Auteur Topic: Toine is niet de mol!  (gelezen 61693 keer)

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Toine is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2006, 11:30:10 »
Mijn Theorie waarom Toine de mol is:

De Olympische winterspelen zijn net afgelopen. Zoals Mart en Evert bij de sluitingsceremonie al meldden, NOS was er met een klein, beperkt groepje in Italië. Ik denk dat ze Toine graag mee naar Turijn genomen hadden als hij zelf niet aangegeven zou hebben dat hij níét mee wou. En waarom denk ik nou dat hij de mol is. Nou, ik denk dat hij bij de NOS heeft aangegeven dat hij liever in Nederland blijft omdat hij in oktober ook al naar Argentinië is geweest voor Wie is de Mol. Ik denk dat hij wél naar Turijn zou zijn gegaan als hij maar kort in Argentinie had gezeten, dus een paar dagen, en dan af zou vallen. Maar hij heeft aangegeven niet mee te willen, dus ik vermoed dat hij een langere periode van stal is geweest met WIDM. Of hij is ver gekomen in de serie, óf hij is de Mol.....

En daarom deze, nog vage theorie, maar ik moest toch argumenten hebben  ::jaja::

:P

Groeten, Jasper 

(ik denk dat ik deze theorie aan moet passen als het klopt wat Daedalus net zegt :p)

Ik zie eerlijk gezegd niet zo in waarom niet EN naar Argentinië EN naar Turijn zou kunnen gaan  ???
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2006, 17:12:39 »
Ik kan me nog herinneren dat Toine afgelopen seizoen bij praatjesmakers zat (ncrv).

Hij werd toen in de zeik genomen door zo'n klein jochie  >:D die middels een "oortje" in verbinding stond met de regie en zo hele vervelende (voor de kijker leuke) vragen ging stellen  :D.
Zal ff kijken of ik fragment kan vinden....

jep, gelukt --> http://www.ncrv.nl/?nav=pocjtCsHtGAmbCfcCWdBqC#pocjtCsHtGAmbCfcCWdBqC ::trots::

Uiteraard komt WIDM niet tersprake. Toch is het een leuk gesprek. Ik zou zeker even kijken!! Vanaf min 27 begint het ongeveer.
Opvallend is dat Toine vertelt geld niet belangrijk te vinden. Ik veronderstel voor het gemak even dat als hij de keus had hij het spelen van de mol boven het spelen van de "mollenvanger" zou verkiezen  ::vergroot::.
Hij vertelt ook dat zijn vrouw wel van geld houdt wat mijn veronderstelling weer tegenspreekt.

Activiteit om op te letten: volgens Toine kan hij zeer goed snowboarden. Stel dat dit nu een activiteit is in het spel (in Argentinië  ;)) eens even kijken wat ie ervan bakt!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2006, 20:04:29 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2006, 20:39:01 »
Praatjesmakers is zoo leuk ::rofl:: ::rofl::

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2006, 21:25:46 »
Praatjesmakers is zoo leuk ::rofl:: ::rofl::

::tandpastasmiley:: yep, idd  8)
Vooral als ze zo lekker te grazen worden genomen als Toinnie-boy  ;)

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2006, 11:50:13 »
Toine lijkt me teveel een 'goedzak' om de Mol te kunnen zijn. Hij lijkt me iemand die niet echt de schijn op kan houden.

Offline nini2008

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 5-03-2006, 13:24:08 »
Na de avro bode special over wie is de mol kritisch bekeken te hebben vielen een paar vreemde dingen me op..

Er staat in de inleiding:
Wie is de Mol?
Zes acteurs, drie journalisten, een cabaratier.
Een presentator.
En een mol...

Dat zijn in totaal 12 personen.
Het bovenste rijtje zijn er 10.
Er doen 10 kandidaten mee, dan heb je nog Karel, en 1 dubbelrol, de Mol.

Ervan uitgaand dat Karel de presentator is, zou het bovenste rijtje (Zes acteurs, drie journalisten, een cabaratier) de kandidaten moeten omschrijven.
Maar als je dat nagaat en de beroepen van de kandidaten, die onder hun namen staan, bekijkt kom je dit dilemma tegen:

Zes acteurs: 1. Mary-Lou, 2. Liz, 3. Geert, 4. Frederique, 5. Chris, 6.peggy.
Een cabaratier: Richard
Drie journalisten: 1. Milouska, 2. Roderick, 3....?
er staat geen derde journalist bij.

Hierboven staan nu dus negen personen, we missen er nog 1, dat is Toine. Onder zijn naam staat presentator... Maar is hij niet ook journalist? Net als Milouska en Roderick, die ook presenteren, maar toch journalist heten?

Of is hij dan presentaor in het rijtje en Karel de derde journalist? Waarom zou de presentator dan apart van het andere rijtje staan? Er staat ook heel duidelijk 1 presentaor, met streepjes op de een, terwijl er bij een cabaratier gewoon een staat...

Zou de avro een fout hebben gemaakt? Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Maar het is mogelijk.

Is dit een gewone fout, of blijkt hieruit dat Toine zijn rol in het spel niet klopt?

In de Veronica gids staat ook nog een stukje over de Mol. Er staat daarin: Onder de kandidaten bevinden zich Frederique Huydts, Liz Snoijink en Toine van Peperstaten.
Winnaar, verliezer en de Mol?? Of toeval? Maar dat bestaat bijna niet in Wie is de Mol..

Dan nog 1 ding. Maar dat is geen waterdichte theorie.
Als je op de totaal foto van de kandidaten Toine zijn positie bekijkt.  En dat vergelijkt met de foto's van vorige jaren, staat bijna altijd de mol op de positie waar hij nu staat...

Toine, rechts onder.

Deborah, moeilijk te zien, maar rechts onder.

Nico, wel rechts, maar bovenin.

George, precies hetzelfde als Toine.

Elize, heel anders.

Ivonne, weer net als Toine.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #26 Gepost op: 5-03-2006, 13:30:40 »
Ivonne, weer net als Toine.
Je bedoelt Yvon. ;)
The British are not impressed.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2006, 14:28:31 »
Is op zich aardig bedacht theorie Nini. Zou mooi zijn als het waar, want dan heb ik al lekker veel punten in de pool  ;)

Toch denk ik dat Toine in het rijtje van journalisten thuis hoort, aangezien hij ook reportages maakt voor Studio Sport.

Karel van de Graaf is de presentator.

Hou je over de mol (dus 12e persoon). Ik denk alleen dat ze gewoon voor "het mooie" deze uitdrukkingen hebben gebruikt. Een beetje zoiets als slogan snap je?

- 10 Kandidaten!
- 1 Presenator!
- en onderhen: 1 Mol!

Zo iets. Ze kunnen natuurlijk moeilijk gaan zegen 9 kandidaten, waarvan 6 acteurs, 2 presentatoren, 1 cabaretier (totaal 9) en 1 mol, want dan weet iedereen vantevoren wie de mol is! Zou beetje jammer zijn.  ::trots::

Offline nini2008

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2006, 14:39:24 »
Het gekke is dat ze het in de AVRO-bode hebben over 3 journalisten, maar er zijn maar 2 deelnemers die als beroep journalist hebben (Milouska en Roderick). Toine IS ook een journalist natuurlijk, maar in de AVRO-bode zeggen ze dat hij van beroep presentator is: dubbelrol dus.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2006, 15:04:24 »
Het gekke is dat ze het in de AVRO-bode hebben over 3 journalisten, maar er zijn maar 2 deelnemers die als beroep journalist hebben (Milouska en Roderick). Toine IS ook een journalist natuurlijk, maar in de AVRO-bode zeggen ze dat hij van beroep presentator is: dubbelrol dus.

maar als Toine ook als presentator zou worden aangemerkt, zou je beetje verwarring hebben natuurlijk, aangezien ern maar 1 presntator is en das Karel.
Zie verder ook mijn vorige toelichting.

Offline nini2008

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 5-03-2006, 19:47:36 »
Citaat
maar als Toine ook als presentator zou worden aangemerkt, zou je beetje verwarring hebben natuurlijk, aangezien ern maar 1 presntator is en das Karel.
Zie verder ook mijn vorige toelichting

Ja dat begrijp is, maar mijn punt is juist,
waarom staat er onder Toine zijn naam presentator als hij eigenlijk journalist is?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2006, 20:31:53 »
Ja dat begrijp is, maar mijn punt is juist,
waarom staat er onder Toine zijn naam presentator als hij eigenlijk journalist is?
Omdat hij meer presenteert dan dat hij als journalist op pad is misschien? Maar dat het één onder zijn naam staat betekent niet dat hij het ander niet is. Het één sluit het ander niet uit.

Het klopt dus dat er 3 journalisten bij zitten, en het klopt ook dat Toine presentator is. Niets aan de hand in principe.

Dat het in de avrobode zo wordt verteld is natuurlijk wel een beetje raar, maar dat kan heel goed het gevolg zijn van verschillende schrijvers (de profielen van de kandidaten zijn, waarschijnlijk, niet door iemand van de avrobode geschreven, maar door iemand van het programma zelf).
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2006, 21:44:39 »
Idd.
Molmark heeft helemaal gelijk.
"Zes acteurs, drie journalisten, een cabaratier.
Een presentator.
Een presentator.
En een mol..."

Dat staat natuurlijk niet.
Maar toch goed gevonden.
Al zie ik Toine toch meer als presentator hoor!

gr.
Sprien

The sun came up and reality set in.

Offline nini2008

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2006, 23:57:47 »
Citaat
Omdat hij meer presenteert dan dat hij als journalist op pad is misschien? Maar dat het één onder zijn naam staat betekent niet dat hij het ander niet is. Het één sluit het ander niet uit.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in, maar Milouska en Roderick presenteren ook meer dan dat ze journalist zijn. En bij hun staat ook journalist, niet presentator. Waarom bij Toine dan niet?

Citaat
Het klopt dus dat er 3 journalisten bij zitten, en het klopt ook dat Toine presentator is. Niets aan de hand in principe.

Het klopt in principe, maar waarom staat er in het rijtje "Zes acteurs, drie journalisten, een cabaratier" ieder zn beroep, zoals in het artikel omschreven, behalve Toine? Waarom noemen ze Toine niet ook journalist net als Milouska van het jeugdjournaal en Roderick van RTLZ?

Citaat
Dat het in de avrobode zo wordt verteld is natuurlijk wel een beetje raar, maar dat kan heel goed het gevolg zijn van verschillende schrijvers (de profielen van de kandidaten zijn, waarschijnlijk, niet door iemand van de avrobode geschreven, maar door iemand van het programma zelf).

Het staat ook zo op de officiele site van Wie is de Mol...
Toine als presentator, Milouska en Roderick als journalist.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #34 Gepost op: 6-03-2006, 13:34:40 »
Ja, daar heb je helemaal gelijk in, maar Milouska en Roderick presenteren ook meer dan dat ze journalist zijn. En bij hun staat ook journalist, niet presentator. Waarom bij Toine dan niet?

Citaat van: WIDM.com-profiel
Milouska werkt voornamelijk achter de schermen als redacteur bij het Jeugdjournaal. Maar bij afwezigheid van de vaste presentatrice staat ze ook wel eens voor de camera's.
Milouska is dus wel degelijk meer journalist dan presentatrice.

Het klopt in principe, maar waarom staat er in het rijtje "Zes acteurs, drie journalisten, een cabaratier" ieder zn beroep, zoals in het artikel omschreven, behalve Toine?
Ik denk dat dit geschreven is door iemand anders dan de schrijver van de profielen, misschien zelfs iemand die de profielen niet eens gelezen heeft. En is het vanwege de estetische redenen logisch dat Toine daar journalist wordt genoemd in plaats van presentator (het klinkt gewoon mooier dus).

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 6-03-2006, 14:13:12 »
In de Veronica gids staat ook nog een stukje over de Mol. Er staat daarin: Onder de kandidaten bevinden zich Frederique Huydts, Liz Snoijink en Toine van Peperstaten.
Winnaar, verliezer en de Mol?? Of toeval? Maar dat bestaat bijna niet in Wie is de Mol..
Alsof de mensen van de Veronicagids zouden weten wie de Mol is... ;)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #36 Gepost op: 6-03-2006, 15:05:46 »
Alsof de mensen van de Veronicagids zouden weten wie de Mol is... ;)
Nee, maar het kan best in een persbericht oid van de Avro staan ;)

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 6-03-2006, 18:26:04 »
Idd.
Molmark heeft helemaal gelijk.
"Zes acteurs, drie journalisten, een cabaratier.
Een presentator.
Een presentator.
En een mol..."

Dat staat natuurlijk niet.
Maar toch goed gevonden.
Al zie ik Toine toch meer als presentator hoor!

gr.
Sprien

dank u  ::tandpastasmiley::

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #38 Gepost op: 9-03-2006, 14:58:54 »
Er is niks mis mee als ze zeggen dat Toine een presentator is....want dat is ie ook...en als ze ergens anders zeggen dat hij journalist is....is daar ook niks mis mee....want hij is ook journalist ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jay29

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 9-03-2006, 15:29:00 »
Als je op Google zoekt op: Wie is de Mol bij "Afbeeldingen" krijg je enkele plaatjes van oude afleveringen, plus bijvoorbeeld foto's van Yvon, Angela etc.

Maar op de 2e zoekpagina staat er ook een fotootje van Toine van Peperstraten bij. Rechts naast hem staat een MOL !

Als je het fotootje aanklikt, krijg je de site van de NOS, zonder dat er iets staat over Wie is De Mol...heel vreemd.

Hint ?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2006, 15:42:56 door Jay29 »