Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Alibi  (gelezen 7767 keer)

Offline molLin

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Alibi
« Reactie #140 Gepost op: 6-12-2025, 01:45:26 »
Ik ben ook aan het terugkijken en mij valt opeens Merel op. Ik weet niet of het hier al genoemd is, niet alles teruggelezen, maar Merel doet heel verontwaardigd dat zij en haar groepje niet op de hoogte zijn gebracht van de bloedvlek in de bibliotheek. Dat liegt ze want ze stond erbij bij het overleg, na de vondst.
Merel op haar beurt vertelt AM, Loes en Nathan niets over de kapel. Daar had ze prima de gelegenheid voor want op die plek hebben beide groepen elkaar aan de telefoon. Wel maakt ze gelijk de connectie dat AM de telefoon van de weduwe in handen heeft zodat desbetreffende alibi gevonden kon worden.
Bij de ondervraging van de kok vestigt ze de aandacht op het mes (wat natuurlijk niet het moordwapen is) en komt ze wel zijn motief te weten maar vraagt ze niet door naar zijn alibi. En die plotselinge vondst van de geheime kapel is toch eigenlijk best opmerkelijk..

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 6-12-2025, 04:25:58 »
Naast het continu vasthouden van de blacklight, viel me nog een hele grote mol-actie van Loes me hier op, namelijk dat ze de vraag aan de tuinman stelde (en daarmee de groep probeerde te sturen) of mister Thiago de Maid in zijn testament had staan. Hier probeert ze de groep in de richting van de Maid te drijven, dat ze achter zijn geld aan zat, wat uiteindelijk dus ook lukte om de groep op de Maid te laten stemmen.

(wel grappig trouwens dat door deze vraag van Loes, Sahil op het idee komt het testament in de bibliotheek te gaan zoeken en Merel + Nathan gaan met hem mee waardoor Merel de geheime boekenkast richting de echte moordplek de kapel vind)
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 04:29:42 door Speurmol »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 6-12-2025, 08:52:47 »
Goed gezien Speurmol, naast dat ze de rest naar de Maid wilde sturen. Lijkt dit ook op voorkennis bij Loes, omdat ze wist dat het testament in de bieb lag en de Maid het niet was.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 10:02:07 door Mol1991 »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 6-12-2025, 10:21:27 »
Ik ben ook aan het terugkijken en mij valt opeens Merel op. Ik weet niet of het hier al genoemd is, niet alles teruggelezen, maar Merel doet heel verontwaardigd dat zij en haar groepje niet op de hoogte zijn gebracht van de bloedvlek in de bibliotheek. Dat liegt ze want ze stond erbij bij het overleg, na de vondst.
Merel op haar beurt vertelt AM, Loes en Nathan niets over de kapel. Daar had ze prima de gelegenheid voor want op die plek hebben beide groepen elkaar aan de telefoon. Wel maakt ze gelijk de connectie dat AM de telefoon van de weduwe in handen heeft zodat desbetreffende alibi gevonden kon worden.
Bij de ondervraging van de kok vestigt ze de aandacht op het mes (wat natuurlijk niet het moordwapen is) en komt ze wel zijn motief te weten maar vraagt ze niet door naar zijn alibi. En die plotselinge vondst van de geheime kapel is toch eigenlijk best opmerkelijk..
Mij viel juist weer op dat Anne-Marie al bij het vinden van het pistool hintte naar iets scherpers, want er was veel bloed. Maar met ‘iets scherps’ sla je niet op een hoofd. Mogelijk had het zoeken naar het moordwapen gestopt als ze eerst het mes hadden gevonden, net als bij de bloedspat in de bibliotheek. Dat ging niet door, ze vonden eerst de kandelaar.

Anne-Marie rekt tijd bij de telefoon. Ze komt ook op het idee om naar filmpjes te zoeken, dat is natuurlijk leuker voor ons.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 6-12-2025, 10:52:21 »
Mij viel juist weer op dat Anne-Marie al bij het vinden van het pistool hintte naar iets scherpers, want er was veel bloed. Maar met ‘iets scherps’ sla je niet op een hoofd. Mogelijk had het zoeken naar het moordwapen gestopt als ze eerst het mes hadden gevonden, net als bij de bloedspat in de bibliotheek. Dat ging niet door, ze vonden eerst de kandelaar.

Anne-Marie rekt tijd bij de telefoon. Ze komt ook op het idee om naar filmpjes te zoeken, dat is natuurlijk leuker voor ons.

Ik vond dat een logische uitspraak, als in: het kan nooit dit vuurwapen zijn, we moeten op zoek naar iets zwaars en hoekigs. Dat mes verkoop je echt aan helemaal niemand (en was zij niet degene die zei dat het logisch was dat er bloed aan het mes zat vanwege het koken?).

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 6-12-2025, 20:17:25 »
Heeft iemand toevallig alle namen genoteerd van de hoofdrolspelers in het moordspel?

Offline Anymol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot sinds seizoen 1
« Reactie #146 Gepost op: 13-12-2025, 17:02:51 »
Heeft iemand toevallig alle namen genoteerd van de hoofdrolspelers in het moordspel?

Ik ging me opeens iets afvragen over die barman. Leuk voor Sahil natuurlijk dat hij Lionel Richie aan het zingen was, maar zou het nog relevant kunnen zijn dat hij dat ook expliciet als zijn nickname benoemde? Was niet echt nodig voor het verhaal.

Daarom net deze aflevering teruggekeken en dit zijn de namen die we te horen krijgen, in de volgorde waarin we ze voor het eerst te zien krijgen:
Mr. Sergio Thiago (slachtoffer, voornaam horen we pas als de telefoon gevonden wordt)
Weduwe Inez
Maid (geen naam)
Kok (geen naam)
Enrique alias Lionel Richie (barman)
Eduardo (tuinman)

Als je de M van Mr. meeneemt, levert dat met een beetje husselen TIS MEREL op. Toeval?

Ik verdenk haar helemaal niet, alhoewel ik het wel frappant vond dat ze in deze opdracht productieassistent leek voor het vinden van de kapel.
If you don't know which tunnel to choose, any mol will take you there

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 13-12-2025, 18:08:59 »
Ik ging me opeens iets afvragen over die barman. Leuk voor Sahil natuurlijk dat hij Lionel Richie aan het zingen was, maar zou het nog relevant kunnen zijn dat hij dat ook expliciet als zijn nickname benoemde? Was niet echt nodig voor het verhaal.

Daarom net deze aflevering teruggekeken en dit zijn de namen die we te horen krijgen, in de volgorde waarin we ze voor het eerst te zien krijgen:
Mr. Sergio Thiago (slachtoffer, voornaam horen we pas als de telefoon gevonden wordt)
Weduwe Inez
Maid (geen naam)
Kok (geen naam)
Enrique alias Lionel Richie (barman)
Eduardo (tuinman)

Als je de M van Mr. meeneemt, levert dat met een beetje husselen TIS MEREL op. Toeval?

Ik verdenk haar helemaal niet, alhoewel ik het wel frappant vond dat ze in deze opdracht productieassistent leek voor het vinden van de kapel.
Stel dat Loes niet had gevraagd aan de tuinman ofdat de Maid in Mr. Thiago's testament stond, was Sahil niet op het idee gekomen om terug naar de bibliotheek te gaan om te onderzoeken ''wat zich daar tussen de Maid en Mr. Thiago had afgespeeld'' en het testament te zoeken, waren Merel en Nathan ook niet met hem meegegaan en daar terecht gekomen waarschijnlijk en had Merel de kapel ook niet ontdekt. Of ze zou als mol zijnde op eigen houtje daar heen gaan en out-of-the-blue de kapel ontdekken, maar dat zou haar uiteraard super verdacht maken bij de andere kandidaten als mol..
« Laatst bewerkt op: 13-12-2025, 18:12:25 door Speurmol »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #148 Gepost op: 13-12-2025, 18:36:49 »
Stel, de Kapel was nìèt ontdekt, dan zouden alle kandidaten vreselijk argwanend kijken naar Annemarie en Loes. Zou de mol niet fijn hebben gevonden. Dus beter de kapel wel ontdekken maar niet de uv-lamp meegeven...