Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 55223 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 15-04-2006, 22:18:32 »
Was een dropout op de Digi. Heb ik vaak genoeg gezien, dit zal geen hint zijn.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 15-04-2006, 22:23:54 »
Volgens mij had de groep voetballen en speelgoed allebei als speelgoed staan en heeft Karel die twee onderverdeeld, zodat er alsnog tien woorden gevraagd konden worden.

maar dan hadden ze toch ons alsnog wel de tweede fout laten zien lijkt me??
Triomf!

Offline tommie23

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 15-04-2006, 22:29:53 »
De storingen kun je terugzien in uitzendinggemist.nl rond 15:21 en 46:16

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 16-04-2006, 01:07:20 »
Is het niet zo dat Karel het speelgoed dat Richard moet vertalen fout rekent omdat Richard het verkeerd uitspreekt? Juego de ninos? *klinkt als*
En Toine weet voetbal (Pelotta?) niet, dus is het daarom maar 8 goed?

Roderick met zo'n enorme zonnebril lijkt wel een MOL. (grote zwarte kijkers).

Bij het "woordjes overhoren" zegt Toine tegen Peggy: "Voetbal hoef ik niet te noemen hè?"

« Laatst bewerkt op: 16-04-2006, 01:17:49 door bridgetvh »
Greetzzz, Bridget

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #124 Gepost op: 16-04-2006, 10:41:19 »
Ik kom maar weer eens met een cijfertheorie. Namelijk het cijfertje 3

-roderick kiest enveloppe nummer 3
-roderick rijdt ook in auto 3 en toevallig ook als 3e
-en de tussentijd die karel meld op het circuit is 12.21 ==> is bij mij dan ook 3.3
-Richard zegt, ja ik was als 3e eruit toen, dus mocht ik er weer in het spel. En wie liet hem weer in het spel? juist roderick, en die was ook als 3e aan de beurt in de fabriek.

Is dit toeval allemaal?

verder was ook 24 minuten wel een rare keuze, waarom niet 25 dan, misschien omdat je het beter kan delen door 6, met 24 kom alleen weer uit bij 2+4=6 6= F, frederique?
Ik ben er van overtuigd dat dit geen hints zijn. Dat de tijd 12:21 was, was toevallig omdat ze er nou eenmaal zo lang over deden. Dat Roderick envelop 3 kiest, is zijn eigen keuze als ie de Mol niet is. Al die 3-dingetjes zijn denk ik toevallig. Sowieso zou het altijd de derde afvaller zijn die terug kwam, of Roderick hem nou vrij liet of niet.
De vierentwintig minuten zijn gekozen omdat het vierentwintig kilometer is dat ze moeten rijden. En dat twee en vier zes is en de F de zesde letter, ja heel fijn maar als dat een hint is, is het wel héél zielige.

Klopt en heb je ook het wel bekende S4 cijfer er uit kunnen halen. 1978-2006
Daar is namelijk haar geboorte dag. Peggy is jarig op 28 Oktober.
Hetzelfde als hierboven. Wat is S4? Wat is er met 28 oktober?

Alhoewel ik me wel afvraag hoe het jaar 1972 gekozen is. Bovendien, Peggy had 't in het begin wel over 1968, maar later toch echt over 1978 en op die vraag gaf de gastheer antwoord.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2006, 10:43:16 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 16-04-2006, 12:03:38 »
Sowieso zou het altijd de derde afvaller zijn die terug kwam, of Roderick hem nou vrij liet of niet.

Dat wordt allemaal van tevoren bedacht, evenals de hintjes die worden gekoppeld aan de mol, dus kan het mijn inziens nog steeds een hint zijn. Verder hadden we bij een andere topic ook nog dat Roderick weer in aflevering 3 terug in het spel kwam.  :D
Ach we zien wel, zou toch leuk zijn als ik een keer een hint eerder zie dan de   laatste 'uitlegaflevering'...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #126 Gepost op: 16-04-2006, 14:08:59 »
Ik wil nog even iets kwijt over opdracht 3, het Racen.
Wij denken allemaal dat Frederique de opdracht heeft verpest, ze rijd erg langzaam... als zij aankomt zijn er 23:30 minuten verstreken. Daarna heeft Toine geen tijd meer om het te halen.
Maar Milouska vertrok na 12:20 (of iets dergelijks). Als Milouska op een normaal tempo heeft gereden, dan betekend dat dat Fred er bijna dubbel zo lang over heeft gedaan. Ik vraag mij af of er tussen die gammelle autotjes echt zo vel verschil zit tussen rijden met of zonder versnelling???
Ik vermoed dat Milouska er ook iets langer als 4 minuten over heeft gedaan. (Maar ja, zij is mijn mol... dus ik denk soms dat ze alles heeft gedaan.)
Ik zou ik elk geval alle filmpjes nog wel eens willen zien met hetzelfde muziekje er onder.

De beste mol actie is bij deze opdracht volgens mij trouwens op een gewoon tempo rijden, zodat de andere mensen denkne dat je gewoon rijdt, maar dan achter in het parcourse een extra bochtje/lus nemen. Maar goed, op het kaartje van het parcourse lijkt dat onmogelijk...

Wat moet ik hier nou mee?  ???

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 16-04-2006, 14:17:56 »
maar dan hadden ze toch ons alsnog wel de tweede fout laten zien lijkt me??
ik vind het gewoon vaag. Wat precies weet ik niet, maar ergens klopt er iets niet, of is dat in ieder geval niet laten zien of verteld. Wat eigenlijk best vreemd is, want als Peggy een fout maakt laat je dat toch wel zien, in plaats van later nog eens op de site te zetten?  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 16-04-2006, 14:53:02 »
Hier een grafiek die ik al lang eens wilde maken: een overzicht van het aantal berichten in de verschillende kandidaattopics op dit forum:

De vijf afvallers heb ik er maar uit gelaten, anders werd het te onoverzichtelijk. Ik heb 1 keer per week gepeild: op vrijdagavond 21:00. Opvallend is het grote verschil tussen Milouska en de rest. Het wil niks zeggen over of zij de Mol is of niet: in de vorige drie series werd respectievelijk het meest geschreven over George (Mol 2002), Ron (winnaar 2003) en Marc-Marie (winnaar 2005).

« Reactie #129 Gepost op: 16-04-2006, 15:00:50 »
Leuk dat overzicht! Ik let er ook altijd erg op welke kandidaat het meest besproken is, want het zegt toch vaak iets over de laatste drie...
Bedankt voor de moeite!  ::ok::

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 16-04-2006, 15:10:16 »
Omdat die Milouska ook gewoon irritant is, dat wil iedereen gewoon ff uitten ;)  :-[
Keep Watching

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #131 Gepost op: 16-04-2006, 15:21:31 »
Ligt het aan mij of kwam 'Tijd' wel heel duidelijk voor vandaag (vooral Karel in de V.O.: "Het is tijd! Tijd voor de test"  :S)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 16-04-2006, 16:38:05 »
Ik let er ook altijd erg op welke kandidaat het meest besproken is, want het zegt toch vaak iets over de laatste drie...

Deze opmerking brengt mij op een idee: wat zou er gebeuren als we een virtuele pooldeelnemer maken op basis van het aantal berichten? Deze deelnemer, ik noem hem PuntCom, kiest de persoon over wie het meest geschreven wordt als Mol, de tweede als winnaar, de derde als finalist en de laatste als afvaller. Ik heb even uitgezocht wat voor een lijstje dat oplevert:
Afl Mol      Winnaar      Tweede      Afvaller  Plaats Punten
 1. Toine     Geert       Milouska    Peggy       202e     30
 2. Milouska  Toine       Roderick    Chris       107e     75
 3. Toine     Milouska    Richard     Mary-Lou     76e     99
 4. Milouska  Toine       Frederique  Mary-Lou     33e    142
 5. Milouska  Roderick    Frederique  Peggy        18e    170
 6. Milouska  Frederique  Roderick    Peggy        15e    186
Deelnemer PuntCom begon de pool slecht door Geert als winnaar aan te wijzen. Hij voorspelde wel het afvallen van Chris en Mary-Lou correct. Na zes afleveringen ligt hij op een schitterende 15e plaats en verslaat daarmee 97% van de pooldeelnemers!  ::rofl::

« Reactie #133 Gepost op: 16-04-2006, 17:21:14 »
Deze opmerking brengt mij op een idee: wat zou er gebeuren als we een virtuele pooldeelnemer maken op basis van het aantal berichten? Deze deelnemer, ik noem hem PuntCom, kiest de persoon over wie het meest geschreven wordt als Mol, de tweede als winnaar, de derde als finalist en de laatste als afvaller. Ik heb even uitgezocht wat voor een lijstje dat oplevert:
Deelnemer PuntCom begon de pool slecht door Geert als winnaar aan te wijzen. Hij voorspelde wel het afvallen van Chris en Mary-Lou correct. Na zes afleveringen ligt hij op een schitterende 15e plaats en verslaat daarmee 97% van de pooldeelnemers!  ::rofl::

::rofl:: ::rofl::
Dat zoiets voortkomt uit een opmerking van mij! Voel me vereerd...hehe
Ik zeg: laten we voortborduren op dit soort non-theorieen om te kijken wat er uit komt!  ::tandpastasmiley::

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 16-04-2006, 17:52:09 »
Denken jullie dat er verder geen hint in de muziek zit die je hoorde toen de kandidaten moesten racen? .. Hmm, ik ben daar niet goed in, ik weet het niet.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #135 Gepost op: 16-04-2006, 18:01:43 »

Zou toch wel erg vervelend zijn als je uiteindelijk onder deze 'PuntCom' terecht komt... gelukkig heeft 'ie de winnaar lekker gespreid, daar gaat 'ie nog flink op verliezen.

Leuk om te zien.

Is het misschien ook mogelijk om (als dat snel kan) een grafiekje te maken waarin te zien is hoeveel berichten er per week in kandidaten-topics gepost zijn? (ik bedoel niet-cummulatief.)

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 16-04-2006, 19:01:43 »
Zou toch wel erg vervelend zijn als je uiteindelijk onder deze 'PuntCom' terecht komt...

Ik ben bang dat het mij niet zal lukken om boven PuntCom te eindigen...  ::ohno::  Als Milouska de Mol is dan zou PuntCom wel eens in de buurt van de top-10 van de pool kunnen eindigen. Ik zal het lijstje blijven bijhouden maar dan in het pooltopic.

Citaat
Is het misschien ook mogelijk om (als dat snel kan) een grafiekje te maken waarin te zien is hoeveel berichten er per week in kandidaten-topics gepost zijn? (ik bedoel niet-cummulatief.)

Afl Ch Fr Ge Li Ma  Mi Pe Ri Ro To
 1. 18 18 41 18 24  41 14 36 30 50
 2. 22 56 48 39 24  81 33 52 61 54
 3. 30 43  0 43  4  29 19 38 28 48
 4.  0 41  0 16 54  90 55  7 24 41
 5.  0 41  0 48 13 121 37 41 62  6
 6.  0 58  0 13  6  50  3 15 21  3

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #137 Gepost op: 16-04-2006, 19:09:25 »
Denken jullie dat er verder geen hint in de muziek zit die je hoorde toen de kandidaten moesten racen? .. Hmm, ik ben daar niet goed in, ik weet het niet.

nja, er kan iig psychologisch mee gesjoemeld zijn.
een chill 'ik rijd op mijn dooie gemakje...' muziekje opzetten bij iemand die snel rijd doet genoeg met je geest om je te laten geloven dat iemand langzaam rijd.
en vice versa.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #138 Gepost op: 16-04-2006, 19:36:37 »
Volgens mij zijn 't gewoon allemaal van die hier-tuft-een-klassiek-autootje-muziekje. Hoe leg je dat uit...naja zo'n muziekje dus.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 16-04-2006, 21:46:30 »
Het muziekje dat gespeeld werd toen Frederique aan het 'racen' was is Baby Elephant Walk van Henry Mancini ;D Komt uit een western met John Wayne 'Hatari' 8)