Auteur Topic: Het Grote Talpa TV topic  (gelezen 8423 keer)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #20 Gepost op: 18-08-2005, 12:03:39 »
Thuis vind ik wel een leuk programma.

Het is én grappig, maar er zijn ook tijd voor serieuze dingen zoals gister met die weeskinderen ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #21 Gepost op: 18-08-2005, 17:30:19 »
Thuis vind ik ook een leuk programma. De eerste aflevering was een beetje rommelig en druk. Maar sinds ze met 4 i.p.v. 5 presenteren (ze wisselen af) is het een stuk beter. Het is inderdaad grappig en dat item over die weeskinderen was echt aangrijpend.

En daarbij is het natuurlijk leuk om Angela dagelijks te zien.  ;D
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #22 Gepost op: 18-08-2005, 19:53:34 »
Hier staat ie op 9, daar zat eerst Veronica, maar daar keek ik helemaal nooit naar. Talpa op dit moment ook nog niet, niet zo heel boeiend ::ohno::

Offline rosmalen

  • Forumlid
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #23 Gepost op: 18-08-2005, 21:27:28 »
ik kijk hier op het forum naar de uitslagen van de eredivisie en verders op tv naar duits en engels voetbal beva;t tot nu toe erg goed....heb talpa nog niet geprogrameerd ..en was dat ook niet van plan...voor die paar maanden dat ze bestaan

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #24 Gepost op: 18-08-2005, 21:34:49 »
ik kijk hier op het forum naar de uitslagen van de eredivisie en verders op tv naar duits en engels voetbal beva;t tot nu toe erg goed....heb talpa nog niet geprogrameerd ..en was dat ook niet van plan...voor die paar maanden dat ze bestaan
Hehe... over een jaar spreken wij wel weer ::zwaai::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #25 Gepost op: 21-08-2005, 12:36:24 »
Ik had eigenlijk veel meer reclame verwacht ::oink::
Bij NSE bijvoorbeeld, komt een half uur geen reclame ::bravo::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #26 Gepost op: 21-08-2005, 13:47:20 »
wat ik om me heen hoor, baalt iedereen van de reclame tijdens de voetbalverslagen...
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline rosmalen

  • Forumlid
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #27 Gepost op: 24-08-2005, 23:59:33 »
1.000.000 kijkers minder als bij studio sport zegt toch wel genoeg, maar nog meer zegt iedereen die je spreekt is negatief over Talpa..het is toch wel duidelijk ....

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #28 Gepost op: 26-08-2005, 07:39:03 »
Ik moet bekennen dat ik nog maar één keer naar Talpa heb gekeken en toen ben ik na 5 minuten al weggezapt...ik vond het drie keer niks.. ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #29 Gepost op: 26-08-2005, 22:35:29 »
Ik heb een stukje van de opening van Talpa gekeken, maar als ik langszap is er of reclame of voetbal en wordt er dus verder gezapt... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #30 Gepost op: 27-08-2005, 14:12:01 »
ik kijk niet zo heel veel naar Talpa: het voetbal is een must natuurlijk, maar dan blijft er niet veel meer over momenteel: Joling & Gordon is wel grappig en vanaf komende week BB en ER, dat zijn wel 2 kijkcijferkanonnen. Verwacht ook wat van Parels & Zwijnen
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #31 Gepost op: 29-08-2005, 00:32:52 »
Talpa: enige Nederlandse algemene streaming zender

Met de start van Talpa is de enige Nederlandse general interest zender die haar zender bijna continue op (open) internet uitzendt. De uitzendingen worden door Garnier Streaming in een kwaliteit van circa 400 tot 700 kbit/s aangeboden. Terwijl de meeste internet protocol-tv projecten (IPTV) gebaseerd zijn op (alleen voor bepaalde groepen bestemde) afgesloten uitzendingen of uitzendingen tegen betaling (al dan niet op aanvraag), biedt Talpa haar signaal voor alle internetters aan. Talpa wordt via de kabel uitgezonden via het standaardpakket, alsmede in DVB-T (in de Randstad) en via satelliet via 'betaalde' pakketten. De kosteloze internetuitzending van Talpa is te vinden via deze stream. De niet-Nederlandse programma's waaronder de speelfilms worden overigens niet op internet getoond. De live stream is - net als de reguliere tv-uitzending - alleen van 18 tot 02 uur in gebruik

Met de start van Talpa TV is overigens het ANP teruggekeerd op teletekst met haar nieuwsberichten via Talpa Text. Deze zijn alleen van 18 tot 02 uur raadpleegbaar. Ook de radiostations van Talpa, Radio 538, Juize FM en Radio 10 Gold hebben enkele teletekstpagina's gekregen.

bron: Dutchmedia.web-log.nl
Geniet nooit met mate...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #32 Gepost op: 29-08-2005, 15:09:32 »
Talpa brengt vanavond niet alleen een nieuw seizoen van Expeditie Robinson op de buis, ook wordt de eerste afle- vering van de misdaadserie Parels & Zwijnen uitgezonden.

Expeditie Robinson ondergaat in dit nieuwe seizoen enkele veranderingen. "Het is een ijzersterke formule waarbinnen je kunt variëren", legt Ernst-Paul Hasselbach uit in het Algemeen Dagblad. "We hebben de strijd van de mannen tegen de vrouwen gehad en Belgen tegen Nederlanders. Nu kiezen we voor jong versus oud. Met proeven - zoals dat kruisigen - die heftiger zijn dan ooit tevoren."

In de eerste aflevering is deze kruisiging van alle 16 deelnemers te zien. "Als programmamaker moet je steeds meer de grenzen opzoeken om op te vallen."

"De concurrentie is nu echt enorm. Ik denk echter dat je als instituut een voorsprong hebt op de nieuwkomers. Die moeten nog maar bewijzen dat ze kijkers aan zich kunnen binden. Meer dan 4000 mensen wilden meedoen. En dat terwijl ze weten hoe erg deze show erin hakt. Velen keren na die zware ervaring ook niet meer hetzelfde terug bij hun gezin of vriendin. Zo verkocht Ryan, die twee jaar terug meedeed, zijn zaak en zijn huis. Hij reist nu de wereld rond. In Robinson ben je een pion van anderen en overgeleverd aan honger en onzekerheden. Dat levert fantastische tv op."

Hoge hakken, keiharde liquidaties, louche bordelen en genadeloze gangsters komen voorbij in de nieuwe misdaadserie Parels & Zwijnen. Flashbacks, split screens, vertraagde beelden, afwisselend cameratempo en donkere episodes moeten de zoektocht van de vrienden Rudy en Dexter naar de moordenaar van een politiecollega kleur geven. De hoofdrolspelers Ruben Lürsen en Mike Libanon bedachten de serie. Dat gebeurde toen zij als sidekicks van Monique van de Ven en Linda de Mol in Spangen niet verder kwamen dan een aantal beperkte minuten. Libanon: "We wilden meer, wat gedurfder ook. Dat lukte bij Spangen niet omdat het te veel van het concept afweek. Dat is toch: dode, onderzoek, schietpartij en misdaad opgelost. Steeds meer van hetzelfde met die overbekende saxofoondeun. Het is hier niet eerder gemaakt, maar dat betekent niet dat het on-Nederlands is. Wij doen het toch en appelleren daarbij absoluut aan het onderbuikgevoel."

Lürsen vult aan: "Tsja, niets ten nadele van programma's als 'Luifel en Luifel', 'Baantjer' en 'Flikken'. Maar ik vind dat vaak vlak en voorgekauwd drama waarin weinig aan de fantasie van de kijker wordt overgelaten. Ook qua stijl. De personages hebben nog net geen etiket op hun voorhoofd: slecht, goed. Wij doen meer een beroep op de verbeelding van het publiek door bepaalde dingen niet in te vullen. Muziek, schaduwen, stiltes; die middelen kunnen heel goed spanning oproepen. Filmtrucs dus. De tijd zal leren of Nederland hier klaar voor is. Het is extreem, rauw en gewaagd. Vol echte mannen en stoere wijven."

Libanon zegt in TVgids Online dat praten in de serie ondergeschikt is aan de sfeer. "De eerste Nederlandse misdaadserie is bijzondere televisie geworden. In producties voor tv wordt normaal veel gepraat, maar in Parels & Zwijnen zie je dat veel minder. De sfeer en de beelden zijn heel belangrijk. Eigenlijk maken we een film voor tv, de kijkers moeten er naar kijken alsof ze in de bioscoop zitten. Dat is best vermoeiend; wat dat betreft moeten we de kijkers heropvoeden."

De derde hoofdrol van Parels & Zwijnen is voor Eva Duijvestein: "Ik speel een dubbelrol, die van de bardame Daisy en haar tweelingzus Lucy, die danseres is. Een misdaadserie is wel heel wat anders dan Meiden van De Wit en ik mis mijn tegenspeelsters uit die serie Frederique Huydts en Angela Schijf wel - gelukkig sms’en we veel. Ik zit hier toch hoofdzakelijk met mannen en ik vind het prettig om vrouwen om me heen te hebben."

Expeditie Robinson en Parels & Zwijnen, vanavond vanaf 20:30 bij Talpa (http://mediakrant.web-log.nl/)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #33 Gepost op: 30-08-2005, 18:00:43 »
Ik kijk op vrijdag, zaterdag en zondag de Eredivisie op Talpa en ik kijk Expeditie Robinson... Best veel

Offline rosmalen

  • Forumlid
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #34 Gepost op: 6-09-2005, 13:06:47 »
300.000 kijkers bij Barend en van Dorp ...zouden ze nu nog niet in de gaten hebben waarom  de mensen niet kijken ....of zal ik het nog een keer zeggen..........Geachte heer de Mol .....je kunt met geld niet alles kopen....de mensen dachten altijd dat die heren maatschappelijk betrokken waren en nu ineens gaan ze voor het geld dan is je geloofwaardigheid toch weg...is dat zo moeilijk te begrijpen , zet de reclame aan en je ziet Jan Mulder,
maarja als je niet wil luisteren ...je had gewoon vernieuwend moeten beginnen met nieuwe programma's en nieuwe mensen en een andere vorm van tv , maar voor details kan je me altijd bellen

nou ik wens je toch veel succes



Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #35 Gepost op: 6-09-2005, 14:59:17 »
??? Oke :P


Moet overigens zeggen dat ik Parels & Zwijnen een erg goede serie vindt. Een echte amerikaanse "film noir" achtige wereld, met jazz-zangeressen en corrupte politieagenten (Sin City-achtig bijna). Cinematografisch een pareltje (pun intended) en goed acteerwerk (god, ik ben dol op Hans Dagelet :D). Een mooie en boeiende verhaallijn en supermuziek.

::ok::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #36 Gepost op: 12-09-2005, 15:52:13 »
??? Oke :P


Moet overigens zeggen dat ik Parels & Zwijnen een erg goede serie vindt. Een echte amerikaanse "film noir" achtige wereld, met jazz-zangeressen en corrupte politieagenten (Sin City-achtig bijna). Cinematografisch een pareltje (pun intended) en goed acteerwerk (god, ik ben dol op Hans Dagelet :D). Een mooie en boeiende verhaallijn en supermuziek.

::ok::

ben ik met je eens, jammer dat er niet veel mensen naar kijken
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #37 Gepost op: 22-09-2005, 23:03:31 »
Naar Talpa heb ik nog niet zoveel gekeken. Alleen nog naar ER en enkele films. ER is een stuk minder mooi gemaakt vind ik. Het camarawerk vind ik wel redelijk mooi, maar bijvoorbeeld de mooie shots van de speciale diersoorten vind ik minder mooi.


Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #38 Gepost op: 22-09-2005, 23:35:28 »
de mooie shots van de speciale diersoorten vind ik minder mooi.
Beetje tegenstijdig he?  ;)
Ik vind die shots van de dieren wel erg mooi.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Het Grote Talpa TV topic
« Reactie #39 Gepost op: 23-09-2005, 18:04:31 »
Sorry, :-[ ik bedoelde de shots van de vorige jaren waren mooier. Minder speciale dieren worden nu gefilmd.