Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663295 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3240 Gepost op: 20-06-2019, 22:35:19 »
Ik roep het al het hele jaar" Kruijswijk gaat podium rijden  ::jaja::

You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3241 Gepost op: 20-06-2019, 23:15:39 »
Ineos heeft nog altijd de 2 topfavorieten in de rangen. Ik verwacht veel van Pinot. Bardet zal weer een net niet verhaal worden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3242 Gepost op: 20-06-2019, 23:19:52 »
Pinot verwacht ik inderdaad ook. Maar die staat na de ploegentijdrit al 2 min achter  ;)
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3243 Gepost op: 21-06-2019, 10:45:21 »
Geen Tour voor Tom verbaast me niks. Ik vind Sunweb maar een raar team. De hele tijd roepen dat het wel goed komt, maar je kon aan zijn eigen uitspraken horen, dat ie er totaal geen vertrouwen in had.
Leuk dat Dumoulin weer kan fietsen, maar het had niet echt iets. Dumoulin moet alleen aan de tour mee doen als in een vorm kan zijn waarmee ie meedoet voor het podium. En dat was nu noway gebeurd.

Ik hoop op een verrassing tijdens de tour. Zou Uran het weer kunnen zoals twee jaar terug?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3244 Gepost op: 21-06-2019, 14:12:11 »
als Bram Tankink nou eens niet gestopt was geweest hè...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3245 Gepost op: 3-07-2019, 19:03:15 »
Tom Dumoulin lijkt op weg te zijn naar een transfer naar Jumbo!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #3246 Gepost op: 5-07-2019, 22:20:37 »
Nu ik toch in TdF-modus was meteen wat andere pools ingevuld :)

https://www.worldcyclingstats.com/nl/spel/tour-de-france/2019 is de vorige Wijnreder.

En tourchampion is tegenwoordig via een app. Geen idee wat de meerwaarde is ???
Maar die is altijd wel lekker weinig invullen (9 namen; per rit wordt de tijd van de beste 3 meegenomen; uiteindelijk moet je de laagste tijd scoren. Verder geen puntensystemen).
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3247 Gepost op: 6-07-2019, 08:24:18 »
Die voormalige Wijnreder had ik ook al ingevuld. Zelf doe ik ook mee met de pool van de krant Tubantia...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wielrennen
« Reactie #3248 Gepost op: 6-07-2019, 16:51:29 »
Mike Teunissen ::bravo:: ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #3249 Gepost op: 6-07-2019, 17:06:43 »
Mike Teunissen ::bravo:: ::bravo::

Wie had dat gedacht!
Hij kwam ook nog eens van zo ver.. en dan die tegenstanders, netjes hoor.

Eerste Nederlandse gele trui in 30 jaar, dat is ook wel fors lang.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wielrennen
« Reactie #3250 Gepost op: 6-07-2019, 17:09:38 »
Ja, ik dacht: die is voor Sagan, maar wat een winnaar. Van zover komen en dan winnen. Ook mooi dat hij bovenaan staat in het puntenklassement. :D

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3251 Gepost op: 19-07-2019, 12:49:19 »
 ::confettie:: ::confettie:: Marianne Vos wint La Course!  ::confettie:: ::confettie::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wielrennen
« Reactie #3252 Gepost op: 19-07-2019, 14:13:40 »
::confettie:: ::confettie:: Marianne Vos wint La Course!  ::confettie:: ::confettie::

Wat een klasse he! Ik zag hem niet aankomen ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3253 Gepost op: 19-07-2019, 14:31:50 »
Ik zat laatst even te denken, vaak maken mensen hun favoriete voetbalelftallen/opstellingen, maar wat als je de baas was van een wielerploeg en je je eigen favoriete team van wielrenners mocht samenstellen? Hoe ziet dat eruit? (en je mag hierbij renners van allerlei ploegen gewoon bij elkaar zetten).

Volgens de UCI profregels moet een ploeg uit minstens 14 renners bestaan, dus de vraag: hoe zou jouw favoriete wielerploeg met minimaal 14 en maximaal 20 renners eruit zien? (en dit is natuurlijk anders dan de tour pool, want je kunt ook renners kiezen die de tour nu niet rijden).

Ik heb een eerste poging gedaan (en om de boel een beetje uit te balanceren)

Sprinters
1. Fernando Gaviria (rappe en gevaarlijke sprinter die dit jaar helaas in de tour ontbreekt)
2. Dylan Groenewegen (Jonge rappe gevaarlijke sprinter, kan de allerbeste worden?)
3. Pascal Ackermann (kan zelf een sprint afmaken, maar kan ook onderdeel uit maken van een treintje)
4. Michael Matthews (goede combinatie met Cees Bol en een sprinter die ook wel wat kan winnen)

Ronderenners / goede klimmers (daar kan een Alaphilippe ook bij)
5. Tom Dumolin (is ook een allround rijder, tijdrit, grote rondes kan alles multi-inzetbaar)
6. Eghan Bernal (op dit moment een van de grootste talenten als het gaat om grote rondes te kunnen winnen, die kan niet ontbreken, is goed in tijdritten en kan eventueel ook nog in mijn team knechten voor iemand als Dumolin)
7. Primus Roglic (ook al zo'n jonge allround renner een grote ronde kan winnen en anders ook nog als knecht inzetbaar is)
8. Gerraint Thomas (meer uitleg is niet nodig toch?)

Klassiekerrijders (en daar kan een Sagan bijvoorbeeld ook bij ja)
9. Julian Alaphilippe (kan schitteren tijdens het voorjaar, maar heeft ook al eens een bolletjestrui in de tour gewonnen en kan bergop ook misschien wel een goede knecht of zelfs ronderenners? zijn)
10. Mathieu van der Poel (voor de voorjaarsklassiekers en misschien op den duur wel meer)
11. Wout van Aert (is goed bruikbaar in het voorjaar, maar ook in grotere rondes blijkt nu...)

Talenten
12. Enric Mas (is 24 jaar eigenlijk geen talent meer, kan op termijn een grote ronde gaan winnen, kan klimmen en heeft een goede tijdrit in de benen)
13. Remco Evenepoel (dit talent wordt zo gehyped en mag in mijn ploeg zijn kilometers maken en heb ik daarom in dit team erbij genomen, kijken hoe die zich gaat ontwikkelen)
14. Cees Bol (alweer een Nederlands sprinttalent, kan ook aardig in een treintje rijden)
15. Marc Hirschi (20-jarige Zwitser die zich ook in mijn ploeg mag ontwikkelen)

Van alles en nog wat
16. Peter Sagan (allround natuurlijk, kan wereldkampioen worden, sprints winnen, voorjaarsklassiekers alleen geen klassement in een grote ronde)
17. Alexey Lutsenko (ideale knecht op een goede leeftijd met een goede tijdrit die ook zelf wel wat kan winnen)
18. Rohan Dennis (kan een goed klassement rijden, strijden voor dagzeges en is een tijdrijder pur sang)
19. Mikael Landa (kan knechten, vluchten, klimmen en een goed klassement rijden)
20. Greg van Avermaet (je kunt hem er maar bij hebben)
« Laatst bewerkt op: 19-07-2019, 14:52:04 door MollenvangR-Art »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wielrennen
« Reactie #3254 Gepost op: 19-07-2019, 14:43:36 »
Ik zou zelf nog wel een lijstje kunnen maken, maar wat mij vooral opviel is het ontbreken van Froome :o

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3255 Gepost op: 19-07-2019, 14:44:51 »
Ik zou zelf nog wel een lijstje kunnen maken, maar wat mij vooral opviel is het ontbreken van Froome :o
Ik wilde of Thomas of Froome :P En ben toch wat meer voorstander van de persoon Thomas.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #3256 Gepost op: 19-07-2019, 15:03:38 »
Je mist nog knechten.... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3257 Gepost op: 19-07-2019, 15:06:12 »
Je mist nog knechten.... ::hypocriet::
Lutsenko, Van Aert, Van Avermaet? Mas, Landa, Roglic, Bernal, Alaphilippe (die eerste 2 zijn wat meer echte knechten, maar die anderen kunnen dat ook zijn :P afhankelijk van wie er goed voor staat ;D)
« Laatst bewerkt op: 19-07-2019, 15:11:05 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3258 Gepost op: 19-07-2019, 19:59:17 »
Hoop dat het relatief meevalt voor Wout van Aert. Ik vraag me wel af of het niet simpel door de Tourorganisatie te voorkomen is dat renners in die bochten aan zoiets stoms als een banier kunnen blijven steken.  ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3259 Gepost op: 20-07-2019, 17:55:17 »
Een ploeg van maar 20 renners? Je mag er 30 hebben van de UCI!
Maar ik zal er ook eens over gaan nadenken...
Ich bin ein Bärliner!