Poll

Op welke partij ga je stemmen tijdens de Tweede Kamer verkiezingen van 22 november 2006? (Ook als je in het echt nog niet mag stemmen, mag dat hier wel) :)

Lijst 1: CDA
0 (0%)
Lijst 2: PvdA
3 (17.6%)
Lijst 3: VVD
1 (5.9%)
Lijst 4: SP
9 (52.9%)
Lijst 5: Fortuyn
0 (0%)
Lijst 6: Groen Links
2 (11.8%)
Lijst 7: D66
0 (0%)
Lijst 8: Christen Unie
1 (5.9%)
Lijst 9: SGP
0 (0%)
Lijst 10: Nederland Transparant
0 (0%)
Lijst 11: Partij voor de Dieren
0 (0%)
Lijst 12: Eén NL (Marco Pastors)
0 (0%)
Lijst 13: Partij voor de Vrijheid (Geert Wilders)
1 (5.9%)
Lijst 15: Partij voor Nederland (Hilbrand Nawijn)
0 (0%)
Lijst 16: Continue Directe Democratische Partij
0 (0%)
Lijst 17: Liberaal Democratische Partij
0 (0%)
Lijst 18: Verenigde Senioren Partij
0 (0%)
Lijst 19: Ad Bos Collectief
0 (0%)
Lijst 20: Groen Vrij Internet Partij
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 22-11-2006, 21:31:45

Auteur Topic: Algemene Verkiezings topic  (gelezen 24633 keer)

Madine

  • Gast
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #40 Gepost op: 31-10-2006, 21:28:06 »
Waar heb ik dat precies beweerd? ???

Ik maakte de associatie met Verdonk vanwege de ongenuanceerdheid in je uitspraken en de verwensingen van partijen naar het buitenland. ::vergroot::

Omdat ik al gepost had dat ik op CDA ging stemmen.


Maar misschien is dit een leuke: Stel dat we een Realitynet Partij op zouden richten, wat zou dan ons programma worden? Een paar belangrijke punten voor mij:

- hogere straffen op milieuvervuiling en dierenmishandeling
- rechten van het dier in de grondwet
- géén extra geld naar de zorg voordat er efficiëntie-onderzoeken zijn gedaan. Extra geld sturen is niet de oplossing, beter gebruik maken van de huidige middelen wel.
- strenge integratie, geen assimilatie, behoud van eigen cultuur is belangrijk, mits deze verenigbaar is met de Nederlandse cultuur
- streng asielbeleid. Beperkte capaciteit voor asielzoekers, laten we die ruimte dan ook besteden aan de mensen die het het hardste nodig hebben
- vernietiging van de radicale Islam. Vredelievende moslims dienen zich te verenigen en een duidelijk standpunt in te nemen. Radicale Imams dienen uit het land verwijderd te worden.
- ontwikkelingshulp aan strengere voorwaarden verbinden. Geld overmaken werkt niet. Zorg dat het bij de mensen terecht komt en niet in de zak van een corrupte regering. Nederland moet ter plaatse aan de slag.
- geen EU-deelname voor Turkije. Turkije voldoet niet aan de voorwaarden van het akkoord van Denemarken
- grondwettelijk verdrag voor Europa reanimeren, in uitgeklede vorm
- iedere vorm van kraken strafbaar stellen


Iemand het ergens niet mee eens? Of aanvullingen?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #41 Gepost op: 1-11-2006, 16:21:02 »
Een Realitynet-partij zou een one-issue partij worden, want over andere onderwerpen lopen de meningen te ver uiteen.
Standpunten van de Realitynet-partij:
- Overheidssubsidies voor kwaliteits-reality tv.
- Overheidssubsidie voor Realitynet.
- Boetes voor zenders die mooie Reality-programma's op late tijdstippen uitzenden of van de buis halen.
- Geen (lange) reclameblokken in reality-programma's.
- Realityprogramma's mogen niet langer gebruik maken van televoting om de finale te beslissen.
- Betere behandeling van mensen die zich op hebben gegeven voor een reality-programma: als ze niet worden uitgenodigd verdienen ze ook een brief om dat te weten.
-Postbus 51 spotjes om reclame te maken voor realitynet.
- Lijsttrekkers moeten voorafgaand aan de verkiezing meedoen aan een speciale politici-versie van ER, PE of WIDM, zodat de stemmers/kijkers kunnen zien hoe zij zich in die omstandigheden houden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #42 Gepost op: 1-11-2006, 16:37:06 »
Een Realitynet-partij zou een one-issue partij worden, want over andere onderwerpen lopen de meningen te ver uiteen.
Standpunten van de Realitynet-partij:
- Overheidssubsidies voor kwaliteits-reality tv.
- Overheidssubsidie voor Realitynet.
- Boetes voor zenders die mooie Reality-programma's op late tijdstippen uitzenden of van de buis halen.
- Geen (lange) reclameblokken in reality-programma's.
- Realityprogramma's mogen niet langer gebruik maken van televoting om de finale te beslissen.
- Betere behandeling van mensen die zich op hebben gegeven voor een reality-programma: als ze niet worden uitgenodigd verdienen ze ook een brief om dat te weten.
-Postbus 51 spotjes om reclame te maken voor realitynet.
- Lijsttrekkers moeten voorafgaand aan de verkiezing meedoen aan een speciale politici-versie van ER, PE of WIDM, zodat de stemmers/kijkers kunnen zien hoe zij zich in die omstandigheden houden.

Ik zou na dit verhaal wel weten waar ik op zou stemmen..... ;D :P

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #43 Gepost op: 1-11-2006, 16:38:53 »
Een Realitynet-partij zou een one-issue partij worden, want over andere onderwerpen lopen de meningen te ver uiteen.
Standpunten van de Realitynet-partij:
- Overheidssubsidies voor kwaliteits-reality tv.
- Overheidssubsidie voor Realitynet.
- Boetes voor zenders die mooie Reality-programma's op late tijdstippen uitzenden of van de buis halen.
- Geen (lange) reclameblokken in reality-programma's.
- Realityprogramma's mogen niet langer gebruik maken van televoting om de finale te beslissen.
- Betere behandeling van mensen die zich op hebben gegeven voor een reality-programma: als ze niet worden uitgenodigd verdienen ze ook een brief om dat te weten.
-Postbus 51 spotjes om reclame te maken voor realitynet.
- Lijsttrekkers moeten voorafgaand aan de verkiezing meedoen aan een speciale politici-versie van ER, PE of WIDM, zodat de stemmers/kijkers kunnen zien hoe zij zich in die omstandigheden houden.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Hij is goed  ::ok:: ::ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #44 Gepost op: 2-11-2006, 12:56:54 »
Ik stem op LKD  8)
I'm a real big goblin..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #45 Gepost op: 2-11-2006, 15:22:18 »
Dank je!   ::trots::

Ik kwam vandaag in Utrecht Femke Halsema met haar biobus en Groenlinks-campagne team tegen. Ik had haar nog wel willen vragen wat haar standpunten inzake Reality-tv waren en of ze misschien een paar wetsvoorstellen kon indienen  ::), maar ze had het te druk met vragen van andere mensen, over minder interessante zaken als oorlogen, onderwijs, uitkeringen en milieu.  ;)
Als we willen dat er iets met onze wensen gebeurt, dan zullen we het helaas niet van de bestaande politieke partijen moeten hebben.  ::ohno:: ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #46 Gepost op: 2-11-2006, 16:05:40 »
Ik zou zeggen: meld je ook aan met je eigen partij :P ;D ;)

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #47 Gepost op: 2-11-2006, 18:11:09 »
Als we willen dat er iets met onze wensen gebeurt, dan zullen we het helaas niet van de bestaande politieke partijen moeten hebben.  ::ohno:: ;D

Mee eens. Heb ook de stemwijzer even gedaan en daar kwam die rode tomaat uit, advies wat ik als geëngageerd niet-stemmer niet zal opvolgen.
lekkere ruige vent van me

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #48 Gepost op: 3-11-2006, 15:28:30 »
Dank je!   ::trots::

Ik kwam vandaag in Utrecht Femke Halsema met haar biobus en Groenlinks-campagne team tegen. Ik had haar nog wel willen vragen wat haar standpunten inzake Reality-tv waren en of ze misschien een paar wetsvoorstellen kon indienen  ::), maar ze had het te druk met vragen van andere mensen, over minder interessante zaken als oorlogen, onderwijs, uitkeringen en milieu.  ;)
Als we willen dat er iets met onze wensen gebeurt, dan zullen we het helaas niet van de bestaande politieke partijen moeten hebben.  ::ohno:: ;D
graag gedaan  :D
ja ik had het nog aan Wouter Bos willen vragen vorige week donderdag in Rotterdam toen hij daar zo'n blablabla ding ging doen, hoe het zat met realitynet en realitytv, mja ik had geen tijd..  ::ohno:: :P
I'm a real big goblin..

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #49 Gepost op: 7-11-2006, 22:07:23 »
VVD, omdat ik vind dat zij het beste toekomstperspectief geven van dit land. Ben voor een voortzetting van de huidige coalitie.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #50 Gepost op: 14-11-2006, 17:29:04 »
VVD, omdat ik vind dat zij het beste toekomstperspectief geven van dit land. Ben voor een voortzetting van de huidige coalitie.

Omdat het nu zo goed gaat? *kuch*
« Laatst bewerkt op: 14-11-2006, 17:36:14 door Wolkje,, »
Do you want to go to the Seaside?

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #51 Gepost op: 14-11-2006, 17:35:51 »
Op televisie word je trouwens overdonderd met politici, hopen dat er nu meer mensen zich voor de politiek interesseren.
Do you want to go to the Seaside?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #52 Gepost op: 15-11-2006, 11:23:04 »
graag gedaan  :D
ja ik had het nog aan Wouter Bos willen vragen vorige week donderdag in Rotterdam toen hij daar zo'n blablabla ding ging doen, hoe het zat met realitynet en realitytv, mja ik had geen tijd..  ::ohno:: :P

Gisteren kwam ik Boris van der Ham (nr. 2 van D66) op de Uithof in Utrecht tegen, maar zijn speerpunten zijn onderwijs en milieu, dus wil hij geen aandacht besteden aan realitytv.  :(  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #53 Gepost op: 15-11-2006, 12:08:51 »
Gisteren kwam ik Boris van der Ham (nr. 2 van D66) op de Uithof in Utrecht tegen, maar zijn speerpunten zijn onderwijs en milieu, dus wil hij geen aandacht besteden aan realitytv.  :(  ;)

 ::rofl:: ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #54 Gepost op: 15-11-2006, 13:44:48 »
Vandaag op school hadden we schaduwverkiezingen. Dat wil zeggen dat je mag stemmen met een stemmachine enzo om te kijken hoe onze school erover denkt. Nu had bijna iedereen van een atheneum-klas op Geert Wilders gestemd  :-\\  En waarom? Gewoon kuddegedrag. Een vriendin zei letterlijk dat ze het deed omdat iedereen op hem stemde..  :-\\  Daar kan ik nou echt zo pissig om worden  :-\\ Stem dan gewoon helemaal niet ofzo..

Nouja ikzelf heb op de SP - Jan Marijnissen gestemd :) 

Valt me trouwens wel op dat er maar weinig linkste stemmers zijn.. maarja.
First you go backwards, but then forwards again

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #55 Gepost op: 15-11-2006, 14:48:38 »
Vandaag op school hadden we schaduwverkiezingen. Dat wil zeggen dat je mag stemmen met een stemmachine enzo om te kijken hoe onze school erover denkt. Nu had bijna iedereen van een atheneum-klas op Geert Wilders gestemd  :-\\  En waarom? Gewoon kuddegedrag. Een vriendin zei letterlijk dat ze het deed omdat iedereen op hem stemde..  :-\\  Daar kan ik nou echt zo pissig om worden  :-\\ Stem dan gewoon helemaal niet ofzo..

Nouja ikzelf heb op de SP - Jan Marijnissen gestemd :) 

Valt me trouwens wel op dat er maar weinig linkste stemmers zijn.. maarja.
::ok:: ::ok::
het is maar goed dat ze vanaf 18 laten stemmen, want dat krijg je snel bij een jongere leeftijds-categorie, kudde-gedrag  :-\\ je hebt echt niks aan die wilders  :-\\  ::ohno::

vind het trouwens wel grappig dat sp de pvda aan het inhalen is  8) ... straks krijgen we nog een strijd tussen sp en cda  ;D
I'm a real big goblin..

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #56 Gepost op: 15-11-2006, 15:03:49 »
::ok:: ::ok::
het is maar goed dat ze vanaf 18 laten stemmen, want dat krijg je snel bij een jongere leeftijds-categorie, kudde-gedrag  :-\\ je hebt echt niks aan die wilders  :-\\  ::ohno::

vind het trouwens wel grappig dat sp de pvda aan het inhalen is  8) ... straks krijgen we nog een strijd tussen sp en cda  ;D
Inderdaad, ik moet er niet aan denken als sommige mensen nu al konden stemmen..

Ja klopt ;D Dan zou wel lachen zijn  ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #57 Gepost op: 15-11-2006, 15:09:39 »
Het maakt mij niet uit wie er de meeste stemmen krijgt als het CDA maar weinig stemmen krijgt >:D ik hoef die Balkenende niet weer als minister president zeg..... ::ohno::

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #58 Gepost op: 15-11-2006, 15:11:52 »
ach, als je kijkt naar wat balkenende toch allemaal voor elkaar heeft gekregen... opzich is hij best goed voor Nederland geweest  ::jaja:: niet dat ik nu op hem zou stemmen, maar toch  ;)
doe mee! Stem SP!  ;D
I'm a real big goblin..

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algemene Verkiezings topic
« Reactie #59 Gepost op: 15-11-2006, 16:10:18 »
Haha idd! Ik zou zelf twijfelen tussen GroenLinks en SP

Ik hoop dat de nieuwe coalitie wat linkser wordt zeg..
Do you want to go to the Seaside?