Auteur Topic: op zoek naar ONmols gedrag  (gelezen 24305 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: op zoek naar ONmols gedrag
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2002, 00:25:04 »

Citaat

dat klopt!

maar het opvallende is hier dat George in NO TIME Solar de Matteus ontdekt op de kaart, dat terwijl hij zich daarvoor gedroeg als een domme mol. maar é©®maal hij had toegeslagen kwam z'n voorkennis goed van pas om minder mols te lijken, deze vlaming weet echter beter :)

cya

Ik las (hier op de officiële of de ErikT site) dat de kandidaten de vorge dag in Solar de Matteus waren geweest, dus dat was een makkie voor George, niet snel vinden zou pas opvallen in dit geval.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline ingrid

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2002, 12:56:33 »

Citaat

Onmols gedrag:

- Jantien die de foto uit het raam herkent;
- Jantien die haar bootje vastlegt;
- Ellen die bij haar droom de twee laatste prenten noemt;
- Karen die de website vindt;

Stel dat Ellen de mol is dan hoeft ze als dromer niet hetzelfde beeld en geluid te krijgen als de andere dromers. Ze kan best  informatie door hebben gekregen over de andere. Daardoor wist ze dat de opdracht toch al mislukt was en gaf juist daarom de 2 goede antwoorden.

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2002, 13:17:20 »

Citaat

Stel dat Ellen de mol is dan hoeft ze als dromer niet hetzelfde beeld en geluid te krijgen als de andere dromers. Ze kan best  informatie door hebben gekregen over de andere. Daardoor wist ze dat de opdracht toch al mislukt was en gaf juist daarom de 2 goede antwoorden.

right, maar niet vergeten dat ellen de mol al niet meer kan zijn (erik had nl. op haar gestemd in aflvering1)

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ingrid

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2002, 13:42:54 »

Citaat

right, maar niet vergeten dat ellen de mol al niet meer kan zijn (erik had nl. op haar gestemd in aflvering1)

Dat wil niet alles zeggen er hangt me iets van bij dat ik dat in een vorige mol serie ook zei maar dat het achteraf wel de mol was.

Offline mollemania

• Forumlid
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2002, 22:06:23 »
Ik heb op video de eerste aflevering nog eens bekeken en daarbij viel mij op dat Harry na het abseilen in een tussenfilmpje sprak over het feit dat hij niet had verwacht dat ze om te beginnen al zo'n heftige opdracht zouden krijgen. Als Harry de mol zou zijn, weet hij toch al welke opdrachten hij krijgt en dus lijkt het mij niet logisch dat hij deze opmerking zou plaatsen. Dus Harry is niet de mol !

Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline webbie

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2002, 22:44:18 »
Ik denk ook niet dat harry de Mol is, maar als hij het wel was, dan kon hij juist zo'n opmerking maken om mensen te laten denken dat hij het niet was. Deze uitspraak kan dus net zo goed mols als onmols zijn.

Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline moeilijk

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 20-02-2002, 11:23:40 »
::)Je wordt er genept waar je bij zit hoor. Of je nu na 2 afleveringen al onmols gedrag kan vinden weet ik niet. Het is echt niet zo'n makkelijk duidelijk spelletje :'(. Dus misschien moeten we echt nog een paar afleveringen wachten met het gokken. Volgens mij moet iedereen gewoon verdacht spelen. Dat zijn vast de regels. ??? ???

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #47 Gepost op: 20-02-2002, 15:58:05 »
Het lijkt me niet dat het een regel is dat je verdacht moet spelen  :D. Ik weet dat eigenlijk wel zeker  :P.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #48 Gepost op: 27-02-2002, 12:44:02 »
In de denkers-doeners opdracht zou de Mol makkelijk kunnen toeslaan doorbij de denkers helemaal niks te kunnen vinden.
Ze zitten in de trein en zoeken naar die soort waterput of zo, ding flitst voorbij maar jantien ziet hem toch. Verder krijgen we een deuntje te horen, waarin iedereen wat anders hoort maar Jantien hoort Koffie Koffie, wederom juist.

Als ik Mol was, had ik deze dingen nooit zelfstandig geraden, ze waren nl helemaal niet zo voor de hand liggend.

Verder gaat karen op zoek naar de naam van de baas van cafe, en naar dat casa de crianca( wat is dat eigenlijk) en voila wederom juiste acties. Onmols voor mij toch

George daarentegen doet niks hier en zegt enkel een fout antwoord waar niemand tegen reclameert.  

Dus in jantien en karen als Mol geloof ik op basis van deze zaken niet zo.

Harry vind zelf uit wat ie moet doen in de geldtransport opdracht, erg Onmols.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 27-02-2002, 14:23:00 »
Citaat

Harry vind zelf uit wat ie moet doen in de geldtransport opdracht, erg Onmols.
Mee eens!

En om nog even terug te komen op de allereerste post in dit topic van vlaming over het abseilen:

Ook ik ging er in eerste instantie vanuit dat de Mol zich onder het groepje Amerikaanse abseilers moest bevinden. Dit zou 'onze taak' ook een stuk makkelijker maken, omdat van dit groepje alleen Karen, Jantien en George nog over zijn.
Maar gezien de eerste muzikale aanwijzing (M.I.-tune achterstevoren) ga ik er nu vanuit dat de Mol wel degelijk de Australische methode heeft toegepast. Onmols gedrag bij de Mol dus, waarschijnlijk om de verdenking niet op zich te laden.
Het ligt er natuurlijk ook erg aan wat voor type de Mol is. Stel dat bijvoorbeeld Prince of John de Mol zou zijn, dan zou het wel heel erg opvallen als een stoere, jonge gozer niet Australisch naar beneden zou gaan en bijvoorbeeld Kerstin wel.

Ik vond bij de portopdracht Jantien duidelijk onmols gedrag vertonen, door op het laatste moment aan de telefoon met Karen nog te kunnen vertellen dat Harry op Texel wilde wonen.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 27-02-2002, 14:32:10 »
hier is m'n collectie ONMOLS gedrag tot-nu-toe

ONMOLS!!

Aflevering 1

op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op : Harry, John, Paméla, Kerstin, Ellen en Prince dalen op deze manier af

bovendien is Harry de eerste om voorover naar beneden te gaan, moedgevend voor de anderen, past niet bij de mol

John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.

Aflevering 2

George vindt het antwoord Jorge Golaco
(het rare is dat het goede antwoord eigenlijk Jorge Colaço is, levert George hier een tip naar zichzelf? misschien dus niet als onmols; maar mols te interpreteren!)

Jantien ziet het bouwwerk op de foto

Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....)

Karen lost koffie raadsel op (Jose de Pinto de Sousa)

Harry herkent Joop Zoetemelk

George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)

Karen herkent in de trein de muziek als de Mattheus Passion (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)

George ontdekt op de kaart Solar de Matteus (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)

dromer Dick herinnerde zich de akoestische gitaar

dromer Ellen herrinnert zich de tafel en de fiets

Paméla legt op een jetski 2100 meter af (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)

Prince doet het goed in z'n kano (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)

George legt 1400 meter af op waterski's (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)

Prince, Ellen en Dick hebben weinig problemen bij het herkennen van Karen/Kerstin tussen de druivenplukkers

Aflevering 3

Karen onderschept 250€

Harry onderschept 1000€

George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)

Ellen onderschept 50€

Prince rijdt snel de berg op

Kerstin vangt de bal

--------------------------------------------------------------------------------

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 27-02-2002, 14:44:25 »
John herkende Karen tussen de druivenstampers.

Maar ja, zou het ook niet als mollenstreek kunnen worden uitgelegd om iemand anders van een mogelijke vrijstelling te beroven...?

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 27-02-2002, 15:13:24 »
Onmols gedrag:

- John die de volgende fietser een flink end op gang duwt.
- George die tegen Harry zegt dat ie naar boven moet kijken bij de balvangopdracht.

- Kerstin die de gevangen bal meeneemt naar het toilet. ;D

molzot

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #53 Gepost op: 27-02-2002, 16:07:20 »
OnMols... Ik vind Jantien OnMols... Ze was op zich echt heel erg haar best aan het doen om die mensen ergens naartoe te krijgen terwijl ze er zichtbaar stevig de balen in had.  

Oke, niet echt overtuigend OnMols.. Maar John dan, die holt keihard mee met da busje en volgt hem tot het volgende ophaalpunt. Errug fanatiek hoor!

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #54 Gepost op: 27-02-2002, 16:14:06 »
Voorlopige conclusie:

Ze zij vergeten er een mol in te stoppen!! 8)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 27-02-2002, 16:22:13 »
Hmmm dat lijkt me sterk...
De pest is dat er niemand is die bij iedere opdracht saboteert. De mol maakt echt keuzes zo te zien...
Kus Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #56 Gepost op: 27-02-2002, 16:32:44 »
De mol moet idd zijn moment zien uit te kiezen. Soms lukt dat, soms niet, soms is het ook niet nodig omdat de anderen genoeg stuntelen.

Bij mol1-be bvb mislukten praktisch alle proeven waar Guy aan mee hielp. Alleen bleek hij achteraf zo'n ongelooflijk onhandige Harry...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 27-02-2002, 16:33:46 »
Net als Karen... hoef je niets voor te doen, ze maakt zichzelf verdacht bij alles wat ze doet!
Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2002, 19:13:51 »
Nog even over dat Kerstin de bal mee neem naar de wc: ik meen me te herinneren dat de bal aan de bovenkant open was, misschien zat er wel een geheime boodschap in, aan de MOL!!! 's nachts in haar tent kon ze die niet lezen natuurlijk, toen was et donker en volgens mij sliep iedereen met z'n tweeen. In zo'n toilet ofzo is het licht en stoort niemand je. misschien is kerstin de mol wel!!!

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2002, 20:32:10 »
Als die bol inderdaad open was, ga ik toch weer twijfelen  ::). Maar eens even nakijken dan :P.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud