Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287501 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1080 Gepost op: 19-07-2020, 15:31:47 »
Pffff, bij de gemiddelde garage ben je je auto minimaal een dag kwijt, voor een kleine beurt.

Toegegeven: deze had ik van twitter.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #1081 Gepost op: 19-07-2020, 15:31:58 »
Magnussen en Grosjean, wat een briljante call ::ok::

En ook weer knap van Max dit hoor. ::jaja::
Hopelijk valt er ergens nog een bui!

Zo te horen wel.. over ergens tussen 10 en 20 minuten
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1082 Gepost op: 19-07-2020, 16:52:42 »
Petje af voor Max, 2e worden na zo'n rampzalige aanloop.  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1083 Gepost op: 19-07-2020, 16:54:26 »
Zeker, zéér knap, en terecht de credits naar zijn team, top gedaan.

Fijn dat één Haas de punten heeft gehaald. ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1084 Gepost op: 19-07-2020, 16:59:35 »
Heel knap! Ook van het team! Schade beperkt in een waardeloos weekend. Nu 2 weken tijd om die waardeloze auto wat te upgraden.
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1085 Gepost op: 19-07-2020, 17:04:15 »
Zeer knap van Max. Mercedes blijft wel oppermachtig.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1086 Gepost op: 19-07-2020, 17:13:53 »
Waardeloze auto?  Wat moet Ferrari  dan wel denken ? ::rofl::

Nee gewoon realistisch zijn, Mercedes staat dit seizoen lichtjaren verwijderd van de rest.

Max werd gewoon op 20 plus seconden gereden en Hamilton kon een gratis extra stop pakken.
En dan was het op het eind nog 8 seconde voorsprong .

Kijken wat er in het seizoen nog te sleutelen valt , maar ik verwacht een zeer overzichtelijk  seizoen met  Hamilton en Bottas die de wins samen delen . Max zal zich tevreden moeten stellen met plek 3 en Ferrari zal nig hard moeten werken om 2e plek constructeur te halen ( wat denk ik niet gebeurt)

Verder Racing point en maclaren wel stappen gemaakt tov vorig jaar inzake setup, maar helaas komen ze in de race nog steeds wat tekort.

Positief, crew werk van red bull. Strategische call haas.
Negatief ,  wederom Ferrari, en met name het gehuil van leclerc over de on board radio.   

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1087 Gepost op: 19-07-2020, 19:45:03 »
Haas 'under investigation' voor het overtreden van de regels tijdens de formation lap (geen idee wat, het artikel was nogal vaag). Het schijnt hetzelfde te zijn waarom Alfa Romeo vorig jaar in Duitsland een straf kreeg.

Grote kans dat er een tijdstraf van 30 seconden volgt, en dan is Magnussen zijn 2 punten weer kwijt. Dan schuiven oa Sainz en Leclerc een plekje op en krijgt Ferrari er een punt bij.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1088 Gepost op: 19-07-2020, 19:54:16 »
Zal iets te maken hebben met de call om voor de start de pits in te gaan. Zou het wel jammer vinden , maar indien het erg omvangrijke regelboek inderdaad stelt dat tijdens de formatie lap geen invloed vanuit de pit gegeven mag worden , ook weer te begrijpen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1089 Gepost op: 19-07-2020, 20:03:10 »
Dus als bijv Magnussen had geroepen over de board radio ik wil droogweerbanden en het team zegt ok kom maar binnen, dan mag het wel? Begrijp ik de regel zo goed? (Lijkt me wel, want als je lek rijdt in de opwarmronde zal je ook binnen komen voor een bandenwissel normaal gezien.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1090 Gepost op: 19-07-2020, 20:07:41 »
Zoals ik het las, ging het inderdaad om aansturing vanaf de muur naar de rijders. Bij een probleem waarbij de rijders tijdens een formatie lap iets aangeven, is deze regelgeving anders.  Maar het blijft complex.

Ook red bull racing krijgt mogelijk straf , voor droogblazen gridplek van albon.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1091 Gepost op: 19-07-2020, 20:58:07 »
Red Bull vrij gesproken, aangezien er beelden zijn bekeken, lijkt het me dat het hier ging om een misverstand.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1092 Gepost op: 24-07-2020, 16:17:03 »
Van telegraaf.nl:

"De leiding van de Formule 1 heeft bevestigd dat er drie nieuwe wedstrijden zijn gepland in oktober en november. Op 11 oktober wacht een race op de Nürburgring (Duitsland), op 25 oktober in Portimão en op 1 november op Imola."
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1093 Gepost op: 24-07-2020, 17:23:02 »
Bahrein (2x) en Abu Dhabi zijn ook vrij zeker maar dat is waarschijnlijk pas eind november. Met die 3 erbij zit je op 16 races. Er is nog ruimte voor 2, maar waar dan. Azië zie ik echt niet gebeuren en Europa kan in november ook al koud zijn. Misschien Istanbul een idee? Dat is de beste Herman Tilke baan die hij heeft ontworpen, helaas kwamen er  amper toeschouwers dus is de GP vrij snel weer van de kalender verdwenen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1094 Gepost op: 24-07-2020, 22:36:04 »
Moet je dit seizoen verder doortrekken?  Wil je niet gewoon weer In maart 2021 nieuw seizoen starten? ( indien mogelijk).

De testperiode naar een nieuw seizoen Moet wel ruimte bieden voor veranderingen, de nodige tunneltesten en wat proefspins on track.

Zonder testperiode wordt 2021 als 2020 en dat zou jammer zijn. Te vaak dezelfde teams voor aan oogt vaak saai. En dat ik voor kijkers en investerrders geen goed iets.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1095 Gepost op: 24-07-2020, 22:48:53 »
Op de oorspronkelijke kalender was Abu Dhabi de laatste race op 29 november,  ik verwacht eerlijk gezegd dat het hooguit misschien 1 week later wordt , maar later dan 6 december gaat het seizoen echt niet eindigen. Dus veel gaat dat niet schelen.

Voor 2021 moeten ze met de huidige wagens blijven rijden en testen mag tegenwoordig nog amper, dus heel veel zal er niet veranderen. Alleen het DAS systeem van Mercedes wordt verboden en McLaren stapt over naar Mercedes motoren.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1096 Gepost op: 25-07-2020, 21:40:44 »
Even voor het overzicht de hele kalender van de vastgestelde races...  ::vergroot::

De Formule 1-kalender van 2020:

5 juli: GP van Oostenrijk (1. Bottas, 2. Leclerc, 3. Norris)
12 juli: GP van Stiermarken (Oostenrijk) (1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen)
19 juli: GP van Hongarije (1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas)
2 augustus: GP van Groot-Brittannië
9 augustus: Formula 1 70th Anniversary Grand Prix (Groot-Brittannië)
16 augustus: GP van Spanje
30 augustus: GP van België
6 september: GP van Italië
13 september: GP van Toscane (Italië)
27 september: GP van Rusland
11 oktober: GP van de Eifel (Nürburgring)
25 oktober: GP van Portugal (Portimao)
1 november: GP van Emilia-Romagna (Imola)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1097 Gepost op: 30-07-2020, 21:41:04 »
Eerste positieve F1 (coureur) test - Sergio Perez mist dit weekend de GP van Groot-Brittannië.

Wordt waarschijnlijk vervangen door zijn landgenoot Esteban Gutierrez, 4e coureur van Mercedes (3e coureur is Stoffel Vandoorne, maar die is zich aan het voorbereiden op de Formule E dat volgende week begint met 6 races in 10 dagen).

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1098 Gepost op: 30-07-2020, 22:22:03 »
GPupdate.net zegt dat volgens bronnen Racing Point Nico Hulkenberg zou willen hebben ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1099 Gepost op: 30-07-2020, 22:28:11 »
Dan hoop ik voor Racing Point dat ze wel binnen 24 uur een stoeltje én negatieve covid test kunnen overleggen. Dan is de kans groot dat er morgen sws maar 1 Racing Point rijdt. Gutierrez is normaal gesproken al op het circuit als reserve rijder en moet dan ook al getest zijn.

Ik heb overigens liever Hülkenberg dan Gutierrez hoor. Maar of het heel realistisch is. Dan moeten ze er echt vertrouwen in hebben dat ie er zaterdag in 1x kan staan.

Aan de andere kant, misschien kunnen ze gelijk kijken of Hülkenberg een optie is voor 2021 naast Stroll. Mocht het met Vettel niks worden.

Edit: Ik lees dat Perez sws volgende week ook niet rijdt, omdat de Britse regels zeggen dat je bij een positieve test minimaal 10 dagen in quarantaine moet.
Dan snap ik zeker dat ze voor Hülkenberg gaan; ervaring, en kent het team (heeft jaren bij Force India gereden)
Nou Nico, als je nog een keer het podium wil halen, dit is je kans. :D
« Laatst bewerkt op: 30-07-2020, 22:32:15 door Daisy »