Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3421238 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29620 Gepost op: 14-04-2020, 11:05:04 »
Hoe overtuig je iemand die denkt dat al het COVID nieuws bangmakerij is dat de situatie wel degelijk ernstig is en dat het beperkte aantal doden ('van de andere/gewone griep gaan er jaarlijks meer mensen dood') alles te maken heeft met de maatregelen die we nemen.
En simpelweg wijzen op het nieuws heeft geen zin, want deze persoon wantrouwt alle overheid en wetenschap basically. Dus als ik zou aanhalen dat in de vs later actie is ondernomen en in New York nu heel veel doden zijn en massagraven gemaakt moeten worden dan zou ze zit verwerpen als fake news.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29621 Gepost op: 14-04-2020, 11:13:16 »
En dat er op de IC's nu meer mensen liggen dan gemiddeld is dan ook fake news denk ik? Dan wordt het lastig vrees ik. Met sommige mensen valt gewoon geen discussie te voeren.  :\'( Zeker als ze van de 'wetenschap is ook maar een mening'-stroming zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29622 Gepost op: 14-04-2020, 11:30:56 »
Wellicht dat iemand die in het ziekenhuis werkt die persoon kan overtuigen
Maar ja, die ziekenhuismedewerker is dan natuurlijk ook omgekocht door de regering  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29623 Gepost op: 14-04-2020, 11:53:47 »
Ik zou er niet te veel moeite aan verspillen ben ik bang
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29624 Gepost op: 14-04-2020, 14:10:09 »
Waarschijnlijk is die persoon alleen te overtuigen als hij zelf corona krijgt en het zo zwaar te verduren krijgt dat hij naar de IC-afdeling in een ziekenhuis moet.

Maar zoiets wens je niemand toe, zelfs zulke ontkenners niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29625 Gepost op: 14-04-2020, 21:24:34 »
Ik zou er niet te veel moeite aan verspillen ben ik bang

Dit. Ik zou er ook echt geen moeite aan verspillen.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29626 Gepost op: 15-04-2020, 10:31:06 »
Bedankt voor de tips! Ik heb besloten inderdaad niet te reageren. Maar dat is lastig wanneer het om een dierbaar familielid gaat.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29627 Gepost op: 15-04-2020, 11:32:10 »
Moeilijk is dat Vieffan. Ik zou wel duidelijk maken hoe ik erover denk en dat zij zo mag denken, maar dat ze in de minderheid is en dat contact met haar nu helemaal niet mogelijk is. Zeg maar dat ze je dierbaar is en dat jij je zorgen maakt. Zij heeft jouw mening ook te respecteren.  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29628 Gepost op: 15-04-2020, 11:36:41 »
Dat maakt het idd wel lastig Vieffan.  ::hug::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29629 Gepost op: 15-04-2020, 18:49:20 »
Bedankt voor de tips! Ik heb besloten inderdaad niet te reageren. Maar dat is lastig wanneer het om een dierbaar familielid gaat.

Ja dat maakt het zeker lastiger, omdat die persoon je dierbaar is. Pas wanneer diegene zichzelf of anderen door die mening in gevaar brengt, bijvoorbeeld wat betreft de 1,5 meter voorschriften, dan zou ik wel proberen tot diegene door te dringen. Anders niet.
En wat GIG zegt.  ::hug::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29630 Gepost op: 17-04-2020, 20:55:33 »
Hoe is het met mijn forumsoappersonage afgelopen?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29631 Gepost op: 18-04-2020, 08:17:15 »
Waarom lijken de klanten bij ons in de winkel steeds nonchalanter te worden qua corona-eisen? (anderhalve meter afstand, iedereen een mandje, enz)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29632 Gepost op: 18-04-2020, 12:11:38 »
LdHmolletje: Hebben jullie in de winkel wel overal een soort posters waarop de maatregelen genoemd staan en waarom?

Lijkt mij een stuk minder vermoeiend om klanten daarnaar te verwijzen dan constant in discussie te moeten.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, sommige mensen snappen echt niets van 1,5 meter afstand houden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29633 Gepost op: 18-04-2020, 12:16:03 »
LdHmolletje: Hebben jullie in de winkel wel overal een soort posters waarop de maatregelen genoemd staan en waarom?

Lijkt mij een stuk minder vermoeiend om klanten daarnaar te verwijzen dan constant in discussie te moeten.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, sommige mensen snappen echt niets van 1,5 meter afstand houden.
We hebben inderdaad posters... Maar daar lopen ze ook steeds gewoon langs. Velen zeggen ook dat ze in geen enkele winkel op de posters e.d. kijken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29634 Gepost op: 18-04-2020, 12:44:05 »
Waarom lijken de klanten bij ons in de winkel steeds nonchalanter te worden qua corona-eisen? (anderhalve meter afstand, iedereen een mandje, enz)
Ik denk dat mensen het of zat zijn, of niet gewend raken aan die anderhalvemetermaatschappij (ik kan dat woord niet meer horen) of gewoon dom/eigenwijs zijn.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29635 Gepost op: 21-04-2020, 11:46:35 »
Weet iemand hoe ik afzonderlijke frames uit een video kan exporteren? Eigenlijk een foto van iedere frame uit een video.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29636 Gepost op: 21-04-2020, 13:55:53 »
Laat maar, heb het niet meer nodig
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29637 Gepost op: 30-04-2020, 11:37:59 »
Waarom kan ik me wel dingen herinneren die ik meer dan 25 jaar geleden uit mijn hoofd heb moeten leren, maar kan ik als ik een fitnesskickboks of danstraining doe, niet meer dan 3 handelingen achter elkaar onthouden?

Ik heb echt een heel goed geheugen. Maar was net kickbokstraining aan het doen. Op het moment dat ik 1 stoot of trap moet doen gaat het goed, 2 gaat ook nog, 3 met wat moeite ook, maar zodra het er meer worden, dan raak ik alles helemaal kwijt en dan gaat het daarna bij het uitvoeren bij de 2e al verkeerd. Dus uiteindelijk doe ik dan maar wat.  ::rofl::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29638 Gepost op: 1-05-2020, 13:50:31 »
Ja, herkenbaar van danslessen waarbij je een routine moet onthouden. Maar ook hierbij geldt dat herhaling helpt. En dan hadden ze het ook nog over spiergeheugen.  :)
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #29639 Gepost op: 1-05-2020, 14:03:05 »
Als ik hardop meepraat met de oefeningen die ik moet doen, dan gaat het wel beter.  :P