Auteur Topic: Vijfde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm(deel 2)  (gelezen 28306 keer)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Vijfde muzikale aanwijzing in Schiffers.fm(dee
« Reactie #80 Gepost op: 14-03-2002, 22:32:40 »
Ik heb op de off. site gekeken bij extra en er staat 1 vliegtuigmaatschappij (transavia) en nog een reisburo ??
Ben bij transavia gaan kijken en die vliegen in het winterseizoen alleen op vrij. en zaterdag dus klopt er iets niet met de aankomst op maandag....port/A'dam is maar een paar uur vliegen ??

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #81 Gepost op: 14-03-2002, 23:04:09 »

Citaat

okee rr, leuk gevonden, maar volgens mij kan je beter toegeven dat prince beter klopt. en wat betreft robin the hooded man: prince of thieves ligt veel meer voor de hand, en waarom zou je dan verder zoeken naar harry's game? de meeste hints zijn wel naar een paar mensen te linken, maar prince is de enige op wie alle aanwijzingen van toepassing zijn...

Ik vind "Prince of Thieves" veel verder gezocht dan Harry's game.
Wie zegt dat we de hint moeten zoeken in de naamm vaan de song of in de lyrics. Waarom niet in de naam van de groep of zanger/zangeres, film, regisseur van een film, de eerste letter van elke song ... ?
Waarom link je het abseilen met stellige zekerheid aan Prince ?
Was dat echt "Mission Impossible ?"

Ik vind deze muzikale hints echt heel moeilijk, en indien je wenst kan je ze alle vijf steeds met één en dezelfde kandidaat linken... Kwestie van een beetje fantasie boven te halen.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #82 Gepost op: 14-03-2002, 23:13:56 »
Ik ben het helemaal met je een RR

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 15-03-2002, 08:27:54 »
Citaat

Waarom link je het abseilen met stellige zekerheid aan Prince ?
Was dat echt "Mission Impossible ?"

Nou, Prince wist 't voor elkaar te krijgen om in minder dan 1 minuut naar beneden te komen. Toch vrij knap! Eigenlijk 'n Mission Impossible, maar Prince kreeg 't toch voor elkaar!  :)

Citaat

en indien je wenst kan je ze alle vijf steeds met één en dezelfde kandidaat linken... Kwestie van een beetje fantasie boven te halen.

Dat moet je bij sommige kandidaten wel erg veel fantasie gebruiken. Ik krijg 't zelf niet voor elkaar om alles te linken aan de andere kandidaten.

Trouwens ik zie eigenlijk meer in de theorie van Rose waarbij de muzikale hints betrekking hebben op molacties. Zo blijft 't ook moeilijker om achter de identiteit van de mol te komen. 't zou toch niet leuk zijn als alleen de muzikale hints bij Schiffers.fm voor ons duidelijk maken wie de mol is?  :-/

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 15-03-2002, 12:07:14 »

Citaat

Ben bij transavia gaan kijken en die vliegen in het winterseizoen alleen op vrij. en zaterdag dus klopt er iets niet met de aankomst op maandag....port/A'dam is maar een paar uur vliegen ??

Het wordt steeds vager met die muzikale aanwijzingen en interviews. Ik geloof niet dat we er gaan uitkomen of er daadwerkelijk wat op het bandje staat. Maar ook van de interviews snap ik niks meer:
  • Bij het afscheid zegt Angela dat ze op Schiphol opgewacht wordt door Schiffers FM
  • Op de Avro-site staat dat er iedere maandag iemand op Schiphol staat
  • Schiffers FM heeft kennis over het verloop van de serie
  • Er vliegen niet genoeg Transavia vliegtuigen van Portugal naar Nederland (misschien valt het nog onder zomerdienstregeling, want opgenomen in september)

Wie het nog wel snapt mag het zeggen. Maar wat mij betreft kunnen we de discussie ook stoppen, want eigenlijk doet het er niet zo heel veel toe wanneer de interviews zijn gemaakt. Het enige wat er toe doet is wanneer de hints bepaald zijn en daar komen we toch niet achter.
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 15-03-2002, 12:16:51 »

Citaat

Nou, Prince wist 't voor elkaar te krijgen om in minder dan 1 minuut naar beneden te komen. Toch vrij knap! Eigenlijk 'n Mission Impossible, maar Prince kreeg 't toch voor elkaar!  :)

Ik denk dat we vooral niet moeten vergeten dat MI achterstevoren werd afgespeeld. Misschien was dat wel niet om het moeilijker te maken maar om aan te geven dat degene die abseilde niet op de MI-manier ging maar omgekeerd... dus de gewone manier zoals Jantien, Karen en (jawel) George...

Groet!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 15-03-2002, 12:20:27 »

Citaat

Maar wat mij betreft kunnen we de discussie ook stoppen, want eigenlijk doet het er niet zo heel veel toe wanneer de interviews zijn gemaakt. .

Noop, maakt niet zo veel uit idd. Ik weet 't ook niet meer, ik vond 't gewoon logischer dat de interviews gewoon nu pas zijn afgelopen net na de uitzending zodat de interviewer ook beter weet wat hij kan vragen.

Citaat
Het enige wat er toe doet is wanneer de hints bepaald zijn en daar komen we toch niet achter

Nou, ik heb al lang de conclusie genomen dat ze iig niet in september al zijn gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat de WIDM-ploeg in Portugal ook nog tijd had om 'ns leuke muzikale aanwijzingen te zoeken om de afgevallen kandidaten mee te geven terwijl de aanwijzingen pas 'n half jaar erna zouden worden uitgezonden op de radio. Veel logischer is weer dat ze gewoon pas geleden bedacht zijn, dan kunnen ze er ook zeker van zijn dat ze goed aansluiten op de afleveringen.

Maar goed, zullen we de duscussie bij deze dan maar afronden?  :-/

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #87 Gepost op: 15-03-2002, 14:05:40 »
.... en daar kan ik volmondig mee eens zijn Han13.....

Overigens kan je dagelijks van Oporto naar Amsterdam . Met Tapair via Lissabon dan wel te verstaan. Ook de KLM heeft vluchten op Oporto. (ik werk op een reisburo).
Mijn idee is dat de kandidaten echt zijn opgewacht door Schiffers, maar de interviews misschien wat later.
Als de muz.aanw. inderdaad van te voren zijn verzonnen en gemaakt kunnen ze nooit op de molacties slaan maar louter en alleen op de Mol, want die is bekend en wanneer hij/zij toeslaat niet.

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 15-03-2002, 14:14:57 »
Citaat

Als de muz.aanw. inderdaad van te voren zijn verzonnen en gemaakt kunnen ze nooit op de molacties slaan maar louter en alleen op de Mol, want die is bekend en wanneer hij/zij toeslaat niet.

Kan wel, gewoon bij iedere opdracht een tip verzinnen en dan van de mol horen hoe en wat hij heeft uitgespookt. Voor de executie besluiten welke (van de drie) bandjes je meegeeft. Dus theoretisch kan het wel, maar in de praktijk zou ik sowieso voor achteraf gaan.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 16-03-2002, 19:47:55 »
Volg dit forum nu ruim een week, moest eerst alles doorworstelen pffff... maar wat betreft die muziek fragmenten: Ik dacht dat het hints waren die betrekking hebben op de desbetreffende aflevering waarbij het geluidsfragment geplaatsts is. Dus niet dat het algemene, niet aan een aflevering gerelateerde, mol-aanwijzingen zijn. Ik kan elk fragment ook plaatsen bij de betreffende aflevering. Echter bij het fragment van afl. 4 heb ik een probleem als ik jullie zou volgen met "aan de amsterdamse grachten" en dat als aanwijzing neem. Ik heb naar het tekstfragment gekeken en daar hoor je "over het water"... wat dus te plaatsen is bij afl. 4 en ik ga er van uit dat bij het "over het water" gaan de hint zit...: de mol ging over het water? Hoe denken jullie hierover?

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 16-03-2002, 21:22:25 »
Dit berichtje stond bij mij in het gastenboek vandaag

Citaat
Ik heb vandaag Prince een t.v programma zien presenteren bij de kro. Avro en Kro zitten bij elkaar in hetzelfde pand in Hilversum. Programma heet ZAP achteruit en daarin las hij verhaaltjes voor aan kleine kinderen.

O ja, voor de muzikale aanwijzing van maandag gok ik op 'Haddaway' met 'Fly Away'. A-W, de letters die Prince moest vinden :D

Offline Taupe

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 16-03-2002, 22:06:48 »
Momferdina, ik weet niet zeker hoor maar d8 dat daar al eens kort over is gesprokgen, tijd om er eens dieper over na te denken denk ik. Goede tip lijkt me, we moeten alles maar eens op een rijtje zetten en in verband nemen.

;D ;D Dit vink toch wel zo'n leuk smilie, hehe, heu..... sorry

DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Hugo

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 17-03-2002, 14:09:40 »

Citaat

O ja, voor de muzikale aanwijzing van maandag gok ik op 'Haddaway' met 'Fly Away'. A-W, de letters die Prince moest vinden :D

Volgens mij zal de volgende muzitip iets zijn uit onderstaande keuzemogelijkheden:

- Een nummer van Teach Inn
- Het themamuziekje van de teeveeserie The Saint
- De gezongen hymnes van de paus
- Een liedje met een sprookjesachtige titel
- White Horses in the snow van Maarten Peters
- Het reclamemuziekje van de Lu-koekjes
- School van Supertramp

Maar Haddaway zou ook kunnen. Maar dan zo je een nummer van Double You kunnen verwachten (bijvoorbeeld Please don`t go of We all need love).

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 17-03-2002, 14:16:29 »
Ik denk op dit moment eigenlijk dat de muzikale aanwijzingen betrekking hebben op molacties, op opdrachten dus waarin de mol heeft toegeslagen.

Daarom verwacht ik eigenlijk voor de zesde muzikale aanwijzing, 'n liedje wat ons leidt tot een van de drie opdrachten van aflevering 6. Maar we zullen 't morgen wel merken, of vandaag al als deenigeechtemol ons ook dit keer 'n aanwijzing geeft.... ;)

Offline Taupe

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 17-03-2002, 14:18:06 »
Hoezo morgen of vandaag???? is het nou al weer vrijdag? zo de week gaat echt snel heej. ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 17-03-2002, 14:21:02 »

Citaat

Hoezo morgen of vandaag????

Nou op zondag laat deenigeechtemol altijd iets van zich weten. (zie dit topic) En morgen is 't tijd voor de muzikale aanwijzing bij Schiffers.fm.

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 17-03-2002, 14:54:18 »
Han13, hoe leid jij alle muzikale hints naar een opdracht uit de aflevering? Dit heb je vast al eens ergens neergezet maar ik kan ut niet vinden.  :-[

mollig

Offline Taupe

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 17-03-2002, 14:58:56 »
ok Han, ik heb dit topicje eigenlijk nooit gevolgt, dus de echt mol geeft hiero een hint. cool

Bedankt je leert nog eens wat hier he ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 17-03-2002, 14:59:34 »

Citaat

Han13, hoe leid jij alle muzikale hints naar een opdracht uit de aflevering?

Dit bericht schreef Rose ergens in deze topic:
Citaat
Wat vinden jullie van de gedachte dat de muzikale hints weleens konden slaan op molacties tijdens een bepaalde opdracht...

En dan zou de laatste hint kunnen slaan op de redding van Kerstin toen zij ontvoerd was zoals Robin Hood lady Marian ging redden van haar ontvoering...

Afl1 MI --> abseilen
Afl2 BR --> Joop Zoetemelk of op de waterfiets
Afl3 BR --> fietsen op de berg
Afl4 AG --> paralellen? (Hoog boven het verkeer...? Blijft een rare aanwijzing)
Afl5 RTHM --> kidnapping van Kerstin

Maar ja hoe je dan weer bij één en de zelfde persoon, ik bedoel mol uitkomt...

En hier kan ik me goed in vinden!  ;)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 17-03-2002, 15:13:24 »
Citaat

Wat vinden jullie van de gedachte dat de muzikale hints weleens konden slaan op molacties tijdens een bepaalde opdracht...

Afl1 MI --> abseilen

tsja als het zo is dan is George de Mol, hij was de énige die saboteerde tijdens het abseilen (cfr. hij deed er 25min over)

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying