Auteur Topic: Nieuwe regel is belachelijk  (gelezen 7057 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #20 Gepost op: 29-10-2005, 21:27:37 »
Drama regel ::ohno::
::zwaai:: daar heb je opa brombeer weer.. Alles goed?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #21 Gepost op: 29-10-2005, 22:15:28 »
::zwaai:: daar heb je opa brombeer weer.. Alles goed?
Ja hoor ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #22 Gepost op: 30-10-2005, 01:54:12 »
Ik zie een hoop comotie rondom de nieuwe regel, laat ik (iig) mijn beweegredenen uitleggen waarom ik iig vóór deze regel ben. Vooraf gezegd, er moeten elke week 2 mensen uit, aangezien wij eind december klaar willen zijn, wij kunnen er niet zoveel tijd aan besteden zoals Chriz destijds wel had (zijn spel liep zo'n 4,5 maand).

A - In survivor is het de bedoeling zover mogelijk te komen. Hoe doe je dat? Door de concurrentie te elimineren (figuurlijk bedoelt uiteraard ;)). We dachten door iets nieuws aan het spel toe te voegen, een 'gevaarlijke variant', mensen die het al tactisch spelen (en dat zijn er behoorlijk wat) wat lastiger te maken.
B - Het argument 'je team minder sterk maken' is inmiddels al een aantal keer bewezen, dat dat niet opgaat. Deze week wonnen de teams met minder survivors en 2 weken geleden gebeurde dat ook al. Mensen stemmen meestal op 1 team, dus ipv dat ze hun stemmen kunnen spreiden over 8 personen, gebeurd dat over 6 (als voorbeeld getallen). En daarnaast, volgens mij vind niemand het erg om een grote concurrent weg te stemmen, ook al zit ie in het eigen team.
C - Leiders hebben nu eenmaal een bevoorrechte positie. Maar het is zeker niet onmogelijk ze eruit te stemmen voor de 2e fase. Remember Molice?

Maar ik zal nog wel even met MC overleggen.

Overigens was dit sowieso alleen voor deze week gepland. ::jaja::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #23 Gepost op: 30-10-2005, 02:35:16 »
Ik merk er toch niks van, dus ik oordeel niet, vind het wel belachelijk dat Guikie en Koekoe nu sowieso bij de laatste 8 zitten!  ???
  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #24 Gepost op: 30-10-2005, 09:37:52 »
Overigens was dit sowieso alleen voor deze week gepland. ::jaja::
Regels worden toch één keer genoemd, en dan gelden ze de hele tijd, en nu is het opeens maar voor 1 week. Lekker tegenstrijdig ::ok::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #25 Gepost op: 30-10-2005, 09:56:04 »
Regels worden toch één keer genoemd, en dan gelden ze de hele tijd, en nu is het opeens maar voor 1 week. Lekker tegenstrijdig ::ok::

idd, maar het is en blijft een stomme regel
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #26 Gepost op: 30-10-2005, 09:59:01 »
Dus alleen deze week en dan gaat het weer op de normale manier... Dat is wel heel vreemd  ::ohno:: ::ohno::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #27 Gepost op: 30-10-2005, 11:00:58 »
Sorry maar er staat toch echt


Deze week is er echter iets gewijzigd in het stemsysteem. Omdat er vanaf deze week nog maar 2 teams zijn, wordt de 2e afvaller deze week bepaald door de populairste survivor van de week. Hij of zij bepaalt de 1e afvaller. Vervolgens vind de eilandraad plaats, waar de 2e persoon wordt weggestemd. Mochten mensen hebben gestemd op een persoon die al als 1e afvaller is weggestemd, treed automatisch de rezervestem in werking.


Er staat nergens VANAF DEZE WEEK, da's iets heel anders ::)

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #28 Gepost op: 30-10-2005, 11:29:30 »
Er staat ook nergens vanaf deze week moet de leider de weekopdracht inleveren. ::) Da's dus hetzelfde ::)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #29 Gepost op: 30-10-2005, 11:33:37 »
Laten we die discussie nou ajb afsluiten. Wat zou je ermee opschieten als we m nou nog zouden goedkeuren? Je wint de weekopdracht niet & je moest toch al naar de eilandraad ::jaja::

Mag ik iets voorstellen? Weten jullie misschien hoe we het moeten doen, als jullie het toch allemaal beter weten ::) Ik ga nog wel in overleg met MC hoor, wees niet bang, want er is wel erg veel protest.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #30 Gepost op: 30-10-2005, 12:01:52 »

B - Het argument 'je team minder sterk maken' is inmiddels al een aantal keer bewezen, dat dat niet opgaat. Deze week wonnen de teams met minder survivors en 2 weken geleden gebeurde dat ook al. Mensen stemmen meestal op 1 team, dus ipv dat ze hun stemmen kunnen spreiden over 8 personen, gebeurd dat over 6 (als voorbeeld getallen). En daarnaast, volgens mij vind niemand het erg om een grote concurrent weg te stemmen, ook al zit ie in het eigen team.

Het gaat me niet om wel of niet naar de eilandraad te moeten, maar elke keer als er iemand uitvliegt, blijven er minder mensen over en wordt de kans dat je zelf eruit vliegt ook groter. Nu is de kans dat ik er uit ga nog 1/7de, maar straks mss wel 1/2de

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #31 Gepost op: 30-10-2005, 12:04:26 »
🜃

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #32 Gepost op: 30-10-2005, 13:04:55 »
wat ik me afvraag, iedereen die hier aan het mopperen is,moesten zij op dit ogenblik zelf leider zijn, zouden die hier dan ook komen klagen?  iedereen zegt;het is maar een spelleke,maar hier merk ik toch enige vorm van jaloezie   ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: en VOORAL bij   :-X :-X :-X :-X

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #33 Gepost op: 30-10-2005, 13:10:06 »
wat ik me afvraag, iedereen die hier aan het mopperen is,moesten zij op dit ogenblik zelf leider zijn, zouden die hier dan ook komen klagen?  iedereen zegt;het is maar een spelleke,maar hier merk ik toch enige vorm van jaloezie   ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: en VOORAL bij Faabjuh
Is niet waar! ::ohno::
🜃

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #34 Gepost op: 30-10-2005, 14:25:02 »
Is niet waar! ::ohno::
nee Faab,je moet mijn woorden niet veranderen,ik had het niet over jou  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #35 Gepost op: 30-10-2005, 14:38:05 »
Ik weet niet over wie je het wel hebt, maar ik ben iig superjaloers, ik moet elke week hard mijn best doen om te overleven, want iedereen ziet mij om vage redenen als mr.Survivor en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het geweldig zouden vinden om mr.Survivor eruit te helpen.

Als ik leider was zou ik niet klagen, voor de leiders maakt deze regel niet zoveel uit. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik nooit geprobeerd heb om zelf leider te worden, in overleg met mijn teamgenoten destijds

Ik probeer t gewoon voor mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Ik denk ook dat er hier mensen zijn die denken dat we de spelleiding telkens kritisch benaderen omdat we vinden dat ze geen goed spel maken. Dat is niet waar. Alleen kan in dit spel de spelleiding ook als een tegenstander gezien worden. Logischerwijs, zoals Daisy zelf aangaf, ze bedenken nieuwe spelregels om het de tactische mensen moeilijk te maken. Dat maakt het voor de spelleiding zelf interessanter om de ontwikkelingen te zien. Ik was daar vorig jaar zelf ook niet vies van, maar nu sta ik aan de andere kant.  >:D

Het is gewoon een spel, zelfs de kritische benadering. Dus idd alles moet met een korreltje zout genomen worden.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #36 Gepost op: 30-10-2005, 16:13:14 »
Anders doen ze dat als de leider het populairst is, dat dan de op een na populairste iemand eruit mag stemmen.

Het is maar een ideetje hoor...
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #37 Gepost op: 30-10-2005, 16:16:29 »
Anders doen ze dat als de leider het populairst is, dat dan de op een na populairste iemand eruit mag stemmen.

Het is maar een ideetje hoor...

Zou wel fijn zijn, ik begin die kleurschema's aardig zat te worden  :P

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #38 Gepost op: 30-10-2005, 16:51:46 »
Er staat nergens VANAF DEZE WEEK, da's iets heel anders ::)
Nou, ik wil niet gaan zeuren over regels en dergelijken, maar hier moet ik je toch ongelijk in geven Daisy. Als er staat dat deze week iets veranderd is in het stemsysteem dan betekent dat dus in principe dat het zo is totdat het weer terugveranderd is. Ik heb niks tegen de regels en plottwists zoals deze die het spel lekker verdraaien, maar deze is wel een beetje onhandig verwoord :-\\

Verder vind ik het spel nog steeds top hoor ::ok::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Nieuwe regel is belachelijk
« Reactie #39 Gepost op: 30-10-2005, 17:29:59 »
Nou, ik wil niet gaan zeuren over regels en dergelijken, maar hier moet ik je toch ongelijk in geven Daisy. Als er staat dat deze week iets veranderd is in het stemsysteem dan betekent dat dus in principe dat het zo is totdat het weer terugveranderd is. Ik heb niks tegen de regels en plottwists zoals deze die het spel lekker verdraaien, maar deze is wel een beetje onhandig verwoord :-\\

Verder vind ik het spel nog steeds top hoor ::ok::

En hoe weten jullie wanneer de regels terugveranderen? Zoals Daisy aangaf, betreft het enkel deze week dus jullie zouden op het einde van de week nieuwe veranderingen zien.

Ja goed, dat kunnen jullie natuurlijk niet weten, maar als jullie alles op voorhand al wisten, is het een stuk minder leuk.
2024: wie is de Mol?