Auteur Topic: Je eigen top-3 van.......  (gelezen 251502 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1160 Gepost op: 28-02-2019, 14:29:05 »
Merci-smaken als ik vroeger mocht kiezen:

1. Koffie, die met 2 kleurtjes
2. Hazelnootstukjes
3. Puur chocolademousse: die rode.
(...)
48. Marsepein ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::



Ennn dan logischerwijs ook de top-3 Leeuwen die je niet op moet zetten:
1. Het sterrenbeeld Leeuw
2. Antoni van Leeuwenhoek
3. Leeuwarden
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1161 Gepost op: 13-11-2019, 18:07:48 »
Beste concerten waar ik ben geweest:
1. Marina 013
2. Jessie J Paradiso
3. Jessie J Afas
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1162 Gepost op: 13-11-2019, 19:44:59 »
Beste drinkcombinaties:

1. thee bij chocoladekruidnoten
2. volle melk bij krentenbol met boter en kaas
3. koffie bij sigaret
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1163 Gepost op: 29-12-2019, 11:36:31 »
Het einde van een decennium de jaren '10 (2010-2019) komt eraan. Misschien leuk om terug te blikken. Hieronder doe ik enkele suggesties voor lijstjes die je kunt gebruiken en die gaan over het afgelopen decennium (je kan er evt. ook meer in 1 post stoppen, want het is toch een terugblik). Of als je zelf een leuk idee hebt, be my guest  ::ok::

- De top 3 van beste nummers die zijn uitgebracht in de periode 2010-2019
- De top 3 van nieuwsgebeurtenissen die je zijn bijgebleven in de periode 2010-2019
- De top 3 van beste series of films die zijn uitgebracht in de periode 2010-2019
- De top 3 van sportmomenten die je zijn bijgebleven uit de periode 2010-2019
- De top 3 van forumspellen uit de periode 2010-2019
- De top 3 van televisieprogramma's die nieuw zijn verschenen in de periode 2010-2019 (dus niet widm noemen want dat komt al van 1999)
- De top 3 van uitvindingen / ontwikkelingen uit de periode 2010-2019
- De top 3 van de beste kandidaten uit ER/widm in de periode 2010-2019
- De top 3 beste/leukste apps voor je smartphone uit de periode 2010-2019
- De top 3 ... nou ja verzin zelf maar iets leuks ;D

 
« Laatst bewerkt op: 29-12-2019, 14:07:17 door MollenvangR-Art »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1164 Gepost op: 29-12-2019, 13:36:06 »
Top 3 forumspellen (exclusief eigen georganiseerde spellen):

1. Zap! (2013)
De spellen en opdrachten waren echt next level in dit spel en alles zat zo creatief in elkaar. Dan ook nog een goede cast met topmomenten als Swifty vs K@ren, Ycaris novi god songfestival debacle, Surprise nominatie K@ren en D*N (was ik niet blij mee, maar hey ;D). Veel grotere spelers zoals Daisy, Swifty, KD, Fabiann, K@ren, Vieffan, Mollenvanger, Ycaris.

2. De Wonderen der Wereld (2014)
Een leuke variatie op de normale Survivor spellen met goed uitgevoerde spellen. Vooral het begin was tactisch heel open en interessant. De cast bezorgde ook veel leuke momenten met als hoogtepunten: De Cobra onthulling, D*N vs Molbelg rivaliteit het hele seizoen lang, Het loserscomplot. Uiteindelijk het winnen helpt natuurlijk ook zeker in hoe leuk ik dit seizoen waarschijnlijk vind (let's be honest).

3. Trivial Survivor (2010)
Waarschijnlijk ook met wat bias gezien het mijn eerste spel was. Simpele opzet die wel net iets anders was dan de Survivor spellen daarna. Cast vol met persoonlijkheden waaronder Ibung, Koekoe, Reaver, KD, Dolfie, Marlie, Schulz, Ycaris, Maud, Marianne en meer.

Shoutouts naar Big Brother US (2012), The Amazing Race (2015) en Wie is de mol Online (2017)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1165 Gepost op: 29-12-2019, 16:30:25 »
De top 3 van beste series die zijn uitgebracht in de periode 2010-2019

1: Game of Thrones (2011)
Ik ben een late instapper bij de serie, maar wow, wat een fantastische serie. Topacteurs en -actrices, een fantastisch verhaal, spanning, mooie scenes. Alles klopt gewoon aan deze serie! Echt jammer dat men niet verder is gegaan met deze serie.

2: The 100 (2014)
Ook hier geldt dat de serie een fantastisch verhaal heeft. Door het spel van de acteurs en actrices kan je je helemaal in het verhaal inleven, en kan je bijna niet wachten op de volgende aflevering.

3: Revolution (2012)
Hoe zou de wereld eruit zien als alle elektriciteit zou uitvallen? Dat heb ik mijzelf ook regelmatig afgevraagd. Tot deze serie kwam. Zeer overtuigend gebracht, met een goede verhaallijn. Jammer dat het slechts 2 seizoenen waren.

Eervolle vermeldingen voor: The Walking Dead (2010), The Americans (2013), Rookie Blue (2010) en Terra Nova (2011)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1166 Gepost op: 29-12-2019, 17:06:24 »
Top 3 forumspellen (exclusief eigen georganiseerde spellen):

1. Zap! (2013)
 Dan ook nog een goede cast met topmomenten als Swifty vs K@ren, Ycaris novi god songfestival debacle, Surprise nominatie K@ren en D*N (was ik niet blij mee, maar hey ;D).


Daar kan ik nog van genieten. ::rofl:: ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1167 Gepost op: 30-12-2019, 12:15:38 »
De top 3 van Nederlandse sporthoogtepunten in de periode 2010-2019

1. Max Verstappen wint zijn eerste Formule 1 Grand Prix (2016)
Een Nederlander die een GP wint. Wie had dat ooit kunnen denken? Ja, de Indy 500 was al gewonnen, en ook de 24 uur van Le Mans, maar een Formule 1 race nog niet. Maar in Spanje was het dan zo ver! Voor mij het sportmoment van dit decennium, al zitten de nummers 2, 3 en 4 er vlak achter...

2. Handbal-dames wereldkampioen (2019)
Op de valreep nog een sensatie. Ja, Nederland is al jaren lekker bezig met de handbaldames, maar wereldkampioen? Nee, die hebben weinig mensen ooit zien aankomen tegen de bestaande wereldtop.

3. Tom Dumoulin wint de Giro d'Italia (2017)
37 Jaar na Zoetemelk eindelijk weer een Nederlandse renner die een van de grote rondes weet te winnen! En qua parcours zeker een van de zwaarste. Heel Nederland kleurde dankzij Dumoulin terecht roze. (Had hij de Tour gewonnen was het zeker de nummer 1 geworden, maar dit is ook al mooi) Tevens eer ik hiermee meteen alle andere topprestaties van Nederlandse wielrenners van de laatste jaren.

Eervolle vermeldingen voor: Voetbal-dames Europees kampioen (2017), Honkbal-heren wereldkampioen (2011), Bernard ten Brinke wint etappe in de Dakar-rallye (2018), Feyenoord kampioen Eredivisie (2017)


De top 3 van de meest irritante woorden/begrippen van de periode 201-2019

1. Duurzaam
Nederland moet duurzamer worden, duurzaam dit, duurzaam, dat, duurzaam geproduceerd... Je wordt er werkelijk de laatste paar jaar mee doodgegooid. Veel mensen zijn het daar roerend mee eens. Tuurlijk, Nederland en zijn burgers moet zeker op dat soort dingen letten, maar om nou met alle duurzame dingen te worden bekogeld? Nee.. Daarbij: jongeren schreeuwen tegenwoordig om het hardst dat Nederland groen, duurzaam moet worden, maar ondertussen kopen de meesten wel ieder moment een nieuwe telefoon. En de oude? Vaak gaat die weg. Alsof dat zo duurzaam is. Of men koopt meermaals per jaar weer eens nieuwe kleding. Is dat duurzaam?

2. Vliegschaamte
Ook weer zo'n irritant woord van de laatste jaren. Men wil graag vliegen maar schaamt zich er wel voor. Gelukkig kan je bij veel maatschappijen en reisorganisaties die schaamte afkopen door iets extra te betalen voor nieuwe bomen... Ik zou zeggen: als je je echt schaamt voor vliegen, ga dan helemaal niet vliegen.

3. Milieubewust
Het milieu is zeker belangrijk, maar om daar keer op keer weer mee worden geconfronteerd... Juist door de overvloed en het gebruik te pas en te onpas heb ik  zelf steeds minder zin om me milieubewust te gaan gedragen. Ook de staat heeft er een handje van... (vooral door die 'groene' partijen helaas) Zo zou iedereen elektrisch moeten gaan rijden. Maar ja, volgens mij heeft men er niet altijd even goed over nagedacht. Voor wat er tijdens de productie van een elektromotor aan slechte stoffen vrijkomt kan een Dieselmotor meer dan 80.000 kilometer rijden. En als die elektrowagens aan hun levenseinde komen zit je ook met al die levensgevaarlijke stoffen die in zo'n motor zitten. En naar ik vrees ook in de natuur terecht gaan komen.

Eervolle vermelding voor: 'groene' energie (die vaak niet zo groen is als men beweert), #Metoo (vooral omdat men mannen die aangifte deden veelal niet serieus nam)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1168 Gepost op: 30-12-2019, 12:46:06 »
Ok, Boomer
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1169 Gepost op: 30-12-2019, 12:58:09 »
Ok, Boomer
Het gaat mij bij die eerste en laatste vooral om dat het te pas en te onpas wordt gebruikt. Niet dat die woorden bestaan. Het milieu is zeker belangrijk, en we moeten goed omgaan met de natuur, maar juist door het te pas en te onpas te gebruiken kan (weet ik uit mijn omgeving) volledig averechts werken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1170 Gepost op: 30-12-2019, 13:03:12 »
 ::ok::

(Ik koop als jongere zelden een nieuwe telefoon en nieuwe kleren. Dus dat moet je niet over 1 kam scheren ;) )
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1171 Gepost op: 30-12-2019, 13:07:50 »
::ok::

(Ik koop als jongere zelden een nieuwe telefoon en nieuwe kleren. Dus dat moet je niet over 1 kam scheren ;) )
::ok:: Misschien kwam het zo over, maar zo bedoelde ik het niet. Ik kijk er alleen van op hoe vaak je bij mensen (en niet alleen jong, maar zeer zeker ook bij oud) weer eens een nieuwe telefoon ziet. Of hoe vaak je hoort dat men weer nieuwe kleding heeft gekocht. of weer een nieuwe computer. Waarbij het oude te vaak op de schroothoop belandt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1172 Gepost op: 30-12-2019, 15:09:57 »

De top 3 van de meest irritante woorden/begrippen van de periode 201-2019

1. Duurzaam
Nederland moet duurzamer worden, duurzaam dit, duurzaam, dat, duurzaam geproduceerd... Je wordt er werkelijk de laatste paar jaar mee doodgegooid. Veel mensen zijn het daar roerend mee eens. Tuurlijk, Nederland en zijn burgers moet zeker op dat soort dingen letten, maar om nou met alle duurzame dingen te worden bekogeld? Nee.
Dat is omdat het nodig is en mensen (laat ik ook even niet een specifieke groep noemen hier) niet luisteren. De aarde vergaat en er wordt door veel mensen niets aan gedaan. Dan is het dus wel nodig om het een beetje te pushen.

Citaat
Daarbij: jongeren schreeuwen tegenwoordig om het hardst dat Nederland groen, duurzaam moet worden, maar ondertussen kopen de meesten wel ieder moment een nieuwe telefoon. En de oude? Vaak gaat die weg. Alsof dat zo duurzaam is. Of men koopt meermaals per jaar weer eens nieuwe kleding. Is dat duurzaam?
Ah daar komen de insinuaties richting een specifieke generatie ;D. Laten we voorop stellen dat geen enkele generatie perfect is en er in elke generatie mensen zijn die niet duurzaam/milieubewust zijn etc. Mensen die elk jaar weer een nieuwe iphone halen snap ik ook echt niet tbh. Overigens zijn dat vaak meer volwassenen dan jongeren, jongeren hebben daar überhaupt geen geld voor ::rofl::. Het maakt ook nog uit wat je met de spullen doet wanneer je ze "weggooit". Veel kan gerecycled worden. Ik heb dan wel veel kleren maar ik draag ze wel ook altijd heel lang en als ik ze weggooi dan gaan ze altijd naar het goede doel ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1173 Gepost op: 30-12-2019, 16:11:15 »
Dat is omdat het nodig is en mensen (laat ik ook even niet een specifieke groep noemen hier) niet luisteren. De aarde vergaat en er wordt door veel mensen niets aan gedaan. Dan is het dus wel nodig om het een beetje te pushen.
Pushen is goed, maar het kan ook een overkill worden. En nee, ik ben zeker de enige niet die dat vindt.
En ja, veel kan gerecycled worden, maar waarom moeten veel mensen bij wijze van spreken ieder jaar een nieuwe telefoon, of iedere 2 a 3 jaar een nieuwe computer/laptop? Overigens, bij de bedrijven valt ook nog veel te winnen, door geen spullen uit te brengen die bewust zo worden gemaakt dat ze maar een paar jaar meegaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1174 Gepost op: 30-12-2019, 21:03:42 »
Ergens snap ik LdH wel, hoewel het niet goed is, het wordt wel steeds meer moet, moet, moet, terwijl er weinig voor de mensen tegenover staat. Wij moeten minder auto rijden, terwijl de regering van hot naar her reist. Hoe wil je de mensen het OV in krijgen als het nog steeds zo schoftgelijk duur is? Wij moeten minder energie verbruiken, terwijl de grote fabrieken 'gewoon blijven uitstoten. Waarom wij wel en zij niet?

Dan snap ik wel dat mensen op een gegeven moment zeggen, stik erin (figuurlijk gezien ;)).

Terug naar de lijstjes, tien jaar terugblikken is me iets teveel, maar ik heb wel even een andere top 3, favoriete smiley's ;)

1 ::ontopic::
2 ::ontopic::
3 ::ontopic::


Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1175 Gepost op: 30-12-2019, 22:48:36 »
De top 3 van televisieprogramma's die nieuw zijn verschenen in de periode 2010-2019 (dus niet widm noemen want dat komt al van 1999)
1. The Voice of Holland
2. Heel Holland Bakt
3. Chateau Meiland

De top 3 van de beste kandidaten uit ER & widm in de periode 2010-2019:

ER:
1. Mariana
2. Fajah
3. Soundos

WIDM:
1. Karin (S11) ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
2. Nikkie
3. Sigrid
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1176 Gepost op: 30-12-2019, 23:20:47 »
Ergens snap ik LdH wel, hoewel het niet goed is, het wordt wel steeds meer moet, moet, moet, terwijl er weinig voor de mensen tegenover staat. Wij moeten minder auto rijden, terwijl de regering van hot naar her reist. Hoe wil je de mensen het OV in krijgen als het nog steeds zo schoftgelijk duur is? Wij moeten minder energie verbruiken, terwijl de grote fabrieken 'gewoon blijven uitstoten. Waarom wij wel en zij niet?

Dan snap ik wel dat mensen op een gegeven moment zeggen, stik erin (figuurlijk gezien ;)).

Terug naar de lijstjes, tien jaar terugblikken is me iets teveel, maar ik heb wel even een andere top 3, favoriete smiley's ;)

1 ::ontopic::
2 ::ontopic::
3 ::ontopic::
Misschien leuke discussie om eens verder en uitgebreider over te hebben in stelling van de dag?  ::ok::

En jouw top 3  ::rofl:: ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1177 Gepost op: 1-01-2020, 19:33:44 »
Top Vijfjes, aangezien ik het anders sneu vond voor nummers 4 en 5 :P

WIDM kandidaten in dit decennium (vanaf 2013, ik kan me 2012 niet zo goed herinneren en daarvoor heb ik niet gezien)
1 Paulien Cornelisse (2013)
2 Carolien Borgers (2013)
3 Bella Hay (2018)
4 Jeroen Kijk in de Vegte (2017)
5 Freek Bartels (2014)

ER-kandidaten in dit decennium (vanaf 2015, toen begon ik met kijken)
1 Carlos Platier Luna (2017)
2 Hugo Kennis (2019)
3 Marieke Elsinga (2017)
4 Dio (2016)
5 Eva Cleven (2019)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1178 Gepost op: 5-02-2020, 10:05:10 »
Top 3 Wie is de Mol seizoenen  ::bravo::

1. 2017 - Oregon
2. 2011 - El Salvador / Nicaragua
3. 2018 - Georgië | 2013 - Zuid-Afrika (kan niet kiezen  :P)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Je eigen top-3 van.......
« Reactie #1179 Gepost op: 9-06-2020, 22:39:05 »
Top-3 van Intrigerende uitspraken van Gandhi met betrekking tot nonviolence:

1. The Jews should have offered themselves to the butcher’s knife. They should have thrown themselves into the sea from cliffs. (sprekend met biograaf Louis Fisher, juni 1946)

2. I do not consider Hitler to be as bad as he is depicted. He is showing an ability that is amazing and seems to be gaining his victories without much bloodshed. (juni 1940; die Hitler in correspondentie aansprak als 'friend')

3. I would like you to lay down the arms you have as being useless for saving you or humanity. You will invite Herr Hitler and Signor Mussolini to take what they want of the countries you call your possessions... If these gentlemen choose to occupy your homes, you will vacate them. If they do not give you free passage out, you will allow yourselves, man, woman, and child, to be slaughtered, but you will refuse to owe allegiance to them. (aan de Britten, ook 1940).



Mja, tis allemaal leuk en wel, maar misschien is Gandhi niet bepaald altijd een voorbeeld.
Noch met zijn puurheids-experimenten.. bestaande uit naakt met eveneens naakte puberale meisjes het bed delen. ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.