Auteur Topic: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic -2007-  (gelezen 16167 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2007, 13:26:52 »
Tja eigenlijk moet de computer dan gewoon de hoogste biedprijs nemen, zo gaat dat in de echte beurshandel ook en ik denk dat de verkopers dat denken. Maar de molbeurscomputer trekt dat niet heb ik begrepen en het verschil pikt de bank dan in. Ik ging er in het begin ook de mist mee in hoor dus wel een begrijpelijke fout. Toch alweer aardig opgekrabbeld ondanks dit want sta 4e hoihoi  ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2007, 16:55:50 »
Het laatste aandeel dat ik gekocht heb is een Renate Mol van Erik TKS.  :)

Waar ik trouwens totaal niet bijkan is dat er mensen zijn die hun aandelen soms aanbieden voor iets van 50-60 dukaten terwijl ze 140 waard zijn...  ??? ???
Er zijn bepaalde accounts te zijn die gewoon al hun aandelen verkopen, zelfs tegen de meest belachelijke prijzen.  ??? ???
Ik kijk naar ene Jeffe-Vladmir die een Eva mol verkoopt voor 42 en een Alex mol voor 50...
Snappen deze mensen het spel niet?  ???
Als Eva en Alex geen mol zijn, is het toch een goed idee om ze te verkopen?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2007, 19:32:57 »
Tja eigenlijk moet de computer dan gewoon de hoogste biedprijs nemen, zo gaat dat in de echte beurshandel ook...

Bedoel je dat als iemand 40 vraagt voor een aandeel terwijl iemand anders 100 biedt dat dan de verkoper 100 moet krijgen? Dat zou niet eerlijk zijn want de laagste vraagprijs gaat voor en iemand die op dat moment 99 vraagt zou dan worden gepasseerd. Het is prima dat spelers minder vragen als ze perse willen verkopen maar dan moeten ze ook maar accepteren dat ze minder krijgen.

De bank staat inmiddels al op 8577 dukaten! Geen enkele speler heeft zoveel geld (beste is WiDMfan: 7594). Ik denk dat ik de bank donderdag salaris aan de spelers ga laten betalen 8)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2007, 19:41:20 »
Dat doet de bank goed!

Salaris is hier altijd welkom, zit altijd op weinig contanten
Eindelijk...

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2007, 19:58:17 »
Bedoel je dat als iemand 40 vraagt voor een aandeel terwijl iemand anders 100 biedt dat dan de verkoper 100 moet krijgen?

Hoi, in de echte wereld (ik ben aandelenhandelaartje geweest) gaat het zo dat als de verkoper 40 vraagt voor een aandeel terwijl iemand 100 biedt dat dan de verkoper 40 krijgt en de koper 40 betaalt. Hij geeft in feite een bestens opdracht. Hij wil het aandeel zeker hebben dus biedt flink over om niet het schip in te gaan dat iemand anders hem net voor is.

Hij krijgt, mocht er toch net gehandeld worden waardoor ie dat 40 aandeel mist, dan de eerstvolgende tussen de 40 en 100, zo is de koper verzekerd van een aandeel (bestens).

De bank bestaat niet want altijd krijgt de verkoper want hij vraagt en de bieder betaalt MAXIMAAL wat hij biedt maar dat kan dus altijd behoorlijk meevallen. Er zijn natuurlijk altijd weer kleine uitzonderingen omdat de echte beurs openingskoersen kent maar molbeurs is dag en nacht geopend dus zou, mocht het technisch mogelijk zijn, het beste met bestensopdrachten kunnen werken.
Greetz, Lo

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2007, 21:06:08 »
Hoi, in de echte wereld (ik ben aandelenhandelaartje geweest) gaat het zo dat als de verkoper 40 vraagt voor een aandeel terwijl iemand 100 biedt dat dan de verkoper 40 krijgt en de koper 40 betaalt. Hij geeft in feite een bestens opdracht. Hij wil het aandeel zeker hebben dus biedt flink over om niet het schip in te gaan dat iemand anders hem net voor is.

Ik zie niet in hoe dit scenario zou kunnen werken in het spel. Ik ben zelf al enkele keren betrokken geweest in een biedrace toen er een aandeel werd aangeboden dat meerdere spelers wilden hebben. De koper vraagt 100, ik bied 100, iemand anders biedt 101, ik ga daar weer overheen met 102 (maar liefst net voordat het systeem de transacties verwerkt), enzovoorts.

In zo'n geval zou ik het onterecht vinden als de meest-biedende speler het vraagbedrag betaald want dan heeft opbieden weinig zin. Iedereen zet dan altijd al zijn geld in en de speler met het meeste geld wint zonder verdere consequenties.

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2007, 22:52:21 »
Hoi ja een biedrace is iets aparts, komt gelukkig op molbeurs niet vaak voor en in de echte wereld helemaal nooit want daar is real time handel, ik weet niet hoe snel de molbeurscomputer technisch kan werken, bij voorkeur natuurlijk direct maar dat zal ook vast wel een duurdere server betekenen dus een kleine handicap in de handel is niet zo erg.
Greetz, Lo

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Het-welk-aandeel-heb-je-voor-het-laatst-gekocht-Topic
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2007, 23:33:34 »
Aarggggg ik weet het niet meer :( ik blijf maar zakken geloof ik  ::ohno::

Ik heb nu maar 2 RenateK voor 157 gekocht terwijl ik ze eerder voor 197 had verkocht, dus toch nog 80 dukaatjes...


Ligt het aan mij, of hebben meer mensen last met handelen de laatste tijd?
Mollen in Japan...