Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287456 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1540 Gepost op: 3-07-2022, 22:35:06 »
Het duel Leclerq-Perez-Hamilton na de SC was ook zeer gaaf om te zien!
O ja uiteraard, die was ik nog even vergeten. Wat ik zei: ik wist echt op een gegeven moment niet meer waar ik moet kijken joh.

Ja echt tof! ::bravo:: Ik keek net 1 seconde weg en ineens verschuift de top 4 continu ::hyper::
::rofl:: Het had zelfs zo kunnen gaan, dat Latifi of all rijders daar nog bij wijze van tussen had kunnen komen :P
« Laatst bewerkt op: 3-07-2022, 22:37:39 door MollenvangR »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1541 Gepost op: 4-07-2022, 10:06:51 »
Geen formule 1, maar minstens zo interessant (zo niet interessanter!): In de Indycar heeft Rinus Veekay na een paar slechte resultaten (o.a. een grote crash tijdens de Indy 500) zomaar weer een mooie 4de plaats gehaald op het circuit van Mid-Ohio!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: F1 topic
« Reactie #1542 Gepost op: 4-07-2022, 10:18:38 »
leuk voor Sainz dat ie zijn eerste race heeft gewonnen ook nog eens in zijn 150ste race

zijn vader heb ik ook altijd top gevonden in Dakar, wat een legende vooral daar
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1543 Gepost op: 11-07-2022, 18:57:35 »
Geen formule 1, maar minstens zo interessant (zo niet interessanter!): In de Indycar heeft Rinus Veekay na een paar slechte resultaten (o.a. een grote crash tijdens de Indy 500) zomaar weer een mooie 4de plaats gehaald op het circuit van Mid-Ohio!

Was live ook heel leuk  ;D

Fijn dat Leclerc en Ferrari weer wisten te winnen. Maar wat was 't  nagelbijten (en ik had geen beeld, kom het alleen via sociale media volgen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1544 Gepost op: 12-07-2022, 10:11:39 »
Was live ook heel leuk  ;D

Fijn dat Leclerc en Ferrari weer wisten te winnen. Maar wat was 't  nagelbijten (en ik had geen beeld, kom het alleen via sociale media volgen)
Zo zeg dat. Binotto durfde niet meer te kijken na de brand in de auto van Sainz en het probleem met het gaspedaal bij Leclerc. (en dat snap ik wel ja). Arme Sainz trouwens, echt een triest gezicht hoe hij daar zat te kijken naar zijn brandende auto (waar hij eerst niet eens uit kon komen  :o ). Daar heeft Max wel echt een gelukje gehad, want bandenmanagement was deze week niet best bij RedBull. Wat ik zelf nog erg leuk vind is dat de Haasen weer in de punten hebben gereden  ::bravo:: (na zoveel pech al dit seizoen en in voorgaande jaren een beetje het lelijke eendje geweest te zijn).
« Laatst bewerkt op: 12-07-2022, 10:13:17 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1545 Gepost op: 12-07-2022, 11:32:04 »
Realitynet F1 Manager 2023 (concept titel)

Beste F1 racevrienden,

Al een tijdje spookt het idee door mijn hoofd om een nieuw RN voorspelspel op te zetten, aangezien er op het forum best wel een vaste kern F1 kijkers is (Daisy, Tim, Nieky, Vic, Frenkie, LDH, MoleBuster, Lotje? en natuurlijk ikzelf). Daarom heb ik een concept in elkaar gezet, dat ik graag met jullie wil delen. Ook omdat ik met jullie feedback het spel verder kan ontwikkelen, zodat het eventueel speelklaar is voor het raceseizoen 2023 (en anders mag altijd iemand anders ermee aan de slag gaan).

Ik ben benieuwd:
1. Naar de animo (vinden jullie dit überhaupt leuk om mee te doen)
2. De haalbaarheid/speelbaarheid (wat werkt wel, wat zou je eruit halen)

Hoe werkt het? Het spel bestaat uit 3 delen

1. Eenmalige vragen voorafgaand aan het seizoen over Formule 1 in het jaar 2023 
1. Welke rijder wordt wereldkampioen? (10 punten)
2. Welk team wint de titel bij de constructeurs? (5 punten)
3. Voorspel de gehele top 10 van het wereldkampioenschap aan het einde van het seizoen (elke rijder op de juiste plek is 2 punten waard, een volledig goede voorspelling levert 10 bonuspunten op)
4. Standaardvoorspelling voor de races - Ik vraag eenmalig om een standaardvoorspelling voor als je een keer vergeet in te vullen, zodat je nog steeds iets van kans maakt op punten.

2. Vragen over het aankomende raceweekend (invullen kan steeds tot aan het moment dat de kwalificatie begint)
Voorafgaand aan het raceweekend krijgen jullie een aantal vragen waarmee jullie het aankomende raceweekend moeten voorspellen. Elke juiste voorspelling levert een aantal punten op.

Op de DONDERDAG voorafgaand aan de race, zal ik de deelnemers een reminder sturen tot het invullen van de gegevens.

1. Wie wint de kwalificatie en start op pole position in de race? (10 punten)
2. Wie wint de race? (20 punten)
3. Voorspel het podium aan het einde van de race (elke coureur op goede is plek 2 punten waard, elke coureur die wel het podium haalt, maar niet juist voorspeld is, 1 punt. De gehele top 3 goed? Verdubbeling van de punten. Maximaal 12 punten te halen hier)
4. Wie pakt de snelste raceronde TIJDENS de race? (2 punten)
5. Hoe snel is de snelste raceronde TIJDENS de race? (vul bijvoorbeeld in: 1.24.340, alleen degene die dichtste bij zit van alle deelnemers, ontvangt 1 bonuspunt)

Indien er een sprintrace gereden wordt, volgen nog 2** extra vragen
1. Wie wint de kwalificatie en start op pole in de sprint race? (5 punten)
2. Wie wint de sprintrace en start op pole in de race? (10 punten)
3. Hoe ziet de top 3 van de sprintrace eruit? (Coureur op juiste plek? 2 punten, coureur in de top 3 juist? 1 punt)

**noot: als er dus een sprintrace is, voorspel je de winnaar van de kwalificatie, de winnaar van de sprintrace en de winnaar van de GP. Zonder sprintrace is dat kwalificatie en race.

3. Teamsamenstelling (ook voorafgaand aan het seizoen, afgekeken van de Fantasy Tennis Tour ;D)
Naast je eigen voorspelling, gaan ook de coureurs punten voor jullie verzamelen. Jullie mogen een team samenstellen van een 10 rijders. De indeling heb ik gemaakt op basis van de eindstand van het seizoen 2022. Alleen om uit te leggen wat ik bedoel, gebruik ik de huidige stand even als eindstand.
1. Verstappen -  Red Bull (208)
2 Leclerc - Ferrari (170)
------------------------------------------------------------------ 1 rijder
3. Perez – Red Bull (151)
4. Sainz – Ferrari (131)
5. Russel – Mercedes (128)
6. Hamilton – Mercedes (109)
-------------------------------------------------------------------- 2 rijders
7. Norris – McLaren (64)
8. Ocon – Alpin (52)
9. Bottas – Alfa Romeo (46)
10. Alonso – Alpin (29)
----------------------------------------------------------------- 2 rijders
11. Magnussen – Haas (22)
12.  Ricciardo – McLaren (17)***
13. Gasly – AlphaTauri (16)
14. Vettel – Aston Martin (15)
15. Mick Schumacher (12)
------------------------------------------------------------------------- 2 rijders
16. Tsunoda – AlphaTauri (11)
17. Zhou – Alfa Romeo (5)
18. Albon – Williams (3)
19. Stroll - Aston Martin (3)
20.  Latifi – Williams (0)
-------------------------------------------------------------------------- 3 rijders

Alle punten die zij aan het einde van het seizoen 2023 hebben behaald in het kampioenschap, worden opgeteld bij jouw totaal aantal punten die je hebt verdiend met voorspellingen.

***probleem dat ik hier heb met indelen is eventuele wisselingen binnen teams en de plek waar ik die rijder dan moet inschalen. Stel dat bijvoorbeeld Herta overstapt van Indycar naar F1 en de plek van Ricciardo overneemt in 2023. Moet ik hem dan op 0 zetten of op de plek van Ricciardo? Bij Piastri voor Latifi is dat niet zo moeilijk ;D

Bij een eventuele gelijke stand aan het einde van het seizoen kijk ik om te bepalen wie op welke plek komt naar:

1. Totaal aantal keren de winnaar van de GP’s juist voorspeld
2. Is dat ook gelijk, dan kijk ik naar het aantal keren de pole position juist voorspeld 
3. Totaal aantal punten van het door jou samengestelde raceteam
4. Is dat ook nog gelijk, dan kijk ik naar het aantal keren dat de snelste raceronde juist voorspeld is
« Laatst bewerkt op: 12-07-2022, 11:36:43 door MollenvangR »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1546 Gepost op: 12-07-2022, 15:13:12 »
Klinkt goed. Ik wil als er animo is je eventueel helpen erbij.

Daarnaast wellicht ook leuk om nog een Drietal seizoensvoorspellingen (open voorspellingen) a la ‘Gedurende het seizoen winnen 5 van de 10 teams minimaal 1 race’?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: F1 topic
« Reactie #1547 Gepost op: 12-07-2022, 15:50:54 »
Ik wil wel deelnemen ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1548 Gepost op: 12-07-2022, 16:26:55 »
Ik ook ::ok::
You'll never walk alone

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: F1 topic
« Reactie #1549 Gepost op: 12-07-2022, 17:42:19 »
Oh jaaa dit is leuk, ik doe mee mocht dit komen!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1550 Gepost op: 12-07-2022, 18:47:42 »
Jaaa lijkt mij ook heel leuk! ::tandpastasmiley::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1551 Gepost op: 12-07-2022, 19:01:39 »
Leuk idee.

Een team van 10 rijders op een veld van 20 is echt veel te veel. Ik zou 4, eventueel 5 doen (echt niet meer). Laat onze hersens maar kraken wat de juiste verdeling is (en dan kan je bijvoorbeeld ook makkelijk instellingen dat je niet 2 coureurs van hetzelfde team mag kiezen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1552 Gepost op: 12-07-2022, 19:03:41 »
Leuk idee.

Een team van 10 rijders op een veld van 20 is echt veel te veel. Ik zou 4, eventueel 5 doen (echt niet meer). Laat onze hersens maar kraken wat de juiste verdeling is (en dan kan je bijvoorbeeld ook makkelijk instellingen dat je niet 2 coureurs van hetzelfde team mag kiezen)
::ok:: goeie Daisy. Ik zie in ieder geval genoeg animo.  ::bravo::

Klinkt goed. Ik wil als er animo is je eventueel helpen erbij.

Daarnaast wellicht ook leuk om nog een Drietal seizoensvoorspellingen (open voorspellingen) a la ‘Gedurende het seizoen winnen 5 van de 10 teams minimaal 1 race’?
Ik ga graag op dit aanbod in Tim, dus dan kunnen we het komende tijd (of in het najaar) doorontwikkelen  ::ok:: 2 weten meer dan 1 tenslotte. (en sowieso wil ik ook potentiële spelers blijven betrekken bij eventuele ideeën die we hebben).

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: F1 topic
« Reactie #1553 Gepost op: 12-07-2022, 20:39:01 »
Ik doe mee.

Overigens zijn F1, wielrennen en WIDM (Bel/NL) de drie dingen op TV waar ik mij momenteel door het jaar heen het meest op verheug, dus het is niet zo dat ik overal direct enthousiast “ik doe mee” op roep. Er zijn hier gewoon een paar goede topics  :)
« Laatst bewerkt op: 12-07-2022, 21:12:38 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: F1 topic
« Reactie #1554 Gepost op: 12-07-2022, 21:17:26 »
Eens met Daisy dat 10 coureurs erg veel is.
Misschien is het een leuk idee om na de zomerstop proef te draaien. Vanaf België eind augustus telt het seizoen nog een race of 10.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1555 Gepost op: 12-07-2022, 21:19:52 »
We zijn nu precies op de helft 11 om 11 ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1556 Gepost op: 12-07-2022, 21:45:12 »
Ik doe mee.

Overigens zijn F1, wielrennen en WIDM (Bel/NL) de drie dingen op TV waar ik mij momenteel door het jaar heen het meest op verheug, dus het is niet zo dat ik overal direct enthousiast “ik doe mee” op roep. Er zijn hier gewoon een paar goede topics  :)
::bravo::  zijn prima keuzes hoor

Eens met Daisy dat 10 coureurs erg veel is.
Misschien is het een leuk idee om na de zomerstop proef te draaien. Vanaf België eind augustus telt het seizoen nog een race of 10.
Goede suggestie, zal ik ook even aan Tim voorleggen. Proefdraaien is zo'n slecht idee nog niet, temeer omdat we dan kunnen zien wat wel en niet werkt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #1557 Gepost op: 14-07-2022, 07:40:04 »
Dit klinkt leuk! Ik zal vast wel mee gaan doen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1558 Gepost op: 1-08-2022, 10:09:49 »
Alonso die Vettel vervangt bij Aston Martin. Die zag ik niet aankomen! Maakt wel de weg vrij voor Piastri
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1559 Gepost op: 2-08-2022, 21:34:37 »
Kom maar door met de popcorn  ;D