Auteur Topic: Zomerstop: Transfers!  (gelezen 174035 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #180 Gepost op: 12-07-2014, 12:41:36 »
Ik ben het hier mee eens. Voetbal is voor zulke clubs niet belangrijk neer. Voor hun is het belangrijkste dat ze zo veel mogelijk geld verdienen en de beste spelers wegkopen bij andere clubs. Dat is ook een rede waarom ik geen sympathie meer hen voor Real Madrid. En daar komt Barcelona nu ook bij
En het stomme is dat de wat mindere clubs van Spanje wel in de problemen komen bij hoge schulden. Barca en Real hebben torenhoge schulden, en daar wordt (tot op heden) nauwelijks wat aan gedaan, terwijl vorig jaar Salamanca opgeheven is, en nu ook lijkt het doek te gaan vallen voor de eens Europese winnaar Real Zaragoza...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #181 Gepost op: 12-07-2014, 13:01:56 »
Voetbal-economie is uitermate ingewikkeld en uitgebreid. Heb er eerder weleens wat over gepost.

Maar wat de kortste essentie is in dit geval:
Ja, Barca en Real hebben een redelijk aanzienlijke schuld [sterk afh. van definitie] - maar ze zijn financieel gezond doordat ze eveneens een extreem hoge omzet hebben, en daardoor hun schuld prima kunnen coveren.

En zeker Real heeft [althans: had tijdje geleden, weet niet huidige situatie] gewoon een hoop cash. Wat niet wordt meegenomen wanneer schuld wordt berekend. Dus waarschijnlijk kunnen ze een aanzienlijk deel aflossen indien nodig, maar is dat gewoon momenteel niet een verstandige keuze [cash is essentieel om goed te draaien].
Dus dat is primair het probleem voor kleinere clubs, zoals Zaragoza. Hun schuld an sich is niet per se extreem groot, maar ze hebben een zeer kleine omzet, dus ze kunnen hun schuld niet dragen. En waarschijnlijk beperkt cash, dus als er schuldeisers komen moeten ze zich in bochten wringen om cash te verkrijgen - bv via een dure lening. Dat laatste herinner je misschien van een paar maanden geleden bij Twente: opzich financieel niet ongezond, maar cashflowproblemen, gevaar dat het ineens ineenstort, en daardoor een vage constructie om toekomstige transferinkomsten te regelen voor cash up front.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #182 Gepost op: 12-07-2014, 15:35:57 »
En het stomme is dat de wat mindere clubs van Spanje wel in de problemen komen bij hoge schulden. Barca en Real hebben torenhoge schulden, en daar wordt (tot op heden) nauwelijks wat aan gedaan, terwijl vorig jaar Salamanca opgeheven is, en nu ook lijkt het doek te gaan vallen voor de eens Europese winnaar Real Zaragoza...
::oink:: Zaragoza :(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #183 Gepost op: 12-07-2014, 15:45:21 »
::oink:: Zaragoza :(
Ik las het vanochtend ergens...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #184 Gepost op: 12-07-2014, 19:12:26 »
10 miljoen voor Pelle ::bravo::

strik erom heen en houdoe en bedankt
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #185 Gepost op: 12-07-2014, 19:14:10 »
 ::zwaaisip:: Graziano Pellè. Grazie per un bel tempo e tutti i tuoi obiettivi.

Bron
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #186 Gepost op: 12-07-2014, 19:16:34 »
dat is toch 7 miljoen winst  :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #187 Gepost op: 12-07-2014, 19:19:42 »
Lijkt me goed. Hij wilde ook zelf niet meer voor Feyenoord spelen en dan is het een mooi bedrag. ::ok::

Alleen hopen op een goede vervanger.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #188 Gepost op: 12-07-2014, 20:18:28 »
Pelle was voor mij de enige reden om naar Feyenooit te kijken  :\'(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #189 Gepost op: 14-07-2014, 10:19:10 »
We hebben weer eentje: Een transfer die je niet zag aankomen.

Khalid Boulahrouz vervolgt zijn carrière bij Feyenoord. De Maassluizer speelde afgelopen seizoen voor het Deense Bröndby IF, maar mocht transfervrij vertrekken.
Boulahrouz begon zijn loopbaan bij RKC Waalwijk. Na avonturen bij het Duitse Hamburger SV, het Engelse Chelsea, het Spaanse Sevilla, het Duitse VfB Stuttgart en het Portugese Sporting Lissabon kwam de verdediger in 2013 bij Bröndby terecht. Ook speelde hij 35 interlands voor het Nederlands Elftal. Als Boulahrouz succesvol door de medische keuring komt, zal hij waarschijnlijk nog deze week bij Feyenoord worden gepresenteerd.

 :o Deze zag ik echt niet aankomen :o

Bron: FR12.nl
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #190 Gepost op: 14-07-2014, 11:15:58 »
Ze zijn blijkbaar wel van die ex-internationals, die inmiddels zoveel-en-30 zijn en daarom transfervrij. Maar wel gewend aan hoog salaris.

Heh, als ze hem samen met Mathijsen als centrale verdedigers op gaan stellen moeten ze niet te hoog verdedigen - denk niet dat ze nog zo snel zijn ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #191 Gepost op: 14-07-2014, 12:12:22 »
Real is ook weer eens bezig met spelers kopen ::ohno::

Toni Kroos vertrekt naar Real Madrid. De middenvelder bevestigde zondagavond in de euforie van de vierde Duitse wereldtitel zijn overgang van Bayern München naar de Spaanse grootmacht.

"We hebben het WK op de best mogelijke manier gespeeld. Nu ga ik naar Madrid, dus twee dromen worden werkelijkheid", jubelde Kroos na afloop van de gewonnen finale tegen Argentinië. Het is de verwachting dat hij eind deze week in Madrid wordt gepresenteerd.

Real Madrid legt naar verluidt ruim 25 miljoen op tafel voor de international, die in München een contract tot medio 2015 had.

Kroos maakte in 2007 op 17-jarige leeftijd zijn debuut voor Bayern en speelde sindsdien 130 wedstrijden voor de Duitse landskampioen. In het seizoen 2009-2010 werd Kroos verhuurd aan Bayer Leverkusen.

Bron: NOS
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #192 Gepost op: 14-07-2014, 13:44:09 »
Verrassende keuze, maar goed neemt een brok ervaring mee, is Nederlander en gratis. Enig is dat ik bang ben dat ie aan snelheid heeft ingeboet gezien zijn leeftijd en ook de laatste jaren niet op al te hoog niveau heeft geacteerd. Ik neem aan dat Bouhlarouz op rechtsachter gaat spelen en dat van Beek en Mattijsen of Kongolo en van Beek het nieuwe centrale duo vormen.

Zal wel zoiets worden:

Bouhlarouz Van Beek Kongolo Nelom

Of Bouhlarouz Van Beek Mattijsen Kongolo/Nelom

Of Van Beek Bouhlarouz Mattijsen Kongolo/Nelom

Kan wel veel varieren dus want van Beek kan rechtsachter en rechts centraal spelen evenals Bouhlarouz, Kongolo kan links centraal en linksback spelen. Maar denk dat kwalitatief gezien nog wel 1 iemand bij moet achterin..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #193 Gepost op: 14-07-2014, 14:03:28 »
Ajax staat op het punt om Kolbeinn Sigthórsson aan Queens Park Rangers te verkopen. Beide clubs hebben volgens het doorgaans goed geïnformeerde Sky Sports een akkoord bereikt over een afkoopsom.

Sigthórsson levert Ajax nog een slordige vijf miljoen pond op, omgerekend 6,3 miljoen euro

 ::zwaai:: die scoort niet meer in Nederlandse topwedstrijden ;D (daar was hij vaak beslissend)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #194 Gepost op: 14-07-2014, 16:43:31 »
Ik denk niet dat er nog een verdediger bij hoeft te komen nu.

Zoals je schrijft hebben we 5 goede nu waar flink mee kan worden gevarieerd. De rest moet uit de eigen jeugd komen.
Boulahrouz.... ik weet het nog niet. 33 jaar kan hooguit 2 jaar mee. Ik hoop dat hij zijn salaris heeft aangepast.

middenveld moet versterkt worden als Clasie ook weg gaat.
Daar zitten we nu met Vilhena en Vormer als enig met voldoende niveau. Immers zeg je ? ::rofl::

Voorhoede moet ook aanvulling hebben natuurlijk nu Pelle weg is.  Schaken, Boëtius, Goossens.  Dost of Guidettti......

Hahn
Boulahrouz, Mathijssen, Kongolo, Nelom     (reserve van Beek)
Vormer, Vilhena, ???
Schaken, ???, Boëtius

Zoiets dus
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #195 Gepost op: 14-07-2014, 17:56:42 »
Even een lijstje met waarschijnlijke transfers

Leroy Fer -> Vrijwel zeker naar QPR (ca 6 miljoen)
Salamon Kalou -> Liverpool of Everton
Kolbein Sigthorsson -> QPR
Mathieu Depuchy -> Arsenal
Lazar Markovix -> Vrijwel zeker naar Liverpool)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #196 Gepost op: 14-07-2014, 18:07:44 »
Feyenoord gaat een zwaar jaar krijgen ben ik bang
Mooi dat ze nu schuldenvrij zijn. Das voor de lange termijn allemaal super, maar na de goede prestaties van afgelopen jaren zullen sommige supporters mss iets te hoge verwachtingen hebben voor dit team...
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #197 Gepost op: 14-07-2014, 18:33:03 »
Nou weet je even een paar puntjes.

1. Wij hebben Rutten ;D
2. Als er op de vraagtekens een goede speler bij komt, dan moet het kunnen om weer mee te doen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #198 Gepost op: 14-07-2014, 18:45:17 »
Bas Dost was toch bijna rond als opvolger van Pelle?
Die zou me een heel logische vervanger lijken.
Weet niet of koop mogelijk is - maar anders waarschijnlijk huur met optie tot koop.


Is Vormer weg, dat je Hahn in het doel zet?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Zomerstop: Transfers!
« Reactie #199 Gepost op: 14-07-2014, 18:46:41 »
Mulder bedoel je ;)

Hahn heeft meer toekomst denk ik. Geef hem maar de kans. Mulder was altijd wel oké maar nooit echt heel veel punten gepakt. Maar die zijn inderdaad inwisselbaar.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.