Hutje, Hutje...

Het is alweer een week geleden dat ik op een vreemde wijze het ‘echte’ spel heb moeten verlaten. Ik zit dan wel op de Grim, maar ik ben kansloos voor de overwinning.

Nu mijn expeditie er in feite op zit, wil ik toch nog wel mijn woord kwijt.

Op 24 september begon ik aan het avontuurlijke spel Survivor, met het idee om revanche te nemen op mijn prestatie van vorig jaar in de CSC, toen ik lang meedeed (weliswaar in de Mangrove, maar het was om een finaleplek) en door mijn complotgenoten eigenlijk werd verraden.

Hier was ik in eerste instantie flink pissig over, maar ik had dus wel degelijk een motief bij het begin van Survivor. Ik zou me niet om dezelfde manier laten beetpakken. Ik kwam met Chriz (mijn te kloppen tegenstander), Kolko, Aitan, Jorg en EIDM op het Holy Isle terecht. In eerste instantie bleef ik me met mijn eigen team bezighouden en liet ik de andere teams voor wat ze waren (ik zag wel grote kans dat mijn maatjes in verschillende teams ver zouden komen). Holy Isle was het sterkste eiland en iedereen was erg aan elkaar gewaagd.

We moesten een leider kiezen, dus ik koos tactisch voor Jorg, maar mijn overige teamgenoten hadden EIDM aangewezen. Maar toen werd ik ineens de leider!

Dit had ik echt niet verwacht en dit kwam mij eigenlijk wel erg goed uit. Onder mijn leiderschap werd de eerste (outfit)proef jammergenoeg verloren. Ook de eliminatieproef werd verloren, maar het was een makkie om iemand op de eilandraad weg te stemmen. Aitan was namelijk de vreemde eend in de bijt en daarom moest hij vertrekken. Jammer voor je Aitan, maar de expeditie is nu eenmaal hard!

De rest van het team gunde elkaar geen blik waardig (maar was dit slechts optisch bedrog?!

) en het team was erg verzwakt. Een nieuwe teamindeling kwam... Eck, Willem en Lieke namen de plaatsen in van EIDM, Kolko en Chriz. Dit gaf het team een nieuwe impuls en we wonnen prompt de eliminatieproef!

Ik vreesde in deze tijd wel een beetje voor mijn expeditie, want ik kon Willem en Lieke totaal niet inschatten. Ondertussen werd ex-Holy Isle lid Kolko weggestemd...
Met het nieuwe team werden nog enkele proeven gewonnen (we hadden nog enkele proeven ook wel moeten winnen, maar dat terzijde) en ook werden er hechte banden gesmeet. Maar dit leek ook optisch bedrog te zijn, want er was mij ter oren gekomen dat ze mij eruit probeerden te stemmen.. Wat?!

Maar de mensen die mij eruit wilden stemmen wisten niets van mijn buffer en ze hadden dus eigenlijk geen kans om mij weg te krijgen.

Daarom werd op de volgende eilandraad Lieke weggestemd en dit is niet, zoals sommigen hebben gezegd, een plan van Chriz geweest. Door Cycloon Chriz was het eiland dusdanig verwoest dat ik na 5 weken weer onder een leider kwam te staan in Kamp Noord: Guikie. Ik dacht dat ik weldra uit de expeditie mocht gaan vertrekken, maar ik droeg mijn steentje bij in de opdrachten en werd wonder boven wonder steeds gespaard op de eilandraden (heb ik toen niet zo veel van mij gemaakt, want we wonnen veel proeven).

Verschillende complotten werden in deze tijd gesmeet, maar ik hield me wijs hier nog een beetje vanaf. Toen D**n en Nicky (maatje van me) moesten vertrekken schrok ik toch wel even, want dat ware sterke teamleden die zomaar werden weggestemd. Niet veel later hebben we Xmoix tegen Jorg geruild...