Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 420367 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #920 Gepost op: 30-04-2015, 18:10:42 »
Ik krijg wel zo'n pop-up na een update, dat de computer opnieuw opgestart moet worden en dan heb ik de keuze omdat meteen te doen of het uit te stellen. Maar ik kan me even niet herinneren of ik ze ook krijg als AVG geupdate moet worden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #921 Gepost op: 30-04-2015, 18:30:57 »
Durf niet te zeggen of ik het heb gehad.

Maar als je op je avg-icoontje rechtsonder in je taakbalk, bij de klok, klikt. Staat er dan in het menu ergens "De beveiliging is bijgewerkt"?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #922 Gepost op: 30-04-2015, 20:03:15 »
wij gebruiken een betaalde versie van Bullguard. Mijn man is ooit slachtoffer geweest van fishing en het feit dat wij een betaalde virusscanner gebruikten heeft zeker geholpen bij het terugkrijgen van ons geld.
er was eens......

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #923 Gepost op: 30-04-2015, 20:04:29 »
Ik krijg wel zo'n pop-up na een update,

Die krijg ik inderdaad ook. Wat ik nu heb is ongeveer de helft kleiner en ziet er minder afgewerkt uit. Ik maak wel even een screenshot als ik 'm weer krijg, maar:

Maar als je op je avg-icoontje rechtsonder in je taakbalk, bij de klok, klikt. Staat er dan in het menu ergens "De beveiliging is bijgewerkt"?

Dat stond er niet, na rechts klikken wel 'Nu bijwerken'. Dat gedaan en melding gekregen dat de update was voltooid (weer netjes rechts onderin).

Dus wie weet is het nu opgelost en weet ik meteen of het legitiem was. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #924 Gepost op: 14-05-2015, 18:19:27 »
Ik heb het al een aantal keer ergens geroepen, maar er is iets raars mijn mijn wifi aan de hand. Hij geeft een verkeerde locatie aan. Hij ziet mij nl. als in Boston, MA, USA.

Qua internetten zelf heb ik er geen last van.  Het internet zelf werkt gewoon, kan forummen, emailen, facebooken, twitteren, downloaden et.c.. Alleen bij bepaalde applicaties heb ik er last van. Bekendste is Youtube. Je kent wel, als je bepaalde trailers van films wil bekijken, maar die zijn alleen toegankelijk voor mensen vanuit de USA. Dan krijg je een melding 'Niet toegankelijk voor jouw land'. Voordeel: ik kan nu die Amerikaanse filmpjes wel zien. Nadeel: ik heb nu het omgekeerde, voor Amerikanen zit er ook blokkade op bepaalde Europese filmpjes, en die kan ik nu niet meer zien. In Songpop zoekt hij tegenstanders bij je in de buurt, ik krijg dus nu alleen maar Amerikaanse tegenstanders. En als er reclame tussendoor komt in bepaalde spelletjes apps, zijn het allemaal Amerikaanse reclames.

Ik ben er vrij zeker van dat het aan de wifi thuis ligt.
Als ik bijv. bij mijn ouders op de wifi zit, doet Yotubue 't nl. wel goed.

GPS is ook niet het probleem, Google Maps, Facebook en Twitter zien mij gewoon als in Utrecht. En als ik een IP check doe, geeft ie ook gewoon Utrecht aan.

Ik heb al een aantal keer mijn modem herstart, maar dat helpt niet. Een tijdje geleden was het probleem ineens weg, maar een aantal dagen later was het weer terug. En sindsdien is het niet meer weggegaan.

Als ik google op dit probleem, krijg ik alleen maar hits van mensen van wie het GPS signaal een verkeerde locatie aangeeft, maar dat is het dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of toch maar met Ziggo in de clinch gaan?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #925 Gepost op: 14-05-2015, 19:56:25 »
Interessant probleem. Ik zou niet weten hoe je het moet oplossen maar zou het kunnen dat er een proxy in je modem verwerkt zit? Het is op mobiel en computer toch? Want dan kan het haast niet aan geinstalleerde software liggen maar moet het probleem bij de modem zitten. Heb je na een herstart ook het wachtwoord van je wifi aangepast? Geen idee of het mogelijk is, maar misschien zit iemand van buitenaf een proxy bij jou er op te gooien (en maakt die dus gebruik van jouw internet)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #926 Gepost op: 14-05-2015, 20:00:19 »
ken je dit verhaal het was iets met een ip adres uit een ander land die ingekocht zijn door vodafone. Kan daar je probleem liggen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #927 Gepost op: 14-05-2015, 20:38:50 »
Ik moest ook aan dat verhaal denken Lukie (Erik Pas is een kennis van me). Denk echt dat je bij Ziggo moet zijn Daisy.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #928 Gepost op: 14-05-2015, 21:31:51 »
Interessant probleem. Ik zou niet weten hoe je het moet oplossen maar zou het kunnen dat er een proxy in je modem verwerkt zit? Het is op mobiel en computer toch? Want dan kan het haast niet aan geinstalleerde software liggen maar moet het probleem bij de modem zitten. Heb je na een herstart ook het wachtwoord van je wifi aangepast? Geen idee of het mogelijk is, maar misschien zit iemand van buitenaf een proxy bij jou er op te gooien (en maakt die dus gebruik van jouw internet)

Klopt, computer, ipad en telefoon, en zodra ik t huis uit ben is t weg.

Iig dank voor het meedenken allen, ik ga nog eens met dat modem aan de slag.

Edit: iig even wifi wachtwoord veranderd, maar dat heeft niks uit gemaakf, probleem lijkt dus niet van buitenaf te komen, morgen weer verder stoeien met t modem.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2015, 23:24:54 door Daisy »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #929 Gepost op: 17-05-2015, 20:38:15 »
Ik wilde vandaag inloggen op een oud live.nl mailadres, maar toen kreeg ik ineens de melding dat het account niet bestaat terwijl ik toch 100% zeker weet dat het emailadres klopt. Wat googlen leverde op dat live.nl adressen al sinds 2012 ofzo niet meer bestaan, maar je zou toch zeggen dat die dan gewoon zijn overgezet op Outlook zoals toen ook met alle hotmail-adressen is gebeurd, niet dat die hele account gewoon is verwijderd door Microsoft.

Heeft iemand enig idee of en hoe ik deze account nog in kan komen? Google kan me verder niet zoveel vertellen helaas en Microsoft zelf lijkt ook al niet zo behulpzaam op hun forum naar andere mensen toe :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #930 Gepost op: 17-05-2015, 21:07:40 »
Als je meer dan een half jaar niet inlogt op een aan Hotmail-gekoppeld e-mailadres, komt dat adres definitief en onomkeerbaar te vervallen. Eerst een halfjaar op inactief, bij opnieuw inloggen, wordt het account weer geactiveerd. Als er daarna nog een half jaar niet ingelogd wordt, wordt het account gedeletet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #931 Gepost op: 17-05-2015, 21:29:42 »
Echt? En dat zonder melding? Ik heb het account gewoon gekoppeld aan een ander emailadres dat ik nog wel regelmatig gebruik, dus het zou wel netjes zijn geweest als ze me daar dan een mailtje hadden gestuurd daarover.

Ik heb trouwens ook helemaal niet het idee dat het al meer dan een jaar geleden is dat ik er heb ingelogd. Ik gebruik het nog steeds af en toe om me ergens voor aan te melden en heb daar nog nooit problemen mee gehad omdat het adres niet meer zou bestaan ofzo. Meestal ging dit om dingen waar je geen activatiemail voor kreeg, dus misschien had ik daar überhaupt gewoon een niet-bestaand mailadres kunnen invoeren, maar ik wilde er nu dus inloggen omdat ik me ergens had aangemeld ermee en wél een activatiemail zou krijgen. Maar ik kreeg geen melding dat hij die activatiemail niet kon verzenden, en het lijkt me dat dat zou moeten gebeuren als dat hele account echt niet meer bestaat. Dus ik vind het maar vreemd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #932 Gepost op: 17-05-2015, 22:32:16 »
Dit al geprobeerd?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/id-support

Lijkt het standaard antwoord te zijn, maar een andere oplossing kon ik ook niet vinden.

En dan misschien bij die site waar je je hebt aangemeld kijken of het mogelijk is de activatiemail nog een keer en naar een ander e-mailadres te laten sturen?

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #933 Gepost op: 17-05-2015, 22:41:58 »
Al geprobeerd ja, als ik dan klik op "ik heb problemen bij het aanmelden" krijg ik een lege pagina :-\\

En ik heb ook al een mailtje gestuurd naar de site waar ik me had aangemeld met exact die vraag ::jaja:: Dus hopelijk is dat mogelijk, en anders maar gewoon een nieuwe account maken zodra dat kan. Dat had ik eerst al geprobeerd, maar toen vonden ze dat ik te snel achter elkaar een nieuwe account probeerde te maken vanaf dezelfde computer :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #934 Gepost op: 17-05-2015, 23:03:10 »
 ;D Ze werken je wel van alle kanten tegen. :P

Als ik op problemen met aanmelden klik, kom ik op de inlogpagina van login_live_com. ???

Wat doet deze link (en, als dat kan, waar kom je uit als je inlogt)?
hele lange url
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #935 Gepost op: 17-05-2015, 23:21:23 »
Die hele lange url leidt naar diezelfde lege pagina (terwijl ik ben ingelogd). Ik zie steeds alleen maar de menubalken. Dus dat schiet ook niet op :-\\

Maar ja, het aanmelden heeft op zich geen haast, en volgens mij had ik geen belangrijke accounts aan dat emailadres gekoppeld, dus als het echt weg is is dat nou ook weer niet zo'n heel groot probleem. Was meer een adres dat ik gebruikte voor allerlei onzin zodat ik daar tenminste alle spam op zou krijgen en niet op m'n normale account :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #936 Gepost op: 18-05-2015, 17:47:48 »
Vreemd.

Maar als je nog kunt inloggen met een ander e-mailadres, kun je misschien via die weg support bereiken (tandwieltje -> Help -> Problemen met wachtwoorden en aanmelden -> klantondersteuning). Als product Outlook.com kiezen, kom je uiteindelijk bij een formuliertje waar je aan kunt geven met welk e-mailadres je problemen hebt.

En als dat ook niet lukt inderdaad maar een nieuw spamadres aanmaken. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #937 Gepost op: 21-05-2015, 21:37:53 »
Is er iemand bekend met pakketbezorging van DHL? Ik heb een mail dat het pakket tussen 14.00 en 18.00 bezorgd zou worden en dat ik als ik dan niet thuis was, met de bij mij afgeleverde kaart een andere optie door kan geven. Net als bij PostNl eigenlijk. Maar er is geen kaart in mijn brievenbus gestopt en als ik op de link klik staat er ook nog dat de chauffeur nog onderweg is. Lijkt me een beetje laat. Laatste bezorgtijd die zij zelf aangeven op de website is 21.00. Maar bij mij zou het dus 's middags bezorgd worden. Ben benieuwd waar mijn pakje nu is.  :P

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #938 Gepost op: 21-05-2015, 23:05:13 »
Als rookie koerier kan ik je vertellen dat er soms per ongeluk wel eens een pakket in de loods gescand wordt maar vergeten word in de auto te stoppen. Zou wel verwachten dat dit dan rond deze tijd al op enige manier bekend was gemaakt aan jou. Bij ons past de planning dan de status aan.

Het kan natuurlijk ook dat de bezorger is vergeten het briefje door de bus te doen. Ik zou even morgenochtend afwachten en als de status ongewijzigd blijft gewoon ff de klantenservice bellen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #939 Gepost op: 21-05-2015, 23:09:31 »
 ::ok:: Er staat nu: bezorgdag is gewijzigd. Dus dat zal dan wel morgen worden.