Wat mij weer doet twijfelen, een kandidaat gaat niet voor geld als er een groene vrijstelling voor het oprapen ligt.
Tenzij
-de kandidaat echt niet heeft begrepen hoe het zit met vrijstellingen inzetten en niet kan overleggen
-de kandidaat denkt de mol tegenover zich te hebben en een mooie schaakmat zet, ten koste van een GV.
Bij de eerste hebben we Welmoed haar naïeve argumenten gehoord, maar onbegrijpelijk dat ze met z'n tweeën tot die conclusie gekomen zijn, ik schat Welmoed erg intelligent maar misschien soms naïef in, maar ze zou dan toch gecorrigeerd zijn door Kim-Lian? Onbegrijpelijk blijft dat, onuitlegbaar voor twee kandidaten, onnatuurlijk.
De tweede reden hebben we niet gehoord, en gezien het vreemde van het eerste argument, lijkt me dat toch echt de reden van Welmoed: Kim-Lian testen, temeer we van Kim-Lian niets wijzer worden.
Twee kandidaten zullen elkaar diep in de ogen kijken en de ander er van willen overtuigen tot het eind te gaan. Kennelijk vertrouwt Wemoed Kim-Lian niet. Als Welmoed haar wel vertrouwt, was ze waarschijnlijk wel voor de GV gegaan.