Auteur Topic: Wat is waar???  (gelezen 657546 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat is waar???
« Reactie #6980 Gepost op: 23-03-2020, 18:57:53 »
135
wat goeeed ::bravo::

Verhaal 1

Sinds kleins af aan ging altijd naar de camping in Tuitjenhorn. Mijn tante had een caravan waar we dan elke zomervakantie (of als er een leuk event was) heen gingen!
een van de mascottes daar is vleghel de egel, een (vroeger dik) egel waar je een rugzak van had met een dagboekje (vroeger gingen ze zelfs een filmpje maken) en bij een spel kon je die knuffel rugzak winnen met een dagboek om hem meeteven en dan gaan ze die middag 5 uur half 5 altijd kijken wat je hebt gedaan.

ik als kind vond dit fantastisch natuurlijk ofcourse super vaak gewonnen! 8)

op een dag ging ik daar heen om hem natuurlijk te winnen. het ''spel'' als volgt:
iedereen gaat in de kring staan en er speelt een liedje (heb hem gelijk weer in mijn hoofd XD)
de rugzak/knuffel gaat rond en als het liedje stopt en je hebt hem dan win je!

nou het liedje speelt en ik sta in de kring. maar wat doet een slim kind die een knuffel wilt winnen? timen wanneer de muziek stopt en hoe langzaam iedereen is. dat deed en zo ging ik uit de rij en precies daar staan! En ja hoor, ik had hem precies toen de muziek stopt!  toen kwamen ze jammer genoeg erachter en moest ik hem aan de gene naast me geven...

Beschamend moment als klein kind ::schaam::


dit is inderdaad waar... nog steeds een erg schamelijk moment...

Verhaal 2
in groep 8 gingen we op schoolkamp naar het leuke eiland texel.

daar aangekomen gingen we naar de kamers en later zouden we wat gaan doen. ik was niet lekker dus ik bleef daar terwijl de rest wat ging doen. dus ik was alleen als 12 jarige op een boerderij, teminste de eigenaar was er natuurlijk maar niet echt bij ons deel zeg maar

ik denk ik ga effe naar de wc. en ik wil de deur weer openen en ik krijg hem niet open (heb te slappe spierspanning) en er was niemand voor de rest dus ik schreeuwen! maar geen gehoor, volgensmij heb ik een uur op de wc gezeten todat ze terug kwamen...


deels waar, het was op een wc bij een museum ergens, had toen wel geschreeuwd maar kwam zelf na 5 minuten eruit net toen er iemand aanliep maar niemand wist het...

Verhaal 3
ik doe vaak mee aan tv programma's of acteer dingen oa brugklas gefigureerd of in publiek gezeten van veel programma's
wat weekjes geleden had ik mij opgegeven voor het programma mensenkennis. waarbij 100 mensen filmpies gaan kijken en moet raden hoe het verder gaat. en ze zijn 10.000 duizend euro.

ik dacht, zou ik de oude filmpjes kijken, maar dacht later oh laat maar.
ik naar de studio en plaatsnemen samen met mijn pa, toch een beetje zenuwachtig want ja misschien win je veel geld.
kim lian van der mij (de presentatrice) komt binnen en de opname begint. bij het eerste filmpje denk ik opeens, ja maar dit filmpje ken ik. blijken het gewoon de oude filmpjes te zijn. die dus ook op youtube staan, al met al ging het best goed en bij de laatste vraag waren er voor antwoord hoger 3 inclusief mij en 5 voor lager. en het was HOGER! IIK HEB 3.333 EURO  GEWONNEN AAAAAH


ik heb indd geld gewonnen bij een tv quiz ::rofl:: was echt super tof. nu het op mn bank staat kan ik het nog steeds niet geloven.

Verhaal 4
over tv gesproken! toen ik in groep 7/8 zat  deed ik samen met vrienden van me mee aan een kinder versie van jongens tegens de meisjes van tv ook met kim lian trouwens.

de hele klas kwam met een bus ons aanmoedigen echt super leuk!

niet waar, 2 klasgenoten (een tweeling) ging meedoen met hun vrienden. en ik zat met onze klas in het publiek.

Verhaal 5
ik als super film fan heb ik vorig jaar 315 filmpies en nu zit ik 66 films dit jaar. dus ik heb er al redelijk veel gezien
alleen ik heb nog nooit lotr en hobbit gezien :-X


indd heb nog nooit lotr/hobbit gekeken. er zijn uncut versies en die wil ik graag kijken
tja nu ik toch geld heb XD

dus de witte its your turn
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6981 Gepost op: 28-03-2020, 14:02:03 »
Oke... dan ga ik het eens over de middelbare school hebben.

1. In de brugklas gingen we op kamp naar de zee. Nadat we de eerste avond natuurlijk veel te laat zijn opgebleven was ik de tweede dag ziek uit bed gekomen. Toch ben ik wel meegegaan naar het strand, al voelde ik me nog niet echt goed. Op een gegeven moment merkten we dat we met een groepje op een soort van zandbank stonden dat inmiddels een soort van eilandje was geworden. Omdat ik ziek was vonden de leerkrachten het geen goed idee dat ik door het water terug zou lopen. Een van de meiden heeft mij toen op de rug genomen en naar het veilige strand getild. Later dat schooljaar zong zij in de liveshow van kinderen voor kinderen het "tietenlied"

2. Op dit moment geef ik zelf schaakles op basisscholen. Veel van die lessen zijn na schooltijd, maar enkele scholen hebben voor bepaalde klassen schaken in de lesstof zitten. Daar kom ik dus tijdens schooltijd een uurtje in de week in de klas. Bij twee van de vier klassen die ik op maandag lesgeef heeft de juf vroeger op dezelfde middelbare school gezeten als ik.

3. Toen ik in de vierde of vijfde klas zat werd er bij ons op school een lesmarathon georganiseerd. Dit hield in dat we overdag gewoon naar school gingen en vervolgens van 's avonds 8 tot 's morgens 8 school hadden (de volgende dag waren we wel vrij). De lessen in de nacht werden gegeven door leerkrachten van de school (zo kregen we een les Russisch van onze geschiedenisleraar), maar ook door oud-leerlingen of ouders van leerlingen. Een van de gastdocenten die wij kregen was Peter. R. de Vries, die enkele recherchetechnieken liet zien.

4. In de examenklas kreeg je bij ons geen reguliere gymles meer, maar mocht je uit een aanbod van enkele sporten een keuze maken. Elke sport deed je dan een x aantal weken. Zo heb ik squash en wandklimmen gedaan, maar ook schermen. Het meest bijzondere was echter rugby en dat kwam zo: Enkele jongens uit onze klas speelden op hoog niveau rugby. Zij wilden de rest van de leerlingen hier ook kennis mee laten maken en hadden geregeld dat de coach van het nationale team (of nationale jeugdteam) bij ons op school trainingen zou komen geven. Aan het einde van deze trainingen hebben we ook als schoolteam (aangevuld met enkele clubleden) een wedstrijd gespeeld tegen een regionaal jeugdteam. Het was een spannende wedstrijd die we met slechts 7 punten verschil verloren.

5. Ook in mijn middelbare schooltijd zat in mijn voetbalteam de jongen die "ik kan niet tegen mijn verlies" heeft gezongen bij kinderen voor kinderen. En ik moet zeggen, dat lied was hem op het lijf geschreven. Als er iets niet goed ging was hij op z'n zachtst gezegd not amused en kreeg iedereen dat ook duidelijk te horen.

6. Tijdens de zomervakantie in het jaar tussen de tweede en derde klas kwam ik op de camping een jongen tegen uit Sneek. Tijdens de vakantie hebben we veel activiteiten samen gedaan. Een goede vriendschap was ontstaan en we beloofden elkaar na de vakantie te schrijven. Dat verwaterde natuurlijk al snel. Groot was mijn verbazing dan ook toen hij in het voorjaar ineens bij me in de klas zat. Zijn vader had een andere baan gekregen en het gezin het besloten deze kant op te verhuizen.
Wit is ook een kleur!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat is waar???
« Reactie #6982 Gepost op: 28-03-2020, 14:09:55 »
1, 2 en 4 zijn waar
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6983 Gepost op: 28-03-2020, 14:18:28 »
 ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6984 Gepost op: 28-03-2020, 17:22:56 »
2, 3 en 4
Ich bin ein Bärliner!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat is waar???
« Reactie #6985 Gepost op: 28-03-2020, 17:44:57 »
1. Ik hoop gewoon dat dit waar is ::rofl::
2.zou kunnen want schaken, maar dat kan een valstrik zijn.
3.waarom zou je dit willen dan heb je toch een aandacht meer? wel grapppig idee
4. ik heb dit ook gehad! dus sowieso is dit waar.
5tja nog een kvk iemand in je klas? een van deze twee is waar
6. dit kan een typisch geval van toeval zijn.

ik kies voor 2,4,5
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6986 Gepost op: 28-03-2020, 18:17:54 »
nog niet juist
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat is waar???
« Reactie #6987 Gepost op: 28-03-2020, 18:21:07 »
2,4,5,6?
chipsverslaafde <3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6988 Gepost op: 28-03-2020, 18:22:51 »
alles juist.
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6989 Gepost op: 28-03-2020, 18:23:39 »
 ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6990 Gepost op: 28-03-2020, 18:25:27 »
niks juist.
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6991 Gepost op: 28-03-2020, 18:25:57 »
 ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6992 Gepost op: 28-03-2020, 18:33:34 »
123
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6993 Gepost op: 28-03-2020, 18:50:37 »
 ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is waar???
« Reactie #6994 Gepost op: 28-03-2020, 19:02:15 »
145
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6995 Gepost op: 28-03-2020, 19:25:00 »
 ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6996 Gepost op: 28-03-2020, 19:38:53 »
4,5,6
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6997 Gepost op: 28-03-2020, 19:42:04 »
 ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6998 Gepost op: 29-03-2020, 13:29:27 »
ik vind het nog wat vroeg om tips te geven
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6999 Gepost op: 29-03-2020, 13:42:00 »
1256
Ich bin ein Bärliner!