwedstrijd naar Lissabon was de laatste opdracht die aflevering. Het zonnen was formidabel! Ik struikelde expres over Ootjes benen waardoor we uit de bocht vlogen en dankzij Ootje verloren we terloops nog wat geld van de pot. De 6de plaats was de kers op de taart. Het beursspel in Lissabon was niet aan mij besteed. Ik wilde niet te opvallend mollen dus sloot de beurs af met een klein verlies. Toen konden we nog beslissen of we de finale met 3 of met 4 zouden spelen. Ik koos ervoor om de finale met 4 te spelen.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #81 Gepost op: 18-04-2010, 14:17:01 »
Dolfie: “En wie wilde dan de finale met 3 spelen?”
Ootje: “Dat was ik. Ik vond dat het vooruit moest gaan. Bovendien zou een extra afvaller helpen bij het bepalen van de mol.”
Lukie4: “Dus ik lig eruit door jou!”
Ootje: “Nee, je ligt eruit omdat je test het minst goed was.”
Daisy: “Had je geen schrik om er zelf uit te vliegen?”
Ootje: “Ergens wel, maar ik besloot erop te gokken en gelukkig moest ik niet vertrekken.”

MC: “Het was inderdaad Lukie4 die het spel moest verlaten, net voor de finale.”
Vieffan: “We bezochten de Ramblas in Barcelona waar we geld moesten verdienen als straatartiesten. Alles verliep goed tot we het geld in veiligheid moesten brengen. Opnieuw struikelde ik waardoor het geld door de lucht dwarrelde en werd opgevangen door Spanjaarden. Vervolgens viel de smokkelopdracht grotendeels mooi in het water. Uiteraard liet ik mij vangen door een politieagent. De opdracht van de Domtoren was moeilijk te saboteren. MGM en Ootje bleven maar lopen en er zat niet veel anders op dan hen te volgen. Tijdens de trabantenrace kon ik nog wat mollen. Mijn eerste vraag kon ik rustig verkeerd beantwoorden. Toch logisch dat je je vergist in de afvallersvolgorde na 4 weken? Toen MGM mij ramde, wist ik welke opdracht hij had. Ik besloot me twee keer te laten passeren door hem en hem vervolgens zelf van de baan te rammen. Tot slot besloot ik er 10 minuten voor tijd de brui aan te geven.”
MC: “Dank je voor deze toelichting Vieffan! Uiteindelijk werd er 29.000€ verdiend. Deze pot is voor de winnaar van The Virtual Mole 2010. Tijd om bekend te maken wie dat is! Ik geef graag het woord aan Daisy.”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #82 Gepost op: 18-04-2010, 20:01:33 »
Daisy:”Dank je MC! Ootje en MGM, nu is het zover, we gaan nu de winnaar bekend maken. Ootje en MGM, willen jullie bij mij komen?" Het tweetal loopt naar voren. Daisy:"Het spel is gespeeld, de mol is bekend. Ik kan alvast verklappen dat jullie allebei dit Molletje hier ontmaskerd hebben. Uitstekend gedaan. Maar er kan maar één iemand winnen en diegene is ….” De spotlights schijnen door de studio, dan blijven de lichten staan bij één persoon. Dan klinkt er een schreeuw: “OMG, ik heb gewonnen.” MGM doet een stap opzij. Daisy:”Jammer MGM, je hebt je best gedaan, je bent ver gekomen, maar er is maar een winnaar en dat is … Ootje!”

Luid applaus klinkt vanuit de zaal. Dolfie springt het podium op en omhelst haar maatje. Daisy:”Rustig, rustig. Ootje, gefeliciteerd, hoe voel je je nu?” Ootje:”Ja, dolgelukkig natuurlijk. Vieffan stond vanaf het begin om mijn mollenlijstje, maar ik had nooit gedacht dat ik zou winnen. Toen ik met 3 sterke mannelijke kandidaten overbleef, dacht ik dat mijn tijd gekomen was. Maar ik ben er trots op dat ze één op één heb kunnen wegspelen.” MC:”MGM, net niet, hoe voelde dat?” MGM:”Natuurlijk enorm balen, zeker als je zó dichtbij bent. Maar ik gun het Ootje van harte.” Een enorm applaus voor MGM volgt.

Daisy:”En dan zijn we nu aan het einde van de show. MC en ik willen een aantal mensen bedanken. Allereerst Compuart en Realitynet voor de sponsoring van deze reis. Daarnaast willen we de kandidaten bedanken voor hun enthousiasme en fantastische inzet. Zonder jullie hadden we deze fantastische serie niet kunnen maken. En namens mezelf wil ik ook MC hartelijk danken voor dit fantastische avontuur. Het was erg gezellig de afgelopen weken. Dankjewel!”

MC: “En dan wil…” Dan klinkt er een plons. Een enorme emmer water is boven MC losgelaten. Daisy:”O ja, dat was ik vergeten. Een laatste mollenstreek van Vieffan. Sorry. Maar dit was het echt. Het was leuk, maar aan alles komt een einde. Zo ook aan de Virtual Mole. Wij gaan nu naar de afterparty. Wie weet tot volgend jaar!”

Terwijl de aftiteling op het beeld verschijnt, went een druipende MC zich nog één keer tot de camera. “Tsja en voor een iedereen die wil weten hoe de Virtual Mole voor de mensen achter de schermen was, volgt hier een terugblik van MC en Daisy van hun Virtual Mole 2010!”

Behind The Scenes

Niet alleen voor de kandidaten was het elke week weer op de tanden bijten of ze door waren of niet. Ook voor de Virtual Mole crew was het elke week weer een verrassing wie het veld moest ruimen. Regelmatig mochten gemaakte theorieën de prullenbak in als iemand weer eens zijn of haar lijstje had omgegooid. Geniet mee met de belevenissen achter de schermen van de Virtual Mole.

Ronde 1

Na het plaatsen van de eerste aflevering was het afwachten wat er ging gebeuren.  In het weekend begon het eerste speculeren al. KD was al anderhalve week niet online geweest, wat als hij de eerste aflevering zou missen? Swifty was één van de eerste personen die haar lijstje inleverde en dat leverde slecht nieuws op: ze had de Mol onderaan gezet. Een exit leek onvermijdelijk, zeker toen KD alsnog op dook. Daisy had de aflevering helemaal in haar hoofd zitten toen het lijstje van KD binnenkwam: ook hij had de Mol op de 12e plaats gezet. En zoals in de regels vermeld staat, moet degene die als laatst zijn lijstje ingestuurd heeft weg. Dus moesten we alsnog afscheid nemen van KD.

Maar waren er ook kandidaten die de Mol hoog hadden staan? Jazeker. Welgeteld één kandidaat had Vieffan in de top 3 staan: Ootje, en wel op de 3e plek. En ook Tinuzzz stond er na 1 ronde goed voor.

Tussenstand na ronde 1.
1 (-) Ootje – 50 punten
2 (-) Tinuzzzz – 45 punten
3 (-) Nicky – 40 punten
4 (-) Titatoon – 40 punten
5 (-) MagGyverMagic – 35 punten
6 (-) Niuno – 35 punten
7 (-) Molow – 35 punten
8 (-) Tdietz – 30 punten
9 (-) Lukie4 – 25 punten
10 (-) Dolfie – 20 punten
11 (-) Swifty – 5 punten
12 (-) KD – 5 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Ootje (5x):  Lukie4, MGM, Dolfie, Nicky en Molow
Lukie4 (3x):  Tdietz, Vieffan en Niuno
KD (2x):  Tinuzzz en Swifty
Dolfie (1x):  Ootje
Nicky (1x):  Titatoon
Niuno (1x):  KD

Ronde 2

Grote paniek bij de Virtual Mole crew. Maarliefst 3 kandidaten gingen in de fout bij het inleveren van hun lijstje: Dolfie, Lukie4 en Tinuzzz. We besloten ze allemaal een herkansing te geven, alleen greep Tinuzzz deze niet aan. Geheel volgens de regels moesten we Tinuzzz 0 punten geven. Maar hij sowieso 0 punten gehad, aangezien Tinuzzz Vieffan was vergeten in zijn lijstje!
« Laatst bewerkt op: 18-04-2010, 21:36:43 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #83 Gepost op: 18-04-2010, 21:37:04 »
Tinuzzz was echter niet degene die wegmoest. Doordat Swifty de Mol weer bijna onderaan zette, moest ze het veld ruimen. In de stand deden zich enorme verschuivingen voor. Ootje gooide haar lijstje door elkaar en zakte naar de 5e plaats, waardoor Nicky en Titatoon de leiding namen. Tdietz was deze week de kandidaat die de Mol het hoogste plaatste, namelijk op de 4e plaats.

Tussenstand na ronde 2.
1 (3) Nicky – 75 punten
2 (4) Titatoon – 75 punten
3 (8) Tdietz – 70 punten
4 (7) Molow – 70 punten
5 (1) Ootje – 70 punten
6 (5) MagGyverMagic – 65 punten
7 (6) Niuno – 65 punten
8 (9) Lukie4 – 50 punten
9 (2) Tinuzzzz – 45 punten
10 (10) Dolfie – 40 punten
11 (11) Swifty – 15 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Molow (3x):  Tdietz, MGM en Swifty
Lukie4 (2x):  Molow en Niuno
MGM (2x):  Ootje en Tinuzzz *
Tdietz (2x):  Dolfie en Lukie4
Nicky (1x):  Titatoon
Niuno (1x):  Vieffan
Ootje (1x):  Nicky
* ongeldige stem

Ronde 3

Spanning ten top. De eerste kandidaten konden 30 bonuspunten verdienen, omdat zij 3 weekopdrachten hadden ingeleverd. Lukie4, Ootje, Nicky, Niuno, Titatoon en Dolfie kregen allen 30 punten extra. Dit bleek de doodsteek voor Tinuzzz. Hij zette de mol onderaan zijn lijst. Dat was op zich verrassend, aangezien hij de 1e twee rondes was doorgekomen met één lijstje. Dit had een aanwijzing moeten zijn dtn de mol redelijk hoog in zijn eerste lijst moest staan.

Bovenaan deden zich ook schokkende wisselingen voort. Nicky en Titatoon verplaatsten Vieffan naar de onderste regionen. MGM was de eerste kandidaat die Vieffan op de 1e plek zette. Alleen omdat hij geen bonuspunten kreeg vanwege het missen van de eerste weekopdracht, kwam hij niet op de eerste plaats terecht. Ootje kwam geheel verrassend terug aan de leiding, maar meer omdat ze van de top 5 de Mol het minst laag zette. Ook de rest van het klassement stond op zijn kop, maar alles bleef dicht bij elkaar.

Tussenstand na ronde 3.
1 (5) Ootje – 130 punten
2 (6) MagGyverMagic – 120 punten
3 (8) Lukie4 – 120 punten
4 (7) Niuno – 120 punten
5 (2) Titatoon – 120 punten
6 (1) Nicky – 115 punten
7 (4) Molow – 105 punten
8 (3) Tdietz – 100 punten
9 (10) Dolfie –80 punten
10 (9) Tinuzzzz – 50 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Lukie4 (2x):  Dolfie en Niuno
Nicky (2x):  Molow en Titatoon
Ootje (2x):  Lukie4 en Nicky
MGM (1x):  Ootje
Molow (1x):  Tdietz
Titatoon (1x):  Tinuzzz
Vieffan (1x):  MGM
Niuno (1x):  Vieffan

Ronde 4
Tijd voor de dubbele exit. De reden achter de dubbele exit was dat we het spel met één kandidaat teveel begonnen. We wilden in eerste instantie met twaalf kandidaten beginnen, maar we konden de groep verder terugbrengen tot 13. We wilden eigenlijk bij de executie al een dubbele exit doen, maar we bedachten ons dat het gevaar bestond dat mensen lijstjes gingen vergelijken en dan direct konden zien wie de mol was. Zeker met de lijstjes van KD en Swifty was dat overduidelijk geweest.

Terug naar de ranglijst. Dolfie bleeft Vieffan onderaan de lijst zetten, dus voor haar was het exit. Tdietz stond er slecht voor, omdat hij geen extra bonuspunten verdiend had. Als Tdietz alle weekopdrachten had gemaakt, was niet hij, maar Nicky uit het spel gevlogen. Bovenaan deed zich wederom een leiderswissel voor. MagGyverMagic zette wederom Vieffan bovenaan, ontving 30 bonuspunten en nam de leiding over van Ootje. Omdat Ootje Vieffan op plek 2 zette, bleef de schade beperkt.

Tussenstand na ronde 4.
1 (2) MagGyverMagic – 200 punten
2 (1) Ootje – 180 punten
3 (3) Lukie4 – 160 punten
4 (4) Niuno – 155 punten
5 (5) Titatoon – 150 punten
6 (7) Molow – 140 punten
7 (6) Nicky – 125 punten
8 (8) Tdietz – 115 punten
9 (9) Dolfie – 95 punten


De molkeuzes van deze ronde waren:
Tdietz (2x):  Dolfie en Nicky
Nicky (2x):  Molow en Titatoon
Dolfie (1x):  Ootje
Lukie4 (1x):  Niuno
Molow (1x):  Tdietz
Ootje (1x):  Lukie4
Niuno (1x):  Vieffan
Vieffan (1x):  MGM

Ronde 5
Kan het nog spannender? Jazeker. Zowel bovenaan als onderaan kon er van alles gebeuren. En dat gebeurde. MagGyverMagic besloot ineens van Mol te wisselen (van Vieffan naar Ootje). Molow was de stijger van de week, dankzij de 30 bonuspunten die hij eindelijk binnenhaalde. De verrassing van de week was echter Nicky. Nicky was sinds een week eerder opeens er van overtuigd dat Tdietz de Mol was. Maar toen ging Tdietz exit. Nicky, die inzage in Tdietz’ lijstjes gehad moest hebben, had toen nog maar 2 kandidaat mollen over: Ootje en Vieffan. Hij zette Ootje terug op 1 en Vieffan op 2. Hierdoor kwam hij gelijk met Titatoon. En omdat Nicky de enige kandidaat was die de Mol in de top 2 had staan, moest Titatoon naar huis.

Tussenstand na ronde 5.
1 (1) MagGyverMagic – 235 punten
2 (2) Ootje – 225 punten
3 (3) Lukie4 – 195 punten
4 (6) Molow – 190 punten
5 (4) Niuno – 185 punten
6 (7) Nicky – 175 punten
7 (5) Titatoon – 175 punten

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #84 Gepost op: 18-04-2010, 21:37:23 »
De molkeuzes van deze ronde waren:
MGM (2x):  Lukie4 en Ootje
Nicky (2x):  Molow en Titatoon
Ootje (2x):  Nicky en MGM
Lukie4 (1x):  Niuno
Niuno (1x):  Vieffan

Ronde 6
Na de exit van Titatoon leek het einde van Nicky toch echt nabij. Maar niets bleek minder waar. Niuno moest Vieffan in de top 3 plaatsen, maar helaas husselde Niuno zijn lijstje nog eens goed door elkaar en belandde Vieffan op de 4e plek. Opnieuw een gelijke stand en weer ging Nicky door. Ook bovenaan de lijst veranderde het een en ander. Ootje stemde voor het eerst op Vieffan. Lukie4 en MGM schoven Vieffan door naar de 2e plek. MGM behield echter nipt de leiding, vóór een aanstormende Ootje

Tussenstand na ronde 6.
1 (1) MagGyverMagic – 270 punten
2 (2) Ootje – 260 punten
3 (3) Lukie4 – 230 punten
4 (4) Molow – 220 punten
5 (6) Nicky – 210 punten
6 (5) Niuno – 210 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Lukie4 (2x):  Niuno en Molow
MGM (1x):  Lukie4
Ootje (1x):  Nicky
Molow (1x):  MGM
Niuno (1x):  Vieffan
Vieffan (1x):  Ootje
 
Ronde 7
Deze ronde bracht de verwachte leiderswissel. MGM verplaatste Vieffan naar plek 3 in zijn lijstje, terwijl Ootje op Vieffan bleef stemmen. Hierdoor nam Ootje de leiding over. Lukie4 bleef aanklampen en liep 5 punten in op MagGyverMagic. Molow had Vieffan al wekenlang zo rond de 3e plek staan, en ook dat had hem nu een ronde verder gebracht. Helaas stond Vieffan in zijn laatste lijstje en kroop Nicky voor de 4e week achter elkaar door het oog van de naald.

Tussenstand na ronde 7.
1 (2) Ootje – 300 punten
2 (1) MagGyverMagic – 295 punten
3 (3) Lukie4 – 260 punten
4 (5) Nicky – 240 punten
5 (4) Molow – 240 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Molow (2x):  MGM en Vieffan
MGM (1x):  Lukie4
Ootje (1x):  Nicky
Lukie4 (1x):  Molow
Vieffan (1x):  Ootje

Ronde 8
Nicky’s mazzel bleek op. Het gat met Lukie4 was te groot. Bovenaan liep de spanning op. Door de exit van Molow switchte MGM terug naar Vieffan, terwijl Ootje opeens op Nicky stemde. Omdat MGM echter geen weekopdracht inleverde, kwamen hij en Ootje gelijk te staan. Is trouwens niemand opgevallen dat Vieffan niet geactiveerd heeft deze ronde? Ik heb express geen stemoverzicht gemaakt, omdat het anders wel heel duidelijk zou zijn wie de Mol was.

Tussenstand na ronde 8.
1 (2) MagGyverMagic – 320 punten
2 (1) Ootje – 320 punten
3 (3) Lukie4 – 295 punten
4 (4) Nicky – 265 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Ootje (2x):  Nicky en Vieffan
MGM (1x):  Lukie4
Nicky (1x):  Ootje
Vieffan (1x):  MGM

Ronde 9
De exit van Nicky opende de ogen van Ootje en ze stemde weer op Vieffan, net als MGM. Lukie4 liep daardoor de finale mis. Omdat Ootje (samen met Lukie4) als enige de weekopdracht maakte én won, liep ze wel 20 punten uit op MGM.

Tussenstand na ronde 9.
1 (2) Ootje – 360 punten
2 (1) MagGyverMagic – 340 punten
 3 (3) Lukie4 – 315 punten

De molkeuzes van deze ronde waren:
Vieffan (2x):  MGM en Ootje
Ootje (1x):  Vieffan
MGM (1x):  Lukie4

Ronde 10
De winnaar was bekend. Zowel MGM als Ootje stemden op Vieffan.

Eindstand na ronde 10.
1 (1) Ootje – 375 punten
2 (2) MagGyverMagic – 355 punten
De molkeuzes van deze ronde waren:
Vieffan (2x):  MGM en Ootje
Ootje (1x):  Vieffan

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #85 Gepost op: 18-04-2010, 21:37:40 »
Nog enkele opvallende feitjes. Wist je dat…
- Nicky dus in totaal 4x door het oog van de naald is gekropen? Terwijl hij na aflevering 2 nog bovenaan stond!
- Ootje na ronde 1 gemiddeld het hoogst in alle mollijstjes stond? Lukie4 nam die positie na ronde 2 over en hield deze in totaal 3 rondes vast. Toen kwam Ootje weer op de eerste plek en sindsdien heeft Vieffan gemiddeld het hoogst gestaan in alle mollijstjes gestaan.
- Vieffan sinds aflevering 2 telkens op Niuno als mol stemde? En dat terwijl alle andere kandidaten hem bijna allemaal (bijna) onderaan hadden staan?
- Er 2 kandidaten hebben toegegeven in een tunnel te zitten? Niuno zat in een Lukie4 tunnel vast, terwijl Lukie4’s MGM tunnel vlak voor de finale instortte.
- Daisy 2x een aflevering heeft moeten herschrijven die al bijna klaar was? Zowel de 2e aflevering als de 8e aflevering moesten herschreven worden, omdat er een andere kandidaat uitging dan waar ondergetekende vanuit was gegaan.

En dan nog als afsluiter. Wist je dat …
… er ook geheime aanwijzingen waren richting de identiteit van de Virtual Mole?!

Geheime aanwijzingen:

Er werd hevig over ze gespeculeerd, maar hier komen dan de echte, geheime aanwijzingen!

Vreemde uitspraken
Gedurende het spel deed Vieffan enkele vreemde uitspraken:
In aflevering 3 riep Vieffan “Jaah! We hebben ze gevonden!” Wie zoeken ze nou de hele tijd?
In aflevering 4 zei Vieffan na aankomst bij het Bellagio Hotel. ”Ik had nooit gedacht dat het zo mooi was!” Opmerkelijk, omdat niemand wist waar ze heen gingen ... behalve de mol natuurlijk.

Mollendagboek
In het mollendagboek na aflevering 4 zat een aanwijzing, maar dit was best een pittige. Als je goed tussen de regels doorlas, kon je een verwijzing naar de tot dan toe verdwenen spullen vinden.
1. "van z’n gezicht aflezen" >>> een boek lees je >>> Titatoon's mollenboekje
2. "nog niet uitgevogeld hebben" >>> lachen naar het vogeltje >>> Nicky's camera
3. "stapje extra moeten zetten" >>> stappen = lopen >>> Vieffan's schoenen
De mol moet zelf een stapje harder zetten. De schoenen zijn dus van de mol.

De rugzak en de kiwi
In aflevering 5 was ook een hint te vinden. Op de rugzak van Vieffan zat namelijk een label: 5ABWP. Dit staat voor 5e alinea, algemene beschrijving WikiPedia. Als je de Kiwi pagina op Wikipedia opent, zie je in de 5e alinea staan: “Kiwi's konden zich er onbedreigd ontwikkelen en namen er de plaats in van mollen en egels.” Hadden we al gezegd van wie de rugzak was?

Navigatiespel
Ook in het navigatiespel van aflevering 8 was een geheime aanwijzing te vinden. De eerste opdracht luidde: “Indien het verschil in leeftijd tussen beide Virtual Mole presentatoren kleiner dan 3 is, ga dan over 90 meter linksaf.” Als je kleiner dan 3 uitschrijft als een wiskundige formule, krijg je <3. Als je dit vervolgens 90 graden naar links kantelt, staat er VM. VM = Vieffan Mol.

En dan, tot slot...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #86 Gepost op: 18-04-2010, 21:38:03 »
De-drie-theorie
Jaja, er was dus echt een getallenhint ... en deze hint leidde naar Vieffan. Nee, de hint leidde niet naar de oorspronkelijke bedenker MGM. Hij werd wel als inspiratiebron gebruikt. De 3 theorie moest toegepast worden en dan kon je het getal 3 op de volgende manieren aan Vieffan linken:
- Het kandidatentopic van Vieffan werd als 3e geopend.
- In het introductiefilmpje van Molcrazy werden na Vieffan nog 3 andere kandidaten getoond.
- In aflevering 1 werd Vieffan als 3e kandidaat voorgesteld.
- In aflevering 2 werd Vieffan ingedeeld in groep 3 in het kampvuur spel. Tevens werd zij als 3e persoon genoemd van haar team ... terwijl alle andere dames als eerste genoemd werden. Niemand opgevallen?
- In aflevering 3 riep Vieffan een keer het getal 30! Zit ook een drie in...
- In aflevering 4 werd Vieffan’s naam als 3e ingetypt bij de executie. Daarnaast moest Vieffan Angela, Karel en Pieter-Jan om half 3 ophalen op het vliegveld.
- In aflevering 5 zat Vieffan als enige in een team van 3 kandidaten.
- In aflevering 6 werd Vieffan’s naam als 3e ingetypt bij de executie. Tevens moest ze als 3e kandidaat de hotelopdracht uitvoeren en koos ze liedje nummer 3 bij de zangopdracht.
- In aflevering 7 zat Vieffan in team 3 in de trein.
- In aflevering 8 zocht Vieffan naar Kimberley in een team van 3, en kreeg ze als 3e deelnemer beelden te zien van het thuisfront.
- In aflevering 9 mocht Vieffan als de 3e kandidaat over haal molavonturen vertellen
- In aflevering 10 riep Vieffan letterlijk het getal drie (“We hebben het maar mooi met z’n 3-en geflikt!”) en vertelde ze als 3e kandidaat over het behalen van de finale.

Duidelijk toch? Maar hoe wist je dat je op nummer 3 moest letten? Nou, we hebben je er best vaak op gewezen! Zo postte Molcrazy ooit in het mol-poll topic “Goh, ik weet dat George de Mol was in Portugal ... moeilijk.” George was de 3e Nederlandse Mol. En ook Daisy gaf ooit “George is de mol!” als antwoord op een vraag wie de mol nou was. Dus geen loze kreet, maar een stiekeme hint! Maar het getal 3 werd sowieso heel vaak genoemd.

Een wellicht wat duidelijkere verwijzing naar de 3 theorie kwam in aflevering 6. Op het vliegveld van Sydney moesten de kandidaten naar gate H3, en niet naar H2. H staat voor hints. De 3 theorie was dus goed en de 2 theorie (ook veel genoemd) dus niet.

Maar de meest duidelijke aanwijzing voor het getal 3 zat in de onderschiften van Daisy! Elke week nam Daisy een, soms bizar, nieuw onderschrift aan. Maar ze hadden allemaal met het getal 3 te maken.
- Na aflevering 1: “I walk the line and for you I will shine”. Dit is een zin uit het nummer “Three” days in a row van Anouk.
- Na aflevering 2: “Gotta be you. Why? I need you 24/7.” Dit is een samenraapsel van 4 singles van de groep 3T, de neefjes van wijlen Michael Jackson.
- Na aflevering 3: “Begin je dag goed met een portie arbeidsvitaminen.” Arbeidsvitaminen is een radioprogramma op radio 3FM.
- Na aflevering 4: “De mol is blind.” Dit onderschift kwam tegelijk met een nieuwe avatar, namelijk die van Daisy’s favoriete band. Het 3e nummer van het 3e Lifehouse album heet Blind.
- Na aflevering 5: “Alle zee is zoveel mooier onder water, je gelooft je ogen niet.” Een zin uit het nummer ‘Blub ik ben een vis’ van K3.
- Na aflevering 6: “Aanbiedingen bij de Virtual Mole” Albert Heijn had tijdens de Virtual Mole een actie: 3 halen 1 betalen.
- Na aflevering 7: “Is de mol doorgedraaid?” Dit is verwijzing naar het TV programma “De Wereld Draait Door” op Nederland 3
- Na aflevering 8: “Virtual Mole: Nog maar 2 exits te gaan en dan zijn we er...” Na 2 exits zitten er nog 3 kandidaten in het spel.
- Na aflevering 9:” Zoek en gij zult vinden ... maar wat ???” Tsja, omdat het voor sommigen nog steeds niet duidelijk was wie de mol was een kleine hint naar geheime aanwijzingen in het algemeen.”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #87 Gepost op: 18-04-2010, 22:46:44 »
Ik wil tot slot nog Daisy bedanken voor de geweldige samenwerking! ::bravo::

Ik dank ook alle kandidaten zonder wie het spel niet mogelijk geweest was! ::ok::

Hopelijk hebben jullie er net zoveel plezier aan beleefd als wij! :D
2024: wie is de Mol?