Auteur Topic: wie is de mol hints in de avro bode.  (gelezen 173887 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #160 Gepost op: 1-03-2006, 18:22:44 »
Één van de puzzels heeft als oplossing:

Zou dit betekenen dat de mol doet als of die niet weet wie de mol is.

De mol is dus Roderick Veelo (die is kaal)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #161 Gepost op: 1-03-2006, 18:24:35 »
Komt hij toevallig ook uit een dorp?
Ik denk niet dat er in de individuele puzzels hints zitten. Ze slaan namelijk niet allemaal ergens op.
The British are not impressed.

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #162 Gepost op: 1-03-2006, 18:30:41 »
Komt hij toevallig ook uit een dorp?
Ik denk niet dat er in de individuele puzzels hints zitten. Ze slaan namelijk niet allemaal ergens op.
Dat denk ik ook, en het zouden wel onnodig veel hints worden
......

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #163 Gepost op: 1-03-2006, 19:08:09 »
even een opmerking tussendoor:

Bij peggy, richard en frederique worden de geboortedatums aan het einde van het stukje genoemd, bij de rest allemaal in het begin(sorry als dit al gezegd is)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #164 Gepost op: 1-03-2006, 19:10:08 »
Nog niet gezegt nee, ik denk niet dat er wat achter zit ofzo, volgens mij doen ze dat gewoon om er een goed verhaaltje van te maken
......

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #165 Gepost op: 1-03-2006, 19:12:19 »
Of Mol Winnaar Verliezer.. altijd verdacht zo'n triotje..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #166 Gepost op: 1-03-2006, 19:24:16 »
Ik denk niet dat je hints in de puzzeltjes kan verwachten.
De uiteindelijke oplossing is namelijk de hint zelf voor de eerstkomende aflevering  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #167 Gepost op: 1-03-2006, 23:23:46 »
- Na elke deelnemer staan er 41 sterretjes;
- Roderick Veelo is momenteel 41 jaar (werd hij op 29 oktober van het vorig jaar, toevallig tijdens de opnames?)

Bij peggy, richard en frederique worden de geboortedatums aan het einde van het stukje genoemd, bij de rest allemaal in het begin

Dit zijn twee hele mooie vondsten!  ::ok::  ::bravo::

Ik ben zelf nog eens naar de profielen gaan kijken en heb daarbij vooral gelet op hoe vaak woorden in de profielen voorkomen. Immers met de frequentie van woorden kan je subtiele hints in de profielen stoppen: namelijk door ervoor te zorgen dat een woord in alle profielen staat behalve in dat van de Mol. Zo'n hint is moeilijk om te ontdekken tenzij je er specifiek naar op zoek gaat.

Hier is het resultaat van mijn speurtocht:

  • Het woord de komt in alle profielen minstens 1 keer voor behalve in dat van Peggy (0)
  • Het woord en komt in alle profielen minstens 1 keer voor behalve in dat van Mary-Lou (0)

Jammer genoeg wijzen deze twee woorden naar verschillende personen. Bovendien is de laagste frequentie in de andere profielen 1. Hoe hoger dit getal is, hoe kleiner de kans is dat deze verdeling toevallig ontstaan is. Bij een aantal van 1 bestaat er een redelijke kans de twee verdelingen toevallig zijn ontstaan. We zoeken verder.

Als de profielenschrijver een hint met woordfrequenties wil maken dan is het heel goed mogelijk dat er tijdens het schrijven ergens iets niet klopt en dat er dan een rare zin moet worden toegevoegd om de woordfrequenties kloppend te maken. Het is dus nuttig om te kijken of er in de profielen rare zinnen staan want de woorden in die zinnen kunnen de sleutelwoorden zijn voor een mogelijke hint.

Ik heb twee rare zinnen in de profielen gevonden: de laatste zinnen voor Milouska (fierljeppen) en Frederique (spinnen). Deze zinnen hebben maar 1 woord gemeen: hoewel. Maar dit woord komt niet voor in de andere profielen en daar hebben we dus niks aan. Wat ook opvalt is dat in beide zinnen een vorm van het werkwoord worden voorkomt. Dit levert het volgende op:

  • Een vorm van het werkwoord worden komt in ieder profiel minstens 1 keer voor behalve in dat van Toine (0)

Maar opnieuw is de laagste frequentie van de rest 1 en weer is de kans groot dat het hier om een toevalligheid gaat. Jammer.

Ik heb verder nog wat andere woorden bekeken zonder iets bijzonders te vinden. Maar plotseling zag ik iets raars bij de persoonlijke voornaamwoorden. Je verwacht dat hij alleen in de profielen van de mannen voorkomt en ze alleen bij de vrouwen (zij wordt dit jaar niet gebruikt). Deze verwachting klopt maar er is een uitzondering:

  • De woorden hij of ze komen in ieder profiel 2 of meer keer voor behalve bij Richard (0)

Een unieke afwezigheid van een groep woorden die verder overal twee of meer keer voorkomen: interessant! Als je het profiel van Richard bekijkt dan kan je je goed voorstellen dat iemand moeite heeft gedaan om het woord hij met opzet te vermijden. Het is ook raar dat zijn voornaam er nergens in staat, in tegenstelling tot in de profielen van de andere kandidaten.

Volgens deze analyse wijzen de profielen dus naar Richard. Wat betekent dit? Is hij de Mol? Dit zou kloppen met de hint over de plaats van de geboortedata die Sneakiej heeft gevonden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #168 Gepost op: 1-03-2006, 23:36:38 »
Oh, da's een mooie!
The British are not impressed.

Offline Martijn.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #169 Gepost op: 2-03-2006, 07:24:07 »
Ooh, wat een analyse. Top man!

Hier kunnen misschien nog wat theorietjes uitvloeien! :)
It's Student Demonstration Time!!!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #170 Gepost op: 2-03-2006, 08:30:53 »
Tis een goede analyse ErikTK, je hebt er veel werk van gemaakt  ::oink::
Maar ik denk zelf niet dat we zo diep moeten zoeken naar eventuele hints.

Ik ga ervan uit dat de hints alleen in de serie op tv zijn verstopt (was voorgaande jaren ook zo). En eventueel op de site, alhoewel ik dat ook betwijfel.
Maar ach, wie weet zit ik er wel keihard naast  ;)

Maar nogmaals hulde voor je analyse. Knap speurwerk  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #171 Gepost op: 2-03-2006, 14:21:06 »
Zeker goed werk! Dat van de geboortedata viel me op.
En dat het toevallig bij 3 personen voorkomt.... tsja sommigen zien er wel een hint en anderen denken dat we niet zo ver moeten/hoeven te zoeken.
Maar het is in ieder geval al een goede voorbereiding!!
Thnx voor het uitzoeken.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #172 Gepost op: 2-03-2006, 16:39:44 »
ja   ik denk dat het toch iets TE ver gezocht is.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #173 Gepost op: 2-03-2006, 19:45:32 »
ja   ik denk dat het toch iets TE ver gezocht is.
eens ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #174 Gepost op: 3-03-2006, 16:19:10 »
Dit zijn twee hele mooie vondsten!  ::ok::  ::bravo::

Ik ben zelf nog eens naar de profielen gaan kijken en heb daarbij vooral gelet op hoe vaak woorden in de profielen voorkomen. Immers met de frequentie van woorden kan je subtiele hints in de profielen stoppen: namelijk door ervoor te zorgen dat een woord in alle profielen staat behalve in dat van de Mol. Zo'n hint is moeilijk om te ontdekken tenzij je er specifiek naar op zoek gaat.

Hier is het resultaat van mijn speurtocht:

  • Het woord de komt in alle profielen minstens 1 keer voor behalve in dat van Peggy (0)
  • Het woord en komt in alle profielen minstens 1 keer voor behalve in dat van Mary-Lou (0)

Jammer genoeg wijzen deze twee woorden naar verschillende personen. Bovendien is de laagste frequentie in de andere profielen 1. Hoe hoger dit getal is, hoe kleiner de kans is dat deze verdeling toevallig ontstaan is. Bij een aantal van 1 bestaat er een redelijke kans de twee verdelingen toevallig zijn ontstaan. We zoeken verder.

Als de profielenschrijver een hint met woordfrequenties wil maken dan is het heel goed mogelijk dat er tijdens het schrijven ergens iets niet klopt en dat er dan een rare zin moet worden toegevoegd om de woordfrequenties kloppend te maken. Het is dus nuttig om te kijken of er in de profielen rare zinnen staan want de woorden in die zinnen kunnen de sleutelwoorden zijn voor een mogelijke hint.

Ik heb twee rare zinnen in de profielen gevonden: de laatste zinnen voor Milouska (fierljeppen) en Frederique (spinnen). Deze zinnen hebben maar 1 woord gemeen: hoewel. Maar dit woord komt niet voor in de andere profielen en daar hebben we dus niks aan. Wat ook opvalt is dat in beide zinnen een vorm van het werkwoord worden voorkomt. Dit levert het volgende op:

  • Een vorm van het werkwoord worden komt in ieder profiel minstens 1 keer voor behalve in dat van Toine (0)

Maar opnieuw is de laagste frequentie van de rest 1 en weer is de kans groot dat het hier om een toevalligheid gaat. Jammer.

Ik heb verder nog wat andere woorden bekeken zonder iets bijzonders te vinden. Maar plotseling zag ik iets raars bij de persoonlijke voornaamwoorden. Je verwacht dat hij alleen in de profielen van de mannen voorkomt en ze alleen bij de vrouwen (zij wordt dit jaar niet gebruikt). Deze verwachting klopt maar er is een uitzondering:

  • De woorden hij of ze komen in ieder profiel 2 of meer keer voor behalve bij Richard (0)

Een unieke afwezigheid van een groep woorden die verder overal twee of meer keer voorkomen: interessant! Als je het profiel van Richard bekijkt dan kan je je goed voorstellen dat iemand moeite heeft gedaan om het woord hij met opzet te vermijden. Het is ook raar dat zijn voornaam er nergens in staat, in tegenstelling tot in de profielen van de andere kandidaten.

Volgens deze analyse wijzen de profielen dus naar Richard. Wat betekent dit? Is hij de Mol? Dit zou kloppen met de hint over de plaats van de geboortedata die Sneakiej heeft gevonden.


Mooi uitgekiend weer Erik. ;D ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #175 Gepost op: 3-03-2006, 16:23:32 »
trouwens ff over die puzzeltjes...

op de site kun je ook al de oplossing van week 2 invullen...  is die al in gegaan   en wie heeft de puzzeltjes dan??

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #176 Gepost op: 3-03-2006, 16:27:33 »
Nee die is nog niet ingegaan, die ligt vanaf volgende week in de winkels
......

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #177 Gepost op: 3-03-2006, 16:31:57 »
ok ik d8 al:P

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #178 Gepost op: 3-03-2006, 16:34:29 »
Waarom gaan we opeens allemaal op zoek naar een hint op de site?
Dat is voorgaande jaren toch ook nooit zo geweest...  ???

Of dat is dan in ieder geval niet naar buiten gebracht.
Ik denk inderdaad dat er niet zover hoeft worden gezocht...
Maar ach.. You Never Know...
The sun came up and reality set in.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: wie is de mol hints in de avro bode.
« Reactie #179 Gepost op: 3-03-2006, 16:42:38 »
tog grappig:P

ik vind ut wel lol