Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404329 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1840 Gepost op: 10-07-2020, 19:56:33 »
Vandaag Batman Begins gezien in de bios. Ik had 'm nog nooit gezien, maar het was wel extra tof om 'm zo in de bios te zien. Batman is gewoon mijn favoriete superhelden dinges en dit was echt een heerlijke film, met goede acteurs. En leuk om te zien hoe Bruce Wayne verandert in Batman. Nu binnenkort nog maar eens The Dark Knight en The Dark Knight Rises kijken op Netflix.  ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1841 Gepost op: 23-08-2020, 14:45:43 »
''The Notebook'' uit 2004, en ''The Lucky one'' uit 2012.


Ik wist dat The Notebook het traditionele opwarmertje is voor de hockeydames, als ze een belangrijke wedstrijd tegemoet gaan. En na jaren stond ie in mijn Pluspakket van KPN. Ik vond het verhaal wel mooi. Vooral het ''perspectief'' van waaruit het verhaal wordt verteld/in beeld gebracht. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet weet wie hem nog wil zien. Ik vond hem de moeite waard.


The Lucky One: het verhaal erachter sprak me aan, en ik was benieuwd hoe de makers het vorm zouden geven.

Het is het soort films waar ik wel van houd. Niet al te gecompliceerd.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1842 Gepost op: 23-08-2020, 20:41:36 »
A beautiful mind en amelie.  Beide oudjes op dvd omdat ik mijn kasten aan het uitruimen ben.

Ondanks dat ik beide films erg goed vindt, gaan ze toch weg omdat Ik weet dat ik ze In de komende 4-10 jaar niet zal zien. En iets bewaren, Waar je niks mee doet past niet In mijn nieuwe visie.

Dus nog 1 keer bekeken en nu klaar voor de rommelmarkt.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1843 Gepost op: 2-10-2020, 17:07:13 »
Net naar 'De Dick Maas methode' geweest. Een documentaire over Dick Maas. Dick Maas, is echt jeugdsentiment voor mij. Ik heb Flodder 3 geloof ik nog in de bios gezien en verder toen ik jong was de meeste films van hem wel gezien. De latere films heb ik wat minder gezien. Moordwijven nog wel, maar De Prooi en Sint moet ik bijvoorbeeld nog kijken.
Het is wel echt lang geleden dat ik al die films gezien heb, dus het was wel echt leuk om weer even stukjes te zien uit al die films en ook leuk om wat over achtergronden te horen.
Verdrietig was wel het stuk over het overlijden van Coen van Vrijberghe de Coningh (Johnny Flodder in de serie). Wat ik dus helemaal niet wist, is dat hij is overleden tijdens een schnabbel, waarbij hij optrad als Johnny en waar Tatjana en Stefan de Walle ook bij waren.  :\'(

Ik had die films dus echt al heel lang niet gezien, dus wat dat betreft was het wel leuk om kleine Horace Cohen te zien als Henkie in de 1e Flodderfilm. Ik wist wel dat ie er in speelde, maar was wel grappig om terug te zien.  ;D

En nu heb ik heel veel zin om alle Dick Maas films te gaan kijken op Netflix/Videoland, maar helaas heb ik het veel te druk met de studie.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1844 Gepost op: 3-10-2020, 08:10:16 »
Oh klinkt leuk Loezel!

Ik heb de docu Nog Eentje Dan over Jochem Myjer in 2019, tot aan zijn 100e voorstelling in Carre. Ik vond het indrukwekkend. Hij straalt zoveel energie uit, maar hij is zo kapot als er niemand in de buurt is. Alles voor de fans.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1845 Gepost op: 10-10-2020, 15:53:12 »
Enola Holmes

Actually. Ben ik hem nu nog aan het kijken. Leuke film tot nu toe :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1846 Gepost op: 10-10-2020, 16:04:14 »
Oeh die wil ik ook nog kijken. Helaas de komende tijd geen tijd om films te kijken. Maar deze staat in elk geval op mijn kijklijst.  :D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1847 Gepost op: 12-10-2020, 23:35:52 »
Toch ook maar eens Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga gekeken. Zo'n film die zo fantastisch slecht is dat hij goed wordt ::rofl::

Verder ook recent Enola Holmes gezien. Vond hem wel leuk, maar behalve het constante breken van de fourth wall voelde het toch als een redelijk standaard verhaal waarin de heldin iemand redt van de bad guys. Maar ik vind het dan altijd toch wel fijn vanuit een feministisch oogpunt dat er ook dat soort films zijn, tegenover alle films waarin een mannelijke held een hulpeloze jongedame redt van de bad guys ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1848 Gepost op: 13-11-2020, 23:13:35 »
Enola Holmes net gezien. Leuke feministische jongedame. Matig plot maar wel vermakelijk.
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1849 Gepost op: 16-11-2020, 12:05:59 »
Rocketman gezien gisteravond, over Elton John. Mooie muziek, goeie film wel.
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1850 Gepost op: 16-11-2020, 13:15:16 »
Coco ::love::
Zó'n goed verhaal, mooi toegepast op de Mexicaanse cultuur, eens een ander thema in een Disneyfilm maar wel met klassieke Disneymotieven als vrijheid, liefde, familie. Tangled was altijd mijn favoriete Disneyfilm, maar dit is wel sterke concurrentie hoor.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1851 Gepost op: 16-11-2020, 15:26:16 »
Enola Holmes net gezien. Leuke feministische jongedame. Matig plot maar wel vermakelijk.
Rocketman gezien gisteravond, over Elton John. Mooie muziek, goeie film wel.

Heb ik, volgens mij, ook beide op m'n watchlist staan :)

Coco ::love::
Zó'n goed verhaal, mooi toegepast op de Mexicaanse cultuur, eens een ander thema in een Disneyfilm maar wel met klassieke Disneymotieven als vrijheid, liefde, familie. Tangled was altijd mijn favoriete Disneyfilm, maar dit is wel sterke concurrentie hoor.

..heb je Keizer Cuzco al gezien?  ::hypocriet:: ;D ::love::



Even kijken hoor, heb ik sinds de vorige keer (5 maanden terug) nog aanraders gezien...

- Ocean Waves is de eerste Ghibli die ik ooit heb gezien en expliciet niet zou aanraden. Maar alle andere Ghibli's dus wel, en ze staan sinds een paar maanden op Netflix ::love:: ::bravo:: . Spirited Away is de bekendste, en is een meesterwerk. (origineel Japans gesproken met ondertiteling sterke aanrader)
- Legend is een vrij doorsnee film, maar Tom Hardy is een genie. Zoals bij alles wat hij aanraakt, maar hier dubbel (wantttt hij heeft beide hoofdrollen).
- Wind River is heel solide, spelend in het ruige Noordelijke deel van de VS. Iets met een moord, hoop wildernis, en oncomfortabele levens van de lokale (inheemse) bevolking. Zeker een aanrader ::ok::
- I'm thinking of Ending Things.. puur genie. Verwacht geen eenvoudige film offff heel positieve. Maar zit fenomenaal in elkaar ::bravo:: Nadien moet je minimaal 1 analyse lezen over hoe de vork in de steel zat. Maar absoluut de moeite waard.
- Jumanji: The Next Level. Ik houd helemaal niet van rebooted films. En de originele Jumanji ligt heel nauw aan m'n hart... maar beide moderne vervolgen heb ik echt volop genoten. Pure guilty pleasures. ::love::
- You Were Never Really Here; Joaquim Phoenix is eveneens een genie. Maar, to be fair, ik heb deze film 2,5 week geleden gezien, en ik zit hem al hard te vergeten. Dus eh..


En I guess verder...
wel prima hoor: Clueless;
Mwah: The conjuring; Sleepy Hollow; Time Trap; Bumblebee; Ghostbusters 2;
Doe maar niet: Assassin's Creed; Bad Boys 2.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1852 Gepost op: 16-11-2020, 19:34:25 »
..heb je Keizer Cuzco al gezien?  ::hypocriet:: ;D ::love::
::jaja:: die vond ik minder  :-\\

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1853 Gepost op: 16-11-2020, 20:05:18 »
Time Trap

Op zich een aardig uitgangspunt maar ze maakten het wat mij betreft echt te bont met mensen uit allerlei tijden door elkaar. Ook niet zo goed geacteerd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1854 Gepost op: 16-11-2020, 20:28:23 »
Time Trap

Op zich een aardig uitgangspunt maar ze maakten het wat mij betreft echt te bont met mensen uit allerlei tijden door elkaar. Ook niet zo goed geacteerd.
Eens! ::jaja::

Net The Hunt gekeken. Absurde horror, heerlijk! Het best te beschrijven als The Hunger Games voor mensen die in complottheorieën geloven. ;D
🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1855 Gepost op: 16-11-2020, 21:51:45 »
Time Trap

Op zich een aardig uitgangspunt maar ze maakten het wat mij betreft echt te bont met mensen uit allerlei tijden door elkaar. Ook niet zo goed geacteerd.

Ye, klopt wel.

Paar goede ideeën, maar uitwerking inderdaad wisselend. Ook qua acteerwerk ging ik er eigenlijk vanuit dat het een redelijk low-budget film was, maar kan er niet concreet iets over vinden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1856 Gepost op: 16-11-2020, 23:18:27 »
Harry Potter en de Halfbloedprins  ::love::
You'll never walk alone

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1857 Gepost op: 16-11-2020, 23:31:02 »
Laatst The lion king gekeken met mn kleine neefje, Blijft een mooie film ::love::
chipsverslaafde <3

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1858 Gepost op: 17-11-2020, 00:01:11 »
Harry Potter en de Halfbloedprins  ::love::
Wat een toeval zo op dezelfde avond. Je zou haast denken dat hij op TV was ::love::.
Så hva gjør vi nå?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1859 Gepost op: 17-11-2020, 00:02:29 »
ik heb alle Harry potter films in de bios gezien paar maanden geleden ::love:: Top films
chipsverslaafde <3