Auteur Topic: Bar 'Het Chaotische Veld'  (gelezen 276970 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #460 Gepost op: 4-06-2009, 10:09:34 »
Fruitsapje voor Megan:

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #461 Gepost op: 4-06-2009, 10:20:08 »
Ik ben geen Kerkradenaar, ook geen Maastrichtenaar. Toch ben ik blij dat Roda JC zich vanavond heeft weten te handhaven in de Eredivisie. Al was het kantje boord, al hebben ze het vaak zwaar laten liggen, toch is het ze gelukt. Ze hebben vanavond net dat beetje  geluk gehad, dat ze zo vaak gemist hebben.

Jammer voor Cambuur, maar het was 1 van de 2.

Ik had toch liever Cambuur gehad.

Als je als fans je clubbie wilt zien degraderen wanneer ze een fusie aan zouden gaan dan verdient je clubbie het niet om niet te degraderen wanneer er geen fusie komt!

Verder baal ik ook dat Rkc promoveert, maar aan de andere kant komend seizoen gaat het gros van de kwaliteit uit de selectie dus hadden ze er weinig te zoeken gehad...

Toch blijft het jammer voor Gelderland  :\'(
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #462 Gepost op: 4-06-2009, 10:43:45 »
Ik woon in Maastricht, en ben juist blij dat een ploeg als MVV niet gepromoveerd is. De aanhang daarvan deugt totaal niet.


Waarom liever Cambuur dan Roda? Ik had het Cambuur best gegund, maar Roda zeker ook. Die fusie werd Roda ook opgedrongen, ze wilden juist als zelfstandige club verder gaan, dus de reactie van hun supporters was gevoelsmatig wel te begrijpen. Liever zelfstandig een klasse lager, dan op het hoogste niveau samen gaan met je directe concurrent. Hoe zou jij reageren als jouw club (aangenomen dat dat niet FC-Groningen is  ::rofl::) zou fuseren met AGOVV? Dat zou jij toch ook niet leuk vinden?

Natuurlijk wil iedere supporter dat zijn of haar club kampioen wordt, maar dat kan er maar 1 zijn per seizoen. En er degraderen nou eenmaal clubs, dat maakt de competitie spannend. Eerlijk is eerlijk: als je niet kijkt naar de fusie-trammelant, dan was er op een degradatie van Roda JC niets af te dingen geweest. Maar ze hebben ook vaak heel erg veel pech gehad in veel wedstrijden, en dan heb ik het niet eens over de vele scheidsrechterlijke dwalingen, omdat ze ook vaak juist door toedoen van een scheidsrechter een kans konden benutten, die ze anders niet hadden gekregen. Voor mij valt dat tegen elkaar weg.

Ik zeg dus: dat fusie-gedoe heeft heel veel energie gekost, en behoorlijk veel verlies aan concentratie. Hoe zou jij je als speler inzetten voor een club, waarvan niet eens zeker is dat die na het lopende seizoen noeg (in die vorm) bestaat? Speelt toch helemaal niet lekker?

Vertel me eens, waarom er 9 BV's in Noord-Brabant mogen bestaan, en waarom 4 clubs in Limburg teveel zouden zijn?

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #463 Gepost op: 4-06-2009, 10:58:04 »
Ik snap je punt.. en ze hebben inderdaad veel pech gehad het afgelopen jaar voornamelijk met scheidsrechterlijke dwalingen, maar ja dat heeft mijn clubje (ajax) ook heel veel gehad...

Ik snap ook dat het moeilijk voor de fans is als twee clubs moeten fuseren, maar als ajax zou gaan fuseren met Feyenoord zou ik het niet begrijpen en niet leuk vinden, maar ik zou nooit willen dat mijn clubje in wat voor vorm dan ook degradeert!!!!! NOOIT!!!
Nou heb ik wel makkelijk praten, omdat als een club waarschijnlijk niet zou fuseren dat Ajax wel zou zijn...

Daarnaast gun ik het Cambuur.. ten eerste omdat de Friezen een heel leuk publiek zijn, zie de sfeer in Heerenveen altijd mooi, vol achter hun eigen clubje, precies zoals het hoort!! Kijk ook naar de sfeer gisteravond echt prachtig... Dat kun je bij Roda niet zeggen!!

Ook heeft Cambuur Stanley Menzo als trainer. Hij is niet alleen ex-ajacied  ::), maar hij heeft vorig seizoen ook al Volendam laten promoveren.. Echt bijzonder knap dat hij dat bijna 2 jaar op rij deed met 2 verschillende clubs... en waarschijnlijk had hij na deze promotie wel nog een jaar door mogen coachen en zijn kwaliteiten in de eredivisie te laten zien!

Wat betreft de voetbalvereningen in de provincies... daar gaan wij niet over en ik vind het jammer dat alleen in Brabant er heel veel energie en passie in wordt gestoken wat dat betreft... Het liefst zou ik het zo zien als in Engeland, overal een eigen clubbie waar iedereen echt fan is van zijn eigen club...  Elk stadion zit vol gedurende elke wedstrijd.. de fans zitten bijna op het veld en steunen hun clubje in goede en slechte tijden.. De clubs daarnaast helpen ook de jeugd in allerlei vormen om fit te blijven of helpen gehandicapten aan een leuk dagje.... Sportclubs hebben ook echt een sociale functie.. dat vind ik gewoon echt prachtig...

P.s: Ajax en AGOVV is de perfecte combinatie; Ajax de beste club uit eredivisie met AGOVV de beste club uit de Jupiler League :DDDDDDDDD!
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #464 Gepost op: 4-06-2009, 11:05:35 »

Daarnaast gun ik het Cambuur.. ten eerste omdat de Friezen een heel leuk publiek zijn, zie de sfeer in Heerenveen altijd mooi, vol achter hun eigen clubje, precies zoals het hoort!! Kijk ook naar de sfeer gisteravond echt prachtig... Dat kun je bij Roda niet zeggen!!

Dat Friesland sportieve supporters heeft, dat weet ik, afgezien van die incidenten van gisteren dan. Maar dat Roda GEEN sportieve supporters heeft, ben ik niet met je eens. Kijk naar een gedenkwaardige bekerfinale 12 jaar terug. Daar zaten Heerenveen- en Roda-supporters door de hele Kuip door elkaar, het was 1 groot feest, en de Heerenveensupporters vierden na afloop mee met de Roda-aanhang. Dat zie ik bij Ajax en Feyenoord echt niet gebeuren.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #465 Gepost op: 4-06-2009, 11:12:49 »
Dat Friesland sportieve supporters heeft, dat weet ik, afgezien van die incidenten van gisteren dan. Maar dat Roda GEEN sportieve supporters heeft, ben ik niet met je eens. Kijk naar een gedenkwaardige bekerfinale 12 jaar terug. Daar zaten Heerenveen- en Roda-supporters door de hele Kuip door elkaar, het was 1 groot feest, en de Heerenveensupporters vierden na afloop mee met de Roda-aanhang. Dat zie ik bij Ajax en Feyenoord echt niet gebeuren.

Ik heb ook nooit gezegd dat Ajax en Feyenoord wel sportief zijn, allesbehalve zelfs..
Althans de harde kern... Maar de Cambuuraanhang is toch echt wel een stuk sportiever dan die van Roda.. daarmee zeg ik niet dat die van Roda onsportief zijn!! Ze zijn er voor hun club wanneer nodig en hebben er alles voor over, maar dat duwt ze ook wel eens over de grens van dingen die niet mogen.. Bij Cambuur zag ik dat gister voor het eerst... Het is echter wel zo dat de belangen en de eisen bij dergelijke clubs ook hoger liggen... zo zie je bij Cambuur inderdaad voor het eerst ook onrust nu ze konden promoveren.. Toch durf ik stellig te zeggen dat de Cambuur aanhang sportiever is in navolging van hun coach..

Even een stukje over cambuur en Menzo van vi.nl:
Rondom het Cambuur-stadion ontstond na het duel een stemming die terugwees op wat discutabele beslissingen van de scheidsrechter. De club zou twee strafschoppen zijn onthouden en de eerste helft van de verlenging duurde anderhalve minuut korter dan het voorgeschreven kwartier. Menzo wil echter niet aan beschuldigingen. 'Scheidsrechters zijn zijn ook maar mensen', wuifde de coach die bijna voor het tweede opeenvolgende jaar promoveerde de complottheorieën weg.
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #466 Gepost op: 4-06-2009, 11:31:05 »
Ik verwijs bijvoorbeeld naar de slotminuten van de voorlaatste wedstrijd, waarbij Roda op de 18e plaats belandde. Ik zeg dan: als dat niet was gebeurd, dan was een andere club de klos geweest. Zeg nou zelf: NIEMAND wil toch op de laatste plaats in de competitie eindigen?

Aan de andere kant: ik vraag me af (of dat klopt, weet ik niet), of Roda de motivatie had kunnen opbrengen om alles op alles te zetten, als ze NIET op die 18e plek terecht waren gekomen. Ik denk dat ze dat juist de nodige motivatie heeft gegeven.

De wereld zou niet zijn vergaan wanneer ze waren gedegradeerd hoor, maar of ze in dat ene seizoen eerste divisie meteen de kracht hadden gehad om weer terug te komen, ik weet eigenlijk zeker dat dat niet zo zou zijn. Kijk naar MVV: die degradeerden in 1976 voor de eerste keer in hun bestaan. De eerste paar wedstrijden in de eerste divisie wonnen ze met monsterscores, maar toch promoveerden ze niet. Dat gebeurde pas in de nacompetitie in 1978. Wat ik ermee zeggen wil: het zijn qua karakter twee heel verschillende competities, niet eens zozeer vanwege het niveau (want ik denk dat de top van de eerste divisie zich uitstekend zou kunnen meten met clubs tot en met de middenmoot in de Eredivisie), maar de manier van spelen vereist toch wel enige aanpassing.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #467 Gepost op: 4-06-2009, 11:51:48 »
Fruitsapje voor Megan:

thnx! mag ik dr nog eentje ;D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #468 Gepost op: 4-06-2009, 12:26:37 »
Onverzadigbaar. ::oink:: ::oink::

Zo, en daar ben je wel even zoet mee.......

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #469 Gepost op: 4-06-2009, 13:28:17 »
dr zit schimmel in :o
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #470 Gepost op: 4-06-2009, 13:52:39 »
dr zit schimmel in :o
had het dan niet zolang laten staan :p
Menno is gek

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #471 Gepost op: 4-06-2009, 15:13:59 »
P.s: Ajax en AGOVV is de perfecte combinatie; Ajax de beste club uit eredivisie met AGOVV de beste club uit de Jupiler League :DDDDDDDDD!

Als je dat vindt, waarom heet je dan eigenlijk Go_Ahead?  ??? ??? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #472 Gepost op: 4-06-2009, 15:15:31 »
Als je dat vindt, waarom heet je dan eigenlijk Go_Ahead?  ??? ??? ???

ja, waarom heet je niet Vitesse :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #473 Gepost op: 4-06-2009, 15:34:37 »
Omdat Go_ahead de leukste naam is in de voetbalwereld... maar ik zet er ook niet voor niks geen Eagles achter...

Daarnaast betekent: Ga maar... dat is op meerdere manier op te vatten en dat vind ik ook wel leuk :p!

Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #474 Gepost op: 4-06-2009, 19:39:15 »
dr zit schimmel in :o
Dat zijn (beter gezegd, WAREN) ijsklontjes.............

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #475 Gepost op: 4-06-2009, 20:07:08 »
owzo, nou ik hou niet van witte wolken in mn jus :-[ ik wil graag een glas rivella nu :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #476 Gepost op: 5-06-2009, 12:34:22 »
blauwe of rooie?


Lama, er is dus nu ook groene. Het glas van de jus heb je nog.........
« Laatst bewerkt op: 5-06-2009, 12:36:44 door Bodejos »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #477 Gepost op: 5-06-2009, 14:14:40 »
Lama, er is dus nu ook groene. Het glas van de jus heb je nog.........

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: was dat nou voor service ???

ik wil rode en een schoon glas >:(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #478 Gepost op: 5-06-2009, 18:09:01 »
Megan wil rood, krijgt Megan rood. ::rofl:: ::rofl::


Het hapje is vanwege het lange wachten.......

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #479 Gepost op: 5-06-2009, 19:15:57 »
ik dank u zeer! ::bravo::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.