Auteur Topic: Vraag het aan Mona  (gelezen 13525 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #20 Gepost op: 18-11-2004, 13:47:09 »
Lieve Mona,

Ik heb vannacht gedroomd. Ik kreeg een boete thuis, omdat ik een leraar zou beledigt hebben  ??? en ik vond dit belachelijke onzin en freakte helemaal uit. Ik ging helemaal tekeer, was enorm agressief en driftig. Nou heb ik dat wel vaker in m'n dromen dat ik over iets helemaal over de scheef ga, omdat ik iets onterecht vindt. Ik heb het in real-life nooit en ik heb ook geen idee waarom ik dat droom. Ik ben fucking serieus en verwacht dus een verdomd goed antwoord.  ::jaja::

Groeten,
Barry

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #21 Gepost op: 18-11-2004, 14:07:09 »
Lieve Mona.

Ik zit in de CSC opeens met allemaal nieuwe mensen. En ze voegen me opeens ook toe aan hun MSN. Ik ken ze allemaal nog niet zo goed. Ze heten:
Charlie, Dorine, EIDM, Giorgio en Ville.
Op wie moet ik nou stemmen?

Vertel het me lieve Mona, want ik ben ten einde raad.

Hopeloosje.

lief hopeloosje,

je moet stemmen om de arrogantste, daarvoor hoef je ze niet te kennen, dat zie je gewoon meteen. Kan niet missen jongen! Maak je maar geen zorgen, hoor. je kan ook proberen om met mensen aan te pappen om erachter te komen hoe de onderlinge verhoudingen liggen.
Er zijn vele wegen te bewandelen maar het eerste zou ik gaan voor de arrogantie.
Succes in het spel!

liefs,
Mona

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #22 Gepost op: 18-11-2004, 14:22:14 »
Lieve Barry,

Ik kan me goed voorstellen dat je enigzins geschrokken ben van je eigen gedrag in je droom. Heftige ervaringen zijn dat altijd.
Je wilt graag antwoord, schrijf je, maar er staat niet echt een duidelijke vraag in je brief. Je vertelt over je droom en dat jouw gedrag daarin afwijkt van je gedrag in het dagelijkse leven. Ik ga er even vanuit dat je van mij graag zou willen weten wáárdoor dit veroorzaakt wordt. Het is namelijk heel erg moeilijk voor mij om daar een vinger op te leggen.
Ik weet namelijk natuurlijk niet goed hóe jij ben in je dagelijks leven, je zegt dat je in ieder geval niet opvliegerig bent. Wat je vaak ziet bij mij mensen die 's nachts in hun dromen heel ander gedrag vertonen dan wanneer ze wakker zijn, is dat er dan toch onderliggende gevoelens en emoties zijn die wel ín je zitten maar die je (onbewust) onderdrukt. Misschien ben jij iemand die graag voor de goede vrede kiest en een heel rustige manier van benaderen of uiten heeft maar in je onderbewuste zou je heel graag eens ongegeneerd over de schreef willen gaan.
Om erachter te komen of dit klopt zul je heel goed moeten gaan 'luisteren' naar je eigen lichaam en emoties in het dagelijkse leven. Op het moment dat er iets gebeurt wat jij vervelend vind of iemand jou onrecht aan doet zul je jezelf vragen moeten stellen. Denk hierbij aan: Wat gebeurt er echt? Wordt ik onterecht benadeeld? Hoe voelt dat? Ben ik boos? Wat wil ik zeggen? Wat zou er gebeuren als ik dat zeg?
Ook is het misschien afhankelijk van wíe jou op een bepaald moment oneerlijk behandeld of irriteert. Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een conflict hebben met mensen waar je om geeft dan met mensen waar je niet om geeft. En als je een keer ontzettend boos wordt bedenk dan tegen wie dat was en hoe dichtbij die persoon staat voor jou. Jezelf vragen stellen maakt vaak dat je je veel bewuster wordt van je eigen onbewuste emoties en gevoelens.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, laat nog eens weten hoe het je vergaan is.

Liefs,
Mona

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #23 Gepost op: 18-11-2004, 14:24:14 »
Lieve Mona

Wie vind jij de arrogantste?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #24 Gepost op: 18-11-2004, 14:30:12 »
Lieve Barry,

Ik kan me goed voorstellen dat je enigzins geschrokken ben van je eigen gedrag in je droom. Heftige ervaringen zijn dat altijd.
Je wilt graag antwoord, schrijf je, maar er staat niet echt een duidelijke vraag in je brief. Je vertelt over je droom en dat jouw gedrag daarin afwijkt van je gedrag in het dagelijkse leven. Ik ga er even vanuit dat je van mij graag zou willen weten wáárdoor dit veroorzaakt wordt. Het is namelijk heel erg moeilijk voor mij om daar een vinger op te leggen.
Ik weet namelijk natuurlijk niet goed hóe jij ben in je dagelijks leven, je zegt dat je in ieder geval niet opvliegerig bent. Wat je vaak ziet bij mij mensen die 's nachts in hun dromen heel ander gedrag vertonen dan wanneer ze wakker zijn, is dat er dan toch onderliggende gevoelens en emoties zijn die wel ín je zitten maar die je (onbewust) onderdrukt. Misschien ben jij iemand die graag voor de goede vrede kiest en een heel rustige manier van benaderen of uiten heeft maar in je onderbewuste zou je heel graag eens ongegeneerd over de schreef willen gaan.
Om erachter te komen of dit klopt zul je heel goed moeten gaan 'luisteren' naar je eigen lichaam en emoties in het dagelijkse leven. Op het moment dat er iets gebeurt wat jij vervelend vind of iemand jou onrecht aan doet zul je jezelf vragen moeten stellen. Denk hierbij aan: Wat gebeurt er echt? Wordt ik onterecht benadeeld? Hoe voelt dat? Ben ik boos? Wat wil ik zeggen? Wat zou er gebeuren als ik dat zeg?
Ook is het misschien afhankelijk van wíe jou op een bepaald moment oneerlijk behandeld of irriteert. Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een conflict hebben met mensen waar je om geeft dan met mensen waar je niet om geeft. En als je een keer ontzettend boos wordt bedenk dan tegen wie dat was en hoe dichtbij die persoon staat voor jou. Jezelf vragen stellen maakt vaak dat je je veel bewuster wordt van je eigen onbewuste emoties en gevoelens.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, laat nog eens weten hoe het je vergaan is.

Liefs,
Mona

Lieve Mona,

ik wou dat je mijn droom ging uitleggen en dat heb je gedaan.  :D Er zit wel wat in, maar vaak is het niet zo dat ik me laat afbluffen ofzo, ik heb gewoon een groot relativeringsvermogen en maak me niet zo snel druk om dingen. Alleen door de dromen ben ik bang dat dat echt een keer gaat gebeuren. Bedankt voor je antwoord.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #25 Gepost op: 18-11-2004, 15:19:10 »


lief hopeloosje,

je moet stemmen om de arrogantste, daarvoor hoef je ze niet te kennen, dat zie je gewoon meteen. Kan niet missen jongen! Maak je maar geen zorgen, hoor. je kan ook proberen om met mensen aan te pappen om erachter te komen hoe de onderlinge verhoudingen liggen.
Er zijn vele wegen te bewandelen maar het eerste zou ik gaan voor de arrogantie.
Succes in het spel!

liefs,
Mona

Pfff, daar kom ik goed weg, dat kan nooit over mij gaan! :P
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #26 Gepost op: 18-11-2004, 16:43:04 »
Lieve Mona

Wie vind jij de arrogantste?

Lief hopeloosje,

Ik ken ze niet dus ik kan daar niet veel over zeggen maar arrogante mensen zijn vaak die, die zichzelf meer vinden dan de anderen en dat lees je af aan hun uitstraling of je hoort het aan de opmerkingen die ze maken.

Liefs,
Mona

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #27 Gepost op: 18-11-2004, 16:50:06 »


Lieve Mona,

ik wou dat je mijn droom ging uitleggen en dat heb je gedaan.  :D Er zit wel wat in, maar vaak is het niet zo dat ik me laat afbluffen ofzo, ik heb gewoon een groot relativeringsvermogen en maak me niet zo snel druk om dingen. Alleen door de dromen ben ik bang dat dat echt een keer gaat gebeuren. Bedankt voor je antwoord.

Lieve Barry,

Relativerend vermogen is heel fijn om te hebben, daarmee bereik je inderdaad dat mensen je serieus nemen en dat je je dus ook niet snel zal (hoeven) druk maken. Toch wil ik nog even benadrukken dat emoties en gevoelens uitten ook af en toe heel goed en opluchtend is. Altijd maar relativeren is waarschijnlijk op den duur net zo vermoeiend als altijd maar huilen bijvoorbeeld. Misschien voel je dat niet zo, dan vind ik dat heel fijn voor je. Ik wilde je alleen maar even meegeven nog dat je niet die eis aan jezelf stelt.

Liefs Mona

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #28 Gepost op: 18-11-2004, 20:24:29 »
je moet stemmen om de arrogantste, daarvoor hoef je ze niet te kennen, dat zie je gewoon meteen.

Ik ken ze niet dus ik kan daar niet veel over zeggen maar arrogante mensen zijn vaak die, die zichzelf meer vinden dan de anderen en dat lees je af aan hun uitstraling of je hoort het aan de opmerkingen die ze maken.

Spreek je jezelf nu niet een klein beetje tegen?  :-\\
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #29 Gepost op: 22-11-2004, 08:41:44 »
Lieve mona

Bedankt voor je erotisch getinte PM. Waar spreken we af?

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #30 Gepost op: 22-11-2004, 12:18:01 »
Hoi,

Die 'PM' heb je niet van mij gehad, ik weet ook niet wat het is, zal wel een electronische manier van communiceren zijn. Ik heb het daar niet zo op. En daarnaast was er al een Mona dus heb ik mijn naam iets moeten wijzigen anders wordt het zo verwarrend in de rubriek.
Succes met je zoektocht m'n jongen.

liefs,
Mona.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #31 Gepost op: 22-11-2004, 12:43:37 »
lieve moon

ik heb een groot probleem..  :-[ al sinds vorige week donderdag kan ik mn sloffen nergens meer vinden. ik heb gezocht en gezocht, maar ze zijn foetsie... :\'( ik vermoed dat ze gestolen zijn door een familielid. je moet begrijpen dat mijn sloffen en ik een hele speciale band hebben. we go way back, begrijp je......

dit familielid is waarschijnlijk jaloers. sloffennijd, dat is het! >:(

mijn vraag aan jou: hoe krijg ik mijn geliefde sloffen weer in mijn bezit zonder mijn familielid te kwetsen??

veel liefs, pantoffelslofje

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #32 Gepost op: 9-12-2004, 14:28:42 »
Beste Mona,

Normaal gesproken ben ik niet zo'n dom type, maar sinds ik iets meer op het forum aanwezig ben dan normaal..ahum.. begin ik rare trekjes te vertonen.

Zo weet ik mijn eigen identiteit niet meer en neem ik zelfs de telefoon al op met bakkertje, en stel ik me ook als zodanig voor aan nieuwe ouders bij mij in de klas.
ook heb ik geen normale gesprekken meer met mijn echtgenoot en kidneren, maar gaan die meer in de trand van, wat kies je vanavond voor eten, bloemkool of spruitjes...en stel ik eerst de antwoorden en moet mijn man maar een bijpassende vraag bedenken...tja en dat levert soms nog wel eens misverstanden op.
Mijn man heeft al aangegeven dit niet prettig te vinden en ook de kinderen luisteren niet meer zoals het moet omdat ze het antwoord niet snappen wat ik geef :-\\

Geef me nu niet als advies dat ik minder moet gaan forummen, want dan is mijn titel, actief lid, zinloos voor mij...Help me alsjeblieft en geef me nuttig advies!!

een radeloze bakkertje :-[
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #33 Gepost op: 10-12-2004, 19:43:41 »
hup ff omhoog want ik wil een antwoord van mona
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #34 Gepost op: 10-12-2004, 20:16:12 »
lieve moon

ik heb een groot probleem..  :-[ al sinds vorige week donderdag kan ik mn sloffen nergens meer vinden. ik heb gezocht en gezocht, maar ze zijn foetsie... :\'( ik vermoed dat ze gestolen zijn door een familielid. je moet begrijpen dat mijn sloffen en ik een hele speciale band hebben. we go way back, begrijp je......

dit familielid is waarschijnlijk jaloers. sloffennijd, dat is het! >:(

mijn vraag aan jou: hoe krijg ik mijn geliefde sloffen weer in mijn bezit zonder mijn familielid te kwetsen??

veel liefs, pantoffelslofje

Lief pantoffelslofje,

Wat vreselijk dat jij je sloffen kwijt bent. Sloffennijd zou inderdaad heel goed natuurlijk als er jaloerse mensen in de buurt zijn.
Ik denk dat je de gehele familie bij elkaar moet roepen en gewoon rustig uitleggen dat je erg verdrietig bent en in een diep zwart gat valt zonder je sloffen en dan hoef je nog niet eens je vermoedens te uitten. wellicht zullen ze aangeslagen zijn als ze jouw verdriet zien. Ik zou het eerst eens op die manier proberen en misschien zie je dan jouw sloffies ergens staan als ze weg zijn.

Succes ermee en laat me nog even weten hoe het gegaan is en of je ze terug hebt.

Liefs,
Mona

Offline Mona.

  • Forumlid
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #35 Gepost op: 10-12-2004, 20:33:28 »
Beste Mona,

Normaal gesproken ben ik niet zo'n dom type, maar sinds ik iets meer op het forum aanwezig ben dan normaal..ahum.. begin ik rare trekjes te vertonen.

Zo weet ik mijn eigen identiteit niet meer en neem ik zelfs de telefoon al op met bakkertje, en stel ik me ook als zodanig voor aan nieuwe ouders bij mij in de klas.
ook heb ik geen normale gesprekken meer met mijn echtgenoot en kidneren, maar gaan die meer in de trand van, wat kies je vanavond voor eten, bloemkool of spruitjes...en stel ik eerst de antwoorden en moet mijn man maar een bijpassende vraag bedenken...tja en dat levert soms nog wel eens misverstanden op.
Mijn man heeft al aangegeven dit niet prettig te vinden en ook de kinderen luisteren niet meer zoals het moet omdat ze het antwoord niet snappen wat ik geef :-\\

Geef me nu niet als advies dat ik minder moet gaan forummen, want dan is mijn titel, actief lid, zinloos voor mij...Help me alsjeblieft en geef me nuttig advies!!

een radeloze bakkertje :-[

Lief Raadloos Bakkertje,

Ja, veel voorkomend probleem. Het is een bekend patroon wat je ziet bij dit soort verslavingen. Mensen, nemen het 'onlineleven' over in hun Reallife en dat brengt de nodige lastige dingen met zich mee en ook nog wel regelmatig onbegrip bij de mensen in de omgeving.
Nee, ik ga je niet zeggen dat je moet minderen met forummen. De forumverslaving is een variabele verslaving, zo leert de praktijkervaring van mensen.
Het is een heftige verslaving die in vlagen komt en gaat. Maak je er niet te druk om, geniet ervan en wat betreft je omgeving en hun reacties. Plan een avond met je gezin waarin je uitlegt dat je op dit moment heel erg geniet van het forummen en leg hen uit dat je daar behoefte aan hebt en dat je echt je best zal doen om met hen te communiceren zoals zij dat gewend zijn maar dat ze het je niet kwalijk moeten nemen als dat even niet lukt. Probeer hen dat rustig uit te leggen en probeer zelf ook begrip te hebben voor hún onbegrip. Ik hoop dat jullie er goed uitkomen.

Laat me nog eens weten hoe het met je gaat.

Liefs,
Mona

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #36 Gepost op: 10-12-2004, 20:40:25 »
ben blij dat je een gratis adviseuse bent, want dit had ik zelf kunnen bedenken ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #37 Gepost op: 11-12-2004, 10:23:38 »
Mona,

Vandaag zou één van de mooiste dagen uit mijn RN-periode moeten zijn, al die vervelende forumers hebben zich namelijk verzameld op één of andere stomme fandag. Dat zou betekenen dat ik de hele dag het forum voor mij alleen zou hebben!  :D Maar nu moet ik vanmiddag werken naar de verjaardag van Tijgertje.  :( . Weet jij een goede smoes om hier onderuit te komen?
« Laatst bewerkt op: 11-12-2004, 10:35:05 door De Baron »

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #38 Gepost op: 11-12-2004, 10:49:34 »
Mona,

Vandaag zou één van de mooiste dagen uit mijn RN-periode moeten zijn, al die vervelende forumers hebben zich namelijk verzameld op één of andere stomme fandag. Dat zou betekenen dat ik de hele dag het forum voor mij alleen zou hebben!  :D Maar nu moet ik vanmiddag werken naar de verjaardag van Tijgertje.  :( . Weet jij een goede smoes om hier onderuit te komen?


Zeg dat je naar een ER fandag moet :P
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vraag het aan Mona
« Reactie #39 Gepost op: 11-12-2004, 10:51:20 »
zijn u toetjes het lekkerst van het land?  ::joehoe::  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::