Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 286529 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: F1 topic
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2009, 12:59:28 »
nou dat ging lekker vandaag...

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2009, 13:55:20 »
Race na 31 ronden afgebroken door niet-rijbare omstandigheden...
Omdat de race nog niet meer dan 3/4e was verreden krijgen de rijders halve punten.

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2009, 18:54:04 »
Pff, het was meer de 100m vrije slag dan een F1 race. ::rofl::
Maar voor hoelang het duurde vond ik het weer een goeie! De nieuwe regels worden door mij toegejuigd!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2009, 11:24:10 »
Formula 1, round 3, CHINA, Free practice 1


Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2009, 11:24:48 »
Formula 1, round 3, CHINA, Free practice 2

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2009, 18:15:34 »
Omstreden diffuser goudgekeurd

De FIA International Court of Appeal (ICA) heeft het protest tegen de diffusers die Brawn F1, Toyota en Williams gebruiken afgewezen. Na onderzoek zijn ze tot de conclusie gekomen dat het "Dubbeldekker" ontwerp binnen de regels zoals gesteld voor 2009 vallen.

BMW Sauber, Ferrari, Red Bull en Renault hadden een onderzoek aangevraagd. Na een hearing in Parijs, besloot de ICA dat de stewards in Australie en Maleisie correct hebben gehandeld met het toestaan van de diffuser

Statement van de FIA
Citaat
De FIA ICA heeft besloten de aantijgingen tegen de nummers 16 tot en met 24 (De bolide's met diffuser, red.), zoals ontvangen door het Panel of the Stewards, de dato 26 maart 2009, bij de Grand Prix van Australie, vooruitzind op het gehele 2009 FIA Formula One World Championship, te verwerpen.

Op basis van de aangevoerde argumenten en bewijzen, heeft de ICA geconcludeerd dat het correct was van de Stewards om te concluderen dat de bolide's in kwestie voldeden aan de regels.

Uitgebreidere beredenering over deze beslissing zal te zijner tijd worden gepubliceerd.

Bron: NRC-Next & Formula1.com
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #66 Gepost op: 18-04-2009, 07:50:58 »
Formula 1, round 3, CHINA, Free practice 3

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #67 Gepost op: 18-04-2009, 10:55:04 »
Qualificatie Highlights:

- Vettel pakt een geweldige pole position met maar 3 snelle ronden gereden.
- Webber maakt het Red Bull-qualificatie feestje compleet met P3.
- Alonso verrast met P2.
- Brawns voor het eerst buiten de top 3.
- Domper voor Kubica, voor het eerst niet uit Q1 gekomen.
- Glock steld teleur met P14, met morgen ook nog 5 plaatsen straf door versnellingsbak wissel.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #68 Gepost op: 19-04-2009, 10:34:13 »
Na een start achter de Safety Car vanwege een verschrikkelijk natte baan konden we weer uitkijken naar een mooie race. Regen is altijd mooi.
Met de kwalificatie opstelling van (Positie - coureur - Team - Q1 tijd - Q2 tijd - Q3 tijd):
1      Sebastian Vettel     RBR-Renault     1:36.565   1:35.130   1:36.184
2     Fernando Alonso    Renault    1:36.443   1:35.803   1:36.381
3     Mark Webber       RBR-Renault    1:35.751   1:35.173   1:36.466
4     Rubens Barrichello    Brawn-Mercedes    1:35.701   1:35.503   1:36.493
5     Jenson Button       Brawn-Mercedes    1:35.533   1:35.556   1:36.532
6    Jarno Trulli       Toyota       1:36.308   1:35.645   1:36.835
7     Nico Rosberg       Williams-Toyota 1:35.941   1:35.809   1:37.397
8    Kimi Räikkönen       Ferrari    1:36.137   1:35.856   1:38.089
9     Lewis Hamilton       McLaren-Mercedes1:35.776   1:35.740   1:38.595
10    Sebastien Buemi    STR-Ferrari    1:36.284   1:35.965   1:39.321
11    Nick Heidfeld       BMW Sauber    1:36.525   1:35.975      
12    Heikki Kovalainen    McLaren-Mercedes1:36.646   1:36.032      
13    Felipe Massa       Ferrari    1:36.178   1:36.033      
14    Timo Glock       Toyota       1:36.364   1:36.066      
15    Kazuki Nakajima    Williams-Toyota 1:36.673   1:36.193      
16    Sebastien Bourdais    STR-Ferrari    1:36.906         
17    Nelsinho Piquet    Renault    1:36.908         
18    Robert Kubica       BMW Sauber    1:36.966         
19    Adrian Sutil       Force India-Mercedes    1:37.669      
20    Giancarlo Fisichella    Force India-Mercedes    1:37.672      
(Start opstelling zal iets anders zijn vanwege penalties)

Heeft vooral Renault een goede call gemaakt. Door Alonso in de 6 lap, 1 ronde voordat de Safety Car weer naar binnen ging, te laten pitten en de auto helemaal vol te gooien, kon de race van start met Vettel op kop.

Vanaf Lap 16 werd dat vanwege een Pit van Vettel, Button in de Brawn GP.

Een mooie echte spin van Hamilton, mooi genoeg om er de Notenkraker onder te kunnen zetten, verliep de race redelijk rustig.
Alonso met z'n lichte startgewicht kon aan z'n opmars beginnen.
Maar na een touch (zeg maar crash) tussen Kubica en Trulli, waarbij Trulli geen achtervleugel overhoud en daarme de eerste uitvaller is, word de Safety Car weer naar buiten gereden en konden alle coureurs weer van voor af aan beginnen, met veel coureurs in de pit, was het hele veld weer even opgeschud. Maar met een superstop van 9.9 seconden, bleef Button op de 2e plaats voor Massa en achter Webber. Met de SafetyCar buiten, is dit een mooie positie.

Even een korte noot:
Bernd Maylander, coureur van de SafetyCar, weet ook van wanten. Die stampt uiteraard ook stevig door om de bolide's niet te laten oververhitten.

Met nog een paar touches, loopt de SafetyCar situatie iets uit, maar als dan achter de SafetyCar Felipe Massa stil valt lijkt er toch iets mis te zijn bij Ferrari. Gelukkig was het geen crash, dus zou de wagen snel van de baan moeten kunnen worden gehaald.

In ronde 22 komt de SafetyCar weer binnen, de rotzooi op de baan is gelukkig dus snel opgelost.
Helaas, vooral voor zichzelf, spint Bourdais nog even achter de SafetyCar, maar dit heeft geen verdere gevolgen.

Met deze, gelukkig korte, SafetyCar situatie achter de rug, is het hele veld weer redelijk dicht bij elkaar.

Ondanks de twee SafetyCar situaties die ondertussen al geweest zijn, zijn er een aantal coureurs nog steeds niet gestopt, terwijl we al bijna halverwege de race zijn. Wat is de strategie van deze coureurs?

Met een kapotte neus komt Glock in ronde 24 binnen voor een nieuwe, wat een paar leuke beelden oplevert vanwege de manier waarop deze neus word vervangen.

Kubica rijd nog steeds rond. Het gaat misschien niet hard, maar na die crash blijkt de BMW toch wel een erg sterke bolide te zijn!

Alonso heeft met zijn stop aan het einde van de eerste SafetyCar situatie, nu al de 9e positie te pakken. Zijn stop bleek dus echt zeer goed getimed.

Vettel rijd ondertussen langzaam weg van Button, maar volgens de technici aan de muur, is dat alleen maar door het "fuel effect". Webber kan echter waarschijnlijk wel weer langer door dan Button verwachten ze.

Ongeveer volgens planning komt Raikkonen binnen in ronde 27 voor nieuwe banden en een helemaal volle tank, waarschijnlijk wil hij de race nu in 1x uit rijden.
In dezelfde ronde schiet Nakajima ook even een heeel eind achterstevoren de grindbak in, maar weet weer terug te komen, maar dan schiet Nelson Piquet met een enorme klap van de baan. Hij spint en verliest het hele voorste gedeelte van de neus op een kunststof reclamebordje. Die heeft koude voeten onderweg naar de pits!

Veel coureurs hebben toch wat moeite met de omstandigheden blijkbaar.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2009, 13:18:13 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #69 Gepost op: 19-04-2009, 10:59:43 »

Ook Button heeft duidelijk moeite, hij verremt zich, of schiet door, waardoor hij een plaatsje zakt naar de derde plek, maar 3 ronde's later maakt Webber ongeveer een zelfde foutje, waardoor Button weer terug kan naar de tweede plek in ronde 31. Helaas is dit van korte duur, nog geen 3 bochten later gaat Webber Button weer voorbij. Het lijkt er op dat de RedBull auto toch in de regen wat beter is dan de BrawnGP.

Zoals verwacht komt Hamilton in ronde 33 binnen en word afgetankt om de race te kunnen uitrijden. Hij komt terug op P8.

Ondertussen rijd Kubica rond met een scheef hangende neus, hij lijkt wel over de grond te schaven! Dit word dan z'n derde neus deze race.In ronde 35 word nummertje 3 gemonteerd.

Bourdais blijft bezig met zijn Notekraker, met ondertussen zijn derde spin. Ook deze weer zonder gevolgen voor de race, behalve dat hij ondertussen wel wat duizelig zal zijn.

In ronde 36 komt Vettel dan binnen als leider in de wedstrijd. Hij zal deze positie afgeven aan zijn teamgenoot Webber en hij komt vlak achter Button de baan weer op en Alonso gaat ondertussen ook meedoen aan de Notenkraker.

In ronde 38 komt Webber binnen voor zijn laatste stop, waardoor Button nu eerste ligt. Vettel blijft ondertussen stampen als een gek.

In ronde 40 weet Vettel Button weer in te halen, geheel op eigen kracht, terwijl Rosberg pit en overstapt naar Intermediate banden. Deze beslissing is natuurlijk een gok.

Raikkonen lijkt het bijltje er bij neergegooit te hebben.

Met de stop van Button is Vettel nu helemaal veilig. Hij valt terug naar de 4e plaats, zelfs naast het podium, maar met ook nog een stop van Barichello komt Button toch weer op het podium, terwijl Barichello terugvalt naar de 5e plaats.

De call van Rosberg om over te stappen op Intermediates lijkt toch redelijk goed uit te pakken, Hij kan goed meedraaien met de rest van het veld, maar echt goede rondetijden zijn het nog niet te noemen. Waarschijnlijk toch nog te nat.
En Nakajima pit en rijd de box in. Het lijkt er op dat zijn race voorbij is.

Buemi, die het fantastisch doet, pit in ronde 46, hierdoor valt hij helaas net weer buiten de punten. Ondertussen rijd Sutil, in de Force India, op plaats 8 en gaat ook Piquet weer meedraaien met de Notenkraker, waarna hij een nieuwe neus kan gaan ophalen, maar hij moet lang wachten op de nieuwe banden. Deze pit was niet helemaal geplant. Lichte paniek bij Renault. Ook de derde neus voor Piquet.

Rosberg schiet er in ronde 48 hard van af. De Intermediates zijn duidelijk toch nog niet goed genoeg. Hij gaat terug naar de full-wet banden.

Sutil klapt er in ronde 51 van de baan met een enorme schade. Zo jammer voor die jongen, hij lag op een mooie 6e plaats met zijn Force India! Hij komt ongedeerd uit de auto, maar het is een flinke klap geweest.
Voor Buemi is het echter goed nieuws, hij komt weer in de punten.

Veel teams wachten nu even af. Een aantal coureurs rijden op verschrikkelijk versleten banden. Heidfeld rijd bijna 2 seconden langzamer, zo erg zijn ze versleten.

Button lijkt het kwijt te zijn, met ruim 40 seconden voorsprong rijden de RedBulls samen op P1 en P2. Hier kan weinig meer mis gaan voor ze.

En tot slot, met een eerste overwinning voor het team, het tweede team dat wint dit jaar, en ook het tweede team dat voor het eerst wint dus, rijden Vettel en Webber de RedBulls binnen. Dit beloofd veel voor de rest van het seizoen!

Dat besluit de race van vandaag. Met op het podium 1. Vettel, 2. Webber, 3. Button. Waarbij de laatste toch weer goede zaken doet in de stand.

Vettel heeft in ieder geval genoten van de race, en bedankt zijn team.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #70 Gepost op: 19-04-2009, 11:35:26 »
Formula 1, round 3, CHINA, Race

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #71 Gepost op: 19-04-2009, 11:49:54 »
Stand na 3 races.

(ferrari nog geen enkel punt  ::oink::)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2009, 11:52:25 door califax »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: F1 topic
« Reactie #72 Gepost op: 19-04-2009, 13:15:55 »
24 mei is Monaco zie ik net, die is gaaf! ::love::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #73 Gepost op: 19-04-2009, 13:21:13 »
Eerst nog even Bahrain volgende week!
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: F1 topic
« Reactie #74 Gepost op: 19-04-2009, 13:22:29 »
Eerst nog even Bahrain volgende week!

Monaco is toch veel leuker ::tandpastasmiley:: Midden door de stad, heel veel bochten...
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #75 Gepost op: 19-04-2009, 13:26:43 »
Dat is Singapore ook geloof ik, die is best mooi. Werd vorig jaar in't donker gereden. Dit jaar gewoon 'overdag' zie ik.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #76 Gepost op: 19-04-2009, 13:33:11 »
Japan is weer op Suzuka! :D
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #77 Gepost op: 19-04-2009, 15:34:58 »
Jaaa, Monaco is gaaf!

Whiieee, Vettel! ::love:: Zo'n schatje vind ik dat dus. En een supergoede coureur, uiteraard. ::hypocriet::
Was er weer om 8 uur voor opgestaan (hakt wel in op je zondagochtend uitslaapochtend, zo'n F1 seizoen), maar het was het wéér helemaal waard. Ik vind het echt een topseizoen, en dat met pas 3 races gereden!

Zonde van Sutil idd, vond wel dat hij een paar puntjes verdiende. Vraag me ook af wat er opeens met Massa was. En jammer dat de gok van Rosberg niet geweldig voor hem uitpakte, maarja, ik houd daar wel van, een beetje lef.

Samengevat: ::ok::

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #78 Gepost op: 19-04-2009, 15:35:13 »
Dat is Singapore ook geloof ik, die is best mooi. Werd vorig jaar in't donker gereden. Dit jaar gewoon 'overdag' zie ik.

Nee hoor, Singapore is weer een nacht-race...

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #79 Gepost op: 19-04-2009, 16:06:03 »
Hardnekkige geruchten!!!

Posities Piquet & Fisichella in gevaar.
Nelsino Piquet moet gaan vrezen voor zijn stoeltje. Geruchten gaan dat Flavio Briatore (Renault-baas) al gesprekken heeft gehad met voormalige Super Aguri rijders Takuma Sato en Antony Davidson. Ook Giancarlo Fisichella kan wel eens heel spoedig vervangen gaan worden door huidige Force India test-rijder Vitantonio Liuzzi.

In één adem met deze twee tegenvallende coureurs worden de resultaten van Kazuki Nakajima genoemt, die in zijn Williams auto op alle fronten wordt verslagen door zijn teamgenootje Nico Rosberg. De japanner hoeft echter iets minder te vrezen voor zijn positie dan de heren Piquet & Fisichella, aangezien zijn Williams auto aangedreven wordt door een japanse motor (Toyota), en hij daar ongetwijfelt wat contracten en clausules aan vast heeft hangen, aangezien hij uit het zogeheette "Toyota Development Programme" komt.