Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287323 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: F1 topic
« Reactie #1200 Gepost op: 2-10-2020, 11:36:06 »
Honda stapt eind 2021 uit de F1:

https://www.ad.nl/formule-1/verstappen-moet-op-zoek-naar-nieuwe-motorleverancier-honda-stapt-uit-formule-1~a5579051/

Dat is snel, zijn hun ambities nu al verdwenen.  ???

Zeker snel.

En hoeveel opties zijn er dan voor Red Bull?
Mercedes gaat niet willen leveren.
Ferrari vermoedelijk ook niet (en de vraag of ze op die engines zitten te wachten).
De bruggen met Renault zijn niet voor niets verbrand.

En zelf ontwikkelen kost ook een vermogen.



Blijkbaar is de reden vooral dat ze (Honda) zich meer op de duurzame toekomst willen gaan richten.

Benieuwd of over 50 jaar Formule E de norm is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1201 Gepost op: 2-10-2020, 12:12:20 »
Als formule e de norm wil worden , moeten ze wel iets aan de spanning doen. Is echt vaak een processie van speelgoed auto’s  ::jaja::.

Nee dat is wat overdreven , maar echt spannend vind ik het zeker niet.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1202 Gepost op: 2-10-2020, 12:24:40 »
... en het snerpende geluid van de Formule E is ook niet om aan te horen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1203 Gepost op: 2-10-2020, 13:08:23 »
Ik zat hierover al te praten met een goede vriend/F1-fan. Zo hadden we het bijvoorbeeld over Aston Martin. Wellicht gaan die vanaf 2022 hun eigen motoren maken, voor hun nieuwe team, waarbij ze tevens Red Bull en Alpha Tauri als klantenteams zouden kunnen krijgen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1204 Gepost op: 2-10-2020, 16:47:29 »
Dat is wel de beste optie, ze moeten wat anders proberen.

Meredes gaat echt niet willen, die hebben naast hun eigen team Williams, Racing Point (Aston Martin) en vanaf volgend jaar McLaren al. Renault gaat écht Red Bull niet willen helpen, en ik denk niet dat Red Bull nu een Ferrari motor ziet zitten (ook al kan het over 2 jaar weer anders zijn natuurlijk).

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1205 Gepost op: 2-10-2020, 20:25:52 »
Ik las dat als RB/AT geen motor vinden en Renault zich niet aanbied, waarschijnlijk het haasje is en verplicht beide teams moet voorzien van motoren omdat Renault de minste klantenteams heeft ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #1206 Gepost op: 10-10-2020, 15:32:12 »
De Hulk doet weer eens mee... Hij heeft morgen wel heel wat auto's in te halen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1207 Gepost op: 10-10-2020, 15:50:13 »
Hij doet gewoon een Winkelhockje morgen ::jaja:: (alleen moet ie dan wel op de baan blijven :P)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: F1 topic
« Reactie #1208 Gepost op: 11-10-2020, 15:14:41 »
Hahaha, Norris moet van de crew nu elke bocht op CTRL-ALT-DEL drukken of zo.  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1209 Gepost op: 11-10-2020, 15:16:22 »
De Hulk doet weer eens mee... Hij heeft morgen wel heel wat auto's in te halen  ::hypocriet::

Hij zit al in de punten. Vettel up next.

Edit: en er voorbij

Edit 2: Safetycar :o
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 15:22:33 door Daisy »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1210 Gepost op: 11-10-2020, 15:23:11 »
Ik moet zeggen dat ik het vandaag een vermakelijke race vind.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1211 Gepost op: 11-10-2020, 15:26:19 »
 ::jaja::

Er zijn er op dit moment 3 een stuk sneller dan de rest, als er dan 1tje problemen heeft of uitvalt (Bottas in dit geval) heeft de rest om wat voor te vechten.

Grosjean en Haas weer in de punten, wel met oude banden.
Perez met nieuwe banden goede kans op het podium.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1212 Gepost op: 15-10-2020, 20:23:42 »
Tijd voor een silly season update voor 2021

Mercedes:
Bottas heeft al getekend, Hamilton zal wel volgen.

Ferrari:
Heeft Leclerc en Sainz voor volgend seizoen bevestigd

McLaren:
Heeft Norris en Ricciardo voor volgend seizoen bevestigd

Aston Martin:
Heeft Vettel en Stroll voor volgend seizoen bevestigd

Alpine F1 (huidige Renault):
Alonso en Ocon hebben beiden een contract, maar het gerucht gaat dat ze in Frankrijk niet tevreden zijn over Ocon, en Gasly in zijn plaats willen halen.

Alpha Tauri:
Gasly is zo goed als zeker, tenzij hij naar Alpine gaat (zie hierboven). Kvyat lijkt op weg naar de uitgang, en Tsunoda (F2) zal zijn vervangen worden. Mocht Gasly vertrekken, zal Albon waarschijnlijk zijn stoeltje overnemen.

Red Bull:
Verstappen heeft een contract, 2e stoeltje is een groot vraagteken. Albon, Perez en Hülkenberg zijn de 3 kanshebbers, met Gasly als outsider (al zie ik dat Red Bull niet doen). Dit kan nog alle kanten op.

Alfa Romeo:
Volgens de geruchten hebben Raikkonen en Mick Schumacher beiden een (nieuw) contract getekend voor één seizoen. Voor Giovinazzi zou dan geen plaats meer zijn.

Haas:
Dit kan alle kanten op, er zou een shortlist van 10 namen zijn. Ongetwijfeld staan hier Magnussen en Grosjean op, maar ik verwacht ook Perez, Hülkenberg, Giovinazzi, Mazepin (met flink wat Russische roebels van papa), Mick Schumacher en Shwartzman. llott, de nr 2 van het F2 kampioenschap, heeft nog een vrijdagtraining tegoed bij het team. Ik verwacht dat iig één van de coureurs vervangen gaat worden en waarschijnlijk allebei. Ik zie ze geen 2 rookies nemen (bijv Ilott en Mazepin), dus als Perez en Hülkenberg niet haalbaar blijken, heeft Magnussen nog wel een kans om te blijven.

Williams:
Russell en Latifi hebben een contract voor 2021, maar die zijn nog van onder de oude eigenaar. Ik ga er vanuit dat er niks wijzigt, Latifi zal gezien zijn financiële inbreng sowieso safe zijn.

Van het motoren front, Red Bull zou het liefst met een eigen motor verder willen, en daarvoor het huidige Honda concept willen kopen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1213 Gepost op: 15-10-2020, 20:29:42 »
Ik las iets dat Perez Russel zou gaan vervangen bij Williams, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet heel veel van.

Over Gasly, ik denk dat het voor hem een goede stap zou zijn om uit de Red Bull stal te stappen. Heeft Ocon echter niet een contract voor 2 jaar??
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1214 Gepost op: 15-10-2020, 20:32:47 »
Ja Ocon heeft een contract, maar dat had Perez ook bij Racing Point dus dat zegt niet alles meer  :P
Maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren, maar wie weet wel voor 2022.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #1215 Gepost op: 15-10-2020, 20:36:54 »
was Jüri Vips niet nog een optie ipv Tsunoda?
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1216 Gepost op: 15-10-2020, 20:51:56 »
Ik weet niet hoeveel super licentie punten hij nu heeft. Volgens mij te weinig, volgens de oude regels te weinig, maar de regels zijn veranderd. Hij gaat dit seizoen er iig niet veel bij halen, omdat hij niet in Japan kan racen ivm covid, wat wel de bedoeling was.

Daarnaast gaat Tsunoda op Imola in een oude F1 auto testen over 2,5 week.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1217 Gepost op: 27-10-2020, 19:49:38 »
(concept)Kalender voor 2021 telt 23 races! waarvan ook voor het eerst in Saudië-Arabië. Tanken zal geen probleem zijn ;D

En wat zal er toch met Albon gaan gebeuren? Gaat hij echt weg van Red Bull en gaat de Hulk hem opvolgen?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1218 Gepost op: 27-10-2020, 20:43:59 »
Het is een wonder als Albon volgend jaar nog steeds bij Red Bull rijd.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1219 Gepost op: 30-10-2020, 14:40:11 »
De F1 puzzel voor 2021 begint in elkaar te vallen. Gasly blijft bij Alpha Tauri. Het tweede stoeltje zal voor Tsunoda of Albon zijn. Albon raakt waarschijnlijk zijn Red Bull stoeltje kwijt aan Perez of Hülkenberg. Williams heeft bevestigd dat Russell en Latifi 'gewoon' in 2021 bij het team rijden, dus geen Perez. Alfa Romeo blijft met Raikkonen en Giovinazzi rijden. Mick Schumacher zal dan naar alle waarschijnlijkheid zijn debuut gaan maken bij Haas, samen met Nikita Mazepin.

Morgen Imola. Mooie baan voor coureurs, maar qua inhalen ... nee (beetje ala Hüngaroring, Zandvoort enzo).