Ik weet dat ik hier eigenlijk niet aan moet beginnen, want dan krijg je zo'n heel verhaal :-\, maar ach....
Natuurlijk als eerste 'Enigma- Gravity of Love'. Dat is echt zo'n speciaal nummer, het is ook nergens mee te vergelijken vind ik. Een bepaalde mystiek, de juiste stem, goed (op de achtergrond) begeilende instrumenten en tja, ik weet het niet; gewoon perfect.
'Sum 41- Fat Lip', dat is ook grotendeels door de clip. Dat doet me echt een beetje aan 'vroeger' denken. Zoals in die clip zo was het vroeger ook altijd een beetje bij ons en dan bedoel ik vooral met 'oud en nieuw'. Beetje relschoppen, op de hoek van de straat fikkie steken, met een groep straatjongeren buiten.
Dan natuurlijk 'Linkin Park' en vooral de songs van 'Hybrid Theory'. Goeie teksten en meestal agressief, echt van die lekkere afreageermuziek.
Kerstgevoel: Dat is ongetwijfeld 'Kate Bush- December will be magic again', een van de beste songs van Kate Bush, en ook wel 'Kate Winslett- What if' maar natuurlijk ook de bekende kerstsongs van Wham en Mariah Carey. (maar die zijn niet zo mooi)
Phil Collins- In the air tonight is ook zo'n liedje waarbij ik me vreemd ga voelen, doet me altijd aan een bepaald meisje denken, die ik toen heel leuk vond en nog steeds voelt dat nummer goed aan.
Tja, natuurlijk veel meer als ik verliefd ben draai ik 'Doe maar' plat (sinds een dag of twee...) en zo zijn er nog wel veel meer liedjes, bijna elk liedje geeft wel een bepaald gevoel weer. Je hebt ook 'summersongs', herfstsongs, wintersongs. Ik kan wel eeuwig doorgaan.....
btw: Carole King is goed.....

Dat nummer waar je het over had speelden ze ook op de bruiloft van mijn zus. Toen werd het uitgevoerd door zo'n bruiloftbandje, maar zelfs toen kreeg ik er kippenvel van (om maar eens een Idolsachtige uitspraak te doen). Sterke tekst!