Auteur Topic: Schaatsen  (gelezen 32042 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Schaatsen
« Reactie #60 Gepost op: 13-02-2006, 20:45:46 »
die afstand word wel eens gereden hoor ::)...maar vooruit die is veel te kort om naar die mooie strakke mannenbillen te kijken, maak er maar 1000 meter van dan ;D ::rofl::
Ik zal het IOC eens van een telefoontje voor zien!  :)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Schaatsen
« Reactie #61 Gepost op: 13-02-2006, 21:49:25 »
mij favoriet heeft gewonnen  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::





Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Schaatsen
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2006, 00:05:40 »
Leuk voor jou Megan... Nu morgen duimen voor mijn favoriet. Giorgio Rocca doet mee aan de combinatie ...
En was je dan niet voor Jan Bosch ????

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2006, 07:39:25 »
Ik was meer voor Erben Wennemars eerlijk gezegd...Erben is een schatje en zo leuk om te zien :P

maar ik heb voor één man heel veel bewondering en dat is voor Gerard Kemkers...hoe die man daar staat te coachen op het middenterrein én aan de kant van de baan vind ik zo geweldig mooi en ontroerend om te zien, hij heeft van zijn ploeg echt een hecht team gemaakt....Hulde aan Gerard wat mij betreft ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Schaatsen
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2006, 08:47:55 »
En was je dan niet voor Jan Bosch ????

Ook hoor  :D  Als er een Nederlander op t podium staat krijg ik echt wel kippevel... maar als er dan een buitenlander moet winnen, dan t liefst Joey Cheeck  ::bravo::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2006, 15:43:40 »
Cheek stopt na dit siezoen :\'(. Maar ik las ooit in de krant dat ie president wilde worden, nou mijn stem heeft ie ;Dnu nog een greencard verdienen ;D

maar ik heb voor één man heel veel bewondering en dat is voor Gerard Kemkers...hoe die man daar staat te coachen op het middenterrein én aan de kant van de baan vind ik zo geweldig mooi en ontroerend om te zien, hij heeft van zijn ploeg echt een hecht team gemaakt....Hulde aan Gerard wat mij betreft ::bravo:: ::ok:: ::bravo::

Kemkers, geweldige coach vind ik dat. Ook respect voor de manier waarop ie Wennemars onder zijn hoede heeft genomen. Hopenlijk kan Wennemars dat vertrouwen op de 1000 meter uitbetalen.

Vandaag 500 meter dames. Timmer kan verrassen, al verwacht ik geen medaille. Ik gok op Wang :P

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2006, 16:52:52 »
Vandaag 500 meter dames. Timmer kan verrassen, al verwacht ik geen medaille.

Timmer verraste zeker..irritante starter!  ::ohno::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2006, 17:16:50 »
tja fouten maken is menselijk, maar dat nu juist moest geberuen bij Timmer...hmm had dan iemand anders vals gestart :P >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2006, 17:47:40 »
Kan iemand mij uitleggen waarom ze bij de start bij schaatsen eigenlijk stokstijf stil moeten staan? Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Ik kan me zo geen enkele andere sport bedenken waar dat ook zo is.
Geniet nooit met mate...

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Schaatsen
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2006, 19:06:40 »
Kan iemand mij uitleggen waarom ze bij de start bij schaatsen eigenlijk stokstijf stil moeten staan? Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Ik kan me zo geen enkele andere sport bedenken waar dat ook zo is.
Geen idee eigenlijk, maar ongetwijfeld hebben de hoge heren daar over nagedacht. Bij de atletiek sprint moet men ook onbeweeglijk in de startblokken staan, net als bv. bij zwemmen.

De winnares van de 500 meter zei me niets, maar vond haar heel spontaan nadat ze ontdekte dat ze gewonnen had. En het levende bewijs dat je op je 34ste nog steeds mee kan tellen! ::ok::
er was eens......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schaatsen
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2006, 21:57:34 »
Wat erg voor Timmer ::ohno::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Schaatsen
« Reactie #71 Gepost op: 15-02-2006, 00:11:26 »
Kan iemand mij uitleggen waarom ze bij de start bij schaatsen eigenlijk stokstijf stil moeten staan? Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Ik kan me zo geen enkele andere sport bedenken waar dat ook zo is.
Ja.. Dit vraag ik me eigenlijk ook wel af! De commentatoren zeiden het ook al.. Mogen die dames nog ademen? of wat.. Die starter wist van het bewegen van Marianne Timmer blijkt... Dan is het dus gewoon een partijdige fluiter... Dat hoeft ie bij het voetballen niet te doen  ;D

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #72 Gepost op: 15-02-2006, 07:18:34 »
Ik heb dus ook geen flauw idee waarom dat zo is...ben er wel heel nieuwsgierig naar geworden, en heb al even gezocht op internet, maar kan er eigenlijk niet zo snel iets over vinden :-\\
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Schaatsen
« Reactie #73 Gepost op: 15-02-2006, 08:08:59 »
Op zich is het stilstaan voor de start goed te verantwoorden. Dan heeft iedereen dezelfde uitgangspositie en valt er geen voordeel te behalen uit een beweging voor de start. Dat lijkt pietluttig, maar de ervaring zal ongetwijfeld geleerd hebben dat dit noodzakelijk is. Want die ene honderdste die het misschien kan schelen, kan je wel de overwinning opleveren. En als bewegen voor de start wordt vrijgegeven, gaat men daar weer een hele studie van maken hoe die beweging dan precies moet zijn om daar je voordeel mee te doen.
Het nadeel van het stilstaan hebben we gezien. Als je even beweegt kan dat je een diskwalificatie opleveren. En stilstaan als je zo gespannen bent valt niet mee.
Maar.... Marianne Timmer is ervaren genoeg om te beseffen dat ze dit zelf in de hand heeft. Één keer waarschuwen moet toch echt voldoende zijn.
Al blijft het natuurlijk heel erg jammer voor haar dat ze nu niet mocht starten.
er was eens......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #74 Gepost op: 15-02-2006, 08:16:27 »
Ik weet niet meer wie het was (dacht Ria Visser), die zei, dat het normaal Marianne Timmer is die de 1e valse start maakt. Dan weet ze, goed ik sta op scherp, en moet oppassen. Maar nu was het de Koreaanse die de valse start maakte (de slomotion was niet helemaal juist, want vanuit een andere hoek bleek ze wel vals gestart te hebben zag ik later). Misschien dat Timmer daardoor die spanning niet had, bewoog, en de scheids tuimde erin. Tsja, toch een beetje eigen fout. Maar ik vind wel dat die scheidsrechter ontzettend lang wachte met wegschieten. ::ohno::

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #75 Gepost op: 15-02-2006, 15:37:07 »

De winnares van de 500 meter zei me niets, maar vond haar heel spontaan nadat ze ontdekte dat ze gewonnen had. En het levende bewijs dat je op je 34ste nog steeds mee kan tellen! ::ok::


ach ja....ze draait pas 15 jaar mee  :P ::)
http://forum.fok.nl/topic/809218

heb je wsch. niet naar Ria Visser geluisterd, die vertelde het een en ander over zhurova  ::vergroot::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Schaatsen
« Reactie #76 Gepost op: 15-02-2006, 16:56:54 »
tja fouten maken is menselijk, maar dat nu juist moest geberuen bij Timmer...hmm had dan iemand anders vals gestart :P >:(
Heeft eerst haar tegenstandster 1 keer, en toen Marianne 2 keer een valse start veroorzaakt? Ik weet wel dat dat in Nagano ook in driekwart van de gevallen gebeurde, en dat daar toen ook een behoorlijke rel over is geweest. Gelukkig voor Marianne ppakte dat toen gunstiger uit.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #77 Gepost op: 15-02-2006, 18:57:34 »
Heeft eerst haar tegenstandster 1 keer, en toen Marianne 2 keer een valse start veroorzaakt? Ik weet wel dat dat in Nagano ook in driekwart van de gevallen gebeurde, en dat daar toen ook een behoorlijke rel over is geweest. Gelukkig voor Marianne ppakte dat toen gunstiger uit.

Zowel Marianne als haar tegenstandster hebben dus een valse start gemaakt...het is tegenwoordig zo dat wanneer er een valse start is er geen tweede valse start gemaakt mag worden, diegene ligt dan sws uit het toernooi, ook al heeft de tegenstander de eerste valse start gemaakt ::niet-ok::
En gisteren overkwam marianne dat dus...is haar ooit twee keer eerder gebeurd, waarvan 1 keer op juniorenleeftijd
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Schaatsen
« Reactie #78 Gepost op: 15-02-2006, 19:06:12 »
Zowel Marianne als haar tegenstandster hebben dus een valse start gemaakt...het is tegenwoordig zo dat wanneer er een valse start is er geen tweede valse start gemaakt mag worden, diegene ligt dan sws uit het toernooi, ook al heeft de tegenstander de eerste valse start gemaakt ::niet-ok::
En gisteren overkwam marianne dat dus...is haar ooit twee keer eerder gebeurd, waarvan 1 keer op juniorenleeftijd

ik heb t niet gezien, alleen gehoord... dus die tegenstandster mocht gewoon schaatsen ??? :o

wat een achterlijke regel dan  ::niet-ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #79 Gepost op: 15-02-2006, 19:30:03 »
ik heb t niet gezien, alleen gehoord... dus die tegenstandster mocht gewoon schaatsen ??? :o

wat een achterlijke regel dan  ::niet-ok::

is het ook Megan ::jaja:: ...de meningen zijn er dan ook heel erg verdeeld over, als ik de schaatsforums mag geloven...daar wordt er best heftig over gediscussieerd :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!