Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551389 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2240 Gepost op: 24-08-2017, 19:19:28 »
Thuiswedstrijden gáán heel belangrijk worden (maar dat zou eigenlijk in elke poule het geval zijn).  Manchester City favoriet in deze poule, Oekraïne en Italië (vooral uit) altijd vervelend. Ben niet heel bekend welke bekende spelers er nu bij Napoli en Shaktar zitten. Kans op overwintering (en dan denk ik met name aan Europa League) is er, maar het worden taaie wedstrijden.

voor mij is Napoli favoriet in deze poule
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2241 Gepost op: 24-08-2017, 19:36:35 »
In Donetsk valt niet zoveel meer te slopen. Dat is ook weer een voordeel
You'll never walk alone

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2242 Gepost op: 24-08-2017, 19:50:16 »
Shaktar, City en Napoli dus. Een poule die alle kanten op kan gaan. Kortom: niet makkelijk, maar ook zeker niet kansloos.


Voor wat het waard is: Italiaanse clubs hebben nog nooit gewonnen in De Kuip.

In 2015 won As Roma nog met 1-2 tegen Feyenoord. De Italiaanse politie zal waarschijnlijk niet zo blij zijn met deze loting.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2243 Gepost op: 24-08-2017, 20:12:23 »
In Donetsk valt niet zoveel meer te slopen. Dat is ook weer een voordeel
wedstrijd wordt niet in Donetsk gespeeld
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2244 Gepost op: 24-08-2017, 20:20:46 »
Zal wel weer in Kiev worden?

Trouwens, Utrecht staat 1-0 achter.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2245 Gepost op: 24-08-2017, 22:47:27 »
Nou, alleen Feyenoord en Vitesse (de enige twee ploegen die rechtstreeks voor de hoofdtoernooien geplaatst zijn) zijn dus nog over in Europa.

De kans is dus groot dat Nederland verder gaat zakken op de UEFA coëfficiëntenlijst.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2246 Gepost op: 24-08-2017, 23:02:45 »
hmmmmm... Ajax (67.2) speelt 2x gelijk en verliest twee keer. Dit alles tegen zwakkere ploegen (16.8 en 12.6)
PSV (46.2) verliest twee keer tegen een zwakkere ploeg (5.5) .
Utrecht (6.7) speelt 1x gelijk en wint 1x van een zwakkere ploeg (4.5) . Speelt 2x gelijk, wint 1x en verliest 1x tegen sterkere ploegen (10.9 en 87.1).

PSV verzamelde hiermee 0 punten
Ajax 1
Utrecht 3,5
Feyenoord tot dusver 4 en Vitesse heeft nog 6 wedstrijden om van de 0 af te komen.


Tot zover de statistieken  ::)
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2247 Gepost op: 24-08-2017, 23:16:29 »
Kun je degraderen?
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2248 Gepost op: 24-08-2017, 23:21:32 »
Misschien is dat wel een goed idee. Misschien maken we dan weer eens kans om iets te winnen ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2249 Gepost op: 24-08-2017, 23:38:36 »
NL is al een beetje gedegradeerd. De ploeg die dit seizoen kampioen in de Eredivisie wordt, gaat niet rechtstreeks de CL in, maar is veroordeeld tot het spelen van voorrondes.

Dit is mede mogelijk gemaakt door het spelen op kunstgras
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2250 Gepost op: 24-08-2017, 23:57:29 »
Onzin. Komt niet door kunstgras. Kunstgrad is niet goed maar dit heeft gewoon met enerzijds geld, anderzijds instelling (niet altijd tot op het bot gemotiveerd) te maken.

Wederom blijkt dat de beker echt een hoofdprijs is.
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2251 Gepost op: 25-08-2017, 09:55:54 »
Instelling, motivatie: daar lijkt het inderdaad veel spelers aan te ontbreken. Overigens vind ik het bijna opvallender dat ook de Belgische clubs er uit liggen... Zeker gezien de laatste jaren waarin ze juist goed bezig zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2252 Gepost op: 25-08-2017, 10:12:17 »
Dit wordt een lange post. FC Utrecht heeft het niet gered, maar heeft het zooooo knap gedaan  ::ok:: Respect voor de manier waarop ze bijna een miljoenenclub als Zenit het lastig hebben gemaakt.  

Ajax heeft zijn best gedaan, maar faalt weer keihard in eindfase. Van Europa League finalist, naar het sufferdje van de Europa League. Miljoenen op de bank, maar geen kwaliteit op het veld.

Qua loting voor Feyenoord, het had veel erger kunnen zijn... ik heb medelijden met Apoel bij Tottenham, Dortmund en Real  ::hug:: Zal veel van de thuiswedstrijd afhangen inderdaad, Feyenoord is niet kansloos, maar de poule biedt ook mogelijkheden. Napoli en City zijn mooie namen, met name van City ben ik nog steeds niet onder de indruk en Engelse clubs hebben het altijd moeilijk met Nederlandse clubs.

Dan die ranking...
10. Turkije - 30.600 (3/5)
11. Nederland - 28.549 (2/5)
12. Oostenrijk - 26.600 (2/4)
13. Griekenland - 26.600 (2/5)
14. Tsjechië - 25.975 (3/5)
15. Zwitserland - 25.000 (3/5)

Dit is de huidige stand (denk ik), tussen haakjes aantal actieve clubs per land. Turkije inhalem wordt nu een utopie. Voordeel is dat 12 en 13 ook maar 2 clubs over hebben, al heeft Griekenland met Olympiacos een club die zomaar weer goed kan doen in een moeilijke CL poule. Denemarken deed ook nog aardig mee op deze lijst, maar is volgens mij op Kopenhagen na alle clubs kwijt.

Het zal dus afhangen van de resultaten van Vitesse en Feyenoord...

Vitesse zit in pot 4 en kan een redelijke, maar ook een zware loting krijgen

Pot 1:
Arsenal, Zenit, Olympique Lyon, Dinamo Kiev, Villarreal, Athletic Bilbao, Lazio Roma, AC Milan, Viktoria Pilzen, Red Bull Salzburg, FC Kopenhagen en Sporting Braga

Pot 2:
Steaua Boekarest, Ludogorets Razgrad, BATE Borisov, Everton, Young Boys, Olympique Marseille, Real Sociedad, Maccabi Tel Aviv, Lokomotiv Moskou, Austria Wien, Hertha BSC en OGC Nice

Pot 3:
Astana, Partizan Belgrado, Hoffenheim, FC Köln, Rijeka, Vitoria Guimarães, Atalanta Bergamo, Zulte Waregem, Zorya Luhansk, Rosenborg, Sheriff Tiraspol en Hapoel Beer Sheva

Pot 4:
Apollon Limassol, Istanboel Basaksehir, Konyaspor, Vitesse, Slavia Praag, Rode Ster Belgrado, Skenderbeu, Fastav Zlin, AEK Athene, Lugano, Vardar Skopje en Östersund

Redelijk: Kopenhagen/Pilzen/Reb Bull (pot 1), Austria Wien/Maccabi/Young Boys (pot 2), Sheriff, Hapoel Beer Sheva, Partizan, Astana (pot 3)

Zwaar: Een combi van een van deze ploegen: Alles in dat rijtje van Arsenal tot AC Milaan + Braga (pot 1), Everton/Marseille/Sociedad,Herta,Nice (pot 2), Hoffenheim, Köln, Atalanta, Rosenborg,Rijeka, Guimaires/Zulte (pot 3).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2253 Gepost op: 25-08-2017, 11:02:26 »
Qua loting voor Feyenoord, het had veel erger kunnen zijn...

Ja, dat.
Het gaat zwaar worden? Ach, als je voor elke groep de eerste 3 kijkt (oftewel, waar ze bij hadden kunnen zitten), dan zitten ze in een van de zwakste groepen. Ja, ze hebben geen zwakkere ploeg om op te spugen - maar dat is altijd een beetje wanneer je in pot 4 zit.
Het is hooguit zo dat andere groepen makkelijker waren te overwinteren, doordat daar de ploeg uit pot 3 minder sterk is (om verder kansloos te verliezen tegen de pot 1 en 2 opponent). Maar dat is wel heel defensief gedacht ::)

Napoli wordt hier beter ingeschat dan ManCity? Hmm.. ben niet overtuigd, maar ik zal direct toegeven dat ik buitenlandse teams/leagues niet volg. Dus wellicht hebben jullie gelijk ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2254 Gepost op: 25-08-2017, 11:39:16 »
Toen PSV doorging in de CL zaten ze in een vergelijkbare poule als Feyenoord nu denk ik.
4 clubs die allemaal punten kunnen pakken tegen elkaar. Dat was toen met Manchester, CSKA en Wolfsburg ook zo.
United kun je vergelijken met City
CSKA kun je vergelijken met Shaktar
Wolfsburg (van toen) kun je vergelijken met Napoli.

Doordat anderen ook punten tegen elkaar gaan verspelen ben je minder afhankelijk van 1 of 2 wedstrijden. Dat is fijn denk ik. PSV kon toen ook in de laatste wedstrijd nog zowel 4e als 1e worden. Dat ging toen ook zo lekker op en neer  ::rofl:: Dus het klopt wat HDD zegt denk ik

Het jaar daarna zat PSV wel bij 2 toppers en 1 kleintje. Atletico, Bayern en Rostov. En toen ging het mis.

Dus ik denk ook dat Feyenoord gematigd tevreden kan zijn als pot 4 club ;)

-------------------------------

Ajax heeft zich, net als PSV echt geblameerd. Beide clubs laten het finaal afweten. Ajax heeft tot 3x toe de kans gehad om Europees voetbal te halen (United, Nice en Rosenborg). PSV verliest van een Kroatische laagvlieger.

Juist Ajax en PSV zijn de ploegen die we ons coëfficiënt kwalijk moeten nemen. Zij zouden juist stabiele factoren moeten zijn in de groepsfases (en verder). Dat zij niet 'overzomeren' is echt kwalijk. Van Utrecht kon je niet meer verwachten. Van Feyenoord en Vitesse kun je denk ik ook geen wonderen verwachten in de groepsfase.

De KNVB moet gaan optreden en de eredivisie eerder laten beginnen. Dan zullen selecties eerder op orde zijn, dan zijn ploegen eerder voorbereid en fit als de belangrijkste europeese maand (augustus) begint.
« Laatst bewerkt op: 25-08-2017, 11:43:43 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2255 Gepost op: 25-08-2017, 12:05:49 »
@Nieky. De Belgische competitie start eind juli.

Wij hebben ook enkel nog onze rechtstreeks geplaatste ploegen over.

Oostende maakte zijn Europees debuut en heeft het Marseille knap lastig gemaakt (4-2 en 0-0). Zij staan momenteel wel laatste bij ons.

AA Gent, een ploeg die de voorbije 2 jaren overwintered en daarbij mooie zeges pakte tegen Lyon, Zenit, Valencia en zelfs Tottenham uitschakelde heeft zich geblameerd tegen Altach. (AA gent staat nu voorlaatste maar heeft ongeveer de zelfde kern als de voorbije jaren).

Club Brugge, onze leider met 12/12, wist geen enkele match te winnen. Zij werden in de CL uitgeschakeld door Basehksispor (ok; die waren nog wel sterk), daarna pech met de loting (AEK), maar toch zou AEK winbaar moeten zijn.

Kortom, vroeger starten is niet direct een zekerheid voor plaatsing.

Ik ben wel verbaasd over welke clubs nu al uitgeschakeld zijn: Fenerbache, Galatasary, PSV, Ajax, Club, AA Gent.
Kopenhagen werd zelfs uitgeschakeld in de CL door Qaarbag.
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2256 Gepost op: 25-08-2017, 12:13:36 »
Qarabag doet al een aantal jaren aardig mee, dus die kunnen wel van Kopenhagen winnen ja.

Maar voor zowel Nederland als België geldt: Je wint geen enkel potje meer zomaar. Ook tegen de nummer 5 van pakweg Cyprus kun je eruitvliegen. Hoe onbekend de naam ook.

Toch vind ik het voor Nederland extra pijnlijk omdat wij wel (no offense) een iets grotere clubvoetbalgeschiedenis hebben dan België (met Ajax met name)
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2257 Gepost op: 25-08-2017, 13:24:21 »
No offence taken: als ik kijk naar de resultaten van het voetbal (zolang ik voetbal volg) de voorbije jaren zijn kwartfinales EL het beste wat wij gedaan hebben.

Nederland heeft dan weer winst CL (Ajax), finale Uefacup (Feyenoord), Halve finale CL (PSV) en halve finale uefacup (AZ) en vorig seizoen finale EL.

Voor de rest geef ik je gelijk. Wou alleen aantonen dat vroeger starten niet dé oplossing is

en EL: Lazio, Nice, Zulte-Waregem en Vitesse

Toffe ploegen wel, maar ik denk niet dat Zulte/Vitesse zich kan plaatsen
« Laatst bewerkt op: 25-08-2017, 13:48:36 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2258 Gepost op: 25-08-2017, 13:52:05 »
Ajax heeft tot 3x toe de kans gehad om Europees voetbal te halen (United, Nice en Rosenborg).



De KNVB moet gaan optreden en de eredivisie eerder laten beginnen. Dan zullen selecties eerder op orde zijn, dan zijn ploegen eerder voorbereid en fit als de belangrijkste europeese maand (augustus) begint.
Kijk, daar verwonder ik me nog steeds over. Hoezo hebben PSV en Ajax geen Europees voetbal gehaald? Waren die wedstrijden in de voorronde dan gewoon maar wedstrijdjes die nergens om gingen? Hoe je het wendt of keert: ze hebben gewoon een aantal Europese wedstrijden gespeeld. Ze hebben alleen de groepsfase niet gehaald. In België zegt men toch ook in Oostende dat men voor het eerst Europees voetbal heeft gespeeld? Blijkbaar tellen die wedstrijden in Nederland niet mee...

En de competitie eerder laten beginnen? Ik waag te betwijfelen of dat de oplossing is. Sowieso beginnen al jaren de trainingen van de verschillende ploegen al in juni of juli... Daarbij is het makkelijk om te zeggen dat men dan de selecties op orde heeft. Dat is voorlopig ook nog een utopie, gezien de deadlines van de transfers... Als je ziet dat die deadline nog steeds niet gepasseerd is, kan je als team eigenlijk nog niet op orde zijn. (en in sommige landen is de deadline zelfs nog later)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2259 Gepost op: 25-08-2017, 13:55:30 »
Vitesse loot Lazio Roma, OGC Nice en Zulte Waregem.

Vitesse is in december dus klaar.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!