Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe  (gelezen 4412 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #60 Gepost op: 14-04-2024, 14:31:50 »
er is al geopperd dat ze de tattoo al moet hebben gehad wegens het ontbreken van roodheid van de huid en het feit dat ze meteen is gaan zwemmen, wat niet verstandig is met een verse tattoo. Let wel, ik heb hier nul verstand van dus dit is van horen zeggen hier op het forum. Het zou haar wel de benodigde tijd geven. Is het uit te zoeken of de tattoo shop dicht bij die locatie van de koffer was? Ze is dan mogelijk via een achteruitgang gegaan. Wat een stunt zou dat zijn zeg.
Lijkt me volledig uitgesloten dat die tattoo er al stond. In aflevering moesten ze nog zwemmen tijdens een opdracht, dus dan zou de tattoo op een onbewaakt moment op de reis moeten zijn gezet en zou Stéphanie in de tussentijd krampachtig haar enkel moeten bedekken. En wat zou ze dan doen wanneer ze per ongelijk niet bij de detectives terecht komt, plan A toch slaagt, of iemand anders haar overruled om zelf de tattoo te zetten? Nee, die tatoeage is echt wel gezet op het moment dat wij het zien ::jaja::
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #61 Gepost op: 14-04-2024, 15:30:14 »
Al voor aanvang reis en goede schmink? Het lijkt mij ook niet dat dat gebeurd is hoor, maar ik denk wel dat je zon kleine tattoo weggeschminkt kan krijgen. Huidkleurige tape erop en watervaste creme.

Offline Herbie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #62 Gepost op: 14-04-2024, 17:23:41 »
Het kaartje dat we enkel te zien krijgen als kijker denk ik, waarop aangegeven staat waar Bernard en Coco zich op dat moment bevinden.
Dat klopt helemaal! Bedankt!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #63 Gepost op: 1-05-2024, 12:48:28 »
Bij het ontdekken van wat de lampjes op de kleding doen, noemt Martha CoCo 'pet' bij de kaart terwijl Bernard het GDC gelijk over 'hoofd' heeft.  Oeps, verspreking van een mol? Hij had hier normaal gesproken ook pet moeten zeggen, want hij had niet moeten weten dat de lampjes correspondeerden met een lichaamsdeel. Opvallend!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #64 Gepost op: 22-05-2024, 10:23:54 »
Om nog ff door te gaan...

De beelden van Bernard en Coco bij hun laatste zoektocht naar tas 4, zijn in feite beelden van de zoektocht naar tas 2 op de rechterschouder.
Google Maps




De beelden die we zien tijdens de zoektocht naar tas 4, waar Bernard denkt iets te zien liggen, zijn van zoektocht 1 waar ze verkeerd naar de linkerschouder zijn gelopen.

Google Maps





We weten al dat locatie 9 de linkervoet, de site met dat vervallen kasteel, al een tijdje gesloten is wegens werkzaamheden.
De enige beelden van de zoektocht naar tas 4 zijn deze:

De zuidingang:


Streetview met rechts de poort


Streetview juni 2023


De noordingang:


Conclusies:
- Tas 1: ze lopen naar de verkeerde locatie. Coco is aan het vertragen omdat ze moe is, Bernard ziet een vuilniszak aan voor een tas. De mol weet toch dat ze al naar de verkeerde locatie lopen. Die gaat zichzelf niet extra verdacht maken. Onmols van beiden.
- Tas 2: Er zijn dus 2 verschillende shots van die locatie met de aftelklok die afloopt tot 0. tijdens de zoektocht zelf, en nog eens beelden die tijdens zoektocht 4 worden gebruikt. Let op de poort op de achtergrond.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- Tas 3: gevonden
- Tas 4: ze hebben hun best gedaan. Ze zijn aan beide ingangen geweest maar daar stonden ze voor een gesloten poort. Deze locatie was onbereikbaar. Geen idee waarom de makers deze niet uit het spel hebben gehaald.
De meest logische verklaring is dat Senne hen naar de verkeerde locatie heeft gestuurd.

Het is wel duidelijk dat Bernard elke keer opnieuw verdacht in beeld wordt gebracht. Ik acht de kans groot dat hij finalist zal zijn.




Verder is er ook misleidend gemonteerd bij de dispatch. Bij het liedje That's amore is het Senne die dat voorstelt.
Enkele seconden daarvoor zegt Charlotte dat ze het Italiaans vindt klinken. Maar de beelden die we dan zien zijn van een ander moment. De audio komt op zijn beurt ook niet overeen met die beelden. We horen Charlotte dat zeggen net op het moment dat de wereldbol voorbij haar mond passeert.
Het lijkt er sterk op de ze Charlotte verdacht willen maken, en vooral Senne uit de wind willen houden.

https://i.imgur.com/xSlO5CJ.mp4

Mooi gedaan! Dit was een grote aanwijzing dat het Senne moest zijn. Ik hoopte ergens dat de regie expres dit schimmig in beeld bracht om de molloten op het verkeerde been te zetten, maar dat was te ver doorgedacht. Eigenlijk hadden we het hier gewoon moeten weten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #65 Gepost op: 26-05-2024, 23:15:10 »
Mooi gedaan! Dit was een grote aanwijzing dat het Senne moest zijn.

Inderdaad.  ::jaja::
 ::ok::

Maar dat had ik in die aflevering nog niet door.  ::rofl:: Ik heb nu pas afl. 9 gezien. Bijzonder dat Bernard diezelfde redenatie ook had en vanaf deze opdracht Senne in het vizier kreeg (als eerste van de groep). Heel knap gedaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)