Auteur Topic: ik koos deze naam omdat....  (gelezen 52570 keer)

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #60 Gepost op: 19-03-2008, 17:10:56 »
euhm... ik heb deze naam in een soort vlaag van verstandsverbijstering gekozen... ik zou hem wel aan willen passen, maar dat doe ik niet; gemakszucht, en omdat iedereen me gewoon kent als
Mollemaarten
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #61 Gepost op: 19-03-2008, 17:56:40 »
Kweet ut eigenlijk niet, ik denk omdat Renate in Serie 7 altijd zoveel Jokers had  ;)

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #62 Gepost op: 20-03-2008, 13:50:52 »
de naam lieke was al bezet, dus toen heb ik er maar 2 streepjes aangeplakt ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #63 Gepost op: 20-03-2008, 19:12:43 »
Omdat ik een grote fan van het stripfiguur/de strip Heinz ben.

Om toch een mooi verhaal te kunnen vertellen zal ik uitleggen waarom die kat Heinz heet:

Heinz is vernoemd naar de in 1985 overleden kat van René Windig (die samen met Eddie de Jong 'Heinz' tekent) die weer vernoemd was naar Heinz Stuy, de voormalige doelman van Ajax. Als de kat een vlieg ving, controleerde hij altijd of hij hem nog in zijn pootje had, waarop de vlieg weer kon ontsnappen. Dat deed Windig en de Jong denken aan de door hen bewonderde doelman Stuy. Die liet af en toe een over de grond stuiterende bal glippen en dan riepen de supporters vanaf de tribune: 'Hé Heinz, zijn de kroketten weer heet?'

Waarom die doelman Heinz heette weet ik niet. ;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #64 Gepost op: 20-03-2008, 20:21:25 »
het is me naam en om het wat op te vrolijken  >> en << erbij geplaatst  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #65 Gepost op: 20-03-2008, 21:52:30 »
Ik koos deze naam omdat mijn gewone naam al bezet was, en ik  toen met de [ape]staart tussen de benen weg wilde gaan, bleek het nu net met de staartjes wel te lukken. ;D
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2008, 11:42:35 »
Is gewoon mijn naam. Had EB (eerste letters van me voor en achternaam) Maar dat vond ik niet zo leuk en -ELISE- gebruik ik ook op WIDM.nl dus lekker makkelijk ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2008, 13:30:41 »
ik zeg het niet  ::ohno::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #68 Gepost op: 21-03-2008, 20:46:03 »
ik zeg het niet  ::ohno::
ik weet ut, ik weet ut ::jaja::
Menno is gek

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2008, 00:13:23 »
Het begon allemaal jaren, jaren geleden. Ik speelde het spel Knights and Merchants online. Er waren daar toen al 5278 verschillende menno's. Ik moest dus iets verzinnen wat niemand had en iets wat bij het spel paste. Dat werd dus lord menno.
Daar is lord menno ontstaan en na al die mooie jaren loopt hij nog steeds met mij mee.
Er zijn in de loop der jaren wel wat dubbelgangers gesignaleerd, maar ik zal tot het eind van mijn leven de enige echte zijn.
Menno is gek

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #70 Gepost op: 30-03-2008, 16:15:52 »
Het begon allemaal jaren, jaren geleden. Ik speelde het spel Knights and Merchants online. Er waren daar toen al 5278 verschillende menno's. Ik moest dus iets verzinnen wat niemand had en iets wat bij het spel paste. Dat werd dus lord menno.
Daar is lord menno ontstaan en na al die mooie jaren loopt hij nog steeds met mij mee.
Er zijn in de loop der jaren wel wat dubbelgangers gesignaleerd, maar ik zal tot het eind van mijn leven de enige echte zijn.

Dat is lang geleden.   ::love:: ::schaam::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #71 Gepost op: 30-03-2008, 16:35:44 »
omdat ik door zoveel mensen al Jokertje wor genoemd twijfel ik er aan om mijn Nick te veranderen in Jokertje,
vinden jullie dat ik dat moet doen?

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2008, 18:36:31 »
omdat ik door zoveel mensen al Jokertje wor genoemd twijfel ik er aan om mijn Nick te veranderen in Jokertje,
vinden jullie dat ik dat moet doen?

dat laat ik voor de volle 100% aan u!
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #73 Gepost op: 21-01-2010, 17:28:21 »
Ik heet hier ootje omdat een van mijn katjes Othello heet, maar dat wordt altijd afgekort tot ootje, vandaar.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2010, 20:33:32 door ootje »
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #74 Gepost op: 21-01-2010, 19:21:35 »
Ah, ok. Hetzelfde als je kat ;D  Dank voor je uitleg!  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #75 Gepost op: 21-01-2010, 19:36:50 »
op heel veel plekken heb ik dezelfde inlognaam heb/heb gehad
oa op school en nu op de uni
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2010, 21:54:25 »
Zal ik nu UrbanWolf naar UrbanTiger veranderen?  :-\\
Why don't I ever listen to me?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2010, 12:52:39 »
Zal ik nu UrbanWolf naar UrbanTiger veranderen?  :-\\

::rofl::
Ik zat me al af te vragen wie dit was? Had al een donkerbruin vermoede :P

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2010, 13:02:53 »
....Bakkertje reeds in gebruik was......  ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: ik koos deze naam omdat....
« Reactie #79 Gepost op: 23-04-2010, 03:11:39 »
Ooit, heel lang geleden toen er nog geen internet was, zelfs nog geen PC's, waren er wel al videogames. (Pong, Donkey, etc). Je gooide een gulden in de gleuf en speelde tot je dood was. Soms was dat al na 5 seconden, soms zelfs pas na 50 minuten. In dat laatste geval kwam je vaak in de highscores terecht.
Omdat de apparaten toen nog amper knopjes hadden (meestal alleen een joystick), was het heel lastig om je naam in te voeren. Dus had ik als oplossing mijn naam (Willem)ingekort tot Wilm. Je spreekt het namelijk bijna hetzelfde uit en het scheelde een hoop tijd en geklooi.

In 2001, tijdens het tweede seizoen van WIDM had ik eindelijk internet maar met mijn oude PC (en met een trage inbelverbinding) lukte het mij nooit om op de officiële site van de AVRO te komen. Zo kwam ik al vrij vroeg hier terecht.
De eerste paar weken las ik trouw mee op het forum, maar vanaf rond aflevering 3, toen Dan zijn eerste rode scherm kreeg, vond ik het tijd worden om voor het eerst een theorie te plaatsen. De keuze voor een nick werd al snel Wilm en door de jaren heen heb ik die nick hier gebruikt.

Tussen de WIDM-seizoenen door was ik elders op het internet actief en deed mee aan allerlei online games. Het zou in 2004 zijn geweest toen ik voor het eerst Omerta ging spelen. Omerta is een spel gebaseerd op de maffia uit de jaren '30 van de vorige eeuw. Ik koos toen voor een naam die ik wel bij dat spel vond passen: Niuno.
Niuno betekent in het italiaans 'niemand' en dat was wel geschikt voor een spel waarin je andere spelers moest 'uitmoorden'. En wat is er dan leuker om te zeggen dat een moord door niemand werd gepleegd..
Helaas ging ik de eerste keer vrij snel dood en moest ik opnieuw beginnen. Ik kon dezelfde naam helaas niet meer gebruiken, maar dat was nog wel mogelijk op de bijbehorende chat. Dit was wel handig, want daardoor wisten mijn vrienden nog wie ik was terwijl je binnen het spel een heel ander naam had.

Ik heb het spel door de jaren heen regelmatig gespeeld en af en toe als er een reset kwam kon ik de naam Niuno weer gebruiken. Ook momenteel heb ik daar weer een account die Niuno heet. (Tenzij deze inmiddels is alweer is afgeknald).
De naam Niuno ben ik steeds meer gaan gebruiken, ook voor andere games, fora en dergelijke en op gegeven moment had ik zoiets van: laat ik alles maar gaan gelijk trekken. Een jaar of drie terug heb ik daarom ook hier mijn naam naar Niuno veranderd.
(Sommigen noemen mij nog steeds Wilm, ze mogen).

En over de krop sla. Dat is niet tijdens WIDM ontstaan, maar is een heel verhaal apart.

 ::regenboog::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!