Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164465 keer)

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #200 Gepost op: 27-05-2006, 15:05:38 »
Kijk dit topic nog eens goed, zonder gekleurde bril, na. Waar komen de meest aanvallende postst vandaan? Tuurlijk voel ik me aangevallen. Men valt mij en mijn veehoudende familie rechtstreeks aan.


Tja, wie houdt de handel in stand? Ik begrijp wel dat het vervelend is natuurlijk als je iets anders moet gaan doen, maar er is niemand doodgegaan aan af en toe veranderen. Hoe je het ook bekijkt, het is een vorm van slavernij, dierenhandel. Vind je dan ook dat indertijd de zwarten niet bevrijd hadden mogen worden omdat dan de suikerboeren failliet gingen? Toen zagen ze de zwarten ook niet als mens. Sex hebben met een zwarte was bestialiteit, oftewel sex hebben met dieren, en daar stond de doodstraf op. En wij willen niet met dieren vergeleken worden terwijl we alle overeenkomsten ermee hebben. Oh ja, denk nu niet dat ik sex met dieren aanmoedig, er moet een wil zijn van beide partijen, en dat is er natuurlijk niet, dus is het verkrachting op dat moment.Het is niet om je te kwetsen, alleen om over na te denken. Ik ben er net zo min boos op jou als op de zwartemensenhandelaars, want die waren op hun manier geconditioneerd, net als jij nu met de koeien. Dus ik heb daar een zekere vorm van begrip voor. Dat wil niet zeggen dat ik er dan over moet zwijgen om de lieve vrede dan maar te handhaven. 

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #201 Gepost op: 27-05-2006, 15:43:02 »
niet verkeerd verstaan Stormpie, ja jullie denken wel na, tuurlijk. Iedereen trouwens.
Maar wij bedoelen nog verder...
Niet alleen in je bord maar erover (bij wijze van spreken dan). ::hug::

Mijn dank is groot. Ik denk na.. Nu jij nog (bij wijze van spreken dan).

Arme Swifty, jij hebt nog een lange weg te gaan als geconditioneerde. Maar gelukkig is men niet boos op je ::) Dat scheelt al een slok op een borrel.

er was eens......

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #202 Gepost op: 27-05-2006, 15:46:21 »
Mijn dank is groot. Ik denk na.. Nu jij nog (bij wijze van spreken dan).

Arme Swifty, jij hebt nog een lange weg te gaan als geconditioneerde. Maar gelukkig is men niet boos op je ::) Dat scheelt al een slok op een borrel.


Luister eens, je hebt denken en standaard denken. Dat is ook denken, maar dat is denken zoals 95 % denkt, en eigenlijk is dat alleen veel praktisch denken. Denken hoe je een bepaald materieel probleem oplost. Dat is ook denken. Denken dat het zo hoort omdat iedereen het immers zo doet, dat is ook denken. Ik spreek over het denken waarbij je je inleeft in de leefwereld van een ander (een dier is ook een ander ook al is het geen mens). Van mensen die honger lijden, door het overmatig gebruik van plantaardig materiaal om dieren te voeden. Van dieren die pijn lijden. Daar denken jullie bijvoorbeeld niet aan anders was daar een andere reactie. Toch? Dat soort denken bedoel ik. Verder heb ik respect voor Ghandi, en voor Maarten Luther King die stierven omdat ze mensen verdedigden. Strijd tegen het onrecht. Wat jullie doen is alleen maar jullie luilekker leefstijl verdedigen. Welke vorm van respect moet ik daar tegenoverstellen? Wat is daar de verdienste van? Salman Rushdi  wordt naar het leven gestaan wordt omdat hij de vinger op enkele pijnlijke wonden in een leefstijl legt wij worden  nu gecensureerd omdat wij een vinger op een pijnlijke plek leggen in de leefstijl van de vleesetende maatschappij. Jullie verwijten ons dat wij gelijkwaardig zijn aan fanatieke jehovagetuigen die hun leefstijl opdringen.Terwijl je eigenlijk zelf heel fanatiek jullie manier van (lekker?) eten aan het verdedigen zijn. Wat is er belangrijk aan vlees eten, waar zoveel ellende uit ontstaat?Jullie dringen ook een leefstijl op, niet aan ons, maar aan de dieren. Begrijp je dat dan niet?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #203 Gepost op: 27-05-2006, 15:53:11 »
'Jullie zijn gek. Jullie lezen onze berichten niet. Jullie hebben geen respect.'

... is de strekking van al jullie berichten. Als iemand er eens iets minder serieus tussendoor post (gourmet), om jullie neerwaartse spiraal van negativistische propaganda te doorbreken, dan storten jullie er meteen zo'n lading essays overheen dat je de zin vergaat om verder deel te nemen aan de discussie.  ::niet-ok::

Dan wagen jullie het ook nog mij (en Evenstar) uit te maken voor dom en achterlijk vanwege het gourmet-intermezzo... >:( Dat is een misplaatst superioriteitsgevoel, want zonder de intentie te hebben arrogant te zijn, kan ik je verzekeren dat ik over een bovengemiddeld IQ beschik  ::jaja:: ::hypocriet::.

En de meewarige toon die daar op volgt is niet veel beter: 'Ach nee, we nemen het jullie niet kwalijk, jullie weten niet beter, jullie hebben het licht nog niet gezien, maar dat komt nog wel...' De jehova-vergelijking is hier zeer juist.  ::jaja::

En om met jullie eigen complottheorie-traditie te eindigen (alle ellende in de wereld wordt veroorzaakt door de vleeseters hier  ::pinokkio::):
Volgens mij zijn jullie gewoon een stel vleeseters die zich voordoen als irritante fanatieke prekerige veganisten, om zo de vegatriërs en veganisten in een kwaad daglicht te stellen.
Daar zijn jullie dan wonderbaarlijk goed in geslaagd! Chapeau!  ::ok::  >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #204 Gepost op: 27-05-2006, 16:04:03 »
Als veganisten last hebben van een mug midden in de nacht, slaan ze die dan dood, of gaan ze die vangen om buiten los te laten?
Wat doen ze met een nest muizen boven op zolder? Of een mol in de tuin?
Zomaar even tussendoor uit nieuwsgierigheid hoor!
Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #205 Gepost op: 27-05-2006, 16:07:27 »
Ok, stel nu je wilt niet veranderen hoe dan ook. Daar kunnen wij alleen nieks aan veranderen.
Maar hebben jullie het wel al eens geprobeert om eens op een andere manier te eten?
Het is toch saai altijd het zelfde te eten zeggen ze soms tegen ons. Maar het traditionele eten nu is toch ook saai niet? Koteletje, biefstuk enz enz...boterhammetjes, kaasje, hespje
ga men bvb uit dan is het altijd een pizza of een croque monsieur of een pitta, spaghetti?
Proberen jullie nooit eens Indiaas? Daar hebben ze super lekker vegetarische menu's.
Ja is wel wat duurder ma kom...qualiteit moet betaald worden hé.  ::trots::
Er is toch meer dan vlees alleen, nee? Wat minderen zou om te beginnen heel wat leed besparen. Dat zou al een begin zijn. Zo ontdek je eens een andere wereld. Er is meer dan dit. Loop bvb eens binnen in een biologische winkel. Kijk eens wat ze daar hebben en verwonder jezelf wat er allemaal bestaat. De eerste keer dat ik in zo'n winkel liep was ik al de pedalen kwijt...
wat is dat voor iets zei ik dan... en dit hier? Waar halen ze al die dingen vandaan?
En verschiet er eens van hoeveel mensen dit doen! De laatste tijd zit deze markt erg in de lift!
Bij wijze van spreken in de lift hé!  ::rofl::

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #206 Gepost op: 27-05-2006, 16:17:55 »
Als veganisten last hebben van een mug midden in de nacht, slaan ze die dan dood, of gaan ze die vangen om buiten los te laten?
Wat doen ze met een nest muizen boven op zolder? Of een mol in de tuin?
Zomaar even tussendoor uit nieuwsgierigheid hoor!


Wij hebben geen last van muggen een net tijdens die periode doet wonder boven je bed! ::jaja::
Muizen? Hebben we ook geen last van, daar zijn redenen voor dat er muizen zijn, niet? Voedselresten oa?
Een mol in de tuin hoef je echt niet dood te kloppen! Dat kan mijn buurman, doet niets liever dan arme dieren doodknuppelen! Onlangs nog mijn kat! En kwam het nog fier vertellen ook! Je hebt buisjes met 2 klepjes die de mol vangt. Dan laat je het diertje gewoon op een andere plaats vrij! Denk je dat een mol weet dat het uw tuintje is? Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tralalallaaaa...
Ken je dit lied?  ::tandpastasmiley::
Gewoon jezelf eens afvragen wat is de reden van dit dierlijk bezoek doet wonderen!
Je hebt internet, zoek op Google ...als je er geen raad mee weet!
Bvb?

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #207 Gepost op: 27-05-2006, 16:22:17 »
Kd , je bent een kadee, hahahaha! ::rofl::


Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #208 Gepost op: 27-05-2006, 16:23:34 »
Je hebt internet, zoek op Google ...als je er geen raad mee weet!

we hebben jou toch  ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #209 Gepost op: 27-05-2006, 16:26:22 »
Wij hebben geen last van muggen een net tijdens die periode doet wonder boven je bed! ::jaja::
Muizen? Hebben we ook geen last van, daar zijn redenen voor dat er muizen zijn, niet? Voedselresten oa?
Muggen vliegen niet uitsluitend boven je bed...
En een nest muizen op zolder, is daar ook niet gekomen omdat men daar nou zoveel stukken brood en vlees rondstrooit hoor. Het is wel weer simpel (maar dat zijn we inmiddels gewend): wij hebben geen last van muizen, mensen die dat wel hebben, zijn vieze mensen, die voedselresten rond laten slingeren.  ::ohno::


En als jullie wandelen, vegen jullie de weg voor jullie voeten, om te voorkomen dat jullie kleine beestjes doodtrappen zeker...  ::pinokkio::
En als er een grote spin door je bed kruipt, dan vinden jullie dat vast gewoon gezellig?  ::pinokkio::

WTF is een kadee?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #210 Gepost op: 27-05-2006, 16:45:11 »
'Jullie zijn gek. (***Sorry ma waar staat dit dan***)????
Jullie lezen onze berichten niet (***Mmm is wel ergens juist***)!
Jullie hebben geen respect.' (***Nee idd dit blijkt zo, toch niet voor dieren blijkbaar en bijgevolg ook de onrechtstreeks derde wereldlanden***)?
Als iemand er eens iets minder serieus tussendoor post (gourmet), om jullie neerwaartse spiraal van negativistische propaganda te doorbreken, dan storten jullie er meteen zo'n lading essays overheen dat je de zin vergaat om verder deel te nemen aan de discussie.  ::niet-ok::
(***Ok, no problem daarmee... ma aan jullie kant dan verwijderen jullie gewoon de onze...zoals het fotootje van een aardappeltje in bikini...pats...verdwenen???? Dan wil ik eens iets leuk sturen***)
Dan wagen jullie het ook nog mij (en Evenstar) uit te maken voor dom en achterlijk vanwege het gourmet-intermezzo... >:( (***Waar staat dit dan dom en achterlijk???***)
Dat is een misplaatst superioriteitsgevoel, want zonder de intentie te hebben arrogant te zijn, kan ik je verzekeren dat ik over een bovengemiddeld IQ beschik  ::jaja:: ::hypocriet::.
(*** Tjah wat betekent een IQ waarde hé? da's relatief. In de praktijk is heel meestal heel wat anders hoor***)!
En de meewarige toon die daar op volgt is niet veel beter: 'Ach nee, we nemen het jullie niet kwalijk, jullie weten niet beter, jullie hebben het licht nog niet gezien, maar dat komt nog wel...' De jehova-vergelijking is hier zeer juist.  ::jaja:: (***Gitver KD met die onnozele Godsdiensten iedere keer zeg! Ik zeg je toch... ik HAAT onzin-godsdiensten, die hypocrieten hebben miljoenen moorden op hun geweten! niet soms? ***)
En om met jullie eigen complottheorie-traditie te eindigen (alle ellende in de wereld wordt veroorzaakt door de vleeseters hier  ::pinokkio::):  (***Niet hier dat staat er toch niet KD? Door dierlijke eiwitten verbruikers zou eigenlijk juister zijn, niet.***)
Volgens mij zijn jullie gewoon een stel vleeseters (***oeps foutje vleeshaters is beter***)die zich voordoen als irritante fanatieke prekerige veganisten (***kom kom KD, nie flauw wezen aub- we tonen alleen aan wat er werkelijk met dieren gebeurt***), om zo de vegatriërs (***?***) en veganisten in een kwaad daglicht te stellen. (*** is helemaal niet zo, hoe kom je daar bij????***)
Daar zijn jullie dan wonderbaarlijk goed in geslaagd! (***vreemd? heb nochtans al heel wat andere reakties gekregen via email en zelfs hier in dit forum???  Vb ik sta versteld hoe goed Zosten en WillemTK aan bagage hebben of zoiets***) Chapeau! (***tnx, yore wlkm***) ::ok::  >:D

(***vriendelijk antwoord***)

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #211 Gepost op: 27-05-2006, 16:46:26 »
we hebben jou toch  ::)

Ik ben één en al oor voor je!  ;o))

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #212 Gepost op: 27-05-2006, 16:55:53 »
Als veganisten last hebben van een mug midden in de nacht, slaan ze die dan dood, of gaan ze die vangen om buiten los te laten?
Wat doen ze met een nest muizen boven op zolder? Of een mol in de tuin?
Zomaar even tussendoor uit nieuwsgierigheid hoor!


Wij zijn slimme veganisten. Wij plaatsen ramen met muggengaas. Mol in de tuin, als je een fles met een kindermolentje in het mollegat plaatst, krijgt die mol een onwijs kabaal in zijn hol en verdwijnt dan. Maar weet je, ik hoef ook geen billartlakegras te hebben. Een beetje natuurlijk met bergen mag ook. Ik maaide ook het gras niet iedere week. Ik zeisde het een of 2 keer per jaar. Toen ik nog een tuin had. Ik ga niet idere week achter een maaier lopen, ik ben niet gek. Als je een kat hebt, dan heb je geen last van muizen. Zet dan een kattebak op zolder of in de buurt wara je veel muizen hebt en de reuk is al genoeg voor de muizen om weg te blijven. Voila, geen probleem meer. Hebben jullie nog wat?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #213 Gepost op: 27-05-2006, 16:58:58 »
Hoi,
ik had enkele piepkleine fotootjes in de bijlage gezet.
Niet om lekker wat te shokeren... maar om dat jullie blijkbaar geen enkel idde hebben waarover we het hebben???? En dan verwijdert stormpie net die bewijzen.
Ik zweer je, het was geen trucage of wat dan ook. Het is de waarheid! +ag dit dan niet?
Als jullie alles onzin vinden die we vertellen moeten we jullie toch es net die waarheid tonen, niet? Had jullie die fotootjes gezien dan kunnen jullie dit NOOIT goedkeuren waarmee de maatschappij bezig is. Als je dan nog zegt "ah wat" of jullie zijn "extremisten" of wat dan ook ...dan is het gewoon om ons de loef af te steken?
En het is niet mijn schuld dat er zo'n gruwel-foto's bestaan want van mij mag ieder wezen blijven leven! Doden van dieren is gewoon zinloos!
En laat aub die onzin weg van geloof enzo want daar heb ik oa slechte ervaring mee gehad toen ik klein was. Hypocriete dingen zoals Geloof, status, traditie, macht en geld is het enige die alles kapot maakt! En daar draait het spijtig wel om in de wereld!
Ik kan er ook niet aan doen dat ze me veganistisch noemen, ik hou het liever gewoon bij lekker zuiver en gezond zuivelvrij. Daar ging het trouwens om voor mij.
Als ik naar de slager ga,vraag een biefstukje, kom thuis, braad die ff en eet die op,dan snap ik echt het verband niet met die foto van die proefaapjes in een of ander lab.  ??? ??? ???

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #214 Gepost op: 27-05-2006, 17:01:10 »
Wij zijn slimme veganisten. Wij plaatsen ramen met muggengaas. Mol in de tuin, als je een fles met een kindermolentje in het mollegat plaatst, krijgt die mol een onwijs kabaal in zijn hol en verdwijnt dan. Maar weet je, ik hoef ook geen billartlakegras te hebben. Een beetje natuurlijk met bergen mag ook. Ik maaide ook het gras niet iedere week. Ik zeisde het een of 2 keer per jaar. Toen ik nog een tuin had. Ik ga niet idere week achter een maaier lopen, ik ben niet gek. Als je een kat hebt, dan heb je geen last van muizen. Zet dan een kattebak op zolder of in de buurt wara je veel muizen hebt en de reuk is al genoeg voor de muizen om weg te blijven. Voila, geen probleem meer. Hebben jullie nog wat?
Hoi Willem ik heb een rubberen dakterras. Geen tuin dus. Maar er zitten wel bulten? Zijn dit mollen?   ::rofl::

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #215 Gepost op: 27-05-2006, 17:10:03 »
Als ik naar de slager ga,vraag een biefstukje, kom thuis, braad die ff en eet die op,dan snap ik echt het verband niet met die foto van die proefaapjes in een of ander lab.  ??? ??? ???

De overeenkomst is het idee wat je hebt over die lapjes vlees. Namelijk het denken dat een dier een ding is. Het een vloeit voort uit het andere. Maar als je daar niet over wilt nadenken dan zie dat verband ook niet nee.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #216 Gepost op: 27-05-2006, 17:20:33 »
Als een leeuwin een zebra bespringt,vervolgens de strot afbijt en de zebra met huid en haar verslind, wat vinden jullie dan  van dat leeuwinnetje? Want per slot van rekening is het ook een diertje he. Of hebben jullie iets van; stoute leeuw  >:( >:( >:(  nooit meer doen,ga voortaan gras eten?

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #217 Gepost op: 27-05-2006, 17:24:20 »
Als ik naar de slager ga,vraag een biefstukje, kom thuis, braad die ff en eet die op,dan snap ik echt het verband niet met die foto van die proefaapjes in een of ander lab.  ??? ??? ???

wat is het verband daarmee? Ma jongen toch... die apen worden getest om geneesmiddelen te zoeken om de massa's ongezond etende (nie allemaal) mensen te kunnen genezen.
Ja vanuit de geneesmiddelen industrie bekeken dan weer om woeker-winsten te maken natuurlijk, Wat kan hen die aapjes schelen, niet?
Het was de bedoeling af en toe eens een klein fotootje te tonen wat mensen zoal doen met dieren.
Ma ja het wordt gewoon verwijdert... nu kan het alleen maar...van horen zeggen! Komt niet zo over, niet?.......ik heb het gezien van horen zeggen... snap je?
Er over praten is ok maar de duizenden foto's van dierlijke ellende zegt veel meer dan genoeg.
Ik weet best wel dat je graag es aanport zoals met die biefstuk enzo...zo dom ben ik nu ook niet hoor, hahaha!

Btw: Als ik straks naar de frigo ga, en een lekker zéééér lekker speltseitanneke van Lima bak
zijn mijn katten jaloers op me... ze lusten dit nl ook zo graag, ma ja 't is no meat? Mag dit dan?
Oh ik hoef geen verbanden meer te zoeken want ik eet gezond. Zonder leed of  schuldgevoelens... daar ben ik me bewust van!   ::jaja:: Jij ook nu hé? ::jaja::

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #218 Gepost op: 27-05-2006, 17:27:23 »
we hebben jou toch  ::)

Hei Megan,

dat icoontje...
is dat niet die kat die zn middelvinger uitsteekt?
zo heb ik er veel hoor! ;o

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #219 Gepost op: 27-05-2006, 17:31:40 »
wij hebben geen last van muizen, mensen die dat wel hebben, zijn vieze mensen, die voedselresten rond laten slingeren.  ::ohno::


WTF is een kadee?

is niet altijd waar hoor! niet vooroordelen!

een kadee is een deugniet (jis toch een kadee wi)...
of een drol...(jéé ne ferme kadee geloaten)    ::rofl::