Derde wiel aan de wagen?
Dido en Nathalie zijn nog steeds stomverbaasd dat ze elkaar zo hebben gevonden. "Ik voelde vanaf het begin wel een klik, maar dat het zo goed zou klikken had ik nooit verwacht", zegt Dido. De twee meiden liggen kroelend op de bank en Roel zit er een beetje voor spek en bonen bij. "Willen jullie even alleen zijn ofzo?", vraagt hij. De twee meiden lachen zich rot en Dido kijkt lief naar haar 'vriendje' die even gaat kijken hoe laat het is...
Naar de Woonkamer
Lieske vindt het moeilijk om met Dido's reactie op haar Nominatie om te gaan. Chantal bekijkt het nuchter: "Ik krijg 'm gewoon terug, en dan staan we quite. Het is het minst leuke in het Huis. De spanning is om te snijden. Iedereen is lief tegen elkaar en dat geeft een onnatuurlijk en krampachtig sfeertje. Niemand breekt het open." Vrij snel daarna staan de drie dames op en voegen zich bij de rest in de Woonkamer. Zullen de twee 'kampen' de lucht gaan klaren?
Serene rust
In het Huis heerst deze ochtend alleen nog maar rust. De eerste verstoring was Roel, maar na een ochtend sigaret is hij ook zijn bed weer in gedoken, om er nog even van te genieten.
Vette druppels
De Tuin ligt er fris bij, de regen van afgelopen nacht heeft zo zijn sporen achter gelaten. Vette druppels sieren de verschillende camera-lenzen, die kunnen wel een lapje gebruiken...
Haan en gitaren
De haan lijkt de Bewoners deze ochtend niet echt te deren. Alleen Rob is uit bed gesprongen. Tijd om er een aantal scheurende gitaren erop los te laten. Joost en Chantal tikken met hun vingers mee op de maat en Dido gooit haar haar los. "Hier wordt ik nu wakker van, van die haan niet, maar dit vind ik echt lekker bekent Dido aan Rob. Rob reageert instemmend: "Dit is nog een goed numer ook." Alleen in Lieske, Ingrid en Nathalie is nog geen beweging te krijgen.
Joost ontdekt: de 'Jostiflip'
In een dood moment heeft Joost gisteren een nieuw spelletje bedacht: De ‘Jostiflip’. Hij ontdekte dat als je in de koker, waar de chips inzitten, knijpt de dop er met een plop afvliegt. Joost demonstreert zijn uitvinding. “Er zijn verschillende varianten. Met de normale 'Jostiflip' richt je op een persoon. Je moet dan niet vergeten 'Jostiflip' te roepen want dan kan diegene wegduiken”, vervolgt hij. Joost demonstreert tevens de ‘Budflip’, richten op de kont, de ‘backwordsflip’, dan val je iemand van achteren aan, en met de 'duo-Jostiflip'. "Dat is spannend, dan richt je op twee mensen die dicht tegen elkaar aan zitten. Je weet dan nooit wie er geraakt wordt.” Joost knijpt in de koker en het deksel flipt eraf. “Wat grappig zeg”, reageert Nathalie en ook Dido vindt het leuk. “Als je het nog niet gedaan hebt, kan je het het beste eerst in je eigen gezicht proberen, dan weet je hoe het voelt. De ‘Jostiflip’ staat voor uren vermaak en plezier”, vat Joost zijn uitvinding samen.
Dido ziet zichzelf niet als bejaarde
De verjaardag van Chantal nadert. Ze wordt 41 jaar en daar is de Amsterdamse helemaal niet blij mee. “41 erg hè, je wilt niet weten hoe erg ik dat vind”, laat Chantal aan Dido weten. Ook Dido zou willen dat ze een paar jaartjes jonger was. “Ik heb ook intens medelijden met je”, zegt Chantal lachend. “Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt. Het is gewoon niet leuk om ouder te worden.” Dido: “Ik begin nu echt oud te worden.” “Hoe oud denk je dat je wordt?”, vraagt Joost vervolgens aan Dido. “Ik denk dat ik niet zo oud word, een jaar of 65”, antwoordt ze. Joost: “Hoe weet je dat?” Dido: “Ik weet niet, ik heb zo’n voorgevoel. Ik hoef ook niet zo oud te worden. Ik zie mezelf niet als bejaarde.”
Féline, Emma en Charlotte
Chantal, Dido en Joost fantaseren over babynamen. Dido wil haar dochter Féline noemen, terwijl er ooit iemand heeft voorspeld dat ze twee zoontjes krijgt. Chantal wil graag een dochter en weet ook al welke naam het meisje moet krijgen; Charlotte, en dan als roepnaam Lotte. Chantal: “Je kunt er alle kanten mee op. Charlotte vind ik chique en Lotte vind ik schattig. Je kunt met de naam Charlotte advocaat worden.” “Of bouwvakker”, vult Joost aan. “Nu nog een donor”, concludeert Chantal. “Ik heb zaad nodig”, schreeuwt ze vervolgens door het Huis. “Als ik uit het Huis kom ga ik verschrikkelijk verliefd worden.” Joost wil op zijn dertigste vader worden. En Brenda wordt dan de moeder. Als hij een dochter krijgt noemt hij haar Emma. Joost: “Dat vind ik zo’n mooie naam. Op het geboortekaartje komt dan de tekst ‘er is een prinsesje geboren.” “Ja, echt een koninklijke naam”, vindt ook Chantal.
Samen in een tentje
Nathalie en Joost schuilen voor de wind en de regen.