Auteur Topic: Special Song  (gelezen 5817 keer)

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Special Song
« Reactie #20 Gepost op: 6-09-2003, 16:03:41 »
Him. Join me in death.  werd gedraaid op de begrafenis van een vriendin van me, echt kippevel over mijn hele lijf. maar dat zou net zo goed kunnen gelden voor Today van de smashing pumpkins, wat als eerste nr werd gedraaid, maar me minder deed dan Join me.

Lightning crashes van Live, brengt me ineens terug op de wei van Werchter, waar een naar voorval (in de pogo raakte ik iemands neus, die prompt gebroken was) mensen dichterbijeen bracht.

Let Love Rule, Lenny K straight back to Pinkpop terwijl hij daar zat op het podium, stoned als een garnaal.  1 man die duizenden raakte zonder veel geschreeuw en licht.

Radiohead, paranoid android . een zeer geslaagde stapavond in het Eindhovense bunkertje, waarna ondergetekende kennis maakte met de vriendelijke politie van die stad, omdat hij geen trein naar huis meer vond en het park voor Het Cs volgens de arm der wet niet eens een 1sters hotel is, dus geen overnachtingsplaats is.

Verder de meest foute platen uit de jaren 80 om echt dom op mee te schreeuwen natuurlijk, met dank aan acts als wipneus en Pim, en d-licious.

o bijna vergeten  Manu Chao clandestino daar wordt ik echt altijd vrolijk van.
(net als van dat Franstalige nr wat in belgie in de charts stond, iets over zijn plantation en dat er niks wou groeien, heerlijk gewoon)

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

maapie

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 6-09-2003, 16:48:39 »
Pointer Sisters - I'm so exited word ik altijd super vrolijk van, en van Dana Glover - it is you word ik altijd helemaal stil, zo mooi

Offline @miesh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #22 Gepost op: 6-09-2003, 18:16:57 »
Als ik boos ben draai ik meestal liedjes vanneh: InMe, Papa Roach, Disturbed, Evanescene nja.. gewoon harde liedjes.

Liedjes van Lord of the Rings, Within Temptation (niej allemaal) word ik altijd zow rustig van.. Echt zoww mooi!!

Vrolijk word ik meestal wel van Dropkick Murphys (Oi Oi Oi), Flogging Molly (It's the Worst Day Since Yesterday), Madness (Baggy Trousers) . :D

Speciale herinneringen aan liedjes he...

Evanescene - My Immortal, alleen niej zo'n goeie herinnering, eerst wel maar nu niet meer, dus daarom skip ik em nu ook meestal als k Fallen beluister.

En SummerJam, Madonna - Hollywood enz. die doen me aan 't werk denken in de kassen waar die werden wel tig keer per dag gedraait daar op de radio. ::)

Gary Jules - Mad World, das ook een heel mooi liedje. Krijg ik ook echt zo'n vaag gevoel bij... (het doet me aan iets denken maar k zou niet weten wat.. :-/ )
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

maapie

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 7-09-2003, 17:45:21 »
ik krijg een heel vervelend gevoel bij Coldplay met clocks (ik geloof dattie zo heet)

Echt zo'n bah gevoel... kweet ook niet waarom

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #24 Gepost op: 8-09-2003, 09:14:20 »
Ik heb speciale herinneringen aan het nummer "You've got a friend" van Carole King.
In 1991 heb ik voor het eerst in Frankrijk vrijwilligerswerk gedaan met gehandicapten. Je zit dan in een kamp met nog allemaal vrijwilligers uit de hele wereld. Geweldig. Veel zingen met de gitaar enzo, en waaronder dus dat nummer. Ik had het daar zo ontzettend naar mijn zin, het was echt janken toen we weer naar huis moesten.
Een maand later begon de introductie voor mijn studie in Nijmegen. Zoals Annemieke al vertelde hoort daar een intro-weekend bij.
Tijdens dat weekend zat ik even in de eet/relaxruimte rond te hangen en toen werd dat nummer gedraaid. Toen kreeg ik het toch te kwaad...
Kwamen ze van de leiding naar me toe "gaat het wel goed met jou"
waar ik dus bevestigend op kon antwoorden. Bovendien kon ik meteen kijken welke cd het was, en die heb ik dan ook meteen gekocht.
Dus nu denk ik bij dat nummer zowel aan Frankrijk en de mensen die ik daar ontmoet heb, als aan mijn introductie.

Ik ben verder muziekverslaafd, maar gek genoeg beinvloedt het mijn stemming niet. Ik heb dus niet echt nummers waar ik vrolijk van word ofzo, ik draai een vrolijk nummer als ik vrolijk ben. en een rustig nummer als ik daar behoefte aan heb.

we're back :(

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #25 Gepost op: 8-09-2003, 11:53:53 »
Ik weet dat ik hier eigenlijk niet aan moet beginnen, want dan krijg je zo'n heel verhaal  :-\, maar ach....

Natuurlijk als eerste 'Enigma- Gravity of Love'. Dat is echt zo'n speciaal nummer, het is ook nergens mee te vergelijken vind ik. Een bepaalde mystiek, de juiste stem, goed (op de achtergrond) begeilende instrumenten en tja, ik weet het niet; gewoon perfect.

'Sum 41- Fat Lip', dat is ook grotendeels door de clip. Dat doet me echt een beetje aan 'vroeger' denken. Zoals in die clip zo was het vroeger ook altijd een beetje bij ons en dan bedoel ik vooral met 'oud en nieuw'. Beetje relschoppen, op de hoek van de straat fikkie steken, met een groep straatjongeren buiten.

Dan natuurlijk 'Linkin Park' en vooral de songs van 'Hybrid Theory'. Goeie teksten en meestal agressief, echt van die lekkere afreageermuziek.

Kerstgevoel: Dat is ongetwijfeld 'Kate Bush- December will be magic again', een van de beste songs van Kate Bush, en ook wel 'Kate Winslett- What if' maar natuurlijk ook de bekende kerstsongs van Wham en Mariah Carey. (maar die zijn niet zo mooi)

Phil Collins- In the air tonight is ook zo'n liedje waarbij ik me vreemd ga voelen, doet me altijd aan een bepaald meisje denken, die ik toen heel leuk vond en nog steeds voelt dat nummer goed aan.

Tja, natuurlijk veel meer als ik verliefd ben draai ik 'Doe maar' plat (sinds een dag of twee...) en zo zijn er nog wel veel meer liedjes, bijna elk liedje geeft wel een bepaald gevoel weer. Je hebt ook 'summersongs', herfstsongs, wintersongs. Ik kan wel eeuwig doorgaan.....

btw: Carole King is goed..... ;) Dat nummer waar je het over had speelden ze ook op de bruiloft van mijn zus. Toen werd het uitgevoerd door zo'n bruiloftbandje, maar zelfs toen kreeg ik er kippenvel van (om maar eens een Idolsachtige uitspraak te doen). Sterke tekst!

« Laatst bewerkt op: 8-09-2003, 12:05:02 door Chriz »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #26 Gepost op: 8-09-2003, 12:20:34 »
Idéfix: Dan zul je waarschijnlijk ook met tranen in de ogen naar die familie-aflevering hebben zitten kijken, toen Alex en Chandrika samen op het podium stonden.

Ik heb dat dus ook met bepaalde nummers. En ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb er dus al drie genoemd in dit topic, maar bijvoorbeeld dat nummer van Bette Midler uit 1996 (Deserve you zit er in die titel), iedere keer als ik dat hoor, moet ik denken aan mijn verhuizing. Dat nummer was toen een grote hit.

Wonderful Life, gezongen door Mathilde Santing: ik zie me weer zitten aan het bureautje, op mijn kamer in hotel Sirena (Golden Sands, Bulgarije, 1999). Daar luisterde ik altijd naar de wereldomroep, het nummer was daar overigens ook een grote hit in de uitgaansgelegenheden.

Father and Son van Cat Stevens: ik denk meteen aan het begin van mijn middelbare school-tijd, en ga zo nog maar een tijdje door.

Wuthering Heights van Kate Bush uit 1978: ik zit meteen weer in mijn eindexamen voor de MEAO. Laat ik het hier maar bij houden. Het zijn er zoveel,  dat ik er een compleet forum mee zou kunnen vullen.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2003, 12:23:42 door bodejosm43 »

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #27 Gepost op: 8-09-2003, 13:09:01 »
Ik heb ook meerdere special songs. Hier een klein overzichtje:

Offspring - Self asteam: dat nummer was een megahit toen ik mijn man leerde kennen. Telkens als we dat nummer weer horen gaan we back in time

Manu Chao - Bongo bong song: dit liedje werd grijsgedraaid toen ik net bevallen was van mijn dochter, nu ruim 3 jaar geleden. Hetzelfde heb ik met Krezip - Would I stay. Ik kon die nummers niet vaak genoeg horen. En nu nog, als ik dat hoor, ben ik weer terug in mijn kraamtijd...

Lenny Kravitz - Sister. Dit is geen hit van Lenny geweest, maar het heeft iets speciaals voor mij en mijn zusje. Elke keer als Lenny naar Nederland komt (of laatst Belgie), dan gaan we samen naar het concert. En ALS hij dan Sister zingt, staan wij huggend mee te brullen met tranen in onze ogen  :'( ;D

Verder heb ik zoveel nummers waar ik geen genoeg van kan krijgen, maar ik kan er zo 1-2-3 niet opkomen.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #28 Gepost op: 8-09-2003, 19:18:51 »
wonderful Life van santing dat is mijn meest afgrijselijkste nummer aller tijden, was de reclame tune van mijn oude baas,

Mijn eigen woorden geredigeerd, ik vond en het nr helemaal niks, en dat mens niks en ook mijn ex-baas niet.

Smaken mogen gelukkig verschillen.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2003, 19:23:32 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #29 Gepost op: 8-09-2003, 19:29:43 »
Het gaat ook om nummers, waar je een bepaalde herinnering bij hebt. Dat staat voor mij volstrekt los van de kwaliteit van het nummer.

Zo vind ik het nummer Alle duiven op de dam, tralalala, tralalali, vreselijk. En ik kan die voorgevel van Gert Timmerman niet zien of luchten, terwijl ik die man niet eens persoonlijk ken. Toch gaan mijn gedachten bij dat nummer, de twee keer per jaar dat ik het op de radio hoor, terug naar een oktoberdag in 1968: de dag dat mijn ouders
12 1/2 jaar getrouwd waren. Toen liep ik namelijk de duiven te voeren op diezelfde dam.

Je kunt dus aan de meest verschrikkelijke liedjes toch leuke herinneringen hebben, en andersom dus ook. Het liedje van Youp van 't Hek: Leef je leven als je allerlaatste dag (ik geloof dat het anders heet, maar die regel zit erin), kan ik niet horen zonder een brok in mijn keel te krijgen, dat werd namelijk gespeeld op de begrafenis van een neef van mij, die in 1992 is verongelukt. Een prachtig nummer, maar ik kan het niet meer los zien van die trieste gebeurtenis, helaas.

maapie

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 8-09-2003, 20:15:43 »
wonderful Life van santing dat is mijn meest afgrijselijkste nummer aller tijden, was de reclame tune van mijn oude baas

Smaken mogen gelukkig verschillen.

En dat doen ze dan ook!

ooh wat vind ik dat nummer mooi! ik heb er ook een herinnering aan:
Ik zit in zo'n jongerengroep van de kerk (klinkt heel erg duf maar het is super leuk) En dan mag je ook altijd een dienst voorbereiden in de paasweek, er komt geen dominee aan te pas, we doen het helemaal zelf

We hadden dit nummer ook uitgekozen, en die dienst was Zó mooi! echt super! dus als ik dat nummer hoor moet ik daar steeds aan denken....

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 8-09-2003, 22:45:12 »
Wat natuurlijk ook ontzettend leuk is, soms kun je direct laten zien/horen, van wie je onder de indruk bent. Sommigen weten dat ik Sissel best wel een leuke zangeres vind. Dat kreeg voor mij een extra betekenis, omdat ze ooit speciaal voor mij naar Nederland kwam (in juni 1994). De mooiste songs zijn niet op deze site te zien en te horen, maar je krijgt wel een indruk van Sissel.

Kijk maar eens op deze site, hiermee downloadt je het bestand (can't go back, video download, niet  aan te raden voor relatief langzame verbindingen).

Wat Sissel met WIDM te maken heeft? Iedereen weet dat een belangrijk thema in serie vier de TITANIC was. Sissel heeft, zoals de site al duidelijk maakt, de noorse vertaling van de begeleidende muziek voor haar rekening genomen.

klik hier
« Laatst bewerkt op: 8-09-2003, 23:11:27 door bodejosm43 »

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #32 Gepost op: 17-09-2003, 14:46:31 »
Ik kan niet een nummer opgeven, dit hangt af van momenten, sfeer, moods, gebeurtenissen e.d.

In het algemeen alles van de lp " Destroyer " van Kiss, door deze band heb ik mijn vrouw leren kennen. (The best damn thing that ever happened to me!)

Music van John Miles en Gek zijn is gezond van Stef Bos slaan heel erg sterk op mij.

Een van de moosite nummers ooit geschreven is 2112 van Rush. Hier moet je echt voor gaan zitten met de tekst erbij!

Heel veel nummers van Ricky Martin en Loreena McKennit  (Lady of Shalott en Highwayman met name)

De lp Octopus van Gentle Giant.

Dutch Connection [van Jaguar (dit gaat over de Nederlandse fans waar ik er een van was)

One van Metallica, dit slaat heel erg op het zoektebeeld dat mijn vader doorlopen heeft voor hij overleed.

Beyond the realms of death van Judas Priest en No laughin' in heaven van Gillan tekstueel gezien.

Daarnaast de versie van Jesus christ Superstar waarin Ian Gillan en Murray Head Jesus en Jusas zingen!

heel veel van Kate Bush, Triumph
en als laatste de cd Mutter van Rammstein, met name het nummer Spieluhr.

Oh ja by the way nog een paar nummers van Eminem...
Gek zijn is gezond

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #33 Gepost op: 17-09-2003, 14:48:13 »
Ik heb ook zo'n nummer dat ik voor een wedstrijd draai

Ready or not van De Fugees geloof ik

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #34 Gepost op: 17-09-2003, 14:52:56 »
mmmm des te ouder je wordt des te meer associaties je krijgt met muziek, of tenminste dat heb ik. bij bijna alles wat uit de jaren 80 komt krijg ik acuut jeugdsentiment.
van andere muziek kan ik weer zo plotseling gaan janken, dat kan dan komen door een tekst of een mooie gitaarsolo...
eigenlijk teveel om op te noemen..

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 19-09-2003, 10:17:03 »
Jaren geleden was er het Bevrijdingsconcert in Arnhem...
volgens mij was het 1995, 50 jaar na de bevrijding.
Was een heel mooi concert, ik heb 'm ook op de band staan en kijk 'm nog af en toe.
Wet wet wet vond ik erg goed in die tijd.
Maar wat er absluut uitsprong voor mij was Old en Wise van Allan Parsons Project De zanger alleen al bezorgde mij kippevel, maar het lied is echt zo mooi. Ik heb direct de CD gekocht en helemaal grijs gedraaid. Dat ene lied dan he... de rest spreekt me niet echt aan, behalve Eye in the sky, maar dat komt dan meer door de manier waarop het hele orkest meedeed... echt kippevel!!!
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #36 Gepost op: 22-09-2003, 08:56:54 »
Dat zelfde nummer Old and Wise heeft voor mij ook herinneringen. Ik was hoteldebotelstapelverliefd op een jongen van mijn popkoor. We waren dikke maatjes, het was meer dan vriendschap. Maar hij kon niet besluiten of hij nou verliefd op me was of niet. Hij was wel stapelgek op me, maar toch miste er iets (een jaar ofzo later vertelde hij me dat hij homosexueel was, toen vielen er wat stukjes op zijn plaats, maar dat terzijde)
Tijdens een van onze avondjes/weekendjes samen hebben we 1x geslowd bij mij thuis, op dit nummer. En dat was heel speciaal.

Om allerlei redenen hebben we nu geen contact meer, en dat vind ik nog steeds jammer. Ik mis die closeheid met hem nog steeds, hoewel ik een vriend heb. (is dit nu een beetje vreemdgaan?)
we're back :(

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 22-09-2003, 10:06:17 »
Nee, dat is niet vreemdgaan. Er bestaan ook vriendschappen tussen mannen en vrouwen (heb er zelf één) en dat is geweldig. Heel anders dan vrouwen onder elkaar. En dat moet absoluut kunnen. En als hij homo is is er toch helemaal geen vuiltje aan de lucht?
Augurken zijn net krokodillen!!!