Auteur Topic: Problemen met deze of de .nl site?  (gelezen 13910 keer)

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Vraag?
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2005, 14:18:48 »
ey carlijn nee ik kom daar ook niet op Doeizz

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Vraag?
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2005, 14:19:50 »
nee daar kon ik vanmorgen ook niet op, maar hier is het toch veel leuker!
Some light in your eyes...

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vraag?
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2005, 14:24:40 »
ik kom er ook nooit op en wil er ook niet op komen.

Who need's WIDM.nl als je WIDM.com kunt krijgen?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vraag?
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2005, 14:24:40 »
Ik kon er vanaf gister een half uur na de uitzending al niet meer op...

Carlijn

  • Gast
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2005, 17:01:50 »
Ik kan die test zoizo niet maken heb alleen de link maar de test en dan houd het op...  snap er niets van..

en kan vanaf gisteren net wat na de uitzending tot nu er ook idd niet meer op  ::niet-ok::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2005, 18:27:58 »
Dat had je al veel eerder moeten doen Carlijn! in dit forum wordt er geordend en netjes gewerkt!  ::jaja::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2005, 21:12:31 »
ik kom er ook nooit op en wil er ook niet op komen.

Who need's WIDM.nl als je WIDM.com kunt krijgen?
goed bezig! ;D

Offline maranknip

  • Forumlid
Forum .nl site teruggezet naar 27 januari?????
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2005, 16:17:23 »
Het forum is teruggezet naar 27 januari?
Waarom?

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Forum .nl site teruggezet naar 27 januari?????
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2005, 16:44:08 »
Hmm verkeerde link op de site, via deze kom je wel op het nieuwe: http://forums.avro.nl/widm/

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum .nl site teruggezet naar 27 januari?????
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2005, 16:44:39 »
Je komt om een of andere reden terug op het oude forum terecht.
Dit is in ieder geval de URL van het nieuwe forum, waar nog steeds gewoon lustig gepost wordt:
http://forums.avro.nl/widm/

Offline Igor

  • Forumlid
Streams
« Reactie #30 Gepost op: 14-02-2005, 15:06:16 »
Lopen die streams bij jullie ook niet zo lekker? Dat was gister ook al zo. :(  ::niet-ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Streams
« Reactie #31 Gepost op: 14-02-2005, 17:48:50 »
bij mij werkt het de hele tijd al niet ::)

Offline mivabre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2005, 11:58:19 »
Hey die mede molfanaten,
Heb aan jullie eigenlijk een vraag:Hoe kom ik op de widm.nl site bij het forum om te reageren??
Ik heb inmiddels mij aangemeld,kan alles lezen(Bn geen mol,dus nie blind)maar als ik wil reageren komt er elke keer iets over dat ik geen abonnement heb.Hoe werkt het om een abonnement te krijgen.
Mvg.Michel en veel plezier alvast met het verder ontmaskeren.

Offline Rob2

  • Forumlid
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #33 Gepost op: 17-02-2005, 20:53:57 »
Dat 'in het diepe gegooid worden' is idd iets waar ik een boel in herken.
Zowel uit eigen ervaring 2 jaar geleden alsook reacties van anderen die ik persoonlijk kreeg en krijg.

Er zijn m.i. echt een hele hoop fans die het programma widm echt heel erg leuk vinden en zich bij de aankondiging van een nieuwe serie verheugen om nu toch echt vanaf de eerste aflevering te gaan meespeuren. Zodoende komen deze fans dus op widm.nl uit, kijken daar hun ogen uit en komen daar wellicht voor het eerst in hun leven in aanraking met een forum.
N.B. Ik ben nu bijna 38 jaar en beslist geen digibeet oid maar bovenstaande is letterlijk MIJN verhaal van 2 jaar geleden.

Het forum op .nl is zeer simpel van opzet en vooral ook zeer laagdrempelig om je eerste schreden te zetten in de wereld die forum heet.
Door de simpelheid en toegankelijkheid van die opzet komen er dus een hoop newbees op dat forum terecht en vaak met veel plezier en succes zodat ze na een tijdje als ze de smaak te pakken hebben ook kunnen overstappen op een vele malen ingewikkelder forum als dit.

De insteek van het avro forum is (ondanks dat ze vragen om geen overbodige topics e.d. aan te maken) dat iedereen die ineens het licht ziet en denkt,.... heeee red, gold, en green, dat slaat op die jasjes van Elise, Chandrika en Ron,...
dat zonder problemen in een nieuw topic kan verkondigen ook al zijn er al meer dan 20 topics over ditzelfde onderwerp. Wellicht dat er van 1 of enkele vaste forumbezoekers een kritische kanttekening komt dat dit al besproken was maar evenzovele anderen zullen er enthousiast op ingaan omdat dit ook voor hen toch weer iets nieuws is. Het avro forum heeft daarmee een heel grote vergankelijkheid.
Hoewel het hele forum uiteraard toegankelijk blijft via de paginanummers onderaan is de geschiedenis vanaf pagina 2 en verder niets meer dan referentie en word hier nooit meer op gereageerd dus hoef je er ook niet naar te kijken tenzij je iets heel specifieks zoekt.

Het avro forum bedient zodoende een geheel andere doelgroep van fans dan het forum hier.
Bij het widm.nl forum werkt het gewoon als volgt:
Heb je iets opgemerkt of denkt iets interessants te kunnen zeggen, ga naar het forum en check op de eerste pagina (en dan nog het liefst de bovenste helft hiervan), staat hier een topic waar je reactie bij zou passen dan plaats je hem daar, in alle andere gevallen open je een nieuw eigen topic.
Snel, simpel, toegankelijk en zeer laagdrempellig.
Je topic blijft enkele dagen tot hooguit een klein weekje in de picture van anderen en verdwijnt dan in de donkere krochten van de geschiedenis die pagina 2 heet.

Probeer mensen die alleen dat maar gewend zijn maar eens uit te legen hoe het hier toegaat, het is bijna niet vergelijkbaar met elkaar en ik zou ook niet zo snel suggesties weten hoe dit forum toegankelijker en simpeler te maken om tegemoet te komen aan deze mensen. Door schade en schande wijs worden denk ik is gewoon het beste.

Misschien zijn er wat kleine details aan te passen (ik zou het zelf overzichterlijker vinden als de sticky topics iets duidelijker zouden zijn afgescheiden van de reguliere b.v.), zal er eens over nadenken.

L.


Ik vind het widm.nl forum juist heel onoverzichtelijk. Iedereen roept wat in de topics en kijkt niet of er ergens anders iemand ook iets gepost heeft over hetzelfde.

Het is ook heel onduidelijk, elke kandidaat heeft zijn of haar eigen rubriek, dit wordt dus volgezet met alles over die kandidaat....x10 (hebben ze daar eigelijk moderators).

Hier is het overzichtelijk: elke kandidaat heeft een topic (dat is veel makkelijker om doorheen te bladeren) en als er wat speciaals gebeurt, dan komt er 1 topic over, iedereen kan het dus makkelijk terugvinden.
Op widm.nl heeft elke gebeurtenis 10 topic, eentje komt er vast bovendrijven, maar handig is het niet (er is vast een gek die zijn vraag gaat stellen in 1 van de andere topics die niemand meer leest)

Ik zeg: widm.com forum --> goed bezig
widm.nl forum --> nee, dank je

Als dit widm.com forum trouwens ooit gebruikt gaat worden door de AVRO, laat ze dan eerst er een server of 2, 3 extra bijzetten, want het is hier na de uitzending niet vooruit te branden.

Een nadeel van dit forum: Toen ik voor het eerst hier kwam, kon ik niet meteen achterhalen waar WIDM2005 werd besproken. Ik ging er een beetje vanuit dat ik meteen in het juiste forum werd geplaatst omdat de hele site nu over WIDM 2005 gaat.

2 vraagjes aan moderators hier:
Het nu online blokje hier links, hoe lang bewaart hij een bezoeker (5 minuten, 10 minuten)
Wat doet deze site per dag qua pageviews en bezoekers?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2005, 21:03:21 door Rob2 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2005, 21:50:41 »
Bedankt voor je complimenten Rob2!  ::ok::

Als dit widm.com forum trouwens ooit gebruikt gaat worden door de AVRO, laat ze dan eerst er een server of 2, 3 extra bijzetten, want het is hier na de uitzending niet vooruit te branden.

Ja, 't is idd minder dat de site op vrijdagavond na de aflevering nogal traag is. We zijn gewoon niet berekend op 400 of meer bezoekers tegelijk. Er is trouwens wel 'n hoop verbetering in gekomen, want voor 'n paar weken terug, lag de site er gewoon uit na de aflevering vanwegen 't hoge aantal bezoekers.  :-\\

Citaat
Een nadeel van dit forum: Toen ik voor het eerst hier kwam, kon ik niet meteen achterhalen waar WIDM2005 werd besproken. Ik ging er een beetje vanuit dat ik meteen in het juiste forum werd geplaatst omdat de hele site nu over WIDM 2005 gaat.

Hoe bedoel je dat precies? Dat de index met de verschillende fora niet echt duidelijk is?  ???

Citaat
2 vraagjes aan moderators hier:
Het nu online blokje hier links, hoe lang bewaart hij een bezoeker (5 minuten, 10 minuten)

Als je 15 minuten niet meer actief bent op een van de sites van Realitynet (dus niet alleen WIDM.com, maar ook de andere dochtersites van Realitynet), verdwijn je uit 't Info Center bij 'Nu online'.  :)

Citaat
Wat doet deze site per dag qua pageviews en bezoekers?

Dat soort gegevens (en nog veel meer!) kun je allemaal bekijken op onze statistiekpagina::ok::

Offline Rob2

  • Forumlid
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2005, 21:58:04 »
Eigenlijk heel simpel wat ik bedoel:
Ik kwam voor het eerst op de Wieisdemol.com site, ik klikt op forum (overigens ook niet in 1 keer te vinden, misschien een linkje aan de rechterkant een idee) en ik verwachte toen meteen in het WIDM2005 forum te zitten, want niet zo was.

Hij staat inderdaad gewoon in de lijst, maar ik kijk er overheen en het was mij dus even onduidelijk. Niets ergs aan, maar als meer mensen dit hebben, dan is het misschien een idee om het iets meer te laten opvallen (opvallendere naam, aparte categorie misschien).

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2005, 22:12:39 »
We zijn ook blij met zulke feedback!  ::ok::  We zullen 'ns gaan kijken of we misschien hier verbetering in kunnen brengen.  :)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2005, 23:07:54 »
Ik vind het widm.nl forum juist heel onoverzichtelijk. Iedereen roept wat in de topics en kijkt niet of er ergens anders iemand ook iets gepost heeft over hetzelfde.

Het is ook heel onduidelijk, elke kandidaat heeft zijn of haar eigen rubriek, dit wordt dus volgezet met alles over die kandidaat....x10 (hebben ze daar eigelijk moderators).

Voor de duidelijkheid, ten tijde dat ik mijn reactie plaatste waar jij aan refereert bestond de nieuwe opzet van het .nl forum nog niet.

Mijn vergelijking van het forum daar en hier betrof dus de oude opzet van het avro forum.

Elk forum heeft zo z'n voor- en na-delen en de oude opzet van het .nl forum had zeker zijn voordelen als het een beetje leuk gebruikt word. Dat was 2 jaar geleden wel degelijk het geval en kon je daar heel leuk en simpel posten.

Nu, in de nieuwe opzet van het forum die er eerst veelbelovend uitzag is het helaas een gigantische puinbak aan het worden maar wat wil je met zoveel leden en zo weinig moderators.

Ze zijn daar nu 3 weken on-line met het nieuwe forum en er zijn al bijna 29.000 berichten gepost.

Nee, dan is het hier een stuk geriefelijker toeven ::jaja::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2005, 23:24:22 »
 ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots:: ::trots::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2005, 07:45:37 »
Ik vind dat de crew, maar vooral ook Compuart best eens een pluim verdienen voor zo'n onwijs gezellig forum!!!

Ik zit nu al een aantal maanden op het RN forum en ik moet zeggen dat ik het juist ongelooflijk overzichtelijk vind...je weet precies waar er serieus gepost kan worden en ik weet ook heel goed de plek te vinden waarin je lekker gezellig kunt kletsen of waar ik lekker kan spammen ::)

Nee hoor, voor mij geen ander forum om over mijn favoriete programmas te kletsen!! ::ohno::

dank aan de crew en vooral dank aan stormpie die mij hier naar binnen heeft geblazen tijdens één van haar stormachtige momenten ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!