Auteur Topic: KRO Detectivespel  (gelezen 1457 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
KRO Detectivespel
« Gepost op: 25-04-2005, 20:13:22 »
Citaat
Beste Speurder,

Het is alweer tijd voor een nieuw KRO Detectivespel.

Vooraanstaand Egyptoloog professor Steenbeek wordt dood aangetroffen in zijn kantoor, bedekt met een vreemd poeder afkomstig uit een scarabee. De scarabee is een van de artefacten die Steenbeek recent opgroef in Egypte. Het lijkt erop dat de vloek die volgens een antieke legende op de scarabee rust, is uitgekomen...

Zaterdag 23 april begint KRO Detectivespel De scarabee. Samen met rechercheurs Frederik Cappel en Claire Nieuwendam kun je zelf speuren naar de oplossing van deze zaak op www.detectivespel.kro.nl
Het spel duurt tot 2 mei, ook na 23 april kun je nog inhaken met speuren. Als je de zaak op weet te lossen maak je kans op een moorddiner voor twee personen.

Als je aan De bolletjesslikker of aan The Devil Made Me Do It hebt meegedaan, hoef je je niet opnieuw aan te melden. Je kunt dezelfde gegevens gebruiken om in te loggen.

In het spel zullen dagelijks bewijsstukken en / of weblog-berichten online verschijnen. Dat gebeurt op verschillende tijdstippen. Je ontvangt geen mails over de voortgang van het spel, je moet het dus zelf in de gaten houden.


Veel succes met het oplossen van deze zaak!

Vriendelijke groeten,


Susan Vermeer
Redacteur internet

Zijn er mensen die meespelen/meedenken? Het lijkt mij namelijk wel heel leuk, als weet ik niet precies wat de bedoeling is... ;)

Linkje: http://detectivespel.kro.nl/
« Laatst bewerkt op: 26-05-2005, 19:45:51 door Firefoot »
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: KRO Detectivespel "De Scarabee"
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2005, 20:48:18 »
Gewoon wat routes... ;)

Museum: Oude Turfmarkt 127
Meneer/Mevrouw Steenbok: van Eeghenstraat 43-a
Meneer Ratelhof: Willem de Zwijgerlaan 247-iii
Mevrouw Verduin: Kastanjeplein 12-d

Allen in Amsterdam, alleen Meneer Al Arabi woont in Wassenaar (Jonker Franslaan 37).
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: KRO Detectivespel
« Reactie #2 Gepost op: 26-05-2005, 19:46:35 »
Ondanks de 0 reacties hier toch maar weer een berichtje... ::)

Citaat
Beste speurder,

Voor de derde keer in drie maanden is er een moord gepleegd…

Rechercheurs Frederik Cappel en Claire Nieuwendam kunnen je hulp weer goed gebruiken. Het is weer tijd voor een nieuw KRO Detectivespel. Dit keer draait het om de moord op een taxichauffeur.

Het spel begint zaterdag 28 mei op www.detectivespel.kro.nl en duurt zeven dagen. Kom je met de goede oplossing, dan maak je kans op een moorddiner voor twee personen.
Ben je nog niet aangemeld? Ook na 28 mei kun je nog inhaken. Op de site vind je meer informatie.

Overigens kan iedereen die vorig jaar heeft meegedaan dezelfde logingegevens gebruiken als vorig jaar. Zij hoeven zich niet opnieuw aan te melden. Inloggen kan ook al, je kunt vast een kijkje nemen bij de andere KRO Detectivespellen.


Veel speurplezier!

Vriendelijke groet,


Susan Vermeer
Redacteur Internet Detectives
www.detectives.kro.nl
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: KRO Detectivespel
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2005, 22:26:33 »
Ik dacht dat ik me een maand of 2 geleden aangemeld had hiervoor. Of is dit weer een nieuwe?
Lijkt me wel leuk. Al ben ik maandag al een week op vakantie, dus kan ik al niet meedoen in die eerste week.....

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: KRO Detectivespel
« Reactie #4 Gepost op: 27-05-2005, 15:07:45 »
Ik dacht dat ik me een maand of 2 geleden aangemeld had hiervoor. Of is dit weer een nieuwe?
Lijkt me wel leuk. Al ben ik maandag al een week op vakantie, dus kan ik al niet meedoen in die eerste week.....

Yep is een nieuwe.. begint zaterdag a little bird told me  ;D

Als die moord maar niet weer hier in Amsterdam is hoor, dan verloedert de buurt zo he  >:(  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: KRO Detectivespel
« Reactie #5 Gepost op: 27-05-2005, 17:23:16 »
Ik dacht dat ik me een maand of 2 geleden aangemeld had hiervoor. Of is dit weer een nieuwe?
Lijkt me wel leuk. Al ben ik maandag al een week op vakantie, dus kan ik al niet meedoen in die eerste week.....
Voor zover ik weet is de opzet dit jaar om 6 spellen van 1 week te maken, met de bedoeling de oplossing steeds aan het eind van die week in te laten sturen en snel daarna bekend te maken. Ik vrees dus dat deze moord aan je neus voorbij gaat.
Ach, nieuwe moorden nieuwe kansen ;)

Als die moord maar niet weer hier in Amsterdam is hoor, dan verloedert de buurt zo he  >:(  ;D
Een politiekoppel van de Amsterdamse politie?  :P
« Laatst bewerkt op: 27-05-2005, 21:53:30 door Castor_en_Pollux »

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: KRO Detectivespel
« Reactie #6 Gepost op: 27-05-2005, 21:41:52 »
Als die moord maar niet weer hier in Amsterdam is hoor, dan verloedert de buurt zo he  >:(  ;D
:D Wie weet... ;)

Maar het duurt inderdaad een week, ik vond het de vorige keer erg leuk om te doen en had het op een paar kleine details na ook nog goed ook... Maar niet goed genoeg voor een prijs! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: KRO Detectivespel
« Reactie #7 Gepost op: 3-06-2005, 21:38:13 »
Morgen alweer de laatste mogelijkheid om in te sturen... vorige keer had ik nog wel een idee, maar nu niet echt... heb wel een vermoeden, maar kan er geen leuk verhaaltje omheen verzinnen zodat het een beetje gaat kloppen... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)