Auteur Topic: De NS...  (gelezen 1299 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
De NS...
« Gepost op: 14-03-2006, 18:12:58 »
Sorry ik moet hier even frustratie kwijt. Hier mijn verhaal.

12:30 @School: Aahh heerlijk, lekker vroeg uit. Laurens (mijn maat) en ik gaan naar huis.
12:45 @Rotterdam Alexander: De treinen tussen Rotterdam Alexander en Centraal rijden niet.. Dat word met de metro naar Blaak.. Nouja, dan maar even een patatje kopen bij de smullers..
13:00 @Rotterdam Alexander: We nemen de metro richting Blaak
13:20 @Rotterdam Blaak: De trein van 13:28 heeft 5 minuten vertraging. Dan nog maar ff rondlanterfanten op de markt
13:35 @Rotterdam Blaak: Deze trein rijdt ook al niet!! Nou dan gaan we maar met de metro naar Schiedam om vanaf daar naar Delft te gaan met de trein.
13:50 @Schiedam Centrum: Ook hier geen treinen! Wat nu? Er gaan geen bussen naar Delft. We besluiten de zus van Laurens te bellen (die woont een klein stukje van Schiedam C.), Laurens' moeder is daar ook in de buurt met de auto. Dan gaan we naar Laurens' zus en proberen we vanaf daar zijn moeder te bellen.
14:15 @Laurens' zus: Gezellig spelen met het 10-maanden oude neefje van Laurens en ondertussen proberen zijn moeder te bereiken. Maar geen succes. We besluiten maar de bus te nemen terug naar Rotterdam Centraal, die gaat om 15:04
15:15 @Rotterdam Centraal: De bus naar Delft gaat om 15:23.. Eindelijk..
15:23 @Bushalte Rotterdam Centraal: De bus zit stampvol en we worden niet meer toegelaten, klotezooi..
15:53 @Bushalte Rotterdam Centraal: Eindelijk een bus waar we in passen. We vertrekken richting Delft
16:30 @Delft Station: Eindelijk eindelijk. Ik grijp m'n fiets en rijd naar huis
16:50 @Thuis: Het avontuur is eindelijk voorbij..

Reistijd: 4:20
Normaal: 0:50

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De NS...
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2006, 18:35:14 »
Sorry ik moet hier even frustratie kwijt. Hier mijn verhaal.




Reistijd: 4:20
Normaal: 0:50
Dat is geen reistijd, in dit geval is het puur vermaak.

Ik zat op de dag van de Fandag voor Expeditie Robinson 3 minuten van Tilburg af, wat al een omweg was. Maar ik heb die dag 2 uur en 10 minuten daar stilgestaan. Ik had een marge van anderhalf uur, en kwam nog ruim een uur na het begin van de fandag binnen.

En de NS zegt dat ik geen recht heb op teruggave van mijn geld omdat het een gepland oponthoud was.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 18:42:55 door Bodejos »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De NS...
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2006, 20:45:48 »
Dat is geen reistijd, in dit geval is het puur vermaak.

Ik zat op de dag van de Fandag voor Expeditie Robinson 3 minuten van Tilburg af, wat al een omweg was. Maar ik heb die dag 2 uur en 10 minuten daar stilgestaan. Ik had een marge van anderhalf uur, en kwam nog ruim een uur na het begin van de fandag binnen.

En de NS zegt dat ik geen recht heb op teruggave van mijn geld omdat het een gepland oponthoud was.
Dat is flinkt genaaid ::oink::
Ik krijg tenminste nog 5 euro ofzo terug ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De NS...
« Reactie #3 Gepost op: 18-03-2006, 22:29:48 »
Station Arnhem is irritant. Daar rijden vertrekken de treinen in de richting Utrecht en Nijmegen vanaf hetzelfde perron en ze rijden in dezelfde richting. Daarnaast zijn het ook allemaal dubbeldekkers. Kortom, zeker zo'n 12 treinen per uur. Zo liep ik vrijdag buiten het station op weg naar het perron en zag een trein wegrijden. Ik kijk op m'n horloge 17.53, vertrektijd van de trein naar Woerden. Ik balen (maar kon niet sneller op het station vanwege de bus, hij was nog vroeg voor z'n doen). Dus ik loop rustig naar het perron, ik sta beneden, ik hoor een fluitje, dus ik sprint de trap op ... rijdt de trein naar Woerden voor m'n neus weg. Als ik wat harder had doorgelopen had ik 'm gehaald, nu moest ik een half uur wachten. >:(

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De NS...
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2006, 20:42:07 »
In de randstad rijdt er nooit wat op tijd. Ik reis nogal veel tussen Den Haag - Utrecht en Amsterdam. Nou het is een wonder als die treinen op tijd rijden. Laatst weer iets moois. De trein vanuit Utrecht naar Rotterdam reed niet. Dus dacht de NS, goh dan hoeven we bij de gecombineerde trein Den Haag/Rotterdam alleen het gedeelte Den Haag maar te laten rijden. Een kleinere trein dus. Waren ze even vergeten dat alle mensen voor Rotterdam mee moesten naar Den Haag of Gouda om daar over te stappen naar Rotterdam. Gevolg: trein die zo vol was, dat ie niet mocht rijden. Waarna iedereen vrolijk in de volgende trein stapte, waar het dus ook nogal vol werd.

En gister (maar dat lag niet echt zozeer aan de NS) had ik om 0.24 een trein vanuit Duivendrecht die om 1.05 aankwam op Zeist, terwijl mijn laatste bus dus gaan om 0.59. Ik heb verdikke 21 euro taxikosten moeten betalen. Maar ja, dan had ik zelf maar even beter moeten kijken hoe laat mijn laatste trein ging  :P