Auteur Topic: Patrick [Kandidaat BE]  (gelezen 28651 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Patrick [Kandidaat BE]
« Reactie #20 Gepost op: 22-10-2005, 10:38:42 »
Kiekefretter? Wa's dat nu weer??  ;D

Als je het écht wil weten:
De spotnaam 'kiekenfretters' (kippenvreters) voor de bewoners van Brussel vindt zijn oorsprong in een 14de-eeuws conflict tussen een gemeente en het centrale gezag, in casu de stad Brussel en Johanna, hertogin van Brabant en Limburg. Deze laatste wilde in 1388 een aantal dorpen die onder toezicht stonden van de Brusselse baljuw in pand geven aan Sweder van Abcoude, heer van Gaasbeek. De Staten van Brabant verzetten zich echter tegen dat plan.
Een van de felste tegenstanders van Johanna's voornemen, Everard t'Serclaes werd op 28 maart tussen Lennik en Brussel, waarnaar hij op weg was, overvallen door Willem van Kleef, bastaardzoon van Sweder, en de baljuw van Gaasbeek. Zwaar verminkt werd t'Serclaes overgebracht naar het huis De Sterre aan de Brusselse Grote Markt, de ambtswoning van de baljuw van Brussel, waar hij drie dagen later aan zijn verwondingen bezweek. Daarop sloegen de Brusselaars het beleg voor het kasteel van Gaasbeek, dat ze vervolgens plunderden en in brand staken. Naar verluidt bestond het proviand van de belegeraars goeddeels uit kippen.


En Patrick is flik in Brussel, vandaar dus...
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Patrick [Kandidaat BE]
« Reactie #21 Gepost op: 30-10-2005, 22:48:15 »
Patrick gaat winnen denk ik ::jaja::

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Patrick [Kandidaat BE]
« Reactie #22 Gepost op: 30-10-2005, 22:55:48 »
Patrick gaat winnen denk ik ::jaja::

Ben op zoek naar n nieuwe winnaar dus.. overtuig me maar met je argumenten ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Patrick [Kandidaat BE]
« Reactie #23 Gepost op: 30-10-2005, 22:58:19 »
Ben op zoek naar n nieuwe winnaar dus.. overtuig me maar met je argumenten ;D
Is fysiek en mentaal nog sterk, is een prima zeenomaad en volgens mij heeft niemand wat tegen hem, dus zullen veel mensen voor hem stemmen in de finale (de kandidaten moeten toch ook stemmen of niet?)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Patrick [Kandidaat BE]
« Reactie #24 Gepost op: 30-10-2005, 22:58:50 »
Ben op zoek naar n nieuwe winnaar dus.. overtuig me maar met je argumenten ;D
Hij voelt zich helemaal in z'n element, is sterk, onderzoekt de rots ten volste (en verliest niet steeds alles :P)... best een kanshebber denk ik ja. Maar ik verwacht dat hij wel eens door de vrouwen uitgedaagd zal gaan worden omdat die denk ik meer opzien tegen Gianni en Paulo, overigens niet terecht denk ik.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Patrick [Kandidaat BE]
« Reactie #25 Gepost op: 29-11-2005, 19:25:27 »
Ik vindt hem een terechtte winnaar.  ::ok::
Hij is echt van onder af de ladder omhoog geklommen en de strijd aan gegaan om verder te komen.
Ook leefde hij zich in in de zeenomade.
Patrick werd steeds meer gedreven in het vinden van het mysterie van de zeenomade en kreeg er ook steeds meer respect voor.  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Echt hij was voor mij meer een winnaar dan Gianni.  ::jaja::