Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen  (gelezen 22930 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2018, 04:06:50 »
Inderdaad, die bult was echt veel te groot om te gaan schuiven, echt kwam niet in de buurt. Vergelijk het maar met een berg sneeuw, het verschil wat je kunt scheppen en wat je nog net kunt schuiven is niet zó groot.
Belangrijkste is dat iedereen meteen aan de slag gaat en elkaar niet in de weg rijdt. Dat bereik je het best door vanaf twee kanten te werken. De grote machines zet je vooraan om dat in ieder geval weg te hebben, maar die kleintjes bereik je eigenlijk niet zo veel mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2018, 10:13:06 »
Volgens mij gaat Olcay naar het toilet gedurende het oefenen. En is de rest leuk kris kras door elkaar gemonteerd.

Dat zou zomaar kunnen en dat vind ik erg jammer. Ze zouden de volgorde van gebeurtenissen zo goed mogelijk moeten laten zien zodat wij beter kunnen beoordelen wat er gebeurt en wat wel of niet verdacht is. Zoals ze dat bij De Mol zo goed doen.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #82 Gepost op: 31-01-2018, 13:07:31 »
In deze opdracht zag je vaak het cijfer” 06 voorbij komen. Misschien een tip naar de geboorte datum van de mol ? Bella of Ruben...






Ik blijf maar met dit nummerbord in mijn hoofd zitten. CC-180-II = 18.  De 18e letter ivan het alfabet is de R. In combinatie met de 06 (juni?) en het spiegelbeeld van het nummerbord (tweeling?) zie ik dit als hint naar Ruben. Zo' n nummerbord kunnen ze makkelijk vooraf maken.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2018, 13:15:27 »
Ik blijf maar met dit nummerbord in mijn hoofd zitten. CC-180-II = 18.  De 18e letter ivan het alfabet is de R. In combinatie met de 06 (juni?) en het spiegelbeeld van het nummerbord (tweeling?) zie ik dit als hint naar Ruben. Zo' n nummerbord kunnen ze makkelijk vooraf maken.

Ik denk dat 18 geen letter is maar de Mol van (20) 18

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #84 Gepost op: 25-02-2018, 16:27:25 »
Bij deze opdracht hadden de finalisten van nu alle drie een grote graafmachine tot hun beschikking.
Mooi toeval?

Ruben en Olcay gaan weliswaar vrij snel mee met het voorstel van Jan om de grote gravers het grote werk te laten doen en kleine gravers 'het kleine',
maar wie uiteindelijk tot deze verdeling besluit, wordt mij, ondanks herbekijken, niet duidelijk.
Een grote graafmachine zou, door zijn schepcapaciteit en door zijn draaicirkel, meer het verschil kunnen maken dan een kleine, dus wie in zo'n groot gevaarte terecht komt, heeft meer invloed op het eindresultaat, denk ik.

Heb ik gemist wie tot deze verdeling heeft besloten, of was de groep hier verder zonder slag of stoot mee akkoord?
In het laatste geval blijkt hier de overtuigingskracht van Jan, alsook de slimme 'meegaandheid' van Ruben en vooral Olcay.




Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #85 Gepost op: 7-03-2018, 18:18:20 »
Bij deze opdracht hadden de finalisten van nu alle drie een grote graafmachine tot hun beschikking.
Mooi toeval?

Ruben en Olcay gaan weliswaar vrij snel mee met het voorstel van Jan om de grote gravers het grote werk te laten doen en kleine gravers 'het kleine',
maar wie uiteindelijk tot deze verdeling besluit, wordt mij, ondanks herbekijken, niet duidelijk.
Een grote graafmachine zou, door zijn schepcapaciteit en door zijn draaicirkel, meer het verschil kunnen maken dan een kleine, dus wie in zo'n groot gevaarte terecht komt, heeft meer invloed op het eindresultaat, denk ik.

Heb ik gemist wie tot deze verdeling heeft besloten, of was de groep hier verder zonder slag of stoot mee akkoord?
In het laatste geval blijkt hier de overtuigingskracht van Jan, alsook de slimme 'meegaandheid' van Ruben en vooral Olcay.





Het lijkt in de montage voornamelijk het idee van Jan te zijn, waarop Olcay hem vrij snel tot leider bombardeert. Wat ook opvalt is dat Loes tijdens een vraag van Stine die direct op dit voorstel lijkt te volgen, zegt ''Maar als jij wil schuiven...''. Ze kijkt daarbij langs Jean-Marc, volgens mij naar Emilio of Ruben. Lijkt dus of één van hen dit voorstel gedaan heeft. Uit de bedenkelijke blik van Emilio tijdens het verdere overleg denk ik dat hij dat was.
Voor wat het waard is..

Verder valt me op:
Olcay geeft later aan dat ze zichzelf overschat heeft met de grote graafmachine, geeft mij de indruk dat zij met een grote mond zichzelf (onterecht?) op deze belangrijke positie gezet heeft. Ik zie haar ook niet zo veel goed doen. Ze zit met een grote graafmachine de hele tijd relatief ver aan het einde. Heeft zij werk verzet op een plek waar ze nooit komen?
Bijvoorbeeld Jan en Ruben lijken daadwerkelijk een grote invloed te hebben steeds aan het begin van de grindhoop.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #86 Gepost op: 7-03-2018, 20:00:03 »
Op een gegeven moment kies je een Mol. Op basis van gevoel en van argumenten. Dat wat je niet ziet of weet, moet toch verklaarbaar zijn.

Ik heb meteen gezegd dat ik de strategie van Jan niet verstandig vond. Ik vind echter ook dat Olcay hierna meteen Jan verantwoordelijk maakt voor het wel of niet slagen. Is Jan Mols omdat hij een niet erg handige strategie kiest? Ja. Is Olcay Mols als zij dat beseft en hem meteen verantwoordelijk maakt? Ook. De montage hier is zo rommelig dat we niet het meeste zien. Mijn indruk is, dat Olcay niet veel bijdraagt, ondanks de grote machine.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #87 Gepost op: 7-03-2018, 20:41:51 »
Op een gegeven moment kies je een Mol. Op basis van gevoel en van argumenten. Dat wat je niet ziet of weet, moet toch verklaarbaar zijn.

Ik heb meteen gezegd dat ik de strategie van Jan niet verstandig vond. Ik vind echter ook dat Olcay hierna meteen Jan verantwoordelijk maakt voor het wel of niet slagen. Is Jan Mols omdat hij een niet erg handige strategie kiest? Ja. Is Olcay Mols als zij dat beseft en hem meteen verantwoordelijk maakt? Ook. De montage hier is zo rommelig dat we niet het meeste zien. Mijn indruk is, dat Olcay niet veel bijdraagt, ondanks de grote machine.

Ik vond vooral Jean-Marc verdacht. Gewoon helemaal niet graven.