Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113962 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #120 Gepost op: 9-09-2005, 10:24:43 »
Tijd voor een borrel

"We zitten allemaal kort bij elkaar, maar we houden wel van je", zegt Rob tegen Tanja. Hij geeft haar een kus en verlaat de Slaapkamer. Tanja fatsoeneert zichzelf en gaat naar het toilet. Ze loopt de Tuin in en Chantal geeft haar een knuffel.
Roel en Rikkert zitten ernaast en beginnen over drugs. "Dat je niks mee hebt gesmokkeld", zegt Rikkert. Tanja kan haar verhaal kwijt aan Chantal. Ze zegt hetzelfde als Rob: maak geen overhaaste beslissingen. "Het geld wat je hier wint kun je apart zetten voor de studie van je kind. Wat je ook doet, ik sta achter je."
"Iemand nog een borreltje?", vraagt Chantal om de boel wat op te fleuren. "Ik ga zo heerlijk slapen."

Nederland mag het weten

In de Keuken hebben ze het over Roel zijn geheime missie. "Vond je zeker wel lekker al die aandacht?", grapt Chantal. Roel: "Ik mocht wel met Ingrid en Menno praten, maar ik mocht ze niet helpen. Ik ben twee keer bij het ontbijt blijven liggen. Met m'n zonnebril op!"
Rikkert probeert Tanja gerust te stellen. "Het allerleukste is weg", vindt Tanja. " Het allerleukste zit hier", zegt Rikkert, wijzend naar haar buik. "Ik denk dat je het best nog een paar weken met ons uithoudt." Tanja: "Ik zet mijn trots niet opzij. Ik weet ook dat het mijn eigen schuld is. Ik heb gezegd: 'Nederland mag het weten'. Dus zo moet ik het ook zien." "Ik denk dat iedereen nog wel zo'n gesprekje met je wil hebben", aldus Rikkert. "Maar als ik eenmaal mijn besluit heb genomen, dan staat die ook vast", zegt Tanja vastberaden.

"Dido, je bent lekker!"

"Dido, je bent lekker!", wordt er geroepen vanuit een auto die langs het Huis rijdt. "Dat zijn die pubers met pukkels", lacht Tanja. "Ik heb fans!", gilt Dido.
Ingrid en Dido willen van Tanja weten hoe de vork in de steel steekt. Dido: "Weet je wat ik denk: als je naar huis gaat, dan heb je hier kutherinneringen aan. En dan ben je thuis, is het ook weer kut! Ik ga me echt zorgen om je maken als je weggaat!"
"Hoe langer ik er over nadenk, hoe kwader ik word. En ik word niet snel kwaad!", zegt Tanja.

Uitslaaptijd
Vandaag liggen de Bewoners nog lekker te ronken in hun bedje. De wekker van negen uur is uitgebleven. Het was giseravond een bewogen Liveshow, waarbij vooral Tanja verdrietig werd toen ze hoorde dat het geslacht van haar kindje bekend was gemaakt. Iets wat ze nog niet wilde weten. Ze krijgt een meisje.

Tanja overdenkt de nacht

Tanja staat als eerste op en begint de dag in de Keuken. Waarschijnlijk zit haar hoofd nog vol met de gebeurtenissen van gisteravond. Ze trekt een vestje aan en smeert een beschuitje. De muisjes blijven nog even uit. Langzaam komen de tranen naar boven.

Een zuinig knikje

Tanja heeft een verfrissende douche genomen. Ondanks dat ze maar een paar uur heeft geslapen is ze toch als eerste op. Big Brother vraagt aan Tanja of ze haar zender om wil doen. Een zuinig knikje richting de camera verraadt haar boosheid. Op haar eigen tempo sloft ze naar de Slaapkamer en doet haar zender om. De stilte is oorverdovend.

"Ik ga weg"
Linda is inmiddels ook op en vraagt aan Tanja of ze nog ‘pissed’ is. “Ik ga weg. Ik ga zo mijn koffers vragen. Voor mij is de lol eraf”, laat ze weten.

Linda voelt zich wel goed

Joost en Rob zijn inmiddels ook op. “Volgens mij kraait de haan niet vandaag”, begint Linda. “Volgens mij is het al later dan negen uur hoor.” Joost vertelt dat hij fijn over zijn vriendinnetje heeft gedroomd. “Ik heb gedroomd over een trio met Ingrid erbij”, doet Linda haar duit in het zakje. Tanja gaat naar binnen. Linda lijkt het bericht over Tanja’s vertrek alweer vergeten te zijn.“ Ik voel me goed vandaag.”
« Laatst bewerkt op: 9-09-2005, 12:17:16 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #121 Gepost op: 9-09-2005, 13:12:52 »
Rob valt door de mand

Linda uit haar irritaties over Rob tegen Tanja: “Rob zegt net tegen Nathalie ‘Ga jij eens even brood maken’. Dat is toch niet normaal, die toon. En dat doet ze nog ook. Hij kan alleen maar commando’s uitdelen. Hij is wel blij. Hij denkt dat zijn tactiek werkt omdat hij niet genomineerd is en hij loopt met een grote glimlach rond.” Tanja is het met haar eens. “Hij doet zelf weinig in huis. Hij doet alsof hij veel doet, maar uiteindelijk schuift hij taken op ons af.”
Ingrid en Menno krijgen van Joost een ontbijtje op bed. Menno en Ingrid hebben samen de Weekopdracht gehaald, natuurlijk met behulp van alle Bewoners. Maar het was het zwaarst voor Menno en Ingrid. Door dit ontbijtje laat Joost zijn waardering zien.

"Jij bent best een harde"

Ingrid en Menno praten na hun ontbijtje op bed nog even na. Menno heeft best moeite om over zijn gevoelens te praten. “Ik heb dat van huis uit niet meegekregen, over gevoelens praten. Ik heb ook nooit tegen mijn moeder gezegd dat ik van haar hou.”
Ingrid heeft precies hetzelfde. “Ik praat ook nooit over mijn gevoelens. Bij mij thuis weten we wel hoe het zit, alleen zeggen we het niet. Tegen mijn vrienden weer zeg ik het wel.” Menno: “Ja, raar hè, dat heb ik ook. Jij bent best een harde, denk ik. Maar daaronder schuilt een lief meisje met een heel groot hart.” Ingrid reageert boos. Zij vindt het vreselijk dat mensen dat van haar denken.
“Dido vond dat ook van mij, de eerste dag in het huis. Ze vind mij nors enzo. Dat haat ik als mensen dat denken. Ik wil me niet meer blijven bewijzen”, aldus Ingrid.

Voor even een prinsesje

Chantal deelt na haar gesprek met Tanja haar mening met Ingrid en Menno over de hele situatie. "Ik denk: 'Pak je kansen!' Ze komt uit een 'underdog-positie' en kan dit zo gebruiken. Straks is ze buiten en wordt ze gevolgd door de bladen, krijgt ze enorm veel over zich heen. Als je net als haar altijd de gebeten hond bent geweest, wordt het op den duur onmogelijk jezelf nog leuk te vinden. In twee weken is voor haar alles veranderd in iets positiefs. Big Brother is hartstikke lief voor haar geweest en dat begon ze als normaal te ervaren. Ze heeft zich even een prinsesje gevoeld, maar nu heeft ze door dat het een spelletje is, ook voor haar. Ze heeft net zo weinig te vertellen als wij, en dat valt haar zwaar."

Tanja gaf aan dat ze niet om het geld wil blijven ("Het interesseert me geen flikker"). Het is niet zeker dat ze wint en daarbij is de zwangerschap voor haar verpest, zo gaf ze aan. Chantal probeerde haar duidelijk te maken dat dit een kans voor haar is, en dat het eeuwig zonde zou zijn die te laten liggen: "Je wilt je nu niet laten kennen. Is dat je alles waard? Ik denk echt dat je er over een tijd ontzettende spijt van krijgt. Je neemt jezelf hele mooie dingen af. Er zullen poorten voor je opengaan als je hier blijft.”

Het chipsmannetje

Linda: “Ik werd zo ‘moei’ wakker en bezweet, dat ik het al voelde: Vannacht heb ik gepraat.” Vroeger deed ze al aan slaapwandelen. Stond ze midden in de nacht aangekleed beneden, en vroeg haar moeder wat ze ging doen: ‘Een ribbroek kopen, hoezo?’ Dido vertelde haar vader ooit dat ze vijf buizen had doorgezaagd, toen ze ‘s nachts in haar slaap een wandelingetje besloot te maken en hem tegenkwam. En dan Chantal. Op haar reis naar Spanje had ze de hele tijd chips gegeten met een vriendin. Het was warm en ‘s avonds vielen ze op hun hotelkamer in 'n diepe slaap. Plotseling schoot haar vriendin wakker en begon tegen Chantal schreeuwen: ‘Sjaan!’. Chantal werd wakker: ‘Hu? Wat?’
‘Sjaan, er staat een man in de kamer!’ Chantal begon nu ook te gillen. ‘Waar?!’
‘Daar in de hoek!’ Chantal keek en zag een enge schaduw. ‘Wie dan?’, vroeg ze keihard. Haar vriendin overtrof haar in volume: ‘Het chipsmannetje!’
« Laatst bewerkt op: 9-09-2005, 14:07:32 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #122 Gepost op: 9-09-2005, 15:19:11 »
Tanja dreigt op te stappen

Tanja 'dreigt' het huis uit te gaan na het voorval van gisteravond. Momenteel zit ze in de dagboekkamer. Vna heel veel bb fans mag ze gaan. Zoals ze zich opstelt en erg onvolwassen overkomt is het beter dat ze gewoon naar haar eigen huis gaat en daar gaat bevallen. Maar Hummie is gearriveerd dus ze zullen haar wel ompraten omdat anders kun kijkcijfer 'probleem' weg is. Meer nieuws volgt.

Bron : Mediawatchers

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #123 Gepost op: 9-09-2005, 15:24:55 »
De verrassing is weg

"Ik hoop dat nooit iemand gaat voelen wat ik voel." Tanja deelt haar leed met Menno, die haar vraagt: "Wat was je reden om erin te stappen?" Tanja vertelt: "De verrassing van wat het zou worden hield mij op de been. Daardoor was ik niet bang voor de bevalling, nu zie ik daar juist tegenop. Alle redenen die ik had om hier te zijn zijn nu weg. De dikke buik en de schopjes hebben we nu wel gehad." "Ga je naar ons kijken?", vraagt Menno zich af. "Eerst even niet, volgende week weer wel." Menno: "Spijt dat je hebt meegedaan?" Tanja: "Ja."

Fans van de West Side Story

Chantal heeft het idee dat als ze haar hoofd in de koelkast steekt, ze alweer een kilo is aangekomen. Maar 'I love my body!', ik heb daar zo hard voor gewerkt." Nathalie: "Toen ze bij mij thuis kwamen filmen van Big Brother, had ik alleen maar drank in de ijskast staan en helemaal geen eten! Maar ach, als iemand aanbelt moet je toch wat in huis hebben." Nathalie begint te zingen. En dan: "Ik heb laatst nog de West Side Story gekeken, da's zo'n leuke film! Al die nummers vind ik leuk." Chantal zegt dat het ook de lievelingsfilm van haar moeder was en ze beginnen te zingen. Rob valt valt in als bas, en dan zijn ze even een trio: "Maria, Maria, Maria!"

"Wil je er niet over praten?"

Tanja heeft een gesprek gehad met Big Brother. Als ze terugkomt neemt Chantal haar mee naar de Tuin. “Wil je er niet over praten?” “Ze hebben in ieder geval aangegeven dat ze me niet opzettelijk wilde kwetsen”, laat Tanja weten. “Dat dacht ik al”, zegt Chantal. “Zo slecht zijn ze namelijk niet.” Zo ziet Tanja het ook niet echt. “Maar ik wil gewoon naar huis. Ik ben er helemaal klaar mee.”

De rest van de bewoners zitten in de Huiskamer en weten niet echt meer hoe ze de situatie moeten aanpakken. Chantal geeft echter niet op. “Is het echt onvergefelijk? Er kan zoiets moois uit voortkomen.” Ook laat ze Tanja weten dat het mooiste nog moet komen. “De bevalling op zich is echt veel mooier dan dit.” Tanja blijft echter volhouden. Chantal wordt wat feller. “Je blijft je kop in de wind steken.” Ook vertelt ze Tanja dat het onrealistisch is te denken dat niemand ooit wat over de schutting zal roepen. Tanja blijft vooralsnog onvermurwbaar: “Het is gewoon een droom die in duigen is gevallen”.

Mijn tofste dag

Tanja heeft ook goede herinneringen aan de afgelopen tijd. "De tofste dag van mijn leven was de make-over die ik kreeg voordat ik het Huis inging. Ik had een groot interview voor de krant en kreeg een pruik op en er was een styliste. Er werd een foto van me genomen vanaf de zijkant, zodat ik niet herkend werd. Ik heb echt gelachen met de mensen daar. Ik mocht het rokje dat ik aanhad houden en ben naar huis gereden. Zo'n drie dagen later stond ik in de krant. Het was echt spannend om dat interview te geven, omdat ik niet teveel mocht zeggen."

Drié flessen crrèmespoeling?!

De Bewoners hebben een lijst gekregen waarop ze mogen aanstrepen wat ze willen bestellen. Er is geen pen, dus leggen ze hagelslag achter de beschrijvingen als ze iets willen. Eén korreltje voor 1x, twee voor 2x, enz.
Rikkert vraagt Tanja wat zij in de toekomst wil eten, maar zij maakt duidelijk dat die vraag niet voor haar opgaat: ze gaat toch weg. Rikkert legt Lieske uit dat je met mie, spinazie a la crème, satésaus en stukjes gebakken brood een lekker gerechtje kan maken. Nathalie ziet hoeveel crèmespoeling er is besteld: "Driè flessen?! Is dat niet wat overdreven?" Lieske en Rikkert leggen uit dat Linda nou eenmaal anti-klit-spoeling moet hebben voor haar grote bus krullen, en die van Lieske is ook op. Een rondje door de Tuin voor nader overleg met de andere Bewoners volgt. Nathalie komt terug en zegt: "Eén fles is genoeg.'" Lieske heeft het idee dat alles wat ze zegt in de wind wordt geslagen. Rikkert stelt haar gerust: 'da's niet waar.' Echt wel, volgens Lieske. Nathalie hoort het en zegt dat ze niet de verantwoordelijkheid over de pasta hoeft te nemen, iemand anders kan die ook maken. Lieske zegt normaal best lekkere pasta te kunnen maken, maar ze moet daarvoor in de supermarkt zijn en het voor zich zien.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2005, 16:36:11 door Nîcky »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #124 Gepost op: 9-09-2005, 22:06:52 »
Bewoners in opstand?

Eindelijk opstand in het huis! Het was even wachten maar nu gaat het toch echt los, een aantal bewoners zijn bepaald niet happy met de voorkeursbehandeling die BB aan Tanja geeft. Lieske begint als eerste tegen Rikkert tijdens het dammen. Ze durft haar mening alleen tegen Rikkert te vertellen.

"Iedereen houdt haar zo de hand boven het hoofd, vind ik", zegt Lieske. "Vind je niet?"
"Een beetje, maar niet super ofzo", zegt Rikkert.
"Vind ik wel", zegt Lieske. "Als ik me shit voel mag ik dan ook even chillen in dat huisje. Dvdtje erbij, boekje erbij. Je haalt nu toch heel het idee van BB weg. Ze is niet meer verstoken van de buitenwereld. Ik vind het niet eerlijk. Ik ga het straks in de dbk ook zeggen!"

En laten we eerlijk zijn: Lieske heeft gelijk of niet soms? Chantal , Linda en Menno komen er ook bij zitten waarna de discussie uitbreekt. Een selectie.

"Chantal: "Het is niet anders. Of wij het nou leuk vinden of niet! Wij zijn allemaal te vervangen, maar een zwangere vrouw niet! Dit wordt een smet op de zender en dat willen ze niet. Dan stoppen ze ermee!"

Lieske: "Ik ben het er niet mee eens omdat ze zich niet aan de formule houden. Dat zouden ze bij ons allemaal wel doen! Ik vind dit echt een rare gang van zaken. Hoezo krijgt zij opeens zo'n voorkeursbehandeling. Ik heb me ook heel slecht gevoeld en kreeg toen mijn moeder ook niet hier!"

Linda: "ze zeiden van te voren al tegen mij joh stem die zwangere eruit"

Lieske: "ja maar Ingrid, op het moment dat ze het huis inging was het niet meer háár zwangerschap maar BigBrothers zwangerschap."
De bewoners zijn het nu even beu en willen wat leuks doen. Eens kijken hoe snel ze Tanja vergeten...

Bron: Fok.nl
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #125 Gepost op: 9-09-2005, 22:20:53 »
"Weet je wel wat dat kost?"

Er is een grote discussie ontstaan over de booschappen. De Bewoners komen er niet makkelijk uit. De één wil cornflakes, de ander wil meer wijn en de ander wil geen leverworst. Er wordt gestemd. “Stil Joost! Stil Dido, ja jij ook!”, roept Rob tegen Joost en Dido. Het is duidelijk dat de huisoudste alles onder controle wil houden. Natuurlijk wil Joost pindakaas, dat is zijn lievelingsbeleg. Dan zegt Nathalie “twee kilo kiwi erbij.” “Wat! Twee kilo! Dat is hartstikke duur, joh. Weet jij wel wat dat kost?”, vraagt Joost heel verontwaardigt. En dan nu de boodschappen voor de barbeque. Iedereen brult het uit van vreugde. “Wat voor vlees bestellen we?, vraagt Nathalie.” ”Wat heb je dan voor vlees?, vraagt iedereen.” ”Ik heb hamburgers, cordon blue, kipdrumsticks, rundervinken, kipfilet en gehakt", roept Nathalie. De Bewoners moeten wel even creatief gaan denken om een lekkere barbeque te maken met weinig gevarieerd vlees. De keus is gevallen op kipfilet, want daar wordt kipsaté van gemaakt, hamburgers en rundervinken. En gelukkig is iedereen het daarmee eens.

Eten wat de pot schaft

De irritaties lopen hoog op, sinds de boodschappen zijn besproken. Dido ergert zich enorm aan sommige Bewoners die niks lusten, en dan een hele maaltijd van het menu schrappen, terwijl zij de enigen zijn die het niet lusten. Dido loopt naar buiten om even op adem te komen. Op dat moment merkt Ingrid aan Dido dat haar iets dwars zit, en gaat erachter aan. Dido: “Je moet gewoon een keer eten wat de post schaft. Ik lust ook niet alles, maar eet het wel op.” Ingrid vindt dat Dido het nu in de groep moet gooien, je moet immers het ijzer smeden als het heet is. Ook Chantal heeft er last van. Terwijl zij iets vraagt, wordt er niet gereageerd, en daar wordt ze erg boos om. “Kom, we gaan weer naar binnen,” zegt Ingrid. “Ok, is goed", vindt Dido. Joost is er toch niet bij, dus dat scheelt.” Beginnen de Bewoners zich te ergeren aan Joost, alias Frans Vlok.

Rikkert is de pineut

Chantal en Ingrid zitten samen in een hoekje te kletsen. Ook zij spuien hun ergenissen over bepaalde Bewoners. Dit keer is de Rikkert de pineut. Volgens Chantal en Ingrid heeft Rikkert een houding, waarmee hij sommigen het gevoel geeft dat zij dom zijn. Dan gaat hij heel langzaam praten om het nog een keer uit te leggen. Daar kunnen ze niet tegen. En vandaag met de boodschappenlijst deed hij weer hetzelfde. “Hij heeft het echt niet goed aangepakt dit keer. Hij heeft geen voelsprieten om te weten hoe hij overkomt. Iedereen loopt van tafel”, aldus Chantal.

Linda en Lieske naakt!

Linda en Lieske hebben het over het naakt zijn in het Huis. Linda heeft alle gêne van zich afgezet en paradeert lekker rond in haar blootje. Lieske gaat ook gewoon naakt in bad en onder de douche. “Als ze een naaktfoto van mij op internet willen zetten, dan hebben ze dat nu inmiddels allang gedaan”. En daar is Linda het helemaal mee eens

"Joost doe normaal"

Er is inmiddels al een paar uur verstreken nadat de boodschappenlijst is vastgesteld, maar toch zijn Nathalie en Ralph er nog niet uit. Zij moeten de hele lijst ook nog eens uitrekenen zodat ze aan hun budget komen. Ze kunnen natuurlijk ook niets opschrijven, dus gaat alles veel langzamer dan normaal. Joost ziet zijn kans schoon om in plaats van vijf zakken knotsen, tien zakken knotsen te bestellen. “Joost doe normaal! Vijf zakken zijn genoeg”, roept Linda vanuit de andere kant van de keuken. Joost kijkt erg teleurgesteld. Hij zag zijn kans, maar zijn plannetje is niet gelukt.
Rikkert vraagt zich af of ze nog dat drankje van Tanja erbij moeten bestellen? Zolang Tanja niet wil, gaan ze het ook niet voor de zekerheid bestellen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #126 Gepost op: 9-09-2005, 22:23:10 »
Een bedaarde stemming in het Huis

Vandaag eten de Bewoners wat er nog van de boodschappen van vorige week over is. En dat is dus bijna niets meer. Er worden voor de liefhebbers pannenkoeken gebakken en voor de anderen wordt er brood gebakken. De stemming in het Huis vandaag is erg bedaard. Volgens sommigen komt dat door het weer. De één slaapt, de ander loopt rondjes en de één kijkt naar wat de ander doet. Ze doen vandaag dus werkelijk niets en daar balen ze wel een beetje van.

“Ze is wéér zo lang weg die Tanja”

Nathalie lust geen pannenkoeken, dus zij maakt voor zichzelf een broodje ei klaar.
“Ze is wéér zo lang weg die Tanja”, zegt Dido terwijl ze haar toetje opeet. “Iemand nog ijs?”, vraagt Rob. “Moesten we geen eten voor Tanja bewaren?”, vraagt Chantal zich af. “Ze gaat er uit”, zegt Dido. Ze zegt dat ze het ziet aan de lampen buiten. Chantal denkt van niet. Ze zegt dat je bij een vrijwillige exit nog 24 uur in het Huis moet blijven.

De tienermeisjes zijn voor Ralph

Nathalie zegt dat ze een fel licht ziet buiten en denkt dat het Tanja is die het Huis verlaat. “Er worden natuurlijk ook andere shows opgenomen hier”, zegt Ingrid. "Het is vast een bus met publiek." Chantal denkt dat als Tanja nu weg is, dat er morgen een nieuw iemand komt.
“Wie weet hoe een inductie kookplaat werkt?”, vraagt Roel uit het niets. “Jullie weten zeker niet was dat is he, inductie.” Niemand gaat er op in.
“Ralph, ik denk dat heel veel tienermeisjes op jou vallen”, zegt Ingrid. Dido is het er mee eens.

Tanja zit het Huisje

“Ze zeggen helemaal niks”, roept Dido terwijl ze uit de Dagboekkamer komt holllen. Ze heeft een envelop in haar handen van Big Brother. Ze leest de mededeling voor: “Tanja bevindt zich in het Huisje van Big Brother. Ze krijgt daar alle tijd om tot rust te komen en om te beslissen of ze in het Huis wil blijven.”

"Ik krijg er een beetje een matennaaier gevoel bij"

Lieske vindt het raar dat Tanja in het Huisje zit. De Bewoners denken dat ze daar zit met haar moeder. “Ik kan ook wel in het Huisje gaan zitten met mijn moeder. Dan kan ik er na een paar dagen weer tegenaan. Ik krijg er een beetje matennnaaier-gevoel bij. Ze krijgt wel een onwijze voorkeursbehandeling”, zegt Lieske. “Niemand zegt er wat van. Zij wordt constant ontzien.” Lieske wil naar de Dagboekkamer om te melden dat ze het er niet mee eens is. Chantal snapt wel wat ze bedoelt, maar ziet het in een groter plaatje.

"Het is niet dat ze terminaal ziek is ofzo”

Rikkert ziet wel wat in Chantals punt. Zij trekt een vergelijking tussen Rob die in het Huisje zat en Tanja die nu in het Huisje zit. Ze ziet geen verschil.
Chantal vindt het raar dat er nog geen Weekopdracht is geweest waar Tanja in betrokken kon worden. “Maar wij zijn ook een stelletje slaplullen. Niemand heeft haar tijdens de laatste Weekopdracht gevraagd of ze iets wilde halen voor Ingrid en Menno. Het is niet dat ze terminaal ziek is ofzo”, zegt Chantal.

Wat heeft Menno in zijn nek?

Dido: "Wie heeft er zin om thee te zetten voor mij?" Iedereen lacht haar uit. "Je kan het proberen toch", reageert Dido laconiek. “ Prompt staat Menno op en gaat een bakkie thee voor haar maken. Daardoor vestigt hij de aandacht op zijn nek, waarop een vreemd plekje te zien is.
"Wat heb je in je nek Menno? ", vraagt Dido. "Een zuigzoen!" roept Roel. "Van Ingrid! Wat kan dat kind zuigen zeg."
Menno reageert wijselijk niet en wijdt zich aan de thee.


« Laatst bewerkt op: 9-09-2005, 23:38:11 door Nîcky »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #127 Gepost op: 9-09-2005, 22:29:46 »
“Als ze een naaktfoto van mij op internet willen zetten, dan hebben ze dat nu inmiddels allang gedaan”. En daar is Linda het helemaal mee eens.
Klopt ook. En niet alleen foto's :D
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #128 Gepost op: 9-09-2005, 22:33:34 »
Tanja zit in aparte ruimte

De hele middag is in beslag genomen door het eventuele vertrek van Tanja. Na vele gesprekken met Hummie en aanhang heeft Dido een envelope gekregen van Big Brother. Daar staat in: "Beste bewoners, Tanja zit in het huisje van Big Brother. Daar heeft ze alle rust om tot een besluit te komen of ze nog van de buitenwereld afgesloten wil blijven". Dus zit ze in de ruimte waar Rob ook verbleef. Na alle waarschijnlijkheid is haar moeder bij haar. Een totaal onreglementaire oplossing die Big Brother heeft genomen. Kijkers zijn het zat, laat Tanja alsjeblieft niet meer terugkomen. Medebewoners zijn het er helemaal niet mee eens. 'Ik ga volgende week ook allerlei dingen roepen in de dagboekkamer', zegt Lies. 'Ik wil ook wel effe chillen met mijn moeder in het huisje. DVD tje kijken, kletsen, lekker eten. Zo is het hele concept van verstoken zijn van de buitenwereld toch weg?' Wat zal ze doen? Blijven of de goede beslissing nemen en vertrekken?

Bron : Mediawatchers.nl

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #129 Gepost op: 10-09-2005, 12:17:35 »
Speculeren over stelletjes

Er is niet veel te melden over vannacht. Dido, Chantal en Rob hebben het over de emoties die loskomen als Big Brother telkens van die onverwachte zaken uithaalt en dat zoiets dan werkt op de sfeer en spanning in het huis. Verder is Dido nogal goed in het uithoren van haar medebewoners. Ze speculeert over eventuele stelletjes die kunnen onstaan in het huis. Lieske is volgens haar wel iemand die wat met de mannen wil. Verder is er niet veel gebeurd. Vandaag maar eens kijken wat het geven gaat. Er zijn geen reguliere afleveringen maar natuurlijk vind je hier het allerlaatste nieuws van onze noestere streamers.


"Buut vrij"

De Bewoners spelen Nachtwacht. Chantal telt af. Gillend banen de Bewoners zich een weg door het Huis, op zoek naar een goede verstopplek. Ralph wordt het eerst gevonden. Daarna krijgt ze Lieske te pakken, ook zij buut zichzelf vrij. Daarna lukt het Linda ook. Maar dan keert het tij voor Chantal en ze is de andere Bewoners voor. Nog nahijgend oppert iemand nog een potje. Maar volgens Menno is dat niet leuk, omdat alle verstopplekken nu al bekend zijn. "Wat gaan we nu weer doen", verzucht Dido. En zo proberen de Bewoners de uren door te komen.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #130 Gepost op: 10-09-2005, 21:44:34 »
Feest in het huis
Big brother lijkt in een goede bui en heeft muziek aangezet in het huis. De bewoners kunnen dit meer dan waarderen en staan met z'n allen in de tuin te dansen.

Rond 21:36: Tanja is huilend naar binnen gegaan, en verblijft sindsdien in de slaapkamer.
Bron: Fok.nl
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #131 Gepost op: 10-09-2005, 23:33:22 »
De kus
Ook voor Big Brother is deze avond één grote verrassing. Hadden we net nog aangegeven dat Menno en Ingrid geen oog voor elkaar hadden, nu is de eerste televisiekus werkelijkheid. Al dansend op de tafel gaven ze elkaar een lange zoen op de mond. Ingrid wilde niet verder, maar Menno...?
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #132 Gepost op: 11-09-2005, 01:19:36 »
Jaja, volgens mij hebben Menno & Ingrid 'het' net met elkaar gedaan :D
The British are not impressed.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #133 Gepost op: 11-09-2005, 09:41:44 »
Ze is weer terug

Ja hoor, Tanja is gewoon weer terug. Het ik-ga-uit-het-huis methode is ook in deze versie weer aan de orde. Tanja heeft volop de aandacht gekregen en nu is het volgens de bb fans wel genoeg Tanja geweest. Big Brother liet Tanja nog één nacht in een huisje zitten met haar moeder, zodat ze alles rustig kon overdenken. Blijkbaar heeft ze daar een goed gesprek kunnen hebben; inmiddels heeft ze besloten terug te keren. Haar medebewoners zijn blij haar weer te zien.

Weer omgebouwde in het huis?

Radio 538 meldde vanmorgen dat er wéér een omgebouwde in het huis zit en dit is in het programma van Edwin Evers bevestigd door een woordvoerder van Talpa. Mediawatchers denken dat het Ingrid is, op de site van Talpa staan namelijk bij alle vrouwen jeugd foto's, bij ingrid alleen een baby foto waarop niet te zien is of het een jongen of een meisje is. Zij is ook degene met siliconen. Is het uberhaupt waar en wie denk jij dat het is?

Ingrid en Menno onder de lakens

Ingrid en Menno hebben vannacht bij elkaar gelegen in de tuin en de bewegingen laten zich niet raden. Het tweetal heeft het laken over het hoofd getrokken en het leek verdacht veel op Sabine en Bart uit BB1. "Af en toe glijdt de deken weg en verschijnt Ingrids hand en menno's gezicht. Smakkende geluiden vullen mijn kamer door de boxen die op vol volume open staan", observeerde een watcher die aan het streamen was. Of het echt nu een stel zijn denken we niet maar wie weet een bb vriendje voor in het huis.



« Laatst bewerkt op: 11-09-2005, 11:08:04 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #134 Gepost op: 11-09-2005, 18:33:20 »
Een saaie zondag in het BB huis

Iedereen is rustig en er worden her en der gesprekjes gevoerd over ditjes en datjes. De bewoners verwachten een weekopdracht. Ze moesten voor een uur de slaapkamer in maar het bleek dat de camera's aan een onderhoudsbeurt toe waren. Verder weinig nieuws te melden. De weekopdracht komt er dus aan, we houden alles scherp in de gaten.


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #135 Gepost op: 11-09-2005, 19:09:36 »
Jij ziet er lekker vertiefd uit!

Lieske herinnert zich Ralphs aangeschoten bui van gisteravond en herhaalt lachend wat hij zei: “Merry Christmas everybody and a happy Meal!” Het was niet de enige feestperiode waar hij het over had. Linda: “Hij had het maar over Sinterklaas die eigenlijk op zes december jarig zou zijn. Volgens mij was hij echt dronken. Zei hij opeens: ‘Nee, m’n neef bedoel ik; die is op zes december jarig!’” Ralph komt aan tafel zitten en krijgt van Ingrid een complimentje: “Jij ziet er lekker vertiefd uit m’n jong!”

"Als hij het met Nathalie uithoudt..."

Linda en Joost helpen Nathalie met de afwas. Nathalie denkt aan haar vriendje: “Misschien heeft Joost vannacht wel naar de beelden op internet zitten kijken. Big Brother-Joost zegt: “Joost is een lieverd.” Waarop Linda zich afvraagt: “Hoe weet jij dat nou weer Joost?” Zijn antwoord klinkt logisch: “Hij heet Joost.” Linda denkt ook dat Nathalie een goede aan haar vriendje heeft: “Ja, Joost is een schatje, dat kan niet anders. Als hij het met Nathalie uithoudt…!” Nathalie is het ermee eens: “Ja hè!”

Moeders is weer scherp vandaag

Tanja sliep tijdens het feest. Maar helemaal kon ze de party niet ontlopen. Nu en dan werd ze wakker van het lawaai en ging ze even uit bed. Ze heeft het erover met Menno: “Toen ik vanochtend naar buiten liep, zag ik daar opeens een been. Ik dacht ‘huù?’ Sliepen jij en Ingrid daar buiten in de regen!” Menno: “Daarna zijn we naar binnen gegaan, namen we een aspirientje en gingen naar bed.” Tanja: “Ik dacht dat jullie al veel eerder naar binnen waren gegaan om te gaan slapen.” Menno: “Waren we ook, maar het was zo warm dat we toch naar buiten zijn gegaan.” Tanja glimlacht en heeft iets in de gaten: ”Was het warm?” Menno knikt. Tanja zegt: “Ik dacht dat het altijd kouder was op de mannenkamer.” Menno heeft nu door wat ze bedoelt: “Moeders is weer scherp vandaag.”

Ietsje valser, ietsje gemener...

Dido tegen Rob en Nathalie: "De sfeer is aan het veranderen; iedereen heeft zo ondertussen wel verteld wie hij is, nu begint eigenlijk pas het ‘echte leven’ in het Huis. Dat realiseerde ik me gisteren opeens. Het wordt nu een echt mini-maatschappijtje, ietsje valser, ietsje gemener. Zeker sinds de nominaties. Het spel is nu pas begonnen."


"Wie stemt er nu op Balkenende?"

Was het nu 11 september 2001 of 11 september 2002. Wanneer is Pim Fortuyn eigenlijk vermoord, dat is ook alweer een paar jaar geleden. Joost vond dat Pim Fortuyn geweldig kon debatteren. Lieske heeft het niet zo op onze huidige minister-president. Ze vraagt zich echt af wie er op hem gestemd heeft. Roel vindt de manier waarop Balkenende een vraag beantwoordt altijd heel apart: eerst legt hij de ene kant van het verhaal helemaal uit, en daarna de andere kant, en dat was dan zijn antwoord. Joost vindt het te makkelijk dat iedereen Balkenende zo afkraakt. Nederland zat wel mooi in een crisis en daar komen we nu onder zijn leiding uit. En het is toch juist een statement dat hij zijn haar in deze coupe houdt. “Hij trekt zich gewoon van niemand iets aan.” Joost heeft toen hij achttien was samen met Balkenende gedebatteerd bij een jeugddebat. "Die man weet echt veel, daar heb ik best wel respect voor."



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #136 Gepost op: 11-09-2005, 19:12:35 »
'Strakke banaan'

In de Zithoek is er een heftig betoog over het wel of niet helpen van een drugsverslaafde om af te kicken. Roel en Joost gaan er helemaal in op. Rikkert, Linda, Ralph en het koppeltje Ingrid en Menno hangen er wat ongeïnteresseerd bij. Lieske is ervan overtuigd dat ook mensen in de advocatuur, die drugs verbieden, zelf ook ‘zo strak staan als een banaan’. Rob heeft echter nog nooit een strakke banaan gezien, dus dat zal dan best meevallen, volgens hem.

"Je mist er niks aan"

Linda en Nathalie discussiëren in de Tuin over de manier waarop ze in de Woonkamer aan het debatteren zijn. Enkele onderwerpen waren drugs, euthanasie en politiek. Vooral Joost en Roel hadden er een sterke mening over.
Linda: "Het is wel een discussie, maar je krijgt zo’n ondertoon, zo'n ruzieachtig iets." Nathalie: "Dat ze harde stemmen gebruiken bedoel je?" Linda legt uit wat ze bedoelt: "Vorige keer na zo'n discussie wilde Roel meteen op Joost stemmen. Dat zou je los van elkaar moeten zien. Maar automatisch wordt het allemaal zo persoonlijk. Zegt Joost: "Ik reageer met mijn gevoel." En dan reageert Roel met: 'Ja, maar je hebt er de ballen verstand van.' Linda houdt er niet van om 'uren over zoiets te lullen.' Nathalie vindt het niet erg dat ze er nu even niet bij zit. Daar kan Linda zich helemaal in vinden. "Je mist er niks aan."

"Je mist er niks aan"

Linda en Nathalie discussiëren in de Tuin over de manier waarop ze in de Woonkamer aan het debatteren zijn. Enkele onderwerpen waren drugs, euthanasie en politiek. Vooral Joost en Roel hadden er een sterke mening over.
Linda: "Het is wel een discussie, maar je krijgt zo’n ondertoon, zo'n ruzieachtig iets." Nathalie: "Dat ze harde stemmen gebruiken bedoel je?" Linda legt uit wat ze bedoelt: "Vorige keer na zo'n discussie wilde Roel meteen op Joost stemmen. Dat zou je los van elkaar moeten zien. Maar automatisch wordt het allemaal zo persoonlijk. Zegt Joost: "Ik reageer met mijn gevoel." En dan reageert Roel met: 'Ja, maar je hebt er de ballen verstand van.' Linda houdt er niet van om 'uren over zoiets te lullen.' Nathalie vindt het niet erg dat ze er nu even niet bij zit. Daar kan Linda zich helemaal in vinden. "Je mist er niks aan."

Joost krijgt een Modecursus

Dido vindt dat Menno er leuk uitziet vandaag. Hij draagt een trainingsbroek en een redelijk strakke grijze trui met opdruk. Ingrid is het met Dido eens: “Lekker ook”, vindt ze hem.
In de Tuin is op dat moment ook het onderwerp ‘kleding’ aan de orde. Joost heeft wat extra T-Shirts aangevraagd in de Dagboekkamer. Twee van zijn lievelingsshirts zijn gekrompen in de was en tussen ‘twaalf fotomodellen’ voelt hij zich niet langer helemaal jofel. Hij vertelt het aan Nathalie en Linda. Ze complimenteren hem met de trui die hij nu aanheeft: “Zo erg is het toch niet?” Maar de trui die hij nu draagt, wit met gekleurde strepen, was dan ook best duur. Vanmiddag krijgt hij ook nog ‘ns een modecursus van Ralph. Linda vraagt enthousiast: “Ga je dan ook zo je pony voor je ogen kammen?” Maar dat kan niet: Joost heeft inhammen.

Nieuwe Weekopdracht?

Rob wordt naar de Dagboekkamer geroepen en komt terug met de mededeling dat iedereen zich in de mannenslaapkamer moet verzamelen en dat de rest van het Huis het komende uur verboden terrein is. "Oh, er zal wel weer wat neergezet gaan worden voor de nieuwe Weekopdracht", reageert Menno. "Kom maar weer op met die fietsen", zegt Dido, terwijl zij haar sigaret uitmaakt en richting Slaapkamer gaat.

"Hebben ze Tanja weggehaald?"

Joost, Chantal en Lieske praten over huisdieren. Joost is een echt ‘kattenmens’. Hij vertelt over zijn Poekie, een onderwerp dat hij graag aansnijdt. De kat van Chantal heet Herman. “Ik wilde een originele naam voor mijn kat, dus niet zoiets als Poekie”, zegt ze spottend. “Ik zou mijn kat Joost noemen”, zegt Joost. “Als mijn vriendin dan Joost roept, komen er twee op haar af kwispelen.” Dan roept Big Brother om dat de Bewoners de Slaapkamer weer mogen verlaten. De Bewoners spoeden zich naar de Woonkamer. “Er is helemaal niks”, zegt Nathalie. Ze hadden verwacht dat er materiaal geleverd zou zijn voor de volgende Weekopdracht. Maar op het eerste gezicht is er niets veranderd in het Huis. “Hebben ze Tanja weggehaald?”, vraagt Chantal verveeld.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #137 Gepost op: 11-09-2005, 21:03:00 »
Leuker dan leuk

“Ik vind je leuker dan leuk”, bekent Dido aan Menno. “Ik vind jou ook leuker dan leuk”, zegt Menno op zijn beurt. Probeert Dido haar plek veilig te stellen, nu Ingrid er echt met Menno vandoor dreigt te gaan? De twee bespreken hun positie in het Huis en hoe ze bij het andere geslacht liggen. “Iedereen vindt jou een gruwelijk lekker wijf”, zegt Menno. Dido vertelt aan Menno dat de meeste hem de leukste vinden. Ze zijn het erover eens dat ze het goed doen.

Laveloos

Gisteravond heeft er behoorlijk ingehakt. De gesprekken blijven op een babbelniveau, iedereen hangt op de bank, sjokt wat rond of vijlt nagels. Misschien geven de bruine bonen van vanavond de Bewoners nieuwe energie…


'Het lekkerste eten tot nu toe'


Het eten is klaar. Witte rijst met een saus van tomaten en bruine bonen met stukjes ham. Voor iedereen is er meer dan genoeg, zelfs voor een tweede keer opscheppen. Dat zijn de Bewoners niet meer gewend. "Ik vind dit echt het lekkerste eten tot nu toe", zegt Linda. Iedereen is het direct met haar eens. Alleen de pizza's van Joost kwamen in de buurt.

Big Brother verslagen?

Iedereen laat het eten zich goed smaken. Ineens worden de Bewoners gestoord door de zoemer van Big Brother. “Willen alle bewoners hun batterijen wisselen?”. De Bewoners beantwoorden het verzoek door een luid gezang. "Zo’n goeie hebben wij nog niet gehad, Zo’n goeie hebben wij nog niet gehad." Big Brother herhaalt zijn mededeling. Maar weer wordt hij door de Bewoners overstemd. “Zo’n goeie hebben wij nog niet gehad”, zingt iedereen in koor. Niemand maakt aanstalten de batterijen van zijn zender te verwisselen. Big Brother herhaalt zijn vraag niet voor een derde keer, geeft hij zich nu gewonnen?

"Ik hou niet van Risken"

Ralph en Rikkert spelen met hun Risk. Joost probeert aan Dido uit te leggen hoe het spel gespeeld wordt. De prinses doet haar best om de spelregels te begrijpen, maar spreekt Joost regelmatig tegen. Joost en Dido belanden in een worsteling. “Hmmm”, gromt Joost. Hij heeft dan wel een vriendin, maar vergrijpt zich zonder blikken of blozen aan haar. Dido giechelt. Nathalie voegt zich bij de groep in de Zithoek. Joost vraagt aan Nathalie of ze ook mee wil Risken. “Joost (haar vriend, red.) wil ook altijd met me Risken, maar ik hou niet van Risken. En dan gaat hij altijd voor straf voetbal kijken”, pruilt Nathalie.

Max en Lex
In de Keuken praten de Bewoners over het koningshuis. “Als Maxima een nieuwe neus wil, dan heeft ze ‘m zo”, zegt Chantal. “Dan mag Willem-Alexander wel eerst wat aan zijn tanden doen”, zegt Rob vol walging. “Ik vind Alex een stuk leuker geworden nu hij met Max is. Ik vind Maxima briljant!”, vindt Lieske. “Ja, die geeft hem wel van Jetje”, denkt Chantal. Rob heeft veel bewondering voor Maxima: “Ik vind het echt knap dat ze zo goed Nederlands spreekt.” “Beatrix is laatst op de Albert Cuyp geweest. Dat was zo leuk”, zegt Chantal. Ze vertelt dat de koningin bij een kraam voor babyspulletjes wegliep zonder te betalen. De marktkoopman riep haar terug: “Ja sorry, Hoogheid. U moet wel betalen!” Chantal: “Die mensen zijn gewoon niet gewend om te betalen. “Ik vind haar wel veel warmer geworden met de jaren”, vindt Lieske. Chantal: “Ik heb haar altijd warm gevonden.”

Een stukje naïviteit

“Mijn moeder heeft me geadviseerd over bepaalde dingen te zwijgen in het Huis en het gaat me goed af tot nu toe”, bekent Menno. Chantal en Menno vertellen allebei aan Lieske dat ze, voordat ze het Huis in gingen, van sommigen het advies hebben gekregen niet over maatschappelijke ‘issues’ te praten. “Heb je enig idee wat het effect kan zijn? Je hebt altijd één groep tegen je”, legt Chantal aan Lieske uit. “Je kan toch gewoon discussiëren?”, vindt Lieske. Menno: “Ik zou niet zo snel negatieve dingen zeggen. Behalve misschien dat het kapsel van Balkenende niet helemaal geweldig is.” “Misschien is dat een stukje naïviteit van me, maar ik vind dat je bepaalde dingen best moet kunnen zeggen”, blijft Lieske bij haar standpunt.



Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #138 Gepost op: 12-09-2005, 00:20:38 »
Je hebt 2x het stukje "Je mist er niks aan" onder elkaar :)
The British are not impressed.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #139 Gepost op: 12-09-2005, 07:35:33 »
Je hebt 2x het stukje "Je mist er niks aan" onder elkaar :)

AChja, je mist er niets aan  :P