Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 120293 keer)

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #400 Gepost op: 13-11-2005, 22:40:24 »
Vrienden voor het leven!

Roel is het minst enthousiast over de karaoke, maar hij grijpt wel dapper de microfoon bij het eerste romantische liedje. Lieske en Rob zingen met hem mee. Ze maken er een hele voorstelling van, maar Roel klinkt niet geweldig en geeft het dan ook snel op. Hij trekt zich in de Tuin terug met een biertje en een stuk pizza. Gelukkig zijn er nu nog genoeg andere Bewoners die de microfoon willen overnemen. In koor wordt er toepasselijk gezongen: “Soms is er wel onenigheid, maar dat duurt gewoon maar even. Boven alles zijn wij vrienden voor het leven!”

Dido en Roel bakken er niets van

"Ik weet dat ik niet echt kan zingen", zegt Dido tegen Nathalie. "Maar ik heb er schijt aan!" “Ik kan ook niet zingen”, laat Nathalie weten. “Nou Roel en ik zijn echt de slechtste zangers", reageert Dido weer. "Nou Rob kan er ook niet echt veel van hoor", stelt Nathalie Dido gerust. Rob zelf lijkt daar toch iets anders over te denken!

Lawaaidoof

Dido en Roel hebben een onderonsje, maar de muziek maakt een gesprek nauwelijks mogelijk: “Dat ze dat wil zeggen….”, zegt Dido. “Dan lach ik me helemaal dood”, antwoordt Roel. Ze hebben in ieder geval duidelijk veel plezier met z’n tweeën.

"We hebben het over het weer"

Roel en Nathalie praten over Dido. “Het is soms een ijskoningin, maar dat is pure zelfbescherming”, laat Nathalie Roel weten. Deze wist dit al. “We zijn heel verschillend opgegroeid, maar dat maakt het ook juist leuk.” Nathalie weet het zeker: “Tegenpolen trekken elkaar gewoon aan!” Dan houdt de muziek opeens op en valt het stil in de Woonkamer. “Waar hebben jullie het over?”, wil Dido weten. “Oh, gewoon over het weer”, reageert Nathalie laconiek.

Is Rob al op?

De Bewoners zijn net een paar uur bezig, maar Rob schijnt het al helemaal gehad te hebben. Of zouden zijn mede-Bewoners hem koppijn bezorgen?

Wie is Mr. Bojangles?

Ruim drie uur nadat de Bewoners begonnen zijn met zingen, neemt het enthousiasme iets af. Roel was, net zoals Rob, even gaan slapen, maar zingt nu met 'Mr. Bojangles' mee: "Ik weet niet eens wie dat is!" Alleen Nathalie doet nog net zoveel haar best als in het begin. Ingrid, Rob en Joost kijken vanaf de bank met opgetrokken wenkbrauwen toe.

'Shut up, just shut up'

Nathalie en Ingrid gaan uit hun dak op 'Shut Up' van de 'Black Eyed Peas'. Een hele toepasselijke titel, want de andere Bewoners lijken het allemaal te denken.

Een alcoholische versnapering

We zijn nu op het punt gekomen van de avond, waarop een lekkere alcoholische versnapering goed van pas komt. Dido begrijpt dit en doet zich tegoed aan een lekker biertje. Zou samen met de alcohol het plezier in de karaoke ook terugkeren?

Spiegeltje, spiegeltje

Nathalie heeft vanmorgen al twee uur voor de spiegel gestaan, voordat ze haar outfit goedkeurde. Nu staat ze zichzelf weer in de Badkamer te bewonderen. Zou ze tevreden zijn, of wil ze zich nog een keer omkleden voor het volgende liedje?

Geen shakende Bon Bon

Ricky Martins nummer 'Shake your Bon-Bon' maakt niet meer los bij de Bewoners dan een paar kleine danspasjes. Maar ze bewegen niet wild hun kont, zoals in het liedje.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #401 Gepost op: 13-11-2005, 23:18:16 »
Duet met Dido

"Maar alles wat ik wil lijkt zo ver weg.", zingen Dido en Joost vol emotie. Zullen ze aan thuis denken? Na dit nummer neemt Chantal het over van Joost. Roel denkt niet meer te hoeven zingen: "Naat, laten we gaan zuipen!" Voor hij zich echter daartoe kan zetten, strikt Chantal hem voor een duet met Dido. Maar met zijn zangkwaliteiten zal hij Dido vast niet voor zich winnen.

En opeens springt iedereen op...

En opeens springt iedereen op. Schalt daar Marco Borsato nou uit de speakers? Iedereen zingt weer uit volle borst mee. "Allemaal!", probeert Rotterdamse Roel de boel nog een beetje extra op te stoken.

Deo kan geen kwaad

Na alle inspanningen kunnen je oksels wel eens gaan ruiken!

Het aftellen is begonnen

Nog achttien uur, kondigt Rob al aan. “Ik hoop niet dat ze nummers gaan herhalen.”, zegt Ingrid, maar Chantal denkt dat Big Brother dat niet doet: "We zijn begonnen in 2002, dus we kunnen nog wel even vooruit." Als de Bewoners nu al beginnen met aftellen, hoe zullen ze dan de hele nacht doorkomen?

Dit is geen gewone maandagochtend

Joost, Rob en Nathalie zingen 'Don't it make my brown eyes blue'. Joost lijkt er helemaal doorheen. Rob is daarentegen helemaal in zijn element. Hij heeft al eerder laten zien dat er een echte zanger in hem schuil gaat. Hierna volgt 'Friends will be friends' van Queen. "Wat een k*tliedje", zegt Joost. Nathalie kan ook niet zoveel met de tekst.

'Oh oh Den Haag!'

Joost houdt ervan de boel met een korreltje zout te nemen. Zo ook met het zingen. Bij ‘Beautiful Stranger’ van Madonna zet hij zijn erg charmante ‘grunt-stem’ op. Maar Joost wordt snel van de microfoon weggetrokken, wanneer ‘Oh oh Den Haag’ wordt ingezet. Hagenezen Nathalie en Ingrid gaan helemaal op in het lied over hun stad. De armen worden om elkaar heen geslagen en zingen ze samen over Ado, haring eten op het Rijswijkse plein en de Schilderswijk.

De spotlights of de Slaapkamer

Een aantal Bewoners is erg blij met deze Weekopdracht. Vooral Rob is helemaal in zijn element en zingt de sterren van de hemel. Ook Nathalie is erg in haar nopjes, ze lijkt geboren voor de schijnwerpers. Ingrid is net een Duracell-konijntje en ook Dido en Joost zetten zich volop in. Andere Bewoners zijn er wat minder blij mee. Vooral Roel heeft nog niet veel van zich laten horen. Lui ligt hij in bed en draait zich nog even lekker om.

R.E.S.P.E.C.T.

Eén van de liedjes die de Bewoners graag zingen, 'Eternal flame' van de Bangles, komt langs. Het wordt een duet tussen Dido en Roel. Alhoewel Dido best aardig kan zingen, zit Roel, zelf muzikant, er flink naast. Maar het nummer erna is nog moeilijker voor Roel, 'Respect' van Aretha Franklin. Gelukkig zorgt Chantal voor de achtergrondzang en brengen ze het er nog redelijk van af.

Onze eigen Spice Girls

Terwijl Roel, Lieske en Rob op de bank half liggen te slapen, showen de meiden dat zij niks onderdoen voor de Spice Girls. Ze swingen lekker mee op 'If you wanna be my lover' en geven alles wat ze hebben. Joost zondert zich af in de Tuin. Waarschijnlijk moet zijn strot even bijkomen, want hij heeft veel gezongen afgelopen nacht. Hij kruipt lekker onder een deken en probeert een dutje te doen.

Tweede stem

Een paar weken geleden waren de Bewoners nog te gast bij 'In de huid van' , nu staan ze zelf in de spotlight. Mocht er een jury zijn, dan zou Lieske weleens een goede kans kunnen maken. Bij 'Mr. Blue' en 'We're going to Ibiza' zingt zij een prachtige tweede stem. En zelfs een Spaans liedje gaat haar prima af. Jacques d'Ancona zou trots op haar zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2005, 13:17:51 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #402 Gepost op: 14-11-2005, 13:18:26 »
Vooral doorgaan?

"Ik ken dit lied niet, maar we maken er gewoon wat moois van", zegt Dido. Maar écht mooi wordt het niet. Ze houdt geen toon en danst uit de maat. Barry Stevens, jurylid van de Soundmixshow, zou zijn slogan 'vooral doorgaan' waarschijnlijk voor zich hebben gehouden. Misschien kan ze nog meedoen met de Playbackshow?

Halen de stembanden het tot 17:00 uur?

Anita Meijer komt ook langs in het Huis. Helaas niet persoonlijk, maar haar muziek schalt door de boxen. “Why. Tell me why. Whoehoe”, gilt Nathalie uit en begint uit volle borst mee te zingen. Het vele zingen lijkt echter zijn tol te eisen. Zong Rob net al met een ‘zwoele’ schorre stem, nu slaat het ook Nathalie op haar stembanden.

Even oefenen nog?

Qua gevoelens liggen ze misschien op één vlak, het is ze niet aan te raden om een duetje samen op te nemen. Hun stemmen passen namelijk niet helemaal bij elkaar. ‘Maar ja, alles voor een beetje lol’, zullen ze denken.

“Mandomandomandolina!”

Roel gaat helemaal los met zijn ‘zus’ Chantal. “Mandomandomandolina!”, gillen ze in koor. ‘Mandolina in nicosia’ van Zangeres Zonder Naam wordt gekaraoket. Het is misschien niet helemaal hun genre, maar ze genieten volop. Misschien kunnen ze samen nog eens een bezoekje brengen aan café Bolle Jan om hun kunsten te vertonen.

Gerard Joling zingt een potje mee!

Wat gebeurt daar? Er komt iemand het Huis binnengelopen. En het is….Gerard Joling! Iedereen schrikt zich rot en springen hem al snel om zijn nek om hem te zoenen. “Dit is liefde, dit is liefde op het eerste gezicht.” Ze zijn door het dolle en zelfs Joost is uit zijn holletje in de Tuin gekropen om met Gerard te zingen.

Wordt Nathalie ontdekt?

Ze heeft een prominente plek ingenomen naast Gerard en doet haar uiterste best. Wil de camerabewuste Nathalie op deze manier solliciteren naar een baan als zangeres in het achtergrondkoor van Gerard? Dan moet hij al weer weg en met een dikke knuffel neemt hij afscheid.

'Echt maf gewoon!'

“We hebben gewoon visite gehad jongens”, zegt Ingrid vol ongeloof, nadat Gerard Joling na 2,5 nummers het Huis heeft verlaten. Chantal: “Echt leuk, ik heb gewoon de tranen in mijn ogen staan.” “Dat was raar hè, echt maf gewoon”, zegt Dido. “Ik werd wakker en zag iedereen wegstuiven van de microfoon, dus toen pakte ik die microfoon maar en stond hij ineens naast me. ‘Nou dan ga ik maar samen met hem zingen’”, dacht ik. “Het is gewoon onwerkelijk”, vindt Roel. "Het enige dat ik dacht was 'ik zie er niet uit'", zegt Lieske. "Maar het was echt f*cking cool." Dido: “Ik vind het echt vreemd, hij is alweer weg voordat je het kan bevatten.” Na zijn vertrek zingen Nathalie, Ingrid en Chantal het volgende nummer. “Ik hou van jou, alleen van jou. Ik kan niet leven in een wereld zonder jou.” “Gerard!”, roept Chantal uit volle borst.

'Eén kopje koffie'

Nog ongeveer twee uur te gaan. Het lijkt erop dat de Bewoners niet meer zo'n zin hebben. Stonden ze bijna de hele tijd steevast met zijn drieën te zingen, nu blijft één microfoon onbemand. Joost staat te zingen alsof hij net een marathon heeft gerend. Dan klinkt het nummer 'Eén kopje koffie uit de speakers'. Dit nummer spreekt de Bewoners wel aan. Een scheut cafeïne kan geen kwaad. En Chantal springt op om Joost en Dido bij te staan.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2005, 22:48:07 door Nîcky »

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 14-11-2005, 14:11:42 »
Zit net even de streams te kijken, komt Gerard Joling opeens binnen.  ::rofl::
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #404 Gepost op: 14-11-2005, 22:50:19 »
"Van zo'n liedje word ik helemaal emo"

Zijn het de woorden van Marco Borsato, is het de vermoeidheid? Bij het nummer ‘Afscheid nemen bestaat niet’, beginnen de waterlanders van Nathalie te vloeien. Zou ze haar vriend Joost missen? Chantal merkt Nathalie’s verdriet op en droogt haar tranen. Nathalie: “Ik ben helemaal kapot en van zo’n liedje word ik helemaal emo. Maar het is niks, ik ben gewoon ongesteld.” Of het nog niet genoeg is klinkt er even later nóg een liedje van Marco uit de speakers. Nu breekt ook Chantal. Ook zij houdt het niet droog. Na Marco is het de beurt aan Céline Dion om te 'zingen'. Het nummer “All by myself” schalt door de Woonkamer. Dit spreekt de tere zieltjes van de dames helemaal aan, want nu barsten Chantal en Nathalie samen in huilen uit.

Het einde is nabij

De Bewoners hervinden hun enthousiasme weer, aangezien het einde met rasse schreden nadert. Maar zouden ze de Weekopdracht nu wel of niet gehaald hebben? We moeten de Bewoners één ding nageven. Ze hebben niet opgegeven en er het beste van gemaakt.

In good times and bad times

"Keep smiling, keep shining. Knowing that you can always count on me, for shure. That’s what friends are for. For good times, in bad times, ill be on your side for ever more, that’s what friends are for." De laatste noten worden gezongen, de Weekopdracht zit erop!

In bed of in bad?

De Bewoners zijn helemaal kapot na de Weekopdracht. Er wordt nog kort even nagepraat, maar Ingrid, Dido en Chantal liggen binnen vijftien minuten al op één oor. Niet snel daarna houden Lieske en Nathalie het ook niet meer vol. Roel, Joost en Rob zijn nu nog van plan om lekker in bad te gaan, maar of ze het nog uithouden…We zullen het zien!

Inspanning wordt beloond

De meeste Bewoners liggen lekker te slapen als Rob naar de Dagboekkamer wordt geroepen. Als hij terugkomt heeft hij een envelop bij zich. "Jullie hebben in ieder geval de Weekopdracht gehaald. Alhoewel, gehaald is een groot woord. Er werden veel fouten gemaakt tijdens de wissels en er viel een stilte bij de binnenkomst van Gerard Joling. Maar dit was boven alles ook een muzikale krachtinspanning. En dat laatste wordt door Big Brother beloond!"

Wrijving tussen Dido en Roel

Rob is bezig met zijn ‘speciale’ kipgerecht. Dido houdt hem gezelschap in de Keuken, terwijl de rest van de Bewoners ligt te slapen. Er is wrijving tussen Dido en Roel. Rob zegt dat ze wel eerlijk tegen hem moet zijn. Ze besluit hem op te zoeken in de Slaapkamer. “We moeten even praten”, zegt ze tegen Roel. “Wat is er nou in godsnaam”, reageert Roel aangebrand. “Dit is al de derde keer in 24 uur.” Dido is uit het veld geslagen: “Wil je het er niet over hebben dan?” Roel reageert niet eens meer en even later loopt Dido de Slaapkamer uit: “Nou dan niet!” Wat is er voorgevallen tussen de ‘tortelduifjes’?

Roel maakt het ingewikkeld

Als Dido de Woonkamer weer binnen komt gaat ze de confrontatie aan met Roel. “Wat is er nou aan de hand?”, vraagt ze aan Roel. “Ik heb alleen maar lieve dingen gezegd.” “Ik heb gewoon een ander beeld van wat ik een ideale situatie vind”, reageert Roel. “Het is allemaal niet zo ingewikkeld, dit soort situaties!” Dido laat weten dat het wel ingewikkeld is: “Dan heb je het verkeerde meisje voor je!” Dido schijnt gezegd te hebben dat ze soms denkt dat er helemaal niet is, maar ze bedoelde dat ze hem ook als maatje ziet. “Je bent hilarisch bezig”, zegt Dido. “Ik heb ook allemaal lieve dingen tegen je gezegd! je bent zwaar irritant aan het doen!"

Dido vergelijkt het met breien

Dido is niet blij met Roels opmerkingen over hun relatie, en ze gaat de tegenaanval in. “Je moet het vergelijken met een breiwerkje.” Het is een ingewikkelde metafoor, maar Dido bedoelt hiermee dat Roel iets niet afmaakt omdat hij verwacht dat het niet haalbaar is. Maar dat hij helemaal niet kan weten of het niet lukt. “Jij hebt er een tijdslimiet op gezet hoor, ik niet.” Dido stelt voor de rollen eens om te draaien, maar Roel vat dat bewust anders op: “Als jij zou doen wat ik zou doen, ik denk dat me dat wel zou bevallen. Dan kunnen we een eind komen.” Een stilte valt. Roel hoopt er blijkbaar op dat Dido beloofd voor hem te veranderen. Maar Dido ziet het anders: ”Dan waren we uitgeluld hè?”

"Zeikerd"

Na een lang en vervelend gesprek in de Woonkamer, besluiten Dido en Roel uiteindelijk dat ze nog maar even gaan slapen, voordat het heerlijke diner van Rob op tafel komt. In bed kruipt Roel maar weer tegen Dido aan en pakt haar stevig vast. Dido: “Denk er maar eens over na waarom ik hier zo zwaar aan trek.” ”Als je me niet zou boeien zou het heel anders zijn.”, zegt Roel, en voegt daar na een korte pauze lief aan toe: “Zeikerd.” En Dido fluistert, niet boos meer: ”Klootzak.”

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #405 Gepost op: 14-11-2005, 22:51:33 »
Koud water

Na een kort dutje worden de Bewoners door Rob gewekt om te gaan eten. Met veel koud water wordt er geprobeerd om de wallen en moeheid weg te wassen.

Rustig eten

Iedereen heeft zich zo goed mogelijk ‘opgelapt’ en het is tijd voor het feestmaal van Rob. Ze scheppen de borden flink op en schuiven aan tafel. Er wordt door de moeheid en schorheid niet erg uitbundig gekletst. Nathalie neemt zelfs niet haar gebruikelijke glas rosé bij het eten: “Ik wil wel een colaatje ofzo, of een watertje.” ”We doen even rustig aan”, zegt Chantal met een stem die nauwelijks nog te horen is. En dan is alleen nog maar het geluid van het bestek te horen.

Lekker kontje!

De Bewoners spreken aan tafel nog even het bliksembezoek van Gerard Joling. "Ik dacht, wie komt daar nou binnenlopen", zegt Chantal. "Het is zo gek, want hij kent ons natuurlijk van het programma", denkt Nathalie. Rob kent Annemieke Verdoorn (van de soap ONM red.) persoonlijk. "Oh, zij speelde Ingrid in Medisch Centrum West", weet Ingrid. "Ja", beaamt Rob. "Zij zegt altijd tegen me: 'Rob, ik heb nog nooit een man gezien met zo'n lekker kontje!'"

Schorre stem

Kopje thee voor een pijnlijke keel Zie foto!

De jongsten taaien af

Het eten was lekker, maar het natafelen heeft niet lang geduurd. Iedereen loopt nu al weer van tafel, op weg naar de Badkamer, en dan direct door naar bed. Joost neemt nog een teugje frisse lucht in de Tuin en gaat dan ook de rest achterna. De Bewoners zijn helemaal op, in de Slaapkamer wordt nauwelijks meer een woord gezegd. Rob en Chantal liggen als enigen niet direct in bed. Zij ruimen de Keuken op. Ingrid roept Rob nog even naar zich toe en bedankt hem nog voor het eten: "Nu kan ik slapen."

(Toch nog) samen in de jacuzzi

Lieske, de benjamin van het Huis, stapt uit bed en loopt naar de Keuken: "Ik kan niet slapen.", vertelt ze 'mama' Chantal. Deze wast gewoon door. Daarna loopt ze naar 'papa' Rob, die zijn tanden staat te poetsen en ook weinig aandacht voor haar heeft. Daarop kleedt Lieske zich snel om en gaat nog even lekker in de jacuzzi zitten. Rob gaat toch nog even bij haar zitten en ze hebben het over het 'spel' Big Brother en de rol die iedereen heeft. Lieske heeft namelijk bedacht dat de "zondebokken" op zijn en vreest uiteraard dat zij de volgende is. Vooral van Dido verwacht ze een stem te krijgen de volgende Nominatie-ronde. Maar Rob stelt haar vaderlijk gerust. Zou Rob tijdens zo'n gesprek ook aan zijn 'echte' dochter thuis denken?

Op zijn pik getrapt

Eerder had ze nog niet de kans, maar aangezien ze niet kan slapen, heeft Dido de gelegenheid om Nathalie alles over haar woordenwisseling met Roel vandaag te vertellen. "Hij had gewoon ingecalculeerd dat hij mij binnen een bepaalde tijd verliefd op hem had!", vertelt Dido. Ook Ingrid is inmiddels binnengekomen: "Hij is gewoon op zijn pik getrapt."

Snurkende Roel en stille Dido

Na de woordenwisseling van gisteravond liggen Roel en Dido toch weer naast elkaar in bed. Een goede raad van 'mother love' Chantal en 'huisvader' Rob heeft de twee stellen het piekeren blijkbaar weggenomen. "Denk niet te veel aan de toekomst, maar 'go with the flow'. De rest komt wel als je het Huis uit bent", was het advies van de twee huisoudsten.

Dromen over Gerard?

De Bewoners liggen nog steeds rustig te slapen. Ze zijn natuurlijk helemaal uitgeput van de Weekopdracht en moeten hun batterij weer helemaal opladen. In de gang is het stil; er is zelfs geen toiletbezoekje te zien. Gisteren kwam Gerard Joling binnen via deze gang. Zal hij nog voorkomen in de dromen van de Bewoners?
« Laatst bewerkt op: 15-11-2005, 11:51:46 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #406 Gepost op: 15-11-2005, 11:52:31 »
Ontbijtje van Rob

De haan kraait. Ingrid heeft zoals zo vaak een ochtendhumeur: “Het is nog donker buiten. Ik heb het net zelf nog gezien.” “Heeft Dido weer bij Roel geslapen?, vraagt Nathalie zich af. Ingrid bevestigt dit.
Rob heeft goed geslapen. “Alleen Dido heeft me één keer wakker gemaakt. Je kwam ineens bij me in bed liggen. Volgens mij was je aan het slaapwandelen.” “Je lult”, reageert Dido. Rob pakt wat baguettes, besprenkelt ze met water en stopt ze in de oven. Het wordt waarschijnlijk weer een lekker ontbijtje.

Joost is zijn schoonmoeder tegengekomen

Rob met een hese stem: “Ik ben stijf.” “We hebben natuurlijk constant gestaan en gedanst”, zegt Dido. “Morgen ben ik pas hersteld”, zegt Rob. “Joost, jij ziet er ook uit alsof je schoonmoeder bent tegengekomen.” “Doe eens normaal, ik heb best een leuke schoonmoeder”, lacht Joost. Rob had de haan niet verwacht vanochtend. “Ze hadden ons wakker moeten maken met onze eigen gezang.”

Dat is Gerard!

Chantal doet verslag aan Dido van haar gesprek met Roel. “Ik heb hem gezegd dat vrouwen anders in elkaar zitten en dat dat soms moeilijk is te volgen." Joost komt erbij en er wordt even nagepraat over de Weekopdracht. “Ik vond het de leukste tot nu toe”, zegt Joost. Dido: “Wat zijn we met z’n allen sterren!” “Ik word zo trots op de Nederlanders als ik hoor hoe goed iedereen Engels kan. En zelfs het Duits ging oké”, zegt Ingrid. Ook Gerard Jolings bezoek wordt aangehaald. Dido: “Ik hoorde jullie zeggen: ‘Dat is Gerard!’ En ik dacht dat jullie het al doorhadden, want ik zag hem al aan komen lopen. Maar jullie herkenden het liedje.”

Guinness Book of Records?

Roel is ook wakker en komt in de Zithoek zitten met een kopje koffie. “Ze hadden die haan net zo goed niet laten kraaien. Ik ben zo moe dat ik zo weer voor pampus lig.” Rob neemt hem in de maling: “Je moet er wel bijblijven. Voor je het weet krijgen we vandaag weer een opdracht.” Joost is er ook nog niet bij: “Ik hoop niet dat Gerard Joling zich na een optreden ook zo rot voelt ’s ochtends.” Dido probeert het positief te zien: “ Wie weet komen we nu wel in het Guinness Book of Records?” Roel: “Er zijn vastwel van die gekken die dit een paar dagen achter elkaar hebben gedaan.”

Kakdaggie

“Waar is Nathalie?” “Hier!”, wordt er vanaf de bank in de hoek van de Woonkamer geroepen. “Ik kak ook helemaal in”, zegt Chantal. “We hebben gewoon een kakdaggie”, grapt Rob. Ingrid heeft ook nog slaap nodig en kruipt naast Nathalie op de bank. Lieske zingt uit verveling nog een liedje van Paul de Leeuw. Rob: "Je kan ook gewoon je mond houden Lies." "Bedankt sherrif!”, zegt Roel cynisch.

"We waren gewoon moe"

"Gewoon lekker relaxed, even rennen", zegt Lieske. Ze heeft haar sportoutfit aangetrokken en rent in de stromende regen rondjes door de Tuin. Dido en Roel hebben een ander idee van relaxed. Zij zitten samen in de jacuzzi. Nog even spreken ze de avond ervoor door. Ze leggen beiden uit waar de irritaties vandaan komen. De conclusie: "We waren gewoon moe."

Dido de nachtelijke terrorist

“Heb ik dat gedaan?”, vraagt Dido helemaal in shock. Roel legt aan Dido in uit hoe zij vannacht om aandacht vroeg. “Je ging rechtop zitten en je maaide met je armen. ‘Vasthouden’ riep je.” “Nee, wat erg! Ik ben echt een terrorist in bed, zwaar dominant.” “Ik vind het wel schattig dat je vastgehouden wilde worden”, vindt Roel. Dido is het er niet mee eens. “Ik wist niet dat ik zo raar doe in bed. Mijn zus is ook altijd bang voor me.” Roel: "Ach zo lang je niemand neer steekt."

Welk kapsel staat bij Rob?

Het haar van Rob wordt te lang. Dido vindt het kort leuker. “Kan je Nathalie niet vragen of ze het even bijwerkt?”, stelt ze voor. Rob stemt daar niet direct mee in. Het is duidelijk dat Robs haar heilig is en er niet zomaar iemand aan mag komen.

Lieske is bijna thuis

Ik denk wel eens: “Stuur mij maar naar huis gewoon.” “Nou je zit er al bijna”, reageert Rob. Lieske kijkt hem onbegrijpend aan. “Nee, dat bedoelde ik er niet mee”, verdedigt Rob zich. “Ik bedoelde dat je hier niet ver van huis bent”, vervolgt hij. "Weet je al op wie je gaat stemmen Lies?", vraagt Roel. "Nee, jij wel?", antwoordt Lieske. "Ja, ik heb wel mijn mensen in gedachten", laat Roel weten. "Ik heb zin om drum en bass te horen", geeft Roel het gesprek een andere wending.

Scherven brengen geluk

Dido en Roel doen in de jacuzzi alsof ze een glas naar elkaar willen gooien. Nogal klunzig slaan ze met de glazen tegen elkaar en de scherven vliegen in het rond. Dido vind het een mooi moment om het bad te verlaten. Rob en Roel speuren millimeter voor millimeter de bodem van de jacuzzi af op splinters en scherven.
« Laatst bewerkt op: 15-11-2005, 14:43:51 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #407 Gepost op: 15-11-2005, 17:43:23 »
Breek de dag, tik een eitje

De dames hebben iets nieuws verzonnen. Eiwit op je gezicht smeren. Uiteraard is Joost er als de kippen bij om zijn gezicht te behandelen. Ingrid weet dat eigeel goed is voor je haar, dus dat wordt de volgende fase in het middagje ‘jezelf verzorgen’.

Verveling...

Nathalie en ingrid vervelen zich in de Slaapkamer, Roel en Dido hebben een onderonsje in de jacuzzi

Roel krijgt het wat warm...

"Waar denk je aan?”, verbreekt Dido de stilte tussen haar en Roel. “Aan de 84ste dag”, is zijn nuchtere antwoord. “Zat je daar aan te denken. Wat een tijd hè?”, vult Dido hem aan. “Zo lang al weg van huis, niet normaal.” Ondertussen wordt Dido afgeleid door de handen van Roel die haar nek licht masseren. “Ah ja, wil je me masseren?!” “Zal ik dat zo niet lekker in bed doen?” Dat lijkt haar ook een uiterst goed idee. "Maar nu ook een beetje." Roel gaat aan de slag, maar hij wordt er al snel warm van. "Een beetje beheersen hè", lacht Dido. "Moet je kijken hoe je erbij zit", zegt hij verwijtend. Het is duidelijk dat de passie nog lang niet bekoeld is...

"Al was er een dwerg binnengelopen"

Chantal en Ingrid zitten buiten in de Tuin wat te kletsen over hun uiterlijk. Ingrid: “Ik zou wel even onder de zonnebank willen.” Al snel denken ze weer aan gisteren. “Gerard (Joling red.) had ook een aardige zonnebankkop.” Chantal was wel meer opgevallen: “Wat heeft ‘ie een kneiterhard lichaam man, niet normaal! Wanneer zag jij hem?” “Bij de eerste zin die ik zong zag ik hem opeens aan komen lopen door de gang.” Chantal wist ook niet wat er gebeurde en dacht dat er een fout zat in de Karaoke-box. “Wat zingt ‘ie hard mee door die boxen, dacht ik.” De meiden lachen zich weer rot. “Ik wil echt onze gezichten terugzien op DVD!”, lacht Ingrid. De Amsterdamse Chantal maakt het wel vaker mee dat ze bekenden ziet, maar dit was duidelijk anders. “In het dagelijks leven vind je dit soort dingen normaal, maar al was er een dwerg binnengelopen, alles is leuk op zo’n moment."

Wat doet Rob daar?

Ingrid kijkt nog eens naar de plek op de rug van Rob. De huisoudste laat op zijn beurt aan de blonde schone weten dat hij bij haar ook wel eens zo’n plekje heeft gezien. Voordat Ingrid er erg in heeft zit Rob al met zijn handjes onder haar trui. Ingrid twijfelt aan Rob’s integriteit maar trekt toch haar trui omhoog en Rob’s handen zoeken hun weg naar haar borsten. “Nou, viezerik”, roept ze terwijl ze wegstuift van de huisoudste. “Hij zit bijna aan mijn tieten!” “Voor je het weet ben je een aanrander hoor”, waarschuwt Chantal Rob. “Nee, dat ben ik niet”, sust Rob de boel.

"Doe maar net alsof je van niks weet"

Dido en Roel zitten te smoezen op de bank. “Ik heb net een gesprek met Lieske gehad”, laat Dido aan Roel weten. “Ze vindt dat je te weinig aandacht aan haar besteedt.” Roel weet niet zo goed wat hij met deze informatie aan moet. “Maar het is allemaal lief bedoeld hoor. Ik heb gezegd dat ze zelf naar je toe moet gaan. Doe maar net alsof je van niks weet.”

Kaasfeest op zijn Chinees

Vanavond gaan de Bewoners kaasfonduen en aangezien ze lang willen tafelen hebben ze geen zin in houten billen. Dido en Roel besluiten de Zithoek om te bouwen tot een Eethoek. Ze gooien kussens op de grond en bedekken de lage tafel met borden, bestek en wijnglazen. “Wat gezellig hè?”, vraagt Dido ter bevestiging aan kok Nathalie en Ingrid. En natuurlijk vinden de dames het helemaal ‘gezellig’. De laatste voorbereidingen worden getroffen en dan kan het kaasfeest beginnen.
« Laatst bewerkt op: 15-11-2005, 23:07:23 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #408 Gepost op: 15-11-2005, 23:09:01 »
Rob geveld door rode peper

Rob ondervindt nu de lasten van zijn liefde voor koken. Aan zijn vingers zit nog wat rode peper. Als de kok met zijn handen in zijn ogen wrijft zijn de rapen gaar. Au, dat brandt! Rob probeert de pijn te stillen met een stuk komkommer.

Try this at home!!

Dido heeft een nieuw spelletje bedacht. "Kan je dat? Een cherrytomaat van de ene wang naar de andere wang bewegen, voor je tanden langs." Ze neemt de proef op de som, maar het lukt haar niet. Na een paar keer proberen, slaagt ze toch. Ook de andere Bewoners worden nu enthousiast en binnen de kortste keren zitten ook Nathalie, Joost en Lieske met een tomaat tussen hun lippen. Alsof het nog niet genoeg is stopt Dido twee tomaten onder haar bovenlip. "Miauw!" Ze lijkt nu net op een poes.

Wie wil welke Bewoner terug?

De kaasfondue is op en de Bewoners zitten lekker op de zachte kussens na te tafelen. Nathalie wil niet meer met Joost Tric-Trac'en, vertelt ze Dido. “Ik wil alleen nog maar met Lieske en Rob. Of met jou.” Dido vindt een potje af en toe wel leuk, maar niet te vaak: “Ik vind nooit iets vaak leuk, behalve seks dan.” Lieske stelt de vraag aan haar huisgenoten wie van de oude Bewoners zij terug zouden willen zien komen in het Huis. Rob reageert direct: “Niemand.” Joost en Lieske zeggen Tanja wel weer terug te willen. “Maar dan zonder kind en andere dingen”, zegt Lieske.

Acterende Bewoners

Veel Bewoners hebben wel iets met toneel en acteren. Nathalie heeft dit jaar nog een workshop gevolgd om er achter te komen of ze talent heeft. Joost wil graag naar de toneelschool. Dido heeft al een keer auditie gedaan: ‘Je moet wel zeker zijn van jezelf, ik stond zo voor lul! Echt heel erg.” Lieske zou wel eens auditie willen doen, om te kijken hoever ze zou komen. Rob heeft lange tijd aan amateurtoneel gedaan. Vroeger wilde hij nog wel acteur worden: “Maar dat was ik voordat ik mezelf gevonden heb.”

Praten over mensen, die praten over mensen

Chantal en Lieske praten de andere Bewoners bij over het Amerikaanse programma ‘Paradise Hotel’ . In dit programma wonen jonge mannen en vrouwen in een luxe hotel. Door het vinden en houden van een ‘maatje’ kan je dit programma, en veel geld, winnen. Chantal kon Toni, een van de bewoners van het hotel, niet uitstaan “Ik heb nog nooit zo’n wijf meegemaakt. Vals secreet.” Na Chantal even aan te hebben gehoord, vraagt Ingrid: “Had ze niets aardigs dan? Ook niet als ze je vriendin was?” ”Ja dan wel, moet Lieske toegeven. Chantal vond Charla leuk en was ook blij dat juist die het spel gewonnen had: “Charla was de underdog en de pispaal van de hele club.” Lijken de Bewoners niet te beseffen dat er op precies dezelfde manier op dit moment over hen gepraat zou kunnen worden?

Waar zijn de lekkere mannen nou?

Ingrid en Chantal laten de groep de groep en gaan met zijn tweeën de jacuzzi in. Dat ze behoefte hebben aan een man is ondertussen algemeen bekend en ook nu hebben ze weer zin in mannelijk gezelschap. “Waren er nou maar lekkere mannen hè, dan was het wel anders geweest hier in ons badje”, zegt Ingrid. Chantal vindt het maar koud. “Het badje is niet warm!” Ondertussen ziet de Amsterdamse dat het volle maan is. “Dan is Josc een maand geleden geboren.” Zal de volle maan nog voor onrust, passionele nachten of heftige ruzies zorgen in het Huis?

Welles, nietes, welles, etc.

Dido begint met het afruimen van de tafel in de Woonkamer, waar de Bewoners net gegeten hebben, terwijl Roel op de bank blijft liggen. Van Dido hoeft hij niet mee te helpen. "Ik ben ook moe, blijf jij dan lekker liggen." Maar Roel denkt dat Dido dan boos gaat worden. Even later vraagt hij aan Dido: "Is er wat?" "Nee." "Is er echt niets?" "Nee, echt niet." "Kom eens hier, wat is er nou?" "Er is echt niets! Als ik nou alleen even wil opruimen." De twee communiceren met elkaar alsof ze al jaren bij elkaar zijn. Worden ze niet moe van dat gekibbel?

Twintig vragen

Big Brother heeft Rob naar de Dagboekkamer geroepen. Rob komt blij naar buiten. Hij heeft een, zoals Dido het noemt, 'speledingetje' gekregen. De Bewoners mogen een uur met een klein computertje spelen. Dit computertje stelt twintig vragen, waarmee het achter het woord probeert te komen, dat een speler in zijn hoofd heeft. Rob begint met het bedenken van een woord en Lieske leest de vragen op van de computer. Lieske en Dido verwonderen zich erg over dit apparaatje.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #409 Gepost op: 15-11-2005, 23:11:30 »
Raadt 'ie Joosts gedachten?

Joost heeft een woord in zijn gedachten en is razend benieuwd of het apparaatje het kan raden. Dido leest de vragen voor die in het schermpje tevoorschijn komen:

"Is het een dier?" "Nee"
"Is het een plant?" "Nee"
"Is het een mineraal? "Nee"
"Is het iets anders? "Ja"
"Gebruik je het bij je werk?" "Nee"
"Kan het worden gewassen?" "Nee"
"Is het klein?" "Ja"
"Maakt het geluid?" "Nee"
"Geeft het je een prettiger gevoel?" "Ja"
"Werd het meer dan 100 jaar geleden gebruikt?" "Ja"
"Kan het rollen?" "Nee"
"Is het brandbaar?" "Nee"
"Zou je het als cadeautje geven?" "Ja"
"Is het glad? "Ja"
"Gebruiken de meeste mensen dit dagelijks?" "Nee"
"Kun je het openmaken?" "Ja"
"Staat er iets op geschreven?" "Ja"
"Breek het als je het laat vallen?" "Nee"
"Is het plat?" "Misschien"
"Is het hard?" "Nee"

Dan komt het computertje met een eventuele oplossing. 'Volgens mij denk je aan nagellak', laat het apparaat weten. "Had gekund, maar ik dacht echt aan wat anders. Aan massage-olie namelijk." Ze gaan nog even door.

"Kan je het ruiken?" "Ja"
"Kan je het breken?" "Nee"
"Gebruik je het dagelijks?" "Nee"
"Past het in iets anders?" "Ja"
"Kan het vaker dan één keer worden gebruikt?" "Ja"

'Ik zal het nog een keer raden. Is het nagellak?', zegt het apparaat. Maar dat is dus niet het juiste antwoord. Bij dit spelletje heeft Joost van het computertje gewonnen. 'Jij wint zegt 'ie. Deze keer had je geluk'.

Dan is de beurt aan Dido en Rob.

Laatste vraag

De Bewoners spelen nog steeds met het vragen-apparaat. Het enthousiasme dat er 'iets nieuws' in het Huis is, is wel al een beetje afgenomen. Ze hangen in de Woonkamer en nemen om en om de beurt. Lieske denkt aan het woord 'piemel', maar dit raadt het apparaatje niet. Het geeft wel het antwoord 'Urinekanaal'. "Wel dichtbij", zegt Lieske. "Er zitten vast geen vieze woorden in", denkt Rob. Als het apparaatje Dido's woord 'tandenborstel' raadt is ze blij verrast. Dan roept Big Brother om dat de tijd voorbij is. Het uur is snel voorbij gegaan. "Ja, en nu nog dertig dagen", zegt Roel cynisch.

Bovenop Chantal

Na het spelletje gaat iedereen zich klaar maken om naar bed te gaan. Chantal en Ingrid liggen net als gisteravond als eerste in bed en kletsen over de Nominaties. Dan komt Rob naar binnen die met Chantal gaat geinen. Joost reageert direct: "Ik kom je redden Chan! Ik kom er aan." Maar Joost wordt zonder veel moeite door Rob de Slaapkamer uit gezet. Maar uiteindelijk liggen zowel Rob als Joost bij Chantal in bed en zit Roel bij Ingrid op bed: "Pas op he? Ik heb bijna een hand in mijn kruis", zegt Chantal. Als de mannen naar buiten lopen, zegt Roel nog tegen de dames als hij de deur uit stapt: "Er is iets aan de hand. De tijd is nog niet rijp." Maar de twee begrijpen niet wat hij bedoelt. Dan praten ze verder over het onderwerp waar ze mee bezig waren: de Nominaties. De andere Bewoners gaan toch nog met z'n allen in de Woonkamer zitten.

Lieske vertelt het Roel

Na het de afgelopen dagen al tegen Ingrid, Chantal, Rob en Dido te hebben gezegd, uit Lieske nu eidelijk haar gevoelens aan Roel. Ze ziet haar kans schoon als hij vraagt naast haar te komen liggen op de bank: "Ik vind je wel lief, maar je praat nooit meer met me." De Roel van de afgelopen weken is natuurlijk anders dan de Roel waar ze in de eerste weken nog wel eens naast heeft gelegen in bed. Roel zegt dat hij dat niet zo door had en is het onderwerp al snel weer beu: "Vrouwen! Ik begrijp ze niet hoor!" En daarmee is het onderwerp wat hem betreft weer afgedaan. Heeft het voor Lieske de lucht geklaard?

Dubbelgesprekje

Lieske heeft zich bij Chantal en Ingrid in de Slaapkamer gevoegd. De Groningse studente laat de twee weten dat ze met Dido een gesprek heeft gehad. "Ik heb haar laten weten dat ik het jammer vind dat ik Roel zo weinig meer spreek." Ze ligt ook de verdere strekking van het gesprek uit. In sommige dingen lijken Chantal en Ingrid het eens te zijn met Dido's kijk op Lieske, maar ze vidnen het ook wel een beetje dubbel zo voor de Nominaties.

Op hetzelfde moment bespreken Dido, Roel en Nathalie ditzelfde gesprek. Dido spreekt goed over de studenten, maar zegt wel eebn tegen haar vrienden dat dit tussen hen moet blijven": "Anders lijkt het net of ik alles zo doorbrief."

Nominaties, tactiek en de andere Bewoners houden Chantal, Ingrid en Lieske nog een tijdje bezig.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #410 Gepost op: 15-11-2005, 23:12:47 »
Derde wiel aan de wagen?

Dido en Nathalie zijn nog steeds stomverbaasd dat ze elkaar zo hebben gevonden. "Ik voelde vanaf het begin wel een klik, maar dat het zo goed zou klikken had ik nooit verwacht", zegt Dido. De twee meiden liggen kroelend op de bank en Roel zit er een beetje voor spek en bonen bij. "Willen jullie even alleen zijn ofzo?", vraagt hij. De twee meiden lachen zich rot en Dido kijkt lief naar haar 'vriendje' die even gaat kijken hoe laat het is...

Naar de Woonkamer

Lieske vindt het moeilijk om met Dido's reactie op haar Nominatie om te gaan. Chantal bekijkt het nuchter: "Ik krijg 'm gewoon terug, en dan staan we quite. Het is het minst leuke in het Huis. De spanning is om te snijden. Iedereen is lief tegen elkaar en dat geeft een onnatuurlijk en krampachtig sfeertje. Niemand breekt het open." Vrij snel daarna staan de drie dames op en voegen zich bij de rest in de Woonkamer. Zullen de twee 'kampen' de lucht gaan klaren?

Serene rust

In het Huis heerst deze ochtend alleen nog maar rust. De eerste verstoring was Roel, maar na een ochtend sigaret is hij ook zijn bed weer in gedoken, om er nog even van te genieten.

Vette druppels

De Tuin ligt er fris bij, de regen van afgelopen nacht heeft zo zijn sporen achter gelaten. Vette druppels sieren de verschillende camera-lenzen, die kunnen wel een lapje gebruiken...

Haan en gitaren

De haan lijkt de Bewoners deze ochtend niet echt te deren. Alleen Rob is uit bed gesprongen. Tijd om er een aantal scheurende gitaren erop los te laten. Joost en Chantal tikken met hun vingers mee op de maat en Dido gooit haar haar los. "Hier wordt ik nu wakker van, van die haan niet, maar dit vind ik echt lekker bekent Dido aan Rob. Rob reageert instemmend: "Dit is nog een goed numer ook." Alleen in Lieske, Ingrid en Nathalie is nog geen beweging te krijgen.

Joost ontdekt: de 'Jostiflip'

In een dood moment heeft Joost gisteren een nieuw spelletje bedacht: De ‘Jostiflip’. Hij ontdekte dat als je in de koker, waar de chips inzitten, knijpt de dop er met een plop afvliegt. Joost demonstreert zijn uitvinding. “Er zijn verschillende varianten. Met de normale 'Jostiflip' richt je op een persoon. Je moet dan niet vergeten 'Jostiflip' te roepen want dan kan diegene wegduiken”, vervolgt hij. Joost demonstreert tevens de ‘Budflip’, richten op de kont, de ‘backwordsflip’, dan val je iemand van achteren aan, en met de 'duo-Jostiflip'. "Dat is spannend, dan richt je op twee mensen die dicht tegen elkaar aan zitten. Je weet dan nooit wie er geraakt wordt.” Joost knijpt in de koker en het deksel flipt eraf. “Wat grappig zeg”, reageert Nathalie en ook Dido vindt het leuk. “Als je het nog niet gedaan hebt, kan je het het beste eerst in je eigen gezicht proberen, dan weet je hoe het voelt. De ‘Jostiflip’ staat voor uren vermaak en plezier”, vat Joost zijn uitvinding samen.

Dido ziet zichzelf niet als bejaarde

De verjaardag van Chantal nadert. Ze wordt 41 jaar en daar is de Amsterdamse helemaal niet blij mee. “41 erg hè, je wilt niet weten hoe erg ik dat vind”, laat Chantal aan Dido weten. Ook Dido zou willen dat ze een paar jaartjes jonger was. “Ik heb ook intens medelijden met je”, zegt Chantal lachend. “Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt. Het is gewoon niet leuk om ouder te worden.” Dido: “Ik begin nu echt oud te worden.” “Hoe oud denk je dat je wordt?”, vraagt Joost vervolgens aan Dido. “Ik denk dat ik niet zo oud word, een jaar of 65”, antwoordt ze. Joost: “Hoe weet je dat?” Dido: “Ik weet niet, ik heb zo’n voorgevoel. Ik hoef ook niet zo oud te worden. Ik zie mezelf niet als bejaarde.”

Féline, Emma en Charlotte

Chantal, Dido en Joost fantaseren over babynamen. Dido wil haar dochter Féline noemen, terwijl er ooit iemand heeft voorspeld dat ze twee zoontjes krijgt. Chantal wil graag een dochter en weet ook al welke naam het meisje moet krijgen; Charlotte, en dan als roepnaam Lotte. Chantal: “Je kunt er alle kanten mee op. Charlotte vind ik chique en Lotte vind ik schattig. Je kunt met de naam Charlotte advocaat worden.” “Of bouwvakker”, vult Joost aan. “Nu nog een donor”, concludeert Chantal. “Ik heb zaad nodig”, schreeuwt ze vervolgens door het Huis. “Als ik uit het Huis kom ga ik verschrikkelijk verliefd worden.” Joost wil op zijn dertigste vader worden. En Brenda wordt dan de moeder. Als hij een dochter krijgt noemt hij haar Emma. Joost: “Dat vind ik zo’n mooie naam. Op het geboortekaartje komt dan de tekst ‘er is een prinsesje geboren.” “Ja, echt een koninklijke naam”, vindt ook Chantal.

Samen in een tentje

Nathalie en Joost schuilen voor de wind en de regen.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2005, 14:16:00 door Nîcky »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #411 Gepost op: 15-11-2005, 23:37:36 »
Dat spelletje kun je hier online spelen.
Een langspeelplaat kende die al niet.
The British are not impressed.

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #412 Gepost op: 16-11-2005, 14:16:14 »
Tantaluskwelling voor Joost

Chantal, Lieske, Dido en Roel praten over de naderende Live-show. De zenuwen lijken alweer op te spelen. “Er is altijd iets leuks en altijd iets naars in de show”, vindt Chantal. Roel denkt dat de niet-rokers deze keer een zware opdracht zullen krijgen. De rokers zijn immers al menigmaal op de proef gesteld. Roel: “Lies mag een week lang niet sporten en moet elke avond een zak chips eten. Joost moet met een ketting van knotsen om zijn nek lopen en hij mag er niet aan likken.” Dido heeft ook nog wel een paar suggesties. “Rob mag niet meer in de jacuzzi en niet in het Washok komen. Ingrid mag niet duimen en Nathalie mag een week lang geen wijn drinken.” “Hé jullie vergeten dat ik ook een week niet heb mogen roken”, protesteert Nathalie. “Nou, spectaculaire prestatie”, schertst Roel.

Nomineren, nomineren en nog eens nomineren

Chantal en Lieske praten in de Badkamer over het nomineren. Tegelijkertijd praten Rob, Roel en Ingrid in de jacuzzi over de Nominaties. En ook in de Woonkamer bespreken Dido, Nathalie en Joost het gevreesde onderwerp. Joost laat aan Dido weten dat hij op Roel gaat stemmen. “Ik heb gewoon het minste met hem en hij met mij.” Dido begrijpt het. Zijzelf is ervan overtuigd dat ze weer twee of drie stemmen krijgt. Dido heeft er vrede mee als ze eruit moet. Ze bedankt 'God op haar blote knietjes' dat ze dit heeft mogen meemaken. “Dit is wel de mooiste tijd van mijn leven.” Joost denkt dat hij met de stem van Roel ook op de bank zal belanden. “Ik hoop gewoon op een brede bank.” Joost concludeert dat Roel en hij elkaar elke keer zullen nomineren, totdat één van hen eruit moet. Lieske laat aan Chantal weten dat ze haar Nominatie weer zal baseren op de afgelopen week. Het is duidelijk dat de huisjongste teleurgesteld is in Roel. Moet Roel ook de stem van Lieske vrezen? Rob is van mening dat het in dit stadium van het spel niet meer uitmaakt wie je nomineert. “Het allerbelangrijkste is dat je weet dat we elkaar allemaal mogen”, zegt hij tegen Roel en Ingrid. “Je moet je Nominatie gewoon op een milde manier uitleggen.”

Zuster Dido helpt Rob

In de Dagboekkamer heeft Rob een zalfje gekregen voor de plek op zijn rug. Dido werpt zich op als zuster en behandelt het plekje. “Het is een raar ding. That’s for sure”, zegt Dido.

Spelen Joost en Roel onder één hoedje?

Joost en Roel bespreken in de jacuzzi de mogelijkheid om elkaar niet te nomineren. Ze beseffen allebei dat als ze op elkaar stemmen, ze beiden kans maken om op de bank terecht te komen. Roel heeft zo zijn twijfels. “Hoe weet ik dan dat jij je aan je woord houdt”, vraagt hij aan Joost. “Een man een man, een woord een woord”, antwoordt Joost. Hij legt uit dat als hij toch op Roel stemt, hij bij het publiek te boek staat als ‘matennaaier’. “Ja, dan graaf je je eigen graf”, is Roel het met hem eens. “Ik vind het wel een verrassing als wij niet op elkaar stemmen”, besluit Roel. “Het is echt een goeie grap”, aldus Joost. Toch wil Joost er nog even over nadenken. Dan bemoeit Rob zich er mee. Hij laat aan de twee weten dat hij en Nathalie sowieso op een ander persoon stemmen, waardoor de bank heel groot wordt. "Oké, dan gaan wij lachend op elkaar stemmen", besluiten Joost en Roel. "Laten we één ding afspreken", zegt Rob. "We praten er nooit met iemand over." Zal het plannetje van de heren grote gevolgen hebben voor de komende Nominatieronde?

Zieltjes winnen

In de jacuzzi gaat het nog steeds over de Nominaties. Roel valt Ingrid aan: “Dan zegt ze de vorige keer dat ze twee mensen in gedachten had, maar dat ze Dido had genomineerd omdat Menno al genoeg stemmen had. Dan wil je gewoon mensen weghebben.” Joost begrijpt het ook niet: “Inge en Chantal poepen op Dido, maar ik ben bang dat ze straks op ons stemmen! Die twee stemmen elke keer samen.” “Ja, dat is zo!”, beaamt Nathalie. “Zeggen ze tegen mij dat ik de hele dag met Dido zit, terwijl Ingrid en Chantal de hele dag bij elkaar zitten”, gaat Roel verder. “Ik snap niet dat ze op Dido poepen?” “Ze zijn gewoon stikjaloers”, reageert Joost. Het is duidelijk dat iedereen weer zieltjes aan het winnen is.

Is het weer zover?

De Bewoners worden één voor één naar de Dagboekkamer geroepen. Zouden de Nominaties begonnen zijn?

Einde ‘krakercarrière’?

Dido is heel duidelijk over haar toekomst: “Ik zou het heerlijk vinden als ik gewoon vrijwilligerswerk bij de dierenambulance zou kunnen doen en tegelijkertijd voor mijn kinderen zou kunnen zorgen. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken!” Zou Roel zijn ‘krakercarrière’ dan toch op moeten geven?
« Laatst bewerkt op: 16-11-2005, 21:27:55 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #413 Gepost op: 16-11-2005, 21:28:48 »
Lekker natafelen

De Bewoners hebben heerlijk gegeten. De sfeer is ontspannen want, anders dan vorige week, hoeft er morgen niemand het Huis te verlaten. Ze zetten een lekker bakkie koffie en tafelen nog wat na. Rob heeft Roel tijdens het eten nog even apart genomen om hem uit te horen over zijn Nominatie van deze week, maar Roel liet niets los.

"Wat ben ik toch een oetlul!"

Dido en Roel hebben zich teruggetrokken op de Slaapkamer. Roel vertelt eerst wat hij in de Dagboekkamer met Big Brother heeft besproken. Hij piekert zich suf over wat er tegen hem gezegd is. Roel wordt zelfs een beetje emotioneel van. Later gaat het gesprek uiteraard verder over…de Nominaties. “Vertel eens over Lies dan?”, vraagt Dido. “Over vannacht? Nou zij kwam naar me toe dat ze weer vaker met me wilde praten. Dat vond ik wel lief van haar.”, zegt Roel. Aan het einde van hun gesprek had Roel het gevoel dat Lieske van haar dreigement om op Roel te stemmen afgestapt was. Dan bedenkt Dido zich opeens iets: “Wat ben ik toch een oetlul! Nu heb ik haar ervan afgehaald om op jou te stemmen, gaat ze natuurlijk op mij stemmen!” Maar Roel denkt van niet, hij vermoedt dat Lieske op Joost gaat stemmen. Hij heeft daarvoor goede reden, of hoopt Roel dat alleen?

(Buiten) spelen

Terwijl Dido en Roel in de Slaapkamer serieus in gesprek zijn, hangt er in de Woonkamer een veel luchtigere sfeer. De Bewoners zitten daar elkaar achterna met opgerolde theedoeken. Rob legt uit hoe je iemand daar goed pijn mee kan doen, en er wordt dankbaar op hem geoefend. Chantal reageert wat frustraties af op de grote bal. Ingrid trekt haar jas aan het gaat ‘buiten spelen’, Chantal volgt haar snel.

Ingrid zit opgesloten

Als Rob, Lieske, Chantal en Ingrid later buiten zitten – ondanks de kou – zegt Ingrid: “Zitten we dan al drie maanden opgesloten in een huis dan? Welke idioten doen dat nou?” Even later herhaalt ze het weer: “Ik moet het toch weer even zeggen. Al drie maanden zitten we hier.” Chantal denkt dat ze ook al weer veel dingen, die er gebeurd zijn, vergeten zijn. Ingrid kijkt een beetje peinzend voor zich uit. Voelt Ingrid zich opeens opgesloten?

Bespieden vanuit de Tuin

De Bewoners in de Tuin zien dat Roel en Dido eindelijk uit de Slaapkamer gekomen zijn. “Roel kijkt wel erg tevreden”, valt Chantal op. Daarop zegt Lieske: “Mag hij ook een keer?” Vanuit de Tuin bespieden de nieuwsgierige Bewoners Roel en Dido. “Zoenen ze?”, wordt er gevraagd. “Met tongen?”, wil Lieske weten. Joost vindt het toch wel leuk om de twee verliefd te zien. “Hij heeft haar verkering gevraagd.”, denkt Joost. En als Roel de Tuin in komt lopen applaudisseren ze.

"Een inbreker gaat de pot stelen"

Roel, Nathalie, Dido en Chantal smeden een plan in de Badkamer, om Ingrid voor de gek te houden. De dames verzinnen dat Roel zich moet verkleden als inbreker die de pot gaat stelen. Als Joost binnenkomt wordt hij ook bij het plan betrokken. Als iedereen 'onschuldig' weer de Woonkamer inloopt, stelt Rob voor om toneelstukjes te doen. Chantal roept Ingrid bij zich om het principe van improvisatie-toneel uit te leggen. Dido en Roel lichten snel Rob en Lieske in. Wanneer zullen ze het plan uitvoeren?

Theater Big Brother

De Bewoners hebben besloten om te gaan improviseren. Om de beurt gaan ze in paren een bepaalde situatie uitbeelden. De groep vertelt aan de 'acteurs' welke situatie dat is. We zien onder andere Dido en Lieske als hoertjes, Roel als kapper van Rob en Nathalie en Joost (heel verrassend) als broer en zus. Gisteren nog hebben Nathalie en Joost over hun acteerervaringen vertelt. Nathalie heeft onlangs nog een workshop gedaan en stelt ook een andere opdracht voor: iedereen moet steeds een zin op andere manieren uitspreken. Roel moet bijvoorbeeld steeds zeggen: "Ik ga weg." En Dido antwoordt dan: "Ik wil dat je blijft." Maar deze zin acteert Dido natuurlijk niet!

De moord: wie, wat, waar?

De Bewoners doen nu een combinatie van hints en een moordspel. Drie mensen moeten in de Slaapkamer gaan zitten, terwijl de groep een moordwapen, plaats en dader verzinnen. De drie mensen moeten de moord dan aan elkaar uitbeelden. Iemand uit de groep beeldt de moord eerst uit aan de eerste persoon. De eerste persoon beeldt het uit aan de tweede, en de derde persoon moet de moord raden. Maar terwijl dit spel loopt, worden ook de plannen om Ingrid beet te nemen verder gesmeed…

Goed geacteerd Nathalie!"

De Bewoners spreken hun grap nog een tijdlang na. Iedereen vertelt zijn of haar persoonlijke rol in de 'act'. Nathalie wordt nog even gecomplimenteerd met haar goede acteerprestatie. Dido legt uit hoe ze Ingrid maande om te gaan liggen. Iedereen moet lachen omdat Roel uitgleed. "Goed hoor", besluit Ingrid droog.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2005, 09:23:49 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #414 Gepost op: 17-11-2005, 09:24:29 »
Onzeker of vol van zelfvertrouwen

De Bewoners liggen nog te slapen. Sommige lijken te piekeren over hun nominatie van gisteren en de bekendmaking vanavond in de Live-show. “Heb ik de juiste persoon genomineerd, was dit wel slim en tactisch? Ben ik wellicht zelf genomineerd?” Anderen lijken vol zelfvertrouwen en denken: “Deze bank overleef ik wel. Ik ga winnen!”

Voor hoe lang nog?

Roel en Dido slapen weer samen, maar voor hoe lang nog? Zullen ze het wel zonder elkaar redden als misschien één van beiden het Huis moeten verlaten?

Nathalie doet een ochtendwandelingetje

Nathalie is even wakker. Na een bezoekje aan het toilet, loopt ze naar de Tuin, kijkt in de jacuzzi en duikt weer terug haar bedje in. Wat was er te zien in de jacuzzi? Waarschijnlijk geen heet water, anders had ze er vastwel ingedoken.

Weinig beweging

En toen was er licht! Voor Rob en Nathalie genoeg reden om op te staan. De rest van de Bewoners trekt zich er niks van aan. Dan toch maar de haan. Maar vooralsnog weing beweging...

Gekletst tijdens de slaap

“Heb ik nog raar gedaan?”, wil Dido weten van Roel. Twee nachten terug heeft ze hem namelijk per ongeluk een klap gegeven. Vannacht is er niks raars voorgevallen. “Ik viel eerder in slaap dan jij”, zegt Roel. Volgens Nathalie heeft Ingrid weer gekletst in haar slaap. “Iets met ‘je handen omhoog’ ofzo. Volgens mij zat je midden in een nachtmerrie”, lacht Nathalie.

Handje geholpen?

Dido maakt zich zorgen over vanavond. Ze denkt dat Big Brother iets in petto heeft. “Ben je bang dat er iets raars gaat gebeuren of heeft het iets te maken met de nominaties?“ “Op de bank zit ik toch wel”, zegt Dido stellig. Ingrid denkt dat ze de filmpjes van de nominaties in de Woonkamer laten zien. “Ze hebben expliciet gezegd dat ze die geheim zouden houden”, zegt Roel. Roel en Dido hebben even een onderonsje. “Nog bedankt dat je me een handje hebt geholpen”, zegt Roel. “Graag gedaan”, giechelt Dido.

Joost paradeert in zijn ondergoed

De Bewoners hebben een boeiend gesprek over cola. De één heeft het ene merk, de ander het andere. Chantal koopt huismerk, Nathalie drinkt alleen light. Roel drinkt het liever uit een blikje, Nathalie liever uit een flesje. “Drinken jullie ook wel eens cherry coke?”, wil Nathalie weten. Het antwoord is negatief. Andere frisdranken worden ook even doorgenomen. Ondertussen komt Joost in zijn onderbroek de Woonkamer binnenlopen. Chantal: “Hij kijkt gewoon in zijn ooghoeken of wij hem wel zien. Hij paradeert gewoon.” Joost showt even zijn lichaam. Nathalie: “Voor Bren moet je echt nieuwe onderbroeken kopen. Deze is vaal en versleten. Rob stelt Joost gerust: “Je redt het nog wel een jaar met je onderbroekje.”

De pornopakjes van Kelly

Nathalie doet een sprekende imitatie van ex-Bewoner Kelly. “Ik heb haaruitgroei! Ik voel me zo rot!” Chantal herinnert zich nog een verhaal over Kelly. “Big Brother checkte haar koffer voordat ze het Huis inging. Het bleek dat ze alleen maar korte rokjes bij zich had. Alleen maar kleine pornopakjes! Ze stelden toen voor dat ze ook maar even wat anders moest halen, zoals een winterjas. Ze had er geen rekening mee gehouden dat ze drie maanden in het Huis zou kunnen zitten."

Jam met muisjes en een broodje mayo

Zie foto

Gieten totdat je mond vol zit

Dido vertelt over een kroeg waar ze tijdens de avond alle restjes drank bij mensen naar binnen gieten. “Dan krijgt iemand een servet om en gieten ze door totdat je mond vol zit. Ik heb ook een keer een filmpje gezien op de site van die kroeg waarin iemand een fles Malibu in één keer achterover klokte.” “Die mensen kunnen hun keel openzetten”, voegt Ingrid toe. “Wat zal die persoon zich rot hebben gevoeld.”

Joost de aandachttrekker

Joost heeft meer dan zijn normale portie aan brood opgegeten. Joost vindt het onzin, maar de rest van de groep is een beetje boos. “Dan ga ik maar naar de Slaapkamer”, zegt hij. Rob: “Laten we afspreken dat we hem twee uur negeren.” Iedereen vindt het een grappig idee, alleen Chantal is het er niet mee eens.” “Ik hoop niet dat ik dat soort kinderen krijg”, zegt Dido over Joost. “Wat is het toch een aandachttrekker”, vindt Chantal.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2005, 12:37:37 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #415 Gepost op: 17-11-2005, 13:18:00 »
Vieze afwas

Joost heeft een pan van gisteravond waarin groene schimmel zit. Hij is zo aardig om de andere Bewoners dat even te laten zien. Al kokhalsend loopt hij naar de Woonkamer. Roel en Chantal zijn erg blij met het aanzicht van de beschimmelde bietjes. Joost vervolgt zijn huishoudelijke taak. Met nog steeds een vies gezicht doet hij de afwas.

De volgende ruzie?

“We krijgen echt wel een keer ruzie hoor”, vertrouwt Dido Roel toe. Beiden zijn daar eigenwijs genoeg voor. Dido vindt Roel verbaal erg sterk: “Soms is het moeilijk om met iets te komen, omdat jij dat al snel onderuit maait.” Dido vindt dat Roel elk woord dat iemand zegt in zich opneemt en daar direct op ingaat. Volgens Dido mag Roel daarin soms best was inperken. “Vind je het ook leuk om met mij ruzie te maken?”, wil Dido weten. “Ja”, antwoordt Roel volmondig. “Ja, dat lijkt mij ook leuk”, bevestigt Dido. “Het zal toch nooit uit de hand lopen”, voegt ze eraan toe.

Trimuurtje

Dames Ingrid en Lieske lopen hun rondjes in de Tuin. “Dat is leuk om naar te kijken”, moet Joost gedacht hebben. Hij schuift er een grote stoel bij en gaat er eens lekker voor zitten.

Wat jij leuk vindt

Onder het toeziend oog van Dido werkt Roel zijn haardos. Ze vindt dat hij standje één van de tondeuse moet proberen, dan blijft zijn haar langer. “Zal ik het doen”, stelt ze ook nog voor. “Nee, dan wordt het een zooitje”, reageert Roel. Hij twijfelt nog aan standje één. Maar als Dido het wil... "Geen probleem. Mij maakt het niet uit. Wat jij leuk vindt”, voegt Roel eraan toe.

“Ik ben een boerenknol”

“Ik heb zin om op je te rijden”, bekent Dido aan Joost. Even later zit Dido op zijn rug en Joost galoppeert door de kamer. “Ik wil ook”, roept Nathalie. De dames wisselen van zadel. “Ik ben een boerenknol”, roept Joost uit. “Zullen we nu samen gaan rijden?”, stelt Dido voor. Dit wordt knol Joost echter te veel: “Nee, ik krijg kramp in mijn nek”, gilt hij.

Eten voor je liefje

Lieske leeft op crackers in Groningen. Chantal smult daar ook van. Lieske begint over een jongen die wel eens bij haar sliep, maar met wie het niks werd, maar met wie ze het wel heel goed kon vinden. Ze verwende hem wel eens met een ontbijtje, vertelt ze: "In Amersfoort werkte hij. Dan bleef hij slapen in Groningen en om half vijf stonden we op en om kwart over zes moest hij de trein halen. ’s Ochtends kreeg hij dan sultana’s mee en een brunch, die stond naast zijn espresso klaar. Is toch gênant?" Ze schaamt zich er een beetje voor. Ingrid vindt dat ze zich nergens zorgen over hoeft te maken: "Is toch leuk?" Zijzelf deed dat ook vaak genoeg. Nathalie: "Ja, is lief!" Ze vertelt dat ze Ralphs brood ook wel eens klaarmaakte. "En dan vond ik het leuk om daar een verrassing bij te doen. Dat hij toch zoiets had van..." Chantal vult aan: "Wat is ze toch leuk." Dat is precies wat Nathalie dacht. "Ja."

Bang niet leuk gevonden te worden

Chantal vraagt in de Slaapkamer aan Ingrid: "Waarom ben je zo bang dat mensen je niet leuk vinden?" Ingrid: "Ik krijg geen feedback." Dat begrijpt Chantal: "Dat heb je hier niet. Ieder mens zoekt bevestiging. Thuis zie je soms toch een blik van: 'we zeggen het dan niet, maar we houden van je'. Hier heb je geen idee. Maar in hoeverre zou je het moeten kunnen schelen, kun je je afvragen." Daar geeft Ingrid haar gelijk in. Dan begint Chantal over de nominaties: "Ik weet voor 99 procent zeker dat ik op de bank zit, dat vind ik nog wel een uitdaging. Ben benieuwd naast wie ik zit en als ze de nominaties laten zien, wat er dan getoond wordt."

Wodka is lekker

Nathalie en Rob doen een potje Tric-Trac. Roel en Joost zitten erbij. Joost vraagt: "Wat is het verschil tussen Tonic en Bitter Lemon?" Roel weet het antwoord: "Bitter Lemon vind ik niet te zuipen." Nathalie: "Nou, met wodka is het wel lekker." Rob reageert adrem: "Jij vindt alles met wodka lekker." Nathalie ontkent stellig, in eerste instantie: "Wodka-cola vind ik niet lekker! Nou ja, alleen als ik heel dronken ben, dan wel."
« Laatst bewerkt op: 17-11-2005, 15:50:47 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #416 Gepost op: 17-11-2005, 15:52:24 »
Tactisch stemmen

Chantal en Ingrid praten nu over Roel en zijn nominatie. Chantal zag, nadat zij had gestemd, Roel Joost een hand geven. Zij denkt nu dat ze samen een tactiek hebben en niet op elkaar stemmen, om de genomineerden meer af te wisselen. Chantal: "En ik heb gisteren met Joost gesproken. I know everything..." Ingrid zou het een 'teringstreek' vinden als Roel en Joost tactisch op anderen zouden stemmen, terwijl ze het liefst elkaar zouden nomineren. Roel: "Ik zeg niet dat we het hebben gedaan. Maar het zou geen teringstreek zijn. Als we weten hoe het zit, kunnen we denken: 'wij gaan niet op elkaar stemmen, dat scheelt weer een stem'."
Chantal: "Ik moet er alleen maar om lachen. Over vanavond ben ik benieuwd of mensen zo in het nauw zijn gedreven dat ze gekke bokkesprongen maken. Bring it on!" Ze heeft een duidelijke mening over tactisch stemmen. "Dat heeft iets met e
en bepaalde angst te maken. Binnen een een onzekere situatie wil je zekerheid inbouwen."

Stilte voor de storm?

Joost geeft Nathalie een ontspannende massage, terwijl Lieske ondertussen afvraagt wat ze vanavond in hemelsnaam aan moet trekken. En Dido en haar knuffel vragen zich wellicht af of ze vanavond weer genomineerd zullen blijken te staan?

Maskertje voor Joost en Naat

Joost en Nathalie zijn weer eens heerlijk met elkaar aan het tutten. Eerst laten ze het bad vollopen en doen er extra veel schuim bij. Daarna geven ze elkaar een voedend gezichtsmaskertje. Die kunnen vanavond in ieder geval met een fris uiterlijk de Live-uitzinding in.

Een maatje te klein

Dido is in alle staten. Ze heeft gemerkt dat haar favoriete spijkerbroek te klein is. Lieske stelt haar gerust: "Als je nu weer met ons meedoet met touwtjespringen pas je in no-time weer in je broek. En het komt ook omdat 'ie net uit de droger komt."
"Dan leen je toch een baggy broek van mij", zegt Roel. Lieske vindt dat wel een goed plan: "Dat heeft Bridget ook altijd!"

"Ik snap het niet, twee bloedmooie meisjes die zichzelf te dik vinden. Jullie zijn juist hartstikke dun." Dido vindt zichzelf echter niet zozeer te dik, maar baalt gewoon dat ze haar enige broek niet meer past en niet naar de winkel kan gaan voor een nieuwe.

Dagelijkse 'dutje'

“Moet je kijken hoe die tafel is toegetakeld. Het is echt gênant”, vindt Lieske, die de Woonkamer onder handen neemt. Dido en Roel, die innig verstrengeld op de bank hangen, reageren nauwelijks en hebben alleen oog voor elkaar. Dido klaagt nog steeds over haar baaldag. Niet alleen is haar broek te krap, haar andere kleren zijn nog steeds niet droog waardoor ze niet op tijd gestreken kunnen worden. Roel trekt haar overeind, mee de Slaapkamer in. Ze gaan een middagdutje doen. Oftewel: ze hebben zin om zich af te zonderen en lekker ongezien aan elkaar te zitten! Dido ziet een camera in hun richting draaien. “Ja, zoom maar in, zou ik ook doen”, giechelt Dido.

Irriteert het liefdeskoppeltje?

Joost en Ingrid zijn aan het koken. Ondertussen geeft Roel aan dat hij gek wordt van al het geknuffel en gekroel. "Dat voorzichtige, ik kan er echt niet tegen." Ook Dido komt niet echt tot rust als ze met Roel samen in bed ligt. Rob, die de kamer binnenkomt, heeft ook niet het idee dat de twee enkel slapen tijdens hun middagtukjes. Hij geeft dan ook aan snel weer weg te zijn. "Voor mij hoef je niet weg te gaan hoor", zegt Dido. Ook van Roel hoeft Rob niet weg. "Ja ja, je wilt me echt hier hebben he", reageert Rob spottend en verlaat daarop de kamer. Eerder al werd het loveduo gestoord door Joost, die nergens in het Huis een plekje kon vinden om zijn zwembroek te verruilen voor zijn onderkleding en het dus noodgedwongen maar in de Slaapkamer moest doen. Per ongeluk kijkt Dido Joosts kant op waardoor ze hem in vol ornaat kon zien. Dan is de maat vol voor Joost en geïrriteerd verlaat hij de Kamer.

Een man alleen aan tafel

Ingrid geniet van het verse eten: "Nu zie ik wel dat mensen helemaal niet zo goed in koken zijn. Alles komt uit pakjes en zakjes." Dido: "Maar weet je wat het is met vers koken? Dat moet je meteen de hele week doen, anders moet je de helft weer weggooien. Verse kruiden als tijm moet ik dan wegdoen." Chantal: "Die kruiden staan wel boeiend in de keuken." Dido: "Je kan net zo goed uit eten gaan." Nathalie spuit de fles curry voor een groot deel leeg op haar bord spaghetti en zegt: "Ik moet wel eens voor mijn werk in het restaurant eten. Als ik dan alleen daar zit, doe ik heel interessant met mijn agenda en telefoon." Ingrid doet het ook wel eens. "Ik vind het niet erg om alleen te eten." Joost vindt het altijd een beetje zielig gezicht: "Vooral als het een oude man is. Dan weet je: zijn vrouw is overleden en hij wil niet alleen thuiszitten."
« Laatst bewerkt op: 17-11-2005, 20:04:43 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #417 Gepost op: 17-11-2005, 20:06:35 »
Gemodder in de zorg

De Bewoners hebben het over de zorg in Nederland en Lieske voert het hoogste woord. Ze is nogal stellig. “Mijn moeder werkt in de zorg en ik hoor er dus van alles over. Ik weet wel dat de verkeerde mensen op de verkeerde plek zitten! Het is gewoon k*t voor elkaar.” Chantal is het niet geheel met Lieske eens en onderbreekt de studente regelmatig. “Laat me nou eens uitpraten”, roept ze geprikkeld. Deze gevoelige discussie gaat nog even door, maar verloopt erg onrustig. Dan loopt Chantal van tafel weg: “Ik ga even mijn masker van mijn gezicht afhalen…”

Wat moet ze aan?!

"Waar is die mousse eigenlijk, van Connie, is die op?", vraagt Lieske aan Nathalie en Dido. Gedrieën staan de dames voor de spiegel hun haar te doen. Nathalie: "Ik gebruikte die niet." Dido: "Volgens mij gebruikte ik 'm wel." Maar een antwoord op haar vraag krijgt Lieske niet. "Heeft Chan d'r eyeliner hier?", vraagt Dido zich dan af. De Bewoners schromen niet om wat spullen van hun huisgenoten te lenen. Ondertussen staan Ingrid en Chantal voor de kast in de gang. "I have nothing to wear!", zingt Chantal en ze zwiept zogenaamd gefrustreerd haar heupen van links naar rechts. "Ik ben boos!", roept ze als ze de Woonkamer binnenloopt." Ingrid probeert nog: "Doe dan die spijkerjurk aan!" Dido komt voorbij lopen en zegt: "Ja, die is heel cool." Chantal denkt er nog over: "Ik voel me zo'n trut in dat ding!"

"Als ik eruit moet, ben jij aan de beurt"

Dido en Nathalie staan weer samen in de Badkamer. Dido zegt haar vriendin: "Jij komt na mij aan de beurt, als ik er uit moet. Let maar op, dan ben jij." Denkt Dido dat ze op de bank komt te zitten? Vervolgens fluistert ze iets onverstaanbaars, en kijkt dan in de spiegel. Ze draagt een geel truitje met een zwarte riem er losjes over, en een witte rok eronder. Zo, klaar met haar kapsel: "En mijn haar vind ik ook leuk zitten bij dat gele truitje. Ik ben klaar." Even later komt Chantal binnen als Nathalie intussen Ingrids blonde lokken aan het omkrullen is met wat lak en een krultang: "Ligt mijn eyeliner hier?"

Punten scoren

Rob en Joost spelen een potje Tric-Trac voor de Live-show aanvangt. "Ik word er schijtziek van!" Het spel gaat Rob niet echt goed af en dat lijkt hem te irriteren. Joost geeft hem een tip, maar daar moet hij niets van horen. "Ja, dat weet ik Joost, je kan me niet helpen, bijdehand." Joost toont zich de winnaar: "Ik pak je Rob, waar je ook bent." Dan komen de opgetutte meiden de Kamer in. Rob zegt tegen Nathalie: "Jullie zien er top uit en kunnen zo in een dansclubje." Nathalie noemt het de Maroc-look. Rob streelt haar ego nog wat meer: "Jullie willen allemaal punten scoren voor het publiek zie ik al!"

Ook Joost gebruikt make up

Dido maakt de neus van Joost wat kleiner met make-up. "Wat heb jij voor een gok?, vragen ze me altijd", legt Joost aan Ingrid uit.

Testbeeld

Het is weer tijd voor het testrondje. Zitten alle zenders goed en zijn de Bewoners goed te verstaan tijdens de Live-show? We zullen het straks zien.

Dat zou een bommetje zijn

Chantal en Menno bespreken een mogelijk optreden van Menno in het Huis. "Misschien zien we straks opeens Menno", zegt Chantal. "Met een heel kwaadaardige blik." Joost gaat nog even verder: "Misschien mag hij wel een minuut lang zeggen wat hij van ons vindt." Ze zijn het erover eens: "Dat zou een bommetje zijn!" Ze moesten eens weten...
« Laatst bewerkt op: 17-11-2005, 21:54:15 door Nîcky »

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #418 Gepost op: 17-11-2005, 21:57:26 »
Roel trots op joints

De Bewoners zitten klaar op de bank. Lieske vraagt aan Roel of hij de beste joints van Rotterdam draait. Maar dat is niet zo volgens Roel. "Ik draai de beste joints van heel Nederland", zegt hij onbescheiden. Hij gaat nog even verder: "Ik kan een heel boek over joints draaien!" "Hé Roel", zegt Joost dan. Als de nominaties straks bekend worden gemaakt, zullen we dan hand in hand naast elkaar zitten?" Dat vindt Roel wel cool.

Lieske is Bridget-fan

Lieske toont haar jurk aan de anderen en doet er een dansje bij. Chantal zegt: "Jaha, je bent leuk, ga maar zitten!" De veertigjarige Amsterdamse zegt tegen de anderen: "Weet je wat ik tegen haar zei? 'Zoiets zou Bridget ook aandoen.' Toen ging ze helemaal los en zei: 'Oh, dat vind ik zó leuk'!" LIeske blijkt Bridget-fan. "Bridget doet altijd aardig tegen mij."

Mis je Brenda?

Terwijl de Live-show is aangebroken, zingen de Bewoners 'Old McDonalds had a farm. Hihahihaho!' Dan valt Bridget op haar vertrouwde manier het Huis binnen. "Hallo Bewoners!" "Nathalie, je ziet er mooi uit." "Ik heb ook hulp gehad van Chan", zegt Nathalie bescheiden. "Joost, is het gemis naar Brenda erger geworden, of ben je er al aan gewend geraakt?", vraagt Bridget hem. Joost zegt dat het elke dag even erg is en dat hij zoveel mogelijk van haar gaat genieten bij thuiskomst. En hij hoopt zij van hem. Dido denkt dat Joost een verrassing krijgt, en Nathalie ook, omdat Bridget zo nadrukkelijk naar hem vroeg. Ze giechelen allebei een beetje, spannend is het wel!

Ik heb geen waterproof op

"Ik heb geen waterproof op!", zegt Nathalie. "Maar ik ga gewoon niet huilen hoor!", nog steeds overtuigd van het feit dat zij vanavond in de watten wordt gelegd en haar Joost eventueel gaat ontmoeten... Chantal laat maar weer eens weten dat zij ook verkering wil. "Het was zo kort!", zegt Nathalie over het gesprekje met Bridget. "Ze komt wel weer terug", stelt Ingrid haar gerust. Chantal complimenteert Nathalie: "Je ziet er in ieder geval mooi uit. God, wie heeft jou zo mooi opgemaakt?", vraagt zij die Nathalie net onder handen nam, bescheiden... Dido merkt op: "Je bent tot nu toe wel verwend zeg. Eerst dat kaartje vorige week." Nathalie: "Vind ik niet zo raar na dat gedoe met Ralph."

Lieske Goes Chukie

De Bewoners hebben het over de mondhoeken van Nathalie, dat ze wel eens naar beneden hangen. "Dat heb ik als ik mijn lachen probeer in te houden. Mijn mondhoeken kunnen héél ver naar beneden." Vervolgens gaat Lieske gekke bekken trekken en doet of ze charmant probeert te lachen. "Zo!!", roepen Dido en Nathalie verbaasd uit over haar plotselinge lelijke verschijning. Dido: "Ken je die film dat die pop z'n eigen vel van zijn hoofd trekt? Daar lijk jij op!"

Joost ziet zijn Brenda

Joost is de gelukkige vanavond, dat blijkt al snel als Bridget de Woonkamer weer binnenkomt. Er wordt hem gevraagd naar de Dagboekkamer te komen, nadat hij net een slok van zijn biertje neemt. Hij rent en huppelt naar de Dagboekkamer. "Toch niet weer zo'n dilemma hè?" De Bewoners vragen zich af wat hij krijgt te horen of te zien. Nathalie: "Volgende keer konden we nog meespieken." Rob: "Nu zien we hem dus niet en nou denkt hij misschien van wel." Ondertussen ziet Joost zijn Brenda door het raam van de Dagboekkamer. Ze heeft een bord in de hand waarop staat: "Ik hou van jou, xxx". Joost beseft weer maar eens hoeveel hij van haar houdt en vindt nauwelijks woorden.
Hij komt de Woonkamer binnenrennen. "Ze stond achter het glas van de Dagboekkamer, het is niet normaal, we konden niks zeggen, en Bridget zei: 'kijk maar'. Ze was heel mooi, en had een bord vast met ik hou van jou erop. Ze stond een paar meter van me af, ik ben helemaal perplex!" Hij heeft een envelop bij zich. Er zit een foto van Brenda in, precies zoals hij haar net zag. "Wat lief, wat leuk!", roept iedereen. Roel roept: "Voorlezen!" Er zit ook een brief bij. "Lieve lieve liefste Joost, eindelijk een brief." Brenda steekt hem een hart onder de riem: "Hier buiten het huis gaat alles redelijk oké, je doet het erg goed. Ik blijf op het internet zitten en word daar wel een beetje paranoide van, en ik krijg vierkante ogen. Het studeren is leuk. Ik hoop dat je genoten hebt, je doet het goed en ik ben trots op je." Lieske: "Ik ruik de brief gewoon!" Joost: "Dat is Bren." Dido: "Wat heb je een mooie vriendin!" Lieske: "Wat is ze knap!" Joost: "Ze is heel mooi."

Offline Nîcky

• Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #419 Gepost op: 17-11-2005, 21:59:09 »
"Dit is echt te gek"

Dido: "Wat is ze mooi man! Wat heb je een ongelooflijk mooie vriendin!" Joost krijgt tranen in zijn ogen als hij naar Brenda's foto kijkt. "Dit is te gek man." Hij houdt de roos die in de Dagboekkamer lag, stevig in zijn handen. "Ik vind het zo knap van haar gewoon." Hij vertelt nog even: "In één keer ging het licht aan en FLOEP! daar stond ze." Ingrid: "Een droomdag." Nathalie: "Ik weet nu wel wat jouw mooiste moment is." "Ja", mijmert Joost. "Ik snap het gewoon niet jongens. Echt te gek." Hij kijkt weer in de brief. Nathalie: "Alles wat je wilt lezen, staat erin, toch?" "Ja", zegt Joost weer.

"Wil jij dingen terugdraaien?"

De Bewoners kunnen weer even in de studio kijken. Bridget vraagt of ze de spanning nog aan kunnen. "Wat viel jou tegen bij het nomineren Dido?" Dido geeft aan het nu makkelijker te vinden dan de vorige keer. "Nathalie, zou jij nog dingen terug willen draaien?" Nathalie antwoordt: "Terugdraaien in het Huis? Nee." Ze kan niets bedenken. Ook Chantal zegt nergens spijt van te hebben. Dan is Bridget weer weg. Lieske reageert verontwaardigd: "Ze ging alle meisjes langs, behalve mij!"

"Bridget keek verontwaardigd"

Chantal: "Bridget keek heel verontwaardigd toen ik zei dat ik nergens spijt van had." Nathalie: "Ja, bij mij ook." Dido: "Ze zien nu de nominatiefilmpjes, misschien heeft het daar iets mee te maken." Chantal: "Ze zeggen toch altijd dat je beter geen spijt kan hebben?" En, hoe kan het ook anders: na het karaoke-etmaal zijn ze steeds opnieuw in de stemming om te zingen. Daar gaan ze weer, Chantal en wat dames: "Het spijt me, vergeef me. Ik kan het echt niet anders zeggen, het valt zo moeilijk uit te leggen. Je bent te ver bij mij vandaan!"

Nominaties zijn bekend

Bridget heeft weer een boodschap: "Het was een ontzettend leuke avond!" Joost: "Ik snap het nog steeds niet!" Bridget gaat over op minder leuk nieuws: "Volgende week is het weer tijd voor een vertrek. Ze vertelt de uitslag. Lieske is genomineerd. "Jammer, maar laat de dag maar komen dan." Chantal is het volgende slachtoffer: "Dat dacht ik al. Spannend. Is weer een nieuwe ervaring, het moest er van komen." Ingrid is ook de dupe: "Ja, laat me ook maar zitten dan. Ik zie wel." Dido is niet verbaasd over haar Nominatie: "Dat is geen verrassing, dus Heemstede: CHOP, CHOP, CHOP!"
Joost reageert nuchter als hij hoort dat hij op de bank zit: "Mijn avond kan niet meer kapot, dus prima!" Roel is ook genomineerd. Chantal: "Dat wordt een duur afscheidsavondje!" Nathalie staat veilig. Rob ook.

Nathalie wordt geconfronteerd door Menno

Bridget: "Wij hebben iemand in de studio staan die iets wil richten aan één persoon in het bijzonder." Het is Menno. Ze horen alleen zijn stem: "Ik vergeef je nooit wat je hebt gedaan. Dat was een heel lage streek om op televisie te leveren", is de strekking. De Bewoners denken dat het Menno is, maar vinden het ook vreemd. Ingrid: "Het was Menno niet, die kan niet zo snel achter elkaar praten." Nathalie: "Ik zou niet weten wat ik gedaan heb." Lieske: "Het kan ook iemand zijn die zenuwachtig is geweest." Nathalie: "Nou, dit is een lekker gevoel zeg!" Dido: "Die jongen die daar stond, die ken jij en daar heb je vast iets over verteld." Chantal zegt: "Ik herkende hem niet als Menno, maar alles klinkt anders via die boxen." Dan verschijnt Menno in beeld. Ingrid: "Hij ziet er goed uit. Lekker ding!" Bridget: "Menno mag als hij dat wil iemand van de bank halen. Dat wordt Joost. "Pik, bedankt hè!", roept Joost enthousiast. Dan hoort Nathalie waar het allemaal om draait: " Ze veegde haar vieze voeten aan zijn knuffelbeest af. "Ja, heb ik dat gedaan?", vraagt ze onschuldig. Dan ziet ze het op de beelden. Ingrid: "Daar lig ik altijd mee te slapen en ik vond hem zo lekker ruiken!" Nathalie vindt het erg dat zij dat heeft gedaan. "Wat erg!" Hiervoor moet ze op de nominatiebank, want Menno mocht een nominatiestem leveren, en één stem ongedaan maken. Joost mag er dus af, en Nathalie moet erop. Nathalie: "Ik wist het echt niet meer! En nu ik het zie, denk ik: 'Oh, k*t, wat heb ik gedaan!'" Ze baalt ervan dat ze zo laag is neergezet. Lieske: "Er is van een mug een olifant gemaakt."