Auteur Topic: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...  (gelezen 15609 keer)

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #20 Gepost op: 18-11-2004, 21:49:55 »
Piet, ik heb een zeer lastig probleem, ik ken iemand in de klas wiens naam Piet Uytdebroeck is! Kan je hem een andere naam geven, deze is nogal redelijk aanstootgevend!
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #21 Gepost op: 19-11-2004, 10:08:43 »
Wat gebeurt er met al die stoute kinderen die meegenomen worden naar Spanje?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #22 Gepost op: 19-11-2004, 10:25:24 »
Piet, mijn kinderen willen elke dag hun schoen zetten, maar dat wil ik die arme sint niet aandoen...hoe kan ik ze op andere gedachten brengen???
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #23 Gepost op: 19-11-2004, 14:03:56 »
Piet, ik heb een zeer lastig probleem, ik ken iemand in de klas wiens naam Piet Uytdebroeck is! Kan je hem een andere naam geven, deze is nogal redelijk aanstootgevend!
Beste Petrick (als dat je echte naam is). Sinterklaas is helaas niet gemachtigd om kinderen een andere naam te geven. Dat moet in overleg met de ouders gebeuren. Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Wat gebeurt er met al die stoute kinderen die meegenomen worden naar Spanje?
Die worden daar aan het werk gezet in de kadootjesfabriek, op de pepernotenvelden of in de schimmelstallen. En geloof me maar als ik zeg dat dat geen leuk werk is.

Piet, mijn kinderen willen elke dag hun schoen zetten, maar dat wil ik die arme sint niet aandoen...hoe kan ik ze op andere gedachten brengen???
Zeg maar tegen ze dat ze geen of minder kadootjes krijgen op 5 december omdat we maar een bepaald aantal kadootjes hebben liggen voor ze. Als ze nu alles in hun schoentjes willen, krijgen ze op 5 december niks meer. Lijkt me logisch.
Ze kunnen natuurlijk ook elke dag hun schoen zetten, dan zorgen wij wel dat er niet elke dag iets in komt.
Mijn radar is niet kapot...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #24 Gepost op: 19-11-2004, 14:04:59 »
Piet, gelooft je in de kerstman?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #25 Gepost op: 21-11-2004, 20:08:57 »
Piet, gelooft je in de kerstman?

Verbeter je ook spelfouten?  :P

Ja, sorry, een flauwe, ik weet het  ::ohno::
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #26 Gepost op: 21-11-2004, 23:51:39 »
Piet, gelooft je in de kerstman?
Daar kan ik heel kort over zijn. De kerstman zegt op de Noordpool te wonen, maar dat kan natuurlijk niet, want dan zou hij een ontzettend hoge energierekening hebben. Maar aan de andere kant is er weinig speelgoed en snoepgoed dat kapotgaat/smelt bij -39°C Maar dan blijft het nog onwaarschijnlijk. Wie zou er bij die temperatuur in zijn speelgoedfabriek willen werken?
De kerstman vliegt in een slee... Hoe onwaarschijnlijk is dat? Rendieren kunnen helemaal niet vliegen. Dat is wetenschappelijk bewezen. En in één nacht alle kinderen van Nederland een leuke sinterklaasdag geven is al een hoop werk. Hoe denk je dat de kerstman dat moet doen? Als hij alle kinderen in de wereld in één nacht een leuke kerst wil geven, moet hij met Mach9000 (9000 keer de geluidssnelheid) rondvliegen. Dat kan natuurkundig gezien ook niet. De kerstman krijgt daarbij zoveel G-krachten te verwerken, dat hij zo plat als een dubbeltje is als hij een fractie van een seconde onderweg is. Maar de kerstman blijft tonnetjerond.
Ik weet niet hoe hij het doet, maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk.


Verbeter je ook spelfouten?
Nee, daar heb ik het te druk voor. Maar als jij dat graag wil, benoem ik jou tot spelfout-verbeter-pietrick
Mijn radar is niet kapot...

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #27 Gepost op: 21-11-2004, 23:58:55 »
Beste WegWijsPiet,

Hoe zit eigenlijk met het liefdesleven van de pieten ?

En zijn er ook kleine pieten ?

Gr. LeBon Simon

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #28 Gepost op: 22-11-2004, 01:12:21 »
ik heb je gister naar beneden geschopt, heb je nog pijn?
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #29 Gepost op: 22-11-2004, 01:14:57 »
krijgt dorine dit jaar echt niks?
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #30 Gepost op: 22-11-2004, 01:22:08 »
Ik had 2 pepernoten in mijn muiltje hoor ::dorine::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #31 Gepost op: 22-11-2004, 07:52:01 »
beste piet,

Ik ben Mitchel en ik ben 6 jaar en als ik groot ben wil ik zwarte piet zijn, mag ik een keertje komen kijken op de pietenschool?? En mag ik dan mee naar Spanje??

groetjes van Mitchel
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #32 Gepost op: 22-11-2004, 12:34:43 »
Gisteren heb ik de hele dag het gezeik van ene D**n moeten aanhoren, omdat hij een zakje zout in z'n schoen had gekregen. Ik kan snappen dat hij dat kreeg, omdat hij erg stout is, maar wat ik niet begrijp; 'Waarom wordt ik indirect ook gestraft, omdat ik z'n gezeik moet aanhoren?'

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #33 Gepost op: 22-11-2004, 12:38:57 »
waar gaan we met z'n allen in dit leven naar toe Wegwijspiet?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #34 Gepost op: 22-11-2004, 12:45:26 »
piet, heb je nooit zin om een spijkerbroek met slobbertrui aan te doen?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #35 Gepost op: 22-11-2004, 13:10:08 »
Hoe heeft de hoofdpiet die piet gestraft die een automobilist neersloeg?

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #36 Gepost op: 22-11-2004, 18:53:23 »
Piet, is er ook een zwarte Pietin?
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #37 Gepost op: 22-11-2004, 20:33:43 »
Beste WegWijsPiet,

Hoe zit eigenlijk met het liefdesleven van de pieten ?

En zijn er ook kleine pieten ?

Gr. LeBon Simon
Hey LeBon,
het liefdesleven van de pieten is erg saai. Een piet zijn taak is om voor al die cadeautjes en pepernoten enzo te zorgen, en dan kunnen we er nou eenmaal geen relaties en dergelijke vunzigheden bij hebben. Kleine pieten zijn er heel veel, de bekendste is waarschijnlijk wel pietje Glenn, die ons ook vaak vertegenwoordigt bij Dieuwertje.

ik heb je gister naar beneden geschopt, heb je nog pijn?
Dat was Rudolph het rendier  ;D

krijgt dorine dit jaar echt niks?
Tuurlijk wel. Royalty hoort er ook bij al krijgt W-A dit jaar niks, die is een beetje dom geweest

beste piet,

Ik ben Mitchel en ik ben 6 jaar en als ik groot ben wil ik zwarte piet zijn, mag ik een keertje komen kijken op de pietenschool?? En mag ik dan mee naar Spanje??

groetjes van Mitchel
Hey Mitchel ::zwaai::
Helaas hebben wij pieten het erg druk met al die cadeautjes, en lukt het ons gewoon niet om dan toekomstige pietjes ook een rondleiding te geven door de pietenschool. Maar ik denk, dat als je elke dag naar Het Sinterklaasjournaal kijkt, met Dieuwertje, dat je daar ook heel veel van kunt leren. En misschien, als je groot bent, dat we je dan terugzien als zwarte piet :)

Gisteren heb ik de hele dag het gezeik van ene D**n moeten aanhoren, omdat hij een zakje zout in z'n schoen had gekregen. Ik kan snappen dat hij dat kreeg, omdat hij erg stout is, maar wat ik niet begrijp; 'Waarom wordt ik indirect ook gestraft, omdat ik z'n gezeik moet aanhoren?'
::) ::ohno::

waar gaan we met z'n allen in dit leven naar toe Wegwijspiet?
Ik weet het ook niet... Mensen die worden neergeschoten vanwege hun meningen, het leven ontnomen om hun grote mond, of hun school moeten missen omdat anderen iets fout hebben gedaan... ::ohno::
Wij, als ZWARTE pieten, zijn gezamenlijk tegen racisme, tegen het uitmoorden en voor het recht op vrije meningsuiting. Waar we nu heen gaan, dat is niet de Sinterklaasgedachte!

piet, heb je nooit zin om een spijkerbroek met slobbertrui aan te doen?
Nee, mijn uniform hoort bij mij. Always on duty!

Hoe heeft de hoofdpiet die piet gestraft die een automobilist neersloeg?
Dat was, uiteraard, een hulppiet. En voor de laatste keer in zijn leven ::ohno::

Piet, is er ook een zwarte Pietin?
Ja Petrick, een hele hoop! Er zijn ongeveer evenveel mannelijke Pieten als vrouwelijke Pieten!

Keep coming met die questions behalve die afgrijselijke baron steeds
Mijn radar is niet kapot...

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #38 Gepost op: 22-11-2004, 20:36:59 »
Piet, als een kind stout is geweest, en je wilt hem in de zak stoppen, maar hij ontsnapt, wat dan??
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline WegWijsPiet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Recht Zo Die Gaat!
Re: Stel hier je vragen aan de WegWijsPiet...
« Reactie #39 Gepost op: 24-11-2004, 16:41:58 »
Piet, als een kind stout is geweest, en je wilt hem in de zak stoppen, maar hij ontsnapt, wat dan??
Dan sturen we de PietenPolitie (PP) erachter aan om hem op te sporen. Zo'n kind kan meestal maar één kant op, naar huis. En dan hebben we hem gauw genoeg gevonden.
Mijn radar is niet kapot...