Auteur Topic: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........  (gelezen 727217 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3040 Gepost op: 31-08-2015, 08:37:43 »
 ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3041 Gepost op: 31-08-2015, 08:50:35 »
Dat kan ik niet zeggen vandaag..... ik ken de kids nog helemaal niet
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3042 Gepost op: 4-09-2015, 14:52:18 »


 ::rofl:: ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3043 Gepost op: 4-09-2015, 16:38:51 »

 Zeg dan gewoon eerlijk dat ik te ver weg woon of dat ik overgekwalificeerd ben.


Kennelijk maakt het geen indruk dat jij twee keer maanden in Kameroen in een project hebt gezeten (nou ja, beetje samengevat, dan), of ze geloven niet dat je dat gedaan hebt.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3044 Gepost op: 15-09-2015, 10:04:45 »
Deze tweet van Bodejos

Zet het NOS-nieuws aan, komen Bassie en Adriaan in beeld. Allemachies, komen we dan NOOIT van die 2 af?  ::rofl::

Ik zie hem nog net niet denken: drommels drommels en nog eens drommels en zijn tv uit het raam gooien  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3045 Gepost op: 17-09-2015, 22:09:19 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3046 Gepost op: 17-09-2015, 22:14:01 »
 ::rofl::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3047 Gepost op: 17-09-2015, 22:37:10 »
 ::rofl::
er was eens......

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3048 Gepost op: 18-09-2015, 07:02:31 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3049 Gepost op: 21-09-2015, 19:44:22 »
Taarof, het Iraanse stelsel van etiquette.
Ik ga gewoon even van Wikipedia stelen - ik zat dit met openhangende mond te lezen ;D


T'aarof, Ta'arof, or Tarof (Persian: تعارف‎) is a Persian form of civility emphasizing both deference and social rank, similar to the Chinese art of etiquette, limao.[1] The term encompasses a range of social behaviours, from a man displaying etiquette by opening the door for a woman, to a group of colleagues standing on ceremony in front of a door that can permit the entry of only one at time, earnestly imploring the most senior to break the deadlock.

The prevalence of t'aarof often gives rise to different styles of negotiation than one would see in a non-Iranian culture. For example, a worker negotiating a salary might begin with a eulogy of the employer, followed by a lengthy bargaining session consisting entirely of indirect, polite language – both parties are expected to understand the implied topic of discussion. It is quite common for an Iranian worker (even one employed in an Iranian neighborhood within Europe) to work unpaid for a week or two before the issue of wages is finally broached.[citation needed] Likewise, a shopkeeper may initially refuse to quote a price for an item, suggesting that it is worthless ("ghaabel nadaareh"). T'aarof obliges the customer to insist on paying, possibly several times (3 times), before a shopkeeper finally quotes a price and real negotiation can begin.

T'aarof also governs the rules of hospitality: a host is obliged to offer anything a guest might want, and a guest is equally obliged to refuse it. This ritual may repeat itself several times (3 times) before the host and guest finally determine whether the host's offer and the guest's refusal are real or simply polite. It is possible to ask someone not to t'aarof ("t'aarof nakonid"), but that raises new difficulties, since the request itself might be a devious type of t'aarof.

At times, t'aarof can lead to one performing a task that one does not want to perform. For instance, if one friend offers a ride to another friend only because they are being polite, they may become stuck in the situation if the friend agrees to get the ride. Of course if one was going by the rules of t'aarof, one would refuse the offer many times before accepting.

It is a way of denying your will to please your counterpart, although sometimes the will is only denied because of the custom and not just to please the counterpart. But there are situations where t'aarof persist upon a request to make the counterpart genuinely satisfied. T'aarof may cause misunderstandings between both parties and can be a source for awkward situations in a social setting.


Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Taarof

Waarschijnlijk is dit sowieso al vrij.. extreem, maar helemaal in vergelijking met Nederland ::rofl::
Maakt wel voor een prachtige cultuur om te stelen voor een boek.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3050 Gepost op: 22-09-2015, 07:10:20 »
Een smsje van mijn collega om 5.30 uur met de mededeling dat we vanavond bij Julien Clerc zitten en dat ik vooral mijn kwijlbakje niet moet vergeten ::rofl:: ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3051 Gepost op: 25-09-2015, 12:55:49 »
dit liedje

 
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3052 Gepost op: 25-09-2015, 20:07:10 »
Een leerling die bij een biologische tekening ' Gokhuis ' bij het klokhuis schreef  ;D
You'll never walk alone

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3053 Gepost op: 25-09-2015, 20:39:54 »
Collega die me vertelde dat ik van een van de kinderen maar niet meer ziek moest worden, want dat was gewoon niet zo handig. Want die anderen wisten allemaal maar niet hoe het werkte, dus ik moest maar niet meer ziek worden.  ::rofl::  ::love::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3054 Gepost op: 3-10-2015, 22:17:32 »
Ik was vandaag op Texel, in Den Burg.


Er stonden een paar mensen voor de etalage van een boekwinkel te kijken, waar verschillende boekjes van Jan Wolkers lagen. Diverse formaten, maar op verschillende voorkanten stond een foto van de schrijver, met duidelijk zijn naam erbij.

Zegt een vrouw die naast me stond: ''Kijk: Godfried Bomans, die heeft het hier op het eiland toen helemaal niet leuk gevonden''.




Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3055 Gepost op: 4-10-2015, 00:03:04 »
Loezel ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3056 Gepost op: 6-10-2015, 07:50:17 »
Ik was vandaag op Texel, in Den Burg.


Er stonden een paar mensen voor de etalage van een boekwinkel te kijken, waar verschillende boekjes van Jan Wolkers lagen. Diverse formaten, maar op verschillende voorkanten stond een foto van de schrijver, met duidelijk zijn naam erbij.

Zegt een vrouw die naast me stond: ''Kijk: Godfried Bomans, die heeft het hier op het eiland toen helemaal niet leuk gevonden''.

Kan het niet zo zijn dat ze het hadden over dat radio-project waarbij Godfried Bomans en Jan Wolkers om de beurt een tijd op Rottumerplaat moesten doorbrengen? Wolkers had de tijd van zijn leven, maar Bomans vond het een verschrikking.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geďnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3057 Gepost op: 6-10-2015, 10:43:08 »
Kan het niet zo zijn dat ze het hadden over dat radio-project waarbij Godfried Bomans en Jan Wolkers om de beurt een tijd op Rottumerplaat moesten doorbrengen? Wolkers had de tijd van zijn leven, maar Bomans vond het een verschrikking.

Geweldige radio vond ik dat!

OT: nog niets  :-\\
...maar soms even niet :)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3058 Gepost op: 6-10-2015, 14:36:35 »
Een van mijn leerlingen toen hij me vroeg of ik helderziend was...hij snapte niet hoe ik zo snel een woord uit de les kon laten samenkomen met iets wat op dat moment gebeurde in de klas... ;D...tja een goede voorbereiding en het goed kennen van je klas is het halve werk ;) ::vergroot::

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het lachen.........
« Reactie #3059 Gepost op: 6-10-2015, 17:38:14 »
Kan het niet zo zijn dat ze het hadden over dat radio-project waarbij Godfried Bomans en Jan Wolkers om de beurt een tijd op Rottumerplaat moesten doorbrengen? Wolkers had de tijd van zijn leven, maar Bomans vond het een verschrikking.
De goede oude tijd, 1970 of 1971, zo uit mijn hoofd.


Nee, ze wezen duidelijk op de foto, en hadden het over ''hier op het eiland''. Dus lijkt me onwaarschijnlijk.


@Bakkertje: soms moet je ze in de waan laten.