Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3437067 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29480 Gepost op: 29-02-2020, 12:20:40 »
Pfieuw ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29481 Gepost op: 29-02-2020, 12:21:53 »
Waarom maakt iedereen zich zo druk over Corona?
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29482 Gepost op: 29-02-2020, 13:15:23 »
Waarom maakt iedereen zich zo druk over Corona?

Er zijn twee dingen die gaande zijn. Je kunt je ten eerste enorm druk maken over het virus zelf. Dat vind ik enorm overdreven. De klachten zijn niet anders dan een soort griep. Ja er kunnen mensen aan doodgaan, maar dat geldt voor de gewone griep ook. Het enige is dat de mensen die idd al een wat mindere gezondheid hebben, nu wat vatbaarder zijn, omdat hier nog geen vaccin tegen is. Mocht ik om wat voor reden dan ook opeens klachten krijgen, dan zal ik daar ook zeker uit de buurt blijven, maar voor de rest, waar moet ik bang voor zijn? Kans is groter dat ik de komende week wordt aangereden door een auto, dan dat ik ernstig ziek wordt door het corona virus. Dan kan je altijd wel binnen blijven.

Wat ik wel zorgwekkend vind is de gevolgen voor de economie. Er ligt nu een hoop stil, ik werk in een branch waar je direct dit soort trends kunt waarnemen, dus neem van me aan, dit is niet goed. Dus het is wel te hopen dat er snel een vaccin op de markt komt. Maar als individu kan ik hier niet zo heel veel aan doen, dus ik doe op dit moment gewoon 'mijn ding' - en pas als de overheid zegt, daar niet heen, dan pas ik mijn plannen aan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29483 Gepost op: 29-02-2020, 13:16:19 »
Waarom maakt iedereen zich zo druk over Corona?
Omdat de media zegt dat we dat moeten doen denk ik. Ik heb mezelf er ook op betrapt, terwijl het gewoon een griepvirus is en het is vervelend en er gaan mensen aan dood maar dat is bij een normale griep ook zo. Volgens mij moeten alleen mensen die zwak zijn zich zorgen maken (dus de ouderen en mensen die al longproblemen hebben).

Verder geldt dat, net als altijd, je goed je handen moet wassen en als je ziek bent gewoon lekker thuis blijven zodat je niemand aansteekt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29484 Gepost op: 29-02-2020, 13:51:39 »
Ik snap ook dat er aandacht voor moet zijn, begrijp me niet verkeerd. En voor sommige mensen is Corona ook gewoon link.

Maar zo'n mediageweld? Coronajournaals, liveblogs etc etc. Ik begrijp het niet....

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29485 Gepost op: 29-02-2020, 15:07:29 »
Ik snap ook dat er aandacht voor moet zijn, begrijp me niet verkeerd. En voor sommige mensen is Corona ook gewoon link.

Maar zo'n mediageweld? Coronajournaals, liveblogs etc etc. Ik begrijp het niet....
Ik ook niet... aandacht ervoor? Ja, goed ook. Maar ik word ook een beetje moe van die extreme mediahype die ervan gemaakt wordt... over een paar maanden hoor je er niks meer over. Maar ja de media is hier heel goed in dingen opkloppen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29486 Gepost op: 29-02-2020, 15:50:03 »
Ik ook niet... aandacht ervoor? Ja, goed ook. Maar ik word ook een beetje moe van die extreme mediahype die ervan gemaakt wordt... over een paar maanden hoor je er niks meer over. Maar ja de media is hier heel goed in dingen opkloppen.

Och, het houdt je in ieder geval van de straat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29487 Gepost op: 29-02-2020, 15:51:43 »
Er zijn twee dingen die gaande zijn. Je kunt je ten eerste enorm druk maken over het virus zelf. Dat vind ik enorm overdreven. De klachten zijn niet anders dan een soort griep. Ja er kunnen mensen aan doodgaan, maar dat geldt voor de gewone griep ook. Het enige is dat de mensen die idd al een wat mindere gezondheid hebben, nu wat vatbaarder zijn, omdat hier nog geen vaccin tegen is. Mocht ik om wat voor reden dan ook opeens klachten krijgen, dan zal ik daar ook zeker uit de buurt blijven, maar voor de rest, waar moet ik bang voor zijn? Kans is groter dat ik de komende week wordt aangereden door een auto, dan dat ik ernstig ziek wordt door het corona virus. Dan kan je altijd wel binnen blijven.

Wat ik wel zorgwekkend vind is de gevolgen voor de economie. Er ligt nu een hoop stil, ik werk in een branch waar je direct dit soort trends kunt waarnemen, dus neem van me aan, dit is niet goed. Dus het is wel te hopen dat er snel een vaccin op de markt komt. Maar als individu kan ik hier niet zo heel veel aan doen, dus ik doe op dit moment gewoon 'mijn ding' - en pas als de overheid zegt, daar niet heen, dan pas ik mijn plannen aan.


Precies dit. En dat in de eerste alinea zeg ik ook als professional.

Dat in de tweede alinea, daar gaan we nog heel lang tegenaan lopen. Wat mijn werk betreft bijvoorbeeld: China maakt ontzettend veel werkzame geneesmiddelen (dwz de grondstoffen, in India worden er dan tabletten etc van gemaakt). Die worden nu niet geleverd, en de vraag is wanneer wel. Dat betekent dat we over 6-9 maanden (nog meer) geneesmiddeltekorten gaan krijgen.
Ik neem aan dat het voor andere branches niet anders is, er is zoveel wat tegenwoordig in China wordt geproduceerd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29488 Gepost op: 29-02-2020, 15:57:58 »
Ik heb begrepen dat er ook al tekorten aan kerst spullen gaan zijn :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29489 Gepost op: 29-02-2020, 16:57:50 »
Yes!  :D
You'll never walk alone

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29490 Gepost op: 1-03-2020, 18:57:15 »
Ik weet hoe ik extern afbeeldingen kan uploaden en hier kan neerzetten, maar hoe kan ik dit doen met een gif?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29491 Gepost op: 1-03-2020, 22:18:53 »
zelfde tags
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29492 Gepost op: 1-03-2020, 22:21:38 »
Ik weet hoe ik extern afbeeldingen kan uploaden en hier kan neerzetten, maar hoe kan ik dit doen met een gif?

Werkt hetzelfde. Een gifje is gewoon een variant van een afbeelding.

EDIT: Lukie was me al voor.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29493 Gepost op: 1-03-2020, 22:48:42 »
 ::bravo:: ::bravo::

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29494 Gepost op: 2-03-2020, 11:10:39 »
Ik wil over het corona ding nog even iets zeggen.

Ik lees de laatste dagen overal "je hoeft je echt niet druk te maken, alleen al zieke mensen gaan dood".
*zwaait in chronisch ziek ::zwaai:: *

Ik snap waar het vandaan komt. Maar het is zo onaardig om te lezen steeds. Het is niet zo bedoeld, weet ik, maar het komt toch een beetje over als "och ja alleen zieke mensen gaan dood en dat ben ik niet dus dan is het niet erg". We kunnen het ook lezen hoor, dankje.

Geen verwijt naar iemand. Maar dat wilde ik even kwijt  :)

(Voor gewone griep ben ik btw ook bang hoor. Als iemand grieperig is mag die niet langs komen bv. En daar is idd vaccinatie voor.)


OT: waarom zitten alle gezonde mensen ineens alle medische dingen (mondkapjes, zeep, handgel, ...) op te kopen? Als je niet weet hoe je het moet gebruiken heb je er niks aan, en mensen die die dingen altijd nodig hebben wegens medische redenen hebben nu een probleem...

Al die massa paniek  ::ohno::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29495 Gepost op: 2-03-2020, 11:14:49 »

OT: waarom zitten alle gezonde mensen ineens alle medische dingen (mondkapjes, zeep, handgel, ...) op te kopen? Als je niet weet hoe je het moet gebruiken heb je er niks aan, en mensen die die dingen altijd nodig hebben wegens medische redenen hebben nu een probleem...

Al die massa paniek  ::ohno::

Dat doen ze om het via bv Marktplaats weer te kunnen verkopen. Van 1,50 euro per stuk, nu 2 voor 25 euro. Ik vind dit echt misselijkmakend eerlijk gezegd.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29496 Gepost op: 2-03-2020, 11:17:35 »
Dat doen ze om het via bv Marktplaats weer te kunnen verkopen. Van 1,50 euro per stuk, nu 2 voor 25 euro. Ik vind dit echt misselijkmakend eerlijk gezegd.

Ik zag een webwinkel waar ze handgel nog hadden voor €100/L  >:(
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29497 Gepost op: 2-03-2020, 11:19:26 »
Ik lees de laatste dagen overal "je hoeft je echt niet druk te maken, alleen al zieke mensen gaan dood".
*zwaait in chronisch ziek ::zwaai:: *

Ik snap waar het vandaan komt. Maar het is zo onaardig om te lezen steeds. Het is niet zo bedoeld, weet ik, maar het komt toch een beetje over als "och ja alleen zieke mensen gaan dood en dat ben ik niet dus dan is het niet erg". We kunnen het ook lezen hoor, dankje.

Ook reden waarom ik wel lichte paniek heb ::jaja::. Ik ken genoeg mensen die een coronavirus niet zouden overleven. Ik werk met bijna alleen maar 80+ mensen like, dan denk ik echt niet oh ik kan het wel hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29498 Gepost op: 2-03-2020, 11:32:00 »
Het gaat er ook niet om dat het helemaal niet erg zou zijn, het gaat erom dat de media het veel erger voorstellen dan nodig is. Dat betekent niet dat het niet ernstig is, vooral voor ouderen en zieke mensen, maar wel dat er volgens mij meer paniek gezaaid wordt dan nodig en dat is ook niet goed.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29499 Gepost op: 2-03-2020, 11:32:53 »
Het gaat er ook niet om dat het helemaal niet erg zou zijn, het gaat erom dat de media het veel erger voorstellen dan nodig is. Dat betekent niet dat het niet ernstig is, vooral voor ouderen en zieke mensen, maar wel dat er volgens mij meer paniek gezaaid wordt dan nodig en dat is ook niet goed.
Daarom zeg ik ook lichte paniek
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human